.

Beantwoord

Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?



Toon eerste bericht

247 reacties

Reputatie 1

@de leon Dank, zit ook in Portugal, daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Reputatie 1

Kwam hier

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-werkt-bellen-via-wifi-niet-op-mijn-telefoon-43362

nog tegen:

Je Simyo simkaart moet ook minimaal 24 uur in het toestel zitten

Zal dus even afwachten...

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +9

Hoi mannen,

 

Ik heb er nogmaals navraag naar gedaan. Bellen via wifi is een toestelinstelling, als je toestel verbonden is met de wifi en het modem goed werkt zou alles moeten werken. Als je bereik helemaal goed is schakelt ook wifi bellen niet gelijk in, misschien dat je dit daarom niet ziet of geen gebruik van kan maken?

Ik ben bang dat wij als Simyo zijnde hier geen oplossing voor je hebben.

 

Groetjes,

Daisy

Ok, dat bellen via wifi is toestel instelling is, is goed. Maar geld dat ook voor VoLTE, want in mijn uitgebreide onderzoek hierboven zie ik dat ik over 2G of 3G bel.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh,

 

Op alle drie de nummers hebben de optie volte aanstaan op het netwerk (dit geld voor die van jou, de Leon en ricoK), als jullie de optie niet zien in jullie toestellen dan kan het aan je toestel liggen.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Groentjuh,

 

Op alle drie de nummers hebben de optie volte aanstaan op het netwerk (dit geld voor die van jou, de Leon en ricoK), als jullie de optie niet zien in jullie toestellen dan kan het aan je toestel liggen.

 

Groetjes,

Daisy

Zoals de afbeelding in deze uitgebreide post laten zien, heb ik “Bellen via 4G” in het menu staan en staat die optie op “Aan”. Het lijkt een dingetje: Als het niet werkt dan kunnen wij niet helpen, dus ik hou het wel zo.

Mocht je toch nog meer informatie willen hebben, dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +9

@Daisyde optie 4G, VoLTE staat op mijn iphone aan. Eveneens bellen via WiFi.

Overigens heb ik net 20 minuten iemand van de officiële Apple Support aan de telefoon gehad met de vraag of problemen met WiFiCall algemeen bekend zijn bij Apple. Ook na de laatste recente updates. Hij heeft uitgebreid hun hele database nagekeken op problemen hieromtrent. Die kon hij niet vinden. Dat betekent dat bij Apple hier geen melding van gemaakt wordt.

Wat nu even overblijft is een herstel van de netwerkinstellingen (ff vervelend want daar staan best wel veel WiFi instellingen in van netwerken van familie, vrienden, kennissen en werk.) Ik moet me er even toe zetten om dat te proberen dus.

Als dat niet helpt wil Apple best logboeken van de telefoon nakijken of daar error meldingen in staan, aangaande dit probleem. En de competente Apple supporter was ook nog zo lief om te zeggen, dat “als de provider zegt dat het niet aan hen ligt, dat we die dan maar moeten geloven”.  En dat Apple dan zijn uiterste best zal doen om te helpen dit op te lossen. Ook al herkennen ze het probleem niet waar Rico en ik nu zwaar de dupe van dreigen te worden. :grin:

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

​ Okay Scottie, beam me up. You’re back in business.:laughing:

Hoi mannen,

 

Ik heb er nogmaals navraag naar gedaan. Bellen via wifi is een toestelinstelling, als je toestel verbonden is met de wifi en het modem goed werkt zou alles moeten werken. Als je bereik helemaal goed is schakelt ook wifi bellen niet gelijk in, misschien dat je dit daarom niet ziet of geen gebruik van kan maken?

Ik ben bang dat wij als Simyo zijnde hier geen oplossing voor je hebben.

 

Groetjes,

Daisy

 

:thinking: Uhm zou dit het dan misschien zijn? …..zou toch te simpel zijn eigenlijk...uhm..:thinking:

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een Prepaid aansluiting 4G niet mogelijk is als je aan het roamen bent. Anders werd dit toch duidelijk vermeld?

Reputatie 1

Ook na 24uur+ geen bereik en geen VoWiFi

Reputatie 6
Badge +6

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een Prepaid aansluiting 4G niet mogelijk is als je aan het roamen bent. Anders werd dit toch duidelijk vermeld?

Ik snap je gedachtegang volledig, maar je conclusie is niet juist hoor :smile:  Zal het even doorsturen naar degene die hierover gaat, kijken hoe we dit kunnen rechttrekken!

Ook na 24uur+ geen bereik en geen VoWiFi

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Heb je ergens toegang tot een ander WiFi-netwerk om na te gaan of VoWiFi dan wel werkt? 

Reputatie 7
Badge +9

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een 

Ik snap je gedachtegang volledig, maar je conclusie is niet juist hoor :smile:

 

Kijk wel uit tegen wie je dit zegt, hoor @Bas . Dit is Scottie en die zit er eigenlijk nooit echt naast. 😄

Reputatie 1

@Bas De kroeg is de uitgelezen plek hiervoor maar die is nu dicht…

Zal de eerstvolgende keer dat ik in het dorp kom kijken of er ergens een hotspot is…

Kan wel even duren, zitten een beetje in quarantaine :thinking:

kan ik iets testen in m’n eigen netwerk, poorten open zetten oid

Reputatie 1

Enigzins gerelateerd maar mss offtopic;

Bij dualsim op de iPhone lijkt het erop dat ik het wifisignaal moet toewijzen aan 1 sim, wil dit zeggen dat ik uberhaupt maar met 1 sim kan VoWiFi-bellen?

Reputatie 7
Badge +9

Enigzins gerelateerd maar mss offtopic;

Bij dualsim op de iPhone lijkt het erop dat ik het wifisignaal moet toewijzen aan 1 sim, wil dit zeggen dat ik uberhaupt maar met 1 sim kan VoWiFi-bellen?

Die vraag heb ik mij ook gesteld maar ik ben er niet uit.

Op mijn iPhone XR heb voor de ene sim (een fysieke simkaart) WiFiCall uitgezet en dat voor de Simyo eSIM aangezet. Even de vliegtuigmodus aan- en uitgezet maar daarna is er helemaal geen indicatie dat WiFiCall aan staat. Vervolgens alles weer teruggezet naar de begintoestand en binnen enkele seconden zie ik weer de WiFiCall indicatie verschijnen (met de fysieke simkaart).

Mogelijk speelt een rol het feit dat ik in het VK aan het roamen ben, en/of dat de Simyo eSIM geen 4G bereik heeft. Hoe dan ook het zou mooi zijn als ik ook met de Simyo eSIM met VoWiFi zou kunnen bellen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop echt voor jullie ‘buitenlanders’ dat WiFi Call gaat werken want nodig. 
Zelf heb ik het opgegeven en mijn twee man personeel ontslagen die hier zich de vingers blauw hebben getikt.

De letters vo van vo-WiFi staan bij mij voor ‘volledig onzichtbaar.’. Of ‘volstrekt onduidelijk’. Of ‘vermoedelijk onbruikbaar’. :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi!

 

De optie word als het goed is sowieso pas beschikbaar wanneer het mobiele bereik niet sterk genoeg is. 

Reputatie 7
Badge +9

Het blijft voor mij een mysterie ten eerste of WiFiCall werkt ook al zie je het symbooltje niet, en ten tweede of er in het geval van een duo-sim iPhone (d.w.z. met een fysieke simkaart en de Simyo eSIM geïnstalleerd) op beide lijnen tegelijk WiFiCall mogelijk is.

Zie hier mijn laatste waarneming:

Midden in mijn huis is het mobiele signaal van provider Three slecht. Voor de fysieke Three simkaart is WiFiCall actief. Werkt al maanden prima. Nu heb ik de Simyo eSIM voor deze test vastgezet op dezelfde provider, Three UK. Deze provider ondersteunt WiFiCall, net als Simyo. Het signaal van Three hier in huis op beide lijnen is even slecht (één streepje), zie screenshot. Uiteraard heb ik data roaming aan staan zowel op Mijn Simyo als op de iPhone dus ik heb hier mobiel internet via de KPN/Simyo eSIM.

Maar wat zie ik op het scherm: WiFiCall werkt met de fysieke Three simkaart, maar er is geen indicatie dat WiFiCall ook via de Simyo eSIM actief is. Let op: beide simkaarten gebruiken hetzelfde netwerk.

Vraag 1: Komt dit doordat WiFiCall op een duo-sim iPhone niet op 2 lijnen tegelijk actief kan zijn?

Vraag 2: Komt dit doordat de combinatie Simyo eSIM en WiFiCall niet mogelijk is? Dit zou door Simyo klanten in Nederland gecheckt kunnen worden.

Vraag 3: Als je het WiFiCall symbool niet ziet, betekent dat automatisch dat die functie dan inderdaad niet werkt? Of werkt het stiekum wel, maar wordt dit alleen niet weergegeven?

 

Reputatie 7
Badge +6

Vraag twee is inderdaad een goeie, wat ik al eerder aangaf bij mij werkt het prima met een fysieke simkaart.

Reputatie 7
Badge +9

Op pagina https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-sim-only-2574?c=439 zie ik een lijst van landen waar 4G voor Sim-only beschikbaar is.

Ik kan nergens een vergelijkbare lijst, of andere informatie over de beschikbaarheid van 4G in het buitenland voor Prepaid vinden. Ik concludeer hieruit dat met een Prepaid aansluiting 4G niet mogelijk is als je aan het roamen bent. Anders werd dit toch duidelijk vermeld?

Ik snap je gedachtegang volledig, maar je conclusie is niet juist hoor :smile:  Zal het even doorsturen naar degene die hierover gaat, kijken hoe we dit kunnen rechttrekken!

 

Het blijkt dat 4G met mijn Prepaid aansluiting inderdaad werkt hier in de UK. Bij een eerdere proef stond mobiele data op de dual-sim iPhone nog op de andere lijn (fysieke Three simkaart) maar na overschakelen op de Simyo eSIM verscheen het 4G symbool! 

Toch lijkt het mij inderdaad nuttig om op de webpagina’s over Prepaid te vermelden dat 4G ook in het buitenland beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +9

Vreemd genoeg is WifiCall bij mij sinds ik vanmorgen de telefoon aangezet heb zichtbaar. Ik ben weggeweest en nu ik weer thuis ben, is het ook weer zichtbaar. Schiet mij dus maar lek nu. 🤔😄

ik hoop dat iemand Scotsman antwoord kan geven op zijn vraag combi e-sim en WiFi Call.

Zelf ga ik ervan uit dat functionaliteiten alleen werkzaam zijn als de bijbehorende symbolen ook zichtbaar zijn. Zou wel zo duidelijk zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

Hallo allemaal,

 

Vandaag ben ik met verschillende partijen gaan overleggen in de hoop wat meer antwoorden voor jullie te verzamelen. Ik heb zelf namelijk geen iPhone met eSim om te testen… Hier ben ik uiteindelijk op uit gekomen:

  1. De eerste vraag is denk ik meer een vraag over de functionaliteit van het toestel: Kan de iPhone voor de 2 simkaarten tegelijkertijd Wifi Call inschakelen? Die vraag kan Apple Support waarschijnlijk beter beantwoorden. 
  2. Volgens de technische afdeling zou dit gewoon moeten kunnen, toch zullen ze gaan checken of anderen hier ook problemen mee ervaren. Dit laten ze mij weten en uiteraard koppel ik dit terug naar jullie.  
  3. Op mijn Samsung A50 zie ik het WiFi Call symbool ook niet, terwijl ik wifi en vliegtuigmodus aan heb staan. Pas als ik ga bellen verschijnt het icoontje bij mij. Dus uit die test kan ik opmaken dat het icoontje niet altijd door het toestel wordt weergeven, maar dat de functie wel actief is. Dat geldt in ieder geval voor mijn Android dan. :wink:

Vraag 2 is nog even afwachten dus… spannend! 

 

Alvast een fijn weekend allemaal! :)

 

Groetjes! 

Tessanne 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo allemaal,

 

Vandaag ben ik met verschillende partijen gaan overleggen in de hoop wat meer antwoorden voor jullie te verzamelen. Ik heb zelf namelijk geen iPhone met eSim om te testen… Hier ben ik uiteindelijk op uit gekomen:

  1. De eerste vraag is denk ik meer een vraag over de functionaliteit van het toestel: Kan de iPhone voor de 2 simkaarten tegelijkertijd Wifi Call inschakelen? Die vraag kan Apple Support waarschijnlijk beter beantwoorden.

 

 

Ik heb gezocht naar een antwoord van Apple hierover, maar niets gevonden. Maar volgens deze site is het antwoord ja.

Reputatie 7
Badge +9

 Pas als ik ga bellen verschijnt het icoontje bij mij. Dus uit die test kan ik opmaken dat het icoontje niet altijd door het toestel wordt weergeven, maar dat de functie wel actief is.

 

 

Thx Tessanne voor de moeite hoor. Hoop dat er een antwoord komt op e.e.a., m.n. voor Scotsman en Drik.

Helaas gaat bovenstaande voor mijn iPhone niet op. Het icoon is bij mij sinds gisteren weer verdwenen en een telefoongesprek brengt het ook niet tevoorschijn.
Ik heb besloten me er niet meer mee bezig te houden verder.

Waarom was ik hier vooraf al bang voor en ben ik een maandelijks abonnement aangegaan. Helaas kwam deze topic te laat voor mij.

Eenzelfde ervaring bij een andere provider die dit ook al niet kon leveren. Dit was voor mij de reden over te stappen. En nu zit ik, nog een maand, met dezelfde problemen.

Anders niet zo erg maar ik had hier specifiek navraag over gedaan. Ik voel me echt gen**id.

Ik heb een iPhone Xs en wanneer ik hier een andere sim van een kennis in plaats met Tele2 of Vodafone krijg ik netjes WiFi achter de aanbieder te staan. Bij simyo, helemaal niets… T-mobile kom ik weg en kunnen het niet aanbieden, een gewone KPN-simkaart heb ik niet zo dichtbij (van familie of vrienden) en kan ik hier niet beoordelen. Die KPN-sim wil ik echter nog wel even afwachten alvorens een overstap te maken, misschien dat iemand op dit forum dit weet? Qua bereik maakt het op mijn thuisadres niet uit, alle aanbieders 4 streepjes. Dus dat er alleen gebruik van gemaakt wordt wanneer het nodig is, die vlieger gaat niet op.

Reputatie 7
Badge +6

Voor Zover ik weet zijn er met fysieke sim kaarten geen problemen en ik spreek uit ervaring, vandaar mijn reactie in het andere topic.

Reageer