.

Beantwoord

Amper tot geen bereik als internet in NL uit staat. Hoe kan dat?

  • 21 November 2019
  • 73 reacties
  • 2084 Bekeken

Zodra ik op op MijnSimyo internet in Nederland uit zet en mijn toestel herstart heb ik amper geen tot geen  bereik meer. Mijn 2e simkaart (zelfde netwerk) heeft vol bereik. 

 

Zodra ik internet in Nederland weer aanzet, heb ik na herstarten weer volledig bereik. 

 

Hoe kan dit?

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 22 November 2019, 16:05

Bekijk originele reactie

73 reacties

Ik heb morgen wederom contact.

 

Op zijn verzoek internet in Nederland aangezet. Ook vroeg hij m'n APN aan te passen. Maar beide simkaarten gebruiken dezelfde APN dus dat gaat niet. Deze en nog wat andere bevindingen zal ik morgen middag weer bespreken met de Netwerkspecialist. 

Reputatie 7
Badge +6

Super! Graag gedaan! :D

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Super balen dat het toch niet opgelost lijkt te zijn, aangezien je op je werkt wel vol bereik hebt lijkt het wel aan de zendmasten in de buurt van jouw huis te liggen. Ik zal voor de zekerheid een reset op je simkaart uitvoeren, misschien dat je daar dan verschil in merkt. Kun je bij het lezen van dit berichtje nog wel je toestel 15 minuten uitzetten?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ray,

 

Dat is prima, ik ben benieuwd! Werk ze!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Top, dan spreken we elkaar maandag weer!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Tessanne is vandaag vrij dus ze zal hier morgen op terugkomen!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

De Netwerkspecialist geeft aan niets wat afwijkt te kunnen vinden op het netwerk. Ook geven ze aan dat de XS4ALL en Simyo simkaart gewoon identieke waardes zouden moeten opleveren omdat ze allebei van het KPN netwerk gebruik maken. Wel vonden ze het vreemd dat je er vooral thuis last van hebt, want je zit ook niet op een grensgebied qua bereik van zendmasten. 

 

Dan is voor mij de meest logische optie om je toch een vervangende simkaart toe te sturen.  De simkaart ontvang je binnen 2 werkdagen en deze moet dan nog even geactiveerd worden via Mijn Simyo. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Wat zuur zeg. Wij zullen dit weer voor je uitzoeken samen met KPN. Dank je wel voor je terugkoppeling.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +6

Hey @ Ray,

 

Ik kreeg net een mail binnen van de Netwerk Specialist, ze gaf aan dat ze contact met jou heeft opgenomen.

Ze gaan verdere testen doen en zullen daarover contact met jou houden. Zodra er een uitkomst is, dan hoor ik dat ook via de mail!

 

Ik sta natuurlijk wel altijd klaar om te helpen mocht dit nodig zijn! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Hier is denk ik sprake van een miscommunicatie, dit is namelijk niet wat ik bedoelde. De netwerkspecialist kan niet in jouw toestel kijken. De netwerkspecialist gaf aan dat hij aan de aansluiting zag dat deze alleen ingesteld was voor de 2G netwerkverbinding en dat dit dus te maken had met de instelling van de netwerkmodus in het toestel.

 

Goed om te weten dat deze instelling dus blijkbaar al goed stond, dan zal ik nogmaals contact met ze opnemen.

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Dat was zeker niet de bedoeling, ik ben blij dat je meteen even een bericht stuurde om het na te vragen!

 

Bedankt voor de extra info, ik ga er mee aan de slag.

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray!

 

Ik heb dit voor de zekerheid even nagevraagd bij de technische afdeling en zij geven aan dat ze dit nog nooit gehoord hebben en eigenlijk ook niet zou moeten kunnen. Als ik het goed begrijp is je hele bereik slechter wanneer je de optie internet op Mijn Simyo uitzet? En wanneer je deze aanzet heb je wel weer prima bereik?

 

Heb je dit probleem met het nummer waarmee je geregistreerd staat op het forum?

 

Ik hoor het graag van je en alvast een fijn weekend gewenst!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 2
Badge +1

Hi Ray,

Dat zou kunnen. Je simkaart wordt namelijk opnieuw geregistreerd op het netwerk zodra je ‘em er een tijdje uit hebt gehaald en weer terugzet. Dit kan er voor hebben gezorgd dat het weer werkt. :)

In ieder geval goed om te horen dat alles het weer doet!

 

Groetjes,

Sarah

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

We hebben net al telefonisch contact gehad, maar ik zal ook in het topic even samenvatten wat ik heb doorgegeven en wat er is besproken.

 

Vandaag heb ik weer de Netwerk Specialist gebeld. Dit keer kreeg ik een vrouwelijke collega aan de telefoon. Zij gaf aan dat ze kon zien dat VoLTE bellen nog niet mogelijk was op jouw soort toestel Nokia 8.1 (zoals jij aangaf is er geen optie om dit aan of uit te zetten in de telefoon), maar dat jouw aansluiting wel een VoLTE aansluiting is. Daarom heeft ze een ticket gemaakt om VoLTE uit te laten schakelen door de specialisten, om te kijken of dit nog verandering teweeg brengt in (de sterkte van) de verbinding.

 

Binnen 5 werkdagen (inderdaad met uitzondering van de feestdagen:wink: ) krijg ik terugkoppeling via de mail en dan laat ik het natuurlijk ook direct weten. Hopelijk heb jij dan inmiddels gemerkt dat de verbinding beter is op jouw woonadres. Fingers crossed! :fingers_crossed_tone1:

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ray, 

Bedankt voor de update! 

Wat vervelend dat we dit maar niet kunnen fixen. Ik hoop dat onze netwerkspecialisten er maandag nog wat zinnigs over kunnen zeggen. 

Laat je ons weten wat eruit komt? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Dank je wel voor je update! Dan wachten wij dat af.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Thanks voor de update! Ik krijg van de Netwerk Specialist geen updates, maar alleen een mail met de uitkomst van het onderzoek. 

 

Goed om te horen dat ze actief bezig zijn met jouw probleem! :relaxed:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Ik hoop dat je hebt genoten van de feestdagen! :santa:

 

Inmiddels heb ik via de mail een terugkoppeling gehad van de Netwerk Specialist. 

Zij hebben aangegeven dat de specialist die het onderzoek is gestart zegt dat de optie VoLTE bellen niet verwijderd gaat worden. De reden was dat een aansluiting met Volte ook zou moeten werken in een niet volte (geschikt) toestel.

Ze hebben het ticket open staan voor verder onderzoek. Ze vroegen mij of ik jou een internet bundel kon verschaffen zodat jij deze kunt activeren om te kijken wat hiervan het effect zou zijn op de verbinding. Daarom heb ik een gratis bundel van 1000MB aan je aansluiting toegevoegd. Zou je deze willen activeren via Mijn Simyo, het internet aan willen zetten en daarna doorgeven welke gevolgen dit heeft op de signaalsterkte?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi @Tessanne 

 

Ik heb inderdaad genoten van 2 betaalde vrije dagen. :grin:  Jij ook?

 

Ik heb de bundel uitgepakt, de optie aangezet en mijn telefoon herstart. 

Ik ben momenteel werken en kan dus pas monitoren als ik thuis ben omdat ik daar het meeste last heb. 

 

Ik zal zondag of maandag laten weten of ik enig verschil heb gemerkt. 

 

Groetjes.. 

 

Zodra ik op op MijnSimyo internet in Nederland uit zet en mijn toestel herstart heb ik amper geen tot geen  bereik meer. Mijn 2e simkaart (zelfde netwerk) heeft vol bereik. 

 

Zodra ik internet in Nederland weer aanzet, heb ik na herstarten weer volledig bereik. 

 

Hoe kan dit?

 

 

 

Het is nu zaterdagochtend en zoals ik al verwacht had is het gewoon weer het zelfde als wat ik omschreef in de eerste posting van dit topic. Maar het is nog steeds weekend dus ik kijk het nog even aan. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Stuur ons een update als je dit na het weekend nog hebt. Wij moeten in de tussentijd dan nog even wachten op het onderzoek van de netwerkspecialisten. 

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!

 

Groet,

Ouael

Reputatie 7
Badge +6

Hey @ Ray,

 

Voor de zekerheid heb ik een extra bundel van 1000MB toegevoegd aan je aansluiting zodat je geen extra kosten buiten de bundel gaat maken omdat het internet aan staat. Deze moet je uiteraard eerst nog even activeren. 

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat je het weten?

 

En natuurlijk bedankt voor de update! 

 

Groetjes,

Tessanne

@Tessanne

 

Zoals ik zaterdag al opmerkte en nu nog steeds kan beamen, ik heb volledig bereik als de internet op op m'n MijnSimyo aan staat. 

 

Ook als deze optie aan staat maar in mijn telefoon is ingesteld dat ik wil internetten met de andere simkaart, blijft het bereik. (Had ik nog niet eerder getest.)

 

 

Dus als de optie uit staat valt het bereik ook weg. Klinkt raar, maar is dus echt zo. 

Maar om bereik te hebben moet die optie dus aan staan. En dat wil ik dus niet en hoort ook niet. 

Groetjes Ray

Hey @Tessanne 

Bedankt voor de 1GB bundel. Ik pak hem nog even niet uit maar bewaar hem nog even.

Ik ben achter nog een probleem gekomen wat weer in gemeld door de Hoofd BHV op mijn werk bij de leverancier van deze app. Deze app wordt namelijk door onze BHV en Calamiteiten team gebruikt voor oproepen. Sinds ik 2 simkaarten gebruik kwamen de melding niet helemaal correct bij mij binnen. Je krijgt naast een sms ook een melding vanuit de app zelf en dat is een luid alarm en dat laatste lijkt niet te werken met 2 simkaarten in het toestel. Want nu heb ik gisteren de XS4ALL simkaart uit het toestel gehaald en laat ik alles lopen via de Simyo simkaart en prompt kregen we vanmorgen een melding en kreeg ik naast een sms ook een luid alarm te horen. 

Ik heb hier melding van gemaakt bij de Hoofd BHV hier maar voorlopig ga ik weer enkele van jullie simkaart gebruik maken. Ik heb gisteren ook weer 2GB geactiveerd op MijnSimyo. 

Deze en eerdere bevindingen ga ik vanmiddag weer bespreken. Ook ga ik vragen of 4G weer geactiveerd kan worden. 

 

Groetjes.. 

 

 

@Tessanne 

 

Gesproken met KPN. Het bovenstaande verhaal over die alarmering app. neemt hij zeer serieus. Afgesproken dat we voor nu deze casus sluiten, hij gaat jouw vragen of 4G weer aangezet kan worden en ik blijf voorlopig maar 1 sim gebruiken in dit toestel. 

 

Ook jij bedankt voor alles in deze ingewikkelde casus. 

Reageer