.

Beantwoord

Amper tot geen bereik als internet in NL uit staat. Hoe kan dat?

  • 21 November 2019
  • 73 reacties
  • 2084 Bekeken


Toon eerste bericht

73 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @ Ray,

 

Jeetje wat goed dat je daar achter bent gekomen! Dat je de meldingen van die app correct binnen krijgt is natuurlijk heel erg belangrijk. 


De 4G op de aansluiting staat gewoon aan zover wij kunnen zien, dus ik heb de Netwerk Specialist gevraagd wat ze precies bedoelen. Waarschijnlijk gaat het over de VoLTE die uit is gezet, maar dit kunnen zij alleen weer aanzetten. 

Hierover hoor je later meer! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

PS: Graag gedaan! :grin:

@Tessanne 

Ik heb sinds ik weer Internet aan heb gezet enkel 3G / H+.

Volgens de persoon die ik heb gesproken en die jou mailt is Volte zinloos op mijn aansluiting omdat mijn telefoons toch niet worden ondersteund. Maar ik vermoed dat ze iets teveel uit hebben gezet. 

Alles terug naar het "oude" lijkt mij het beste. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Dat snap ik! Daarnet kreeg ik een mailtje dat de blokkade voor 4G internet door de Netwerk Specialist is opgeheven. 

Alles zou dus weer naar behoren moeten werken!

 

Groetjes,

Tessanne 

Yes doet het

 

Thnx 😊

Reputatie 7
Badge +6

Hey Ray,

 

Fijn om te horen dat je hebt genoten van de betaalde vrije dagen! Voor mij was het helaas niet zo'n groot feest, maar ik heb gelukkig wel mogen genieten van 2 vrije dagen. :wink:

 

Bedankt dat je dit hebt willen uitproberen! Eigenaardig deze handeling dus inderdaad hetzelfde resultaat oplevert en dit hoort zeker niet. Ik heb dit doorgestuurd naar de medewerker van de Netwerk Specialist waar ik via de mail contact mee heb over jouw probleem. Zij zal deze informatie dan weer meenemen in het onderzoek. 

 

Zodra ik een reactie van haar heb geef ik het aan je door! 

 

Heb jij ook betaald vrij met nieuwjaarsdag? :sparkler::smiley:

 

Groetjes,

 

@Tessanne 

Morgen heb ik, net als nu avond dienst. Er is alleen weinig te beleven, zijn maar een handje vol mensen aanwezig. Zal morgen nog stiller zijn. 

Vanaf 16:00 uur krijg ik 100% extra betaald en 1 januari 2020 mag ik het nieuwe jaar inluiden met een vrije betaalde dag :)

 

Ik  wil graag nog even terug komen hierop. 

 

 

 

Dat ik mijn Simkaart eerst even in een andere telefoon plaats om hem vervolgens weer terug te plaatsen en dan geen problemen ervaar doet mij sneller vermoeden dat de simkaart een "schopje" nodig had door hem even alleen in een toestel te plaatsen. 

 

 

Helaas heb ik nu blijkt ten onrechte gemeld dat het probleem verholpen was. Maar ik was toen in de veronderstelling dat Internet in Nederland uit stond en dit was dus niet zo. Toen ik hier eergisteren achter kwam heb ik deze uitgeschakeld en mijn telefoon volgens instructie herstart. Wederom had de Simyo simkaart problemen met het verkrijgen van signaal. Uit ellende heb ik hem weer aangezet en werd het bereik op de Simyo simkaart weer als “normaal”.

Ik heb tevens contact gezocht met de servicedesk van Nokia en verschillende testen gedaan. Zij kwamen tot de conclusie dat dat de simkaart van Simyo ofwel een reset nodig heeft of vervangen moet worden. Ik wilde dit nog even afwachten om de reden dat ik op het werk een inpandig KPN netwerk heb voor mobiele telefonie. Vanmorgen  op het werk heb ik eerst weer Internet in Nederland uit gezet. En ik heb nu gemerkt dat ik constant vol bereik heb op beide simkaarten, Simyo & XS4ALL. 

 

Toen moest ik aan dit topic  denken. Hier is gebleken dat waar ik woon op een scheidingslijn van de straling van de zendmast zit. Omdat KPN deze week ook bezig met werkzaamheden is aan de zendmasten, wilde ik nog even afwachten of dit enige verbetering gaat opleveren. Maar ik blijf het raar vinden dat de Simyo simkaart amper tot geen bereik heeft als ik thuis ben en als internet in Nederland uit staat. 

 

Voor de juistheid.. Op dit moment staat internet in Nederland uit, ben ik op het werk en heb ik vol bereik. 

 

Graag een oplossing dus. 

 

Update 16:32 uur

Ik ben thuis en geen bereik. 

 

 

Update 2: Vanmorgen om 05:45 uur begonnen op het werk en stabiel vol bereik. 

Hoi @Daisy 

 

Ik heb om 11:35 uur mijn telefoon uitgezet. Ben pas na 16:00 uur thuis dus kan dan pas aangeven of de reset heeft geholpen.

 

 

Jij en jullie ook

@Daisy

 

Eindelijk thuis maar helaas geen verschil. 

 

Update: nog maar een keer wat testen gedaan 

 

1. Simyo simkaart uit het toestel gehaald en 1 van Vodafone geplaatst. Beide simkaarten (xs4all en Vodafone) beide vol bereik. 

2. Simyo simkaart samen met Vodafone simkaart. Simyo amper tot geen. Vodafone goed. 

 

3. Simyo simkaart alleen in Nokia 8.1, Nokia 8. Amper tot geen bereik. Was eerst beter. 

 

Kortom Simyo simkaart is de zwakkere

 

 

Reputatie 7
Badge +6

He Ray,

 

Balen dat het niet heeft gewerkt. Ik heb de netwerkspecialist voor je gebeld en die geven aan verder geen gekke dingen op het netwerk te kunnen zien, er zijn wel werkzaamheden bij jou in de buurt nu natuurlijk die tot 7 december duurt. Ik wil daarom nog even wachten met een nieuwe simkaart versturen tot de werkzaamheden voorbij zijn. Wellicht is het daarna wel beter?

 

Ik hoor het dan graag van je!

 

Groetjes,
Daisy

Hoi @Daisy 

 

Ben het er mee eens dat wachten tot en met maandag i.v.m. de werkzaamheden. 

Top, dan spreken we elkaar maandag weer!

 

Fijn weekend alvast.. :)

Reputatie 7
Badge +6

Jammer genoeg moet ik dit weekend werken, maar ik wens jou een fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Jammer genoeg moet ik dit weekend werken, maar ik wens jou een fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Ik werk morgen extra. 

Reputatie 6
Badge +6

Nou Ray, je hebt in ieder geval een hart voor de zaak! Ik hoop dat je extra genoten hebt van je vrije dag gisteren :blush:

Tessanne zal je in ieder geval nog even informeren zodra zij terugkoppeling heeft gekregen van onze netwerkspecialisten!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ray,

 

Het is maandag! Hopelijk heb je van je weekend kunnen genieten, ondanks de extra gewerkte uren. Daisy zit naast me, maar ik zit vandaag op het forum. :)

 

We vragen ons af of je al enige verbetering hebt gemerkt in het bereik?

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi dames ( @Daisy  en @Tessanne )

Op het werk geen probleem gemerkt. 

 

 Nu weer thuis heb ik geen tot amper bereik met de Simyo simkaart. Kortom, geen verschil helaas. 

 

Verder wel een prima weekend gehad, jullie ook?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Goed om te weten dat je op het werk geen problemen ervaart, waarschijnlijk ligt het dan toch aan de netwerk ontvangst bij jou thuis. Ik kan zoals Daisy al aangaf een vervangende simkaart naar je opsturen maar de kans bestaat dat dit probleem dan blijft. Daarom zal ik eerst nogmaals contact opnemen met de netwerk specialist, om na te gaan of zij misschien kunnen zien waarom de verbinding specifiek bij jou thuis minder is. 

 

Ik kom hier op terug zodra ik een antwoord heb.

 

Groetjes,

Tessanne

 

Mijn weekend was top! Pizza gemaakt op zondag als beloning voor de ook door mij extra gemaakte uren.  :)

Hoi @Tessanne ,

Ik wacht je bericht af. 

 

Ter info, de Simkaart van XS4ALL geeft geen enkel probleem. Zelfde netwerk. Misschien kun je dat er bij vermelden?

 

Groetjes

Hoi @Bas 

 

Vandaag werk ik, omdat er plots een zieke is ook extra. In totaal 13 uurtjes aan de arbeid. :moneybag:

 

Ik wacht het bericht van @Tessanne af.. Ik heb Internet in Nederland nog wel aan staan, hoop dus niet een dikke rekening te ontvangen straks ;)

Hoi @Tessanne 

 

Ik vermoedde dit ook. Maar blijft toch best apart dat ik er op het werk geen hinder van heb / had. 

Misschien een combinatie van factoren wat de simkaart niet trekt. 

 

Wel vonden ze het vreemd dat je er vooral thuis last van hebt, want je zit ook niet op een grensgebied qua bereik van zendmasten. 

 

Ook lekker tegenstrijdig overigens..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Ik deel je mening, soms ligt de verklaring niet voor de hand. 

Laten we de uitkomst van de vervangende simkaart afwachten.

 

Wat vind je precies tegenstrijdig?

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi @Tessanne 

 

Wat ik tegenstrijdig vind is dit;

 

Deze reactie van oud moderator Ruud zij het volgende. 

  

Hoi Raytje,

Fijn dat het al flink verbeterd is. De test uitslagen zijn ook behoorlijk goed:)

Ik heb nog even contact opgenomen met de specialisten van het netwerk.
Ze geven aan dat je op jouw locatie niet op een scheidingsgebied zit. En dus in je huis eigenlijk altijd met dezelfde mast verbonden bent.;)

Weet jij dan zo waar de mast staat?

 

Een tijdje later zegt een andere oud moderator dit.

  

Hoi Raytje!

Goed dat je ons weer even bericht hierover. Ik heb meteen de netwerkspecialisten voor je gecontacteerd en zij geven aan dat jouw toestel verbonden moet zijn met de mast op de Doctor H.G. Scholtenstraat. Het probleem is dat de masten niet helemaal jouw kant op kijken en een beetje langs jouw gaat.

Volgens de kaart van de netwerkspecialisten moet de dekking echter redelijk goed zijn. Wil je dat wij hier een netwerkklacht voor inschieten?

Groetjes,
Ilias

 

Maar ik zit niet op een scheidingslijn? Juist ja.. 

 

En hier een reactie van mij zelf met daarin een antwoord van de Netwerk”specialisten” van KPN. Ik zat toen inmiddels op 4G maar zonder verbetering.

  

Ben vanmorgen weer gebeld door KPN. De situatie is als volgt.

De positie en richting bepalen een deel van het probleem. Dit kan niet aangepast worden omdat er anders ergens anders problemen komen.

Rondom de flat staat allemaal hoge bomen, deze blokken deels de straling. Ook de andere hoge gebouwen zijn hier de oorzaak van.

De coverage pagina's is te positief werd toegegeven. Of het aangepast word is niet bekend.

Ik zou bij een KPN winkel een repeater kunnen halen die ik dan richting het Noord Westen plaats. Kosten 400 euri's dus dat ga ik niet doen.

Komt er op neer dat er niks anders aan te doen ik.

Iedereen bedankt voor de tijd die jullie er in gestoken hebben.

Ps. Probeerde Angela te bellen maar kreeg voicemail..

🙂

 

Kortom het is bekend dat ik al verminderd bereik heb op mijn postcode. Dat is momenteel verergerd maar zoals eerder gezegd, alleen met de Simyo simkaart. Dus wachten we even af op de door jou gestuurde sim. 

 

Maar het zijn de wisselende reacties vanuit KPN waar ik niet zo goed tegen kan. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Wat ik precies van de Netwerk Specialist te horen was zo ongeveer een samenvatting van de gequote items hierboven: 

  • De zendmast die het dichtst bij jou staat, staat op ongeveer 350 meter afstand.
  • Jouw adres staat niet op een scheidingsgebied.
  • De zendmasten staat inderdaad niet helemaal naar jouw adres toe gericht.

Ze gaven mij dus vrijwel dezelfde info over jouw adres. 

 

Het beste is inderdaad om het even af te wachten. :)

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

 

Reageer