.

Beantwoord

Voicemail probleem, wat kan ik doen?


Badge
Sinds 1 á 2 maanden krijg ik pas heel laat een melding/sms dat ik een voicemail heb. Hoe kan dit? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen? Dit probleem is uit het niets gekomen maar het is wel erg vervelend. Soms laten mensen een belangrijke voicemail achter maar dan krijg ik pas een aantal dagen of zelfs een week later pas een melding dat ik een voicemail bericht heb. 

Wat gaat er fout? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen?
icon

Beste antwoord door Charlene 4 June 2013, 15:53

Bekijk originele reactie

28 reacties

Badge +8
Sinds 1 á 2 maanden krijg ik pas heel laat een melding/sms dat ik een voicemail heb. Hoe kan dit? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen? Dit probleem is uit het niets gekomen maar het is wel erg vervelend. Soms laten mensen een belangrijke voicemail achter maar dan krijg ik pas een aantal dagen of zelfs een week later pas een melding dat ik een voicemail bericht heb. 

Wat gaat er fout? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen?


Hoi Michelle1988,

In principe zijn die meldingen gewoon smsjes door het netwerk verstuurd. Komen je andere berichten wel tijdig aan? Wanneer die er ook lang over doen om je toestel te vinden, zou het kunnen zijn dat je niet zulk goed bereik hebt. Het bericht blijft dan zoeken naar je simkaart tot het bereik voldoende is.

Zou je mij in een privébericht een voorbeeld kunnen geven van een datum en tijdstip dat een voicemail is ingesproken, en de datum en het tijdstip waarop de melding aankwam? Dan kan ik voor je informeren bij Netwerkservices of zij kunnen zien wat er aan de hand is.

Groetjes,
Charlene
Badge
Sinds 1 á 2 maanden krijg ik pas heel laat een melding/sms dat ik een voicemail heb. Hoe kan dit? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen? Dit probleem is uit het niets gekomen maar het is wel erg vervelend. Soms laten mensen een belangrijke voicemail achter maar dan krijg ik pas een aantal dagen of zelfs een week later pas een melding dat ik een voicemail bericht heb. 

Wat gaat er fout? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen?


Hoi Michelle1988,

In principe zijn die meldingen gewoon smsjes door het netwerk verstuurd. Komen je andere berichten wel tijdig aan? Wanneer die er ook lang over doen om je toestel te vinden, zou het kunnen zijn dat je niet zulk goed bereik hebt. Het bericht blijft dan zoeken naar je simkaart tot het bereik voldoende is.

Zou je mij in een privébericht een voorbeeld kunnen geven van een datum en tijdstip dat een voicemail is ingesproken, en de datum en het tijdstip waarop de melding aankwam? Dan kan ik voor je informeren bij Netwerkservices of zij kunnen zien wat er aan de hand is.

Groetjes,
Charlene


Bedankt voor uw reactie. Ik heb toevallig gister een voicemail gekregen en tot op vandaag heb ik nog geen melding gekregen.... Met ''normale'' smsjes heb ik geen problemen en die ontvang ik gewoon goed. Ik zal u zo een privé bericht sturen.
Badge +8
Bedankt voor uw reactie. Ik heb toevallig gister een voicemail gekregen en tot op vandaag heb ik nog geen melding gekregen.... Met ''normale'' smsjes heb ik geen problemen en die ontvang ik gewoon goed. Ik zal u zo een privé bericht sturen.

Hoi Michelle,

Er bleek inderdaad iets mis met de instellingen van jouw voicemail op het netwerk. De IT-afdeling heeft een aantal werkzaamheden uitgevoerd en nu zouden de notificaties weer moeten binnenkomen.
Het kan zijn dat je wel een nieuwe welkomstboodschap moet inspreken.

Laat je even weten of het heeft gewerkt?

Groetjes,
Charlene
Badge
Bedankt voor uw reactie. Ik heb toevallig gister een voicemail gekregen en tot op vandaag heb ik nog geen melding gekregen.... Met ''normale'' smsjes heb ik geen problemen en die ontvang ik gewoon goed. Ik zal u zo een privé bericht sturen.

Hoi Michelle,

Er bleek inderdaad iets mis met de instellingen van jouw voicemail op het netwerk. De IT-afdeling heeft een aantal werkzaamheden uitgevoerd en nu zouden de notificaties weer moeten binnenkomen.
Het kan zijn dat je wel een nieuwe welkomstboodschap moet inspreken.

Laat je even weten of het heeft gewerkt?

Groetjes,
Charlene


Ik heb net naar mijn telefoon gebeld en ik kreeg nu wel meteen een sms dus het gaat nu goed! Bedankt voor de goede en snelle service!
Badge +6
Ik heb net naar mijn telefoon gebeld en ik kreeg nu wel meteen een sms dus het gaat nu goed! Bedankt voor de goede en snelle service!

Hoi Michelle1988,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Fijne dag.
Hoi Michelle1988,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Fijne dag.


Hallo Natascha,

Ik ervaar hetzelfde probleem. Wat moet er gebeuren om dit op te lossen. 

Mvg,
Steven
Badge +8
Hallo Natascha,

Ik ervaar hetzelfde probleem. Wat moet er gebeuren om dit op te lossen. 

Mvg,
Steven


Hoi Stevenh,

Welkom op het forum :)

Jij hebt ook het idee dat je meldingen van de voicemail laat of niet ontvangt? Lastig zeg..
Heb je wel altijd goed bereik?

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

De rest werkt altijd prima. Ik heb alleen problemen met de meldingen van voicemail. 

Groet,
Steven
Badge +8
Hallo Charlene,

De rest werkt altijd prima. Ik heb alleen problemen met de meldingen van voicemail. 

Groet,
Steven


Hoi Stevenh,

Ik ga met de technische afdeling voor je onderzoeken wat er aan de hand is. Je hoort dus nog van mij. :)

Groetjes,
Charlene
Goedenmiddag,
Ik heb het zelfde probleem met mijn voicemail komt altijd heel laat binnen terwijl ik voldoende netwerkbereik heb.
Soms duurt het een week voordat ik het binnen krijg
Bij mij doen ze er wel iets mee, moest vandaag opeens opnieuw mijn voicemail instellen. Geen idee wat er gedaan is. Maar ze pakken het op en dat is positief!
Badge +6
Bij mij doen ze er wel iets mee, moest vandaag opeens opnieuw mijn voicemail instellen. Geen idee wat er gedaan is. Maar ze pakken het op en dat is positief!

Hoi Stevenh,

De technische afdeling heeft je aansluiting aangepast waardoor je voicemail opnieuw moest instellen.
Badge +6
Goedenmiddag,
Ik heb het zelfde probleem met mijn voicemail komt altijd heel laat binnen terwijl ik voldoende netwerkbereik heb.
Soms duurt het een week voordat ik het binnen krijg


Hoi Arnold64,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting laten aanpassen op het netwerk. Je dient wel je voicemail op nieuw in te stellen.
Kan je laten weten of het probleem is verholpen?
Hi natasha ik heb me voicemail opnieuw ingesteld nu krijgen ze op me voicemail te horen dit nummer is niet in gebruik dus niks ks opgelost
Hallo,

Daar ben ik weer. Het ging even goed met mijn voicemail, maar inmiddels is het weer drama. Ik krijg pas dagen later de melding. 

Graag aandacht hiervoor.

mvg,
Steven
Badge +8
Hallo,

Daar ben ik weer. Het ging even goed met mijn voicemail, maar inmiddels is het weer drama. Ik krijg pas dagen later de melding. 

Graag aandacht hiervoor.

mvg,
Steven


Hoi StevenH,

Ik heb ze weer laten kijken op het netwerk, maar er is niks veranderd. Zij zien nu dat de notificaties wel verstuurd worden. Overigens, als er niet wordt ingesproken, dan krijg je ook geen bericht. Alleen als iemand een boodschap achterlaat. Heb je wel voldoende bereik, wellicht komen de berichten daarom niet binnen? Dan moeten we daar eens naar kijken. Hoeveel streepjes zie je over het algemeen? En op welke locatie bevind je je het meest, heb je daar de postcode van?

Groetjes,
Charlene
Dank je wel voor je reactie. Ik heb altijd bereik. Minimaal 3 streepjes. Notificaties worden ook wel verstuurd, maar het kan zijn dat een bericht wordt gemist. Laatst kreeg ik een voicemail melding dat ik drie berichten had. De oudste was van 4 dagen daarvoor. en de meest recente direct na het achterlaten van de boodschap. Afgeven van meer persoonlijke gegevens zoals postcode etc. doe ik niet in een forum.  
Badge +6
Dank je wel voor je reactie. Ik heb altijd bereik. Minimaal 3 streepjes. Notificaties worden ook wel verstuurd, maar het kan zijn dat een bericht wordt gemist. Laatst kreeg ik een voicemail melding dat ik drie berichten had. De oudste was van 4 dagen daarvoor. en de meest recente direct na het achterlaten van de boodschap. Afgeven van meer persoonlijke gegevens zoals postcode etc. doe ik niet in een forum.  

Hoi Stevenh,

Je kan je persoonlijke gegevens in een privé bericht sturen naar een moderator. De privé berichten die wij krijgen kunnen wij alleen lezen 🙂.
Ik heb t zelfde probleem. Bereik is prima en gewone sms werkt wel goed.
Krijg nooit de melding dat er een voicemail is achter gelaten.
Ik heb een privebericht gestuurd en daarna is het stil gebleven. Het probleem blijft bestaan.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb t zelfde probleem. Bereik is prima en gewone sms werkt wel goed.
Krijg nooit de melding dat er een voicemail is achter gelaten.


Hoi stijnos, welkom op het Simyo forum!

Is bij jou dit
Overigens, als er niet wordt ingesproken, dan krijg je ook geen bericht. Alleen als iemand een boodschap achterlaat.
niet van toepassing?
Waar je bij andere providers nog wel eens een SMS krijgt van je voicemail niet is ingesproken, krijg je dat bij Simyo simpelweg niet.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb een privebericht gestuurd en daarna is het stil gebleven. Het probleem blijft bestaan.

Hi Stevenh,

Heb je moderator Natascha een privébericht gestuurd? Heb net even met haar gecheckt, maar ze heeft 'm niet ontvangen.
Kun je dat bericht nogmaals naar haar sturen?
Goedemiddag,

Ook ik krijg de laatste tijd mijn voicemailberichten soms pas dagen later binnen. Heb verder goed bereik. Wat kan ik hier aan doen?

Vriendelijke groet,

Jan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Schooljan,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Het is vreemd dat je die melding pas later krijgt, daar moet absoluut iets aan gedaan worden. Heb je al geprobeerd om je voicemail te resetten? Dit doe je door te bellen naar 12339 (voicemail uitschakelen) en dan 12331 (voicemail inschakelen). Dan maakt het netwerk automatisch een nieuwe voicemail box voor je aan.

Wil je me laten weten of dit de oplossing is geweest?
Hoi Charlene,

Ik heb dit zelfde probleem.
Wat kunnen jullie of moet ik doen?.
Ik heb wel altijd goed bereik.

Gr. Eric


Hallo Charlene,

De rest werkt altijd prima. Ik heb alleen problemen met de meldingen van voicemail. 

Groet,
Steven


Hoi Stevenh,

Ik ga met de technische afdeling voor je onderzoeken wat er aan de hand is. Je hoort dus nog van mij. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer