.

Sticky Beantwoord

Foto topic.


Reputatie 7
Badge +9
Mensen maken met smartphones veel foto's. Soms bewerk je ze ook (met je smartphone).
Plaats hier een bijzondere/ aparte / leuke enz.  foto. 😃
icon

Beste antwoord door koorelle 1 October 2015, 15:27

Bekijk originele reactie

1253 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Okay, weer tijd voor een foto. Ik ga er ook iets bij zeggen. Dit is Mike, een van de doodgeschoten apen in dierenpark Amersfoort. Ik heb de foto anderhalf jaar geleden gemaakt. Mike zat heel bedachtzaam de boel te observeren. Vooral leipe mensen, denk ik. Daar zijn er genoeg van, vrees ik. Ik kon de foto van dichtbij maken. Alleen glas scheidde ons. 
Mike is er niet meer. Hij is dood. Waar ik me aan erger is, dat er direct dierenactivisten van zich lieten horen en spraken over moord. Denk een beetje na mensen. Simpele zielen. In een split second hebben die opzichters een heel zware en vervelende beslissing moeten nemen. Dat is hen zeer zwaar gevallen maar het moest. Er was geen tijd om van alles te beredeneren t.b.v. dierenactivisten. De apen hadden zeer waarschijnlijk mensen (dodelijk) kunnen verwonden. Daar moet je niet achteraf pas naar gaan kijken. Reken maar dat die verzorgers het daarna heel moeilijk hadden. 
O ja, de Leon is echt wel een dierenvriend. 
Hier de foto van Mike. Een aap met een mooie kop. Hij mocht er lang zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dan zal ik er nog eens wat ingooien. Bedankt voor het in leven houden van dit topic @de leon.

Ik houd ook van fotograferen. Ook houd ik van het nabewerken. Dit, omdat iedere foto, hoe mooi deze ook is, altijd nog aantrekkelijker kan worden gemaakt.

Niet dat mijn volgende foto’s nu zo mooi zijn, wel heb ik deze door de nabewerking wat aantrekkelijker willen maken.

Vogel, geen idee welk merk en type dit is:


 

Blijkbaar hebben wij dezelfde kanarie een keer onder schot gehad @RicoK. Deze is naturel 😉, geen filter overheen gegooid. 

Reputatie 7
Badge +9

@de leon Dat is dezelfde!! 😂

Volgens mij had ik die van mij genomen in de Orchideeënhoeve in de Noordoost Polder.

Ja hè, is dezelfde. Ik herkende die van jou direct. Alleen weet ik niet meer precies waar ik die van mij geschoten heb. Was wel nog voor Corona. We waren bij vrienden in Bergen NH (snob plaatsje maar wel leuk altijd), dus het moet daar in die richting ergens geweest zijn. Ik herinner 😁 me kassen, 3 gedeeltes, een met tropische planten, 1 met tropische kippetjes zoals deze en 1 kas met tropische vlinders.  En het was er bloedheet en een dermate enorme hoge luchtvochtigheid dat er minstens 5 liter zweet door je bilnaad gestroomd moet zijn. We moesten buiten afkoelen waar het tenminste slechts 30 graden was. 😁 
Eerder op de dag waren we ook nog ergens anders waar allemaal vogels waren. Onder andere deze ooievarens. Ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien. Maar vraag me niet waar dit nou weer was. Als ik zelf niet rijd, heb ik vaak geen enkele actieve herinnering aan waar we nou precies zijn geweest. 😂

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zal het spits afbijten.
Ik was gisteren weer eens een dag bij Koorelle. Overigens een benadigd fotografe. Ze zou moeten exposeren. 🆒 Maar dat even terzijde.
Zij heeft deze foto gemaakt, met behulp van de koepel van de plaatselijke basiliek 😛 en een geduldige de Leon :rolleyes:. Dus het is een foto van ons beiden geworden.

 

 

Deze foto ter herinnering aan mijn internetzus Elle, die vaak hier op het forum was en helaas veel te vroeg en veel te jong overleden is aan kanker. Still miss ya’, sis. We hebben elkaar een aantal keer IRL ontmoet en ze was eigenlijk net zo leip als de Leon. Dankzij haar ben ik nu sinds jaar en dag bij Simyo. Had voordien er nog nooit van gehoord, van dat hele Simyo niet. 😆

Die foto van mijn rechteroog in mijn avatar heeft ze ook gemaakt. Om de boel hier in de gaten te houden. Was de bedoeling.  😃 😆

Tijd geleden wat rond gereden door de binnenstad. Je merkte echt de stilte in een altijd zo levendige binnenstad door de Corona maatregelen.. Tevens wat plaatjes geschoten met m’n nieuwe telefoon (Pixel 4) en onderstaand is er één van. 

Scheepvaartmuseum

 

Reputatie 5
Badge +10

Deze foto kreeg ik vanmorgen van een collega. Door dat lekkere weer had ik mijn bril op de bank laten liggen.
PinPin vind het zo’n gave bril! Hij is net zo veel fan van Rabo als van Simyo. En dat ook al sinds vandaag!
Reputatie 6
Badge +5
HELLLLLLUPP waar is de duikplank gebleven? 😛

Duik je wel eens in je eigen aquarium, Friesian? 😃
Reputatie 6
Badge +4
Hahha mooie dit..doet me denken aan "Even Apeldoorn bellen" 🙂
Reputatie 5
Badge +2
L.Rozewater, heb je een "Zoek de X verschillen" tussen die 2 plaatjes gepost?

In China kennen ze geen "Zoek de verschillen", Groetjuh.
Wat ze hier wel kennen is "Vint de 125.000.000.000 overeenkomsten". Hele families zijn maandenlang in de winter er 24/7 mee bezig. Supergezellig allemaal, dat wel. 🙂
Reputatie 7
Badge +9

Ter nagedachtenis aan Elle zal ik af en toe een foto van haar plaatsen hier. Ze maakte er honderden en ik was haar grootste fan, als internet- / forumbroer. Ze kon er wat van. Ze had het oog. Haar foto's laten voor altijd zien dat ze er was.

copyright Elle

We bevinden ons momenteel in een rare verstilde wereld.

Tegen eenieder zeg ik ‘Stay healthy, stay safe.’

Reputatie 7
Badge +9
Laatst in Amsterdam dacht ik dat die Nokia's onhandelbaar groot waren, maar gelukkig zijn een nog grotere mobieltjes te vinden! Zie hier een van de grootste 'mobieltjes', die verbonden zit via Simyo en als bewijs dat ie kan bellen, naar de voicemail belt!

Voor de nieuwsgierigen: Hij is 258.7 mm hoog, 171.8 mm breed en 7.3 mm dik, voorzien van 10.8 inch schermpje (slechts 76.1% screen-to-body ratio) en de accu is 7500 mAh.


Helaas geen foto's van deze mobiel aan een oor. Met 498 gram en deze grote ligt ie niet echt goed in één hand...
Reputatie 5
Badge +10

Hey de leon,

 

Wat mooi dat je dit met ons deelt! Ik heb ook hele mooie, grappige en leuke herinneringen aan Elle. Ze kon inderdaad prachtige foto's maken. Ik zag in dit topic ergens een berichtje voorbij komen van jou waarin je zei dat je vond dat ze zou moeten exposeren. Later heeft ze toch wel een beetje naar je geluisterd volgens mij. Met een mooi Instagram account en er is zelfs werk van haar verschenen in een fotomagazine.

 

En het verhaal achter jouw avatar heeft ook een mooie betekenis. Ik mis jullie onderling grappen en grollen wel hoor.

 

Blijf haar foto's vooral met ons delen!

Reputatie 5
Badge +4

@RicoK Oke.. nu echt de laatste foto's 🤣

Ik was in september in Leipzig en Willingen.

Met DB naar Leipzig
Stationshal HBF Leipzig
Stuwdam Edersee
Gewoon een meer vlak bij het Hotel in Willingen
Uitzicht van de Ettelsberg, Willingen
Altes Rathaus Leipzig 
Monument Battle of the Nations in Leizig

 

Dit is weer een compleet andere foto. Van bewerken en topwerk foto maken heb ik geen kaas gegeten.😁 

 

Reputatie 7
Badge +9

Aangezien dit topic bijna zo dood als een pier is, jammer want we maken vele foto’s met onze fonen, even leven erin.
 

Mooie koude najaarsdag. Uiteraard is de hond erbij. Stipje in het midden,


 

Reputatie 7

@Friesian Niet iedere foto behoeft een nabewerking ;)

@Ray Werkelijk prachtige plaatjes!! Loeischerp, rechte horizonnen, top!

Geen filter, foto's zijn genomen met m'n mobiel.

@RicoK 

Komt deze omgeving je bekend voor? :yum:

 

Reputatie 7

@Ray Ja, zeker wel!! :blush:

Mijn werkgever zit achter de rode lijn :hugging:

Maar, by the way, ook weer een prachtige foto!!

Reputatie 7

Dan zal ik er nog eens wat ingooien. Bedankt voor het in leven houden van dit topic @de leon.

Ik houd ook van fotograferen. Ook houd ik van het nabewerken. Dit, omdat iedere foto, hoe mooi deze ook is, altijd nog aantrekkelijker kan worden gemaakt.

Niet dat mijn volgende foto’s nu zo mooi zijn, wel heb ik deze door de nabewerking wat aantrekkelijker willen maken.

Vogel, geen idee welk merk en type dit is:


 

Reputatie 7

Boom, Drenthe, weet niet meer wanneer:

 

Reputatie 7
Badge +9

Erg leuk gedaan @de leon !!!

Thanks.

Om nog even in het thema te blijven. Zelfde foto met dramatiek sausje erover heen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

En zelfde foto maar dan met 60’s sausje…

 

Reputatie 7

Vlissingen, zomer 2022:

 

Reageer