Ik dacht dat ik er al eens een topic aan had gewijd maar kan hem niet vinden in mijn lijstje met topics.
Ik heb met grote regelmaat slecht tot matig bereik op 3G. Volgens de coverage pagina van KPN zou het goed moeten zijn.
Ook de pagina van GSM masten geeft aan dat ik tussen 2 masten woon, waarvan de ene op nog geen 200 meter is van m'n woning. Deze masten zijn UMTS / GSM 1800 en LTE.
Ook heb ik alle tips & trucs die we hier vaak geven al geprobeerd.
Omdat het overdag drukker is ook in de late avond / nachturen gekeken. Geen verschil.
Binnen en buiten maakt ook geen verschil.
Op 2G is het iets beter maar niet 100%
Vooral in Zaanstad / Amsterdam zou je toch zeer goed bereik verwachten.
Bladzijde 1 / 3
Hoi Raytje,
Als je op andere plaatsen ook een slecht bereik hebt kan het ook aan je toestel liggen (of instelling), als het alleen bij je thuis is lijkt het me handig dat je jouw postcode zonder huisnummer even vermeldt, dan kunnen ze zien of er iets aan de hand is.
Als je op andere plaatsen ook een slecht bereik hebt kan het ook aan je toestel liggen (of instelling), als het alleen bij je thuis is lijkt het me handig dat je jouw postcode zonder huisnummer even vermeldt, dan kunnen ze zien of er iets aan de hand is.
Hoi Frans,
Postcode enzo weten ze al. Ik heb het over het algemeen thuis. Bij een vriend van me bijv. Heb ik vol bereik en kan ik via 3G internetten op hoge snelheid (H+).
Even een mod afwachten die het oppakt, heeft geen haast.
Postcode enzo weten ze al. Ik heb het over het algemeen thuis. Bij een vriend van me bijv. Heb ik vol bereik en kan ik via 3G internetten op hoge snelheid (H+).
Even een mod afwachten die het oppakt, heeft geen haast.
Hoi Raytje,
Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Abonnementen. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.
Jammer dat het bereik niet zo goed is op je huisadres 😞 Bij de netwerkspecialisten van KPN heb ik navraag gedaan over je bereikbaarheid.
Alles hoort optimaal te zijn, zowel voor buiten als binnen. Ook hoort het bereik op 2G, 3G en 4G goed te zijn. Er zijn geen werkzaamheden en ook geen verdere meldingen van klanten die problemen ervaren.
Kun je aangeven sinds wanneer je dit ervaart? En heb je dit met bellen en/ of internetten? Je verteld ook dat je de problemen binnen en buiten hebt.
Wil je je bereik specifiek testen op 2G en 3G? Daarnaast vraag ik mij af of er meerdere mensen zijn die hetzelfde hebben via het KPN netwerk. Hoor je om je heen dat er andere mensen zijn die via het KPN netwerk geen goed bereik hebben?
Voor je aansluiting heb ik een reset uitgevoerd. Het is hiervoor belangrijk dat je je telefoon even uit en weer aandoet.
Daarbij lijkt het mij ook handig dat je je Simyo simkaart test in een andere telefoon 🙂 Op die manier kunnen wij ook specifieker kijken.
Laat je het ons weten?
@Franswon; dankjewel dat je ook met ons meedenkt 🙂 Leuke foto trouwens 😳
Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Abonnementen. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.
Jammer dat het bereik niet zo goed is op je huisadres 😞 Bij de netwerkspecialisten van KPN heb ik navraag gedaan over je bereikbaarheid.
Alles hoort optimaal te zijn, zowel voor buiten als binnen. Ook hoort het bereik op 2G, 3G en 4G goed te zijn. Er zijn geen werkzaamheden en ook geen verdere meldingen van klanten die problemen ervaren.
Kun je aangeven sinds wanneer je dit ervaart? En heb je dit met bellen en/ of internetten? Je verteld ook dat je de problemen binnen en buiten hebt.
Wil je je bereik specifiek testen op 2G en 3G? Daarnaast vraag ik mij af of er meerdere mensen zijn die hetzelfde hebben via het KPN netwerk. Hoor je om je heen dat er andere mensen zijn die via het KPN netwerk geen goed bereik hebben?
Voor je aansluiting heb ik een reset uitgevoerd. Het is hiervoor belangrijk dat je je telefoon even uit en weer aandoet.
Daarbij lijkt het mij ook handig dat je je Simyo simkaart test in een andere telefoon 🙂 Op die manier kunnen wij ook specifieker kijken.
Laat je het ons weten?
@Franswon; dankjewel dat je ook met ons meedenkt 🙂 Leuke foto trouwens 😳
Hoi Naomi,
Die foto is genomen in Praag, prachtige stad met heerlijk bier 🙂 In Tsjechië is bier nog spotgoedkoop ook, in een restaurantje betaalde ik € 0,90 voor een tapje van 0,3 liter.
Wist even niet waar ik hem het best kwijt kon dus vandaar ik het algemene gedeelte :)
Een deel van de info kan ik je nu wel geven..
- Ik heb het ongeacht tijdstip zowel binnen als buiten.
- Het wisselt behoorlijk van zeer slecht (1 streep) tot matig (3 streepjes).
- Ik had het ook in m'n andere telefoon, daarom herinner ik me dat ik het al een had aangekaart. Dus wat dat betreft heb ik de kruistest al gedaan denk ik :P
- Sinds wanneer kan ik me niet echt herinneren maar weet wel dat het al vrij lang is.
Ik heb de telefoon herstart en daarna een speedtest uitgevoerd..
Op het eerste oog lijkt het nu iets beter.. Balkje blijft nu standaard op 3 of 4 streepjes.
Binnen
Buiten
Een deel van de info kan ik je nu wel geven..
- Ik heb het ongeacht tijdstip zowel binnen als buiten.
- Het wisselt behoorlijk van zeer slecht (1 streep) tot matig (3 streepjes).
- Ik had het ook in m'n andere telefoon, daarom herinner ik me dat ik het al een had aangekaart. Dus wat dat betreft heb ik de kruistest al gedaan denk ik :P
- Sinds wanneer kan ik me niet echt herinneren maar weet wel dat het al vrij lang is.
Ik heb de telefoon herstart en daarna een speedtest uitgevoerd..
Op het eerste oog lijkt het nu iets beter.. Balkje blijft nu standaard op 3 of 4 streepjes.
Binnen
Buiten
Met welke mast is mijn telefoon verbonden? Kunnen jullie mij het adres daarvan geven?
Hoi Raytje,
Fijn dat het al flink verbeterd is. De test uitslagen zijn ook behoorlijk goed:)
Ik heb nog even contact opgenomen met de specialisten van het netwerk.
Ze geven aan dat je op jouw locatie niet op een scheidingsgebied zit. En dus in je huis eigenlijk altijd met dezelfde mast verbonden bent.;)
Weet jij dan zo waar de mast staat?
Fijn dat het al flink verbeterd is. De test uitslagen zijn ook behoorlijk goed:)
Ik heb nog even contact opgenomen met de specialisten van het netwerk.
Ze geven aan dat je op jouw locatie niet op een scheidingsgebied zit. En dus in je huis eigenlijk altijd met dezelfde mast verbonden bent.;)
Weet jij dan zo waar de mast staat?
Er staat een mast bij de Pinksterbloemweg, 250 mts van m'n huis. (boven op een flat) en een mast bij de Doctor H.G. Scholtenstraat , 750 mtr van m'n huis. Ik woon er dus tussen maar het dicht bij de eerst genoemde.
Beide masten zijn UMTS en LTE. Die bij de Doctor H.G. Scholtenstraat is ook gsm 900 en die bij de Pinksterbloemweg gsm 1800. Dus die Bij de Pinksterbloemweg is alleen KPN toch?
Maar op het moment schommelt het weer behoorlijk qua bereik.
Beide masten zijn UMTS en LTE. Die bij de Doctor H.G. Scholtenstraat is ook gsm 900 en die bij de Pinksterbloemweg gsm 1800. Dus die Bij de Pinksterbloemweg is alleen KPN toch?
Maar op het moment schommelt het weer behoorlijk qua bereik.
Vanmorgen, toen ik net ontwaakt was en aan de koffie zat, besloot ik een nieuwe reset uit te voeren nadat ik zag dat mijn bereik weer echt slecht was.
Ik heb voor deze reset minimaal 15 minuten de simkaart uit het toestel gehaald etc. Aan het einde van de ochtend ging ik een boodschapje doen en besloot buiten, beneden aan mijn flat, een speedtest uit te voeren.
En kijk nou 😃 Vol bereik (had ik nooit bij m'n flat binnen / buiten)
En de daarbij behorende speedtest
Nu net voor het schrijven van deze reactie weer eens gekeken naar m'n bereik en een speedtest gedaan.
Bereik lijkt nu wel weer stabiel rond 3 streepjes.
En de speedtest zegt nu alles.. Zo snel was het nog nooit op 3g binnenshuis.
Ik vind dit toch opmerkelijk aangezien ik deze test vaker heb gedaan en nooit zulke goeie resultaten had eigenlijk..
Noem ze goed omdat dit wel goed is toch :?
Ik heb voor deze reset minimaal 15 minuten de simkaart uit het toestel gehaald etc. Aan het einde van de ochtend ging ik een boodschapje doen en besloot buiten, beneden aan mijn flat, een speedtest uit te voeren.
En kijk nou 😃 Vol bereik (had ik nooit bij m'n flat binnen / buiten)
En de daarbij behorende speedtest
Nu net voor het schrijven van deze reactie weer eens gekeken naar m'n bereik en een speedtest gedaan.
Bereik lijkt nu wel weer stabiel rond 3 streepjes.
En de speedtest zegt nu alles.. Zo snel was het nog nooit op 3g binnenshuis.
Ik vind dit toch opmerkelijk aangezien ik deze test vaker heb gedaan en nooit zulke goeie resultaten had eigenlijk..
Noem ze goed omdat dit wel goed is toch :?
Beide masten zijn UMTS en LTE. Die bij de Doctor H.G. Scholtenstraat is ook gsm 900 en die bij de Pinksterbloemweg gsm 1800. Dus die Bij de Pinksterbloemweg is alleen KPN toch?
Maar op het moment schommelt het weer behoorlijk qua bereik.
Ik geef dit topic over het bereik bij mij thuis maar weer eens een schopje. Ik vind het bereik nog steeds matig tot slecht (1 a 2 streepjes).
Ik wil graag weten met welke mast ik ben verbonden. Kan dat nagevraagd worden? Heb hier eerder geen antwoord op gehad.
Hoi Raytje!
Goed dat je ons weer even bericht hierover. Ik heb meteen de netwerkspecialisten voor je gecontacteerd en zij geven aan dat jouw toestel verbonden moet zijn met de mast op de Doctor H.G. Scholtenstraat. Het probleem is dat de masten niet helemaal jouw kant op kijken en een beetje langs jouw gaat.
Volgens de kaart van de netwerkspecialisten moet de dekking echter redelijk goed zijn. Wil je dat wij hier een netwerkklacht voor inschieten?
Groetjes,
Ilias
Goed dat je ons weer even bericht hierover. Ik heb meteen de netwerkspecialisten voor je gecontacteerd en zij geven aan dat jouw toestel verbonden moet zijn met de mast op de Doctor H.G. Scholtenstraat. Het probleem is dat de masten niet helemaal jouw kant op kijken en een beetje langs jouw gaat.
Volgens de kaart van de netwerkspecialisten moet de dekking echter redelijk goed zijn. Wil je dat wij hier een netwerkklacht voor inschieten?
Groetjes,
Ilias
Ja graag. Want op hun eigen coverage pagina spreken zij van 5 ***** (4G+) als het gaat om de dekking op mijn adres zowel binnen als buitenshuis. Dat zou betekenen dat ik toch wel meer dan 2 streepjes mag verwachten. Ik heb nu 3 toestellen thuis + nog een extra Prepaid kaart en ook daarin zit geen verschil.
Ik zal morgen nog wat testen doen qua verschil tussen binnen en buiten & 3G en 4G.
Ik zal morgen nog wat testen doen qua verschil tussen binnen en buiten & 3G en 4G.
Buiten lijkt wel iets beter. Getest met beide aansluitingen. Binnen mag ik met beide aansluiting blij zijn als ik 2 streepjes haal. Dat is niet wat KPN aangeeft. En ik woon in flatgebouw uit de jaren 60 dus van dikke isolatie is ook geen sprake.
Vanmorgen trouwens helemaal geen internet voor een uurtje ofzo.
Vanmorgen trouwens helemaal geen internet voor een uurtje ofzo.
Hoi Raytje,
Wat raar dat jouw dekking minder goed is dan het zou moeten zijn. Goed dat je zelf al wat tests hebt uitgevoerd. Ik heb je zojuist een netwerkklachtformulier per e-mail toegestuurd. Zou je deze willen invullen en terugsturen? Het ingevulde formulier zullen wij vervolgens doorsturen naar KPN.
Groetjes,
Sean
Wat raar dat jouw dekking minder goed is dan het zou moeten zijn. Goed dat je zelf al wat tests hebt uitgevoerd. Ik heb je zojuist een netwerkklachtformulier per e-mail toegestuurd. Zou je deze willen invullen en terugsturen? Het ingevulde formulier zullen wij vervolgens doorsturen naar KPN.
Groetjes,
Sean
Ik heb geen mail gehad 🙂
Hoi Raytje,
Oei! Vervelend! Ik heb nogmaals een mail naar je gestuurd met als bijlage een netwerkklachtenformulier.
Kun je controleren of je deze hebt ontvangen? Kijk eventueel in je spambox.
Groetjes,
Ilias
Oei! Vervelend! Ik heb nogmaals een mail naar je gestuurd met als bijlage een netwerkklachtenformulier.
Kun je controleren of je deze hebt ontvangen? Kijk eventueel in je spambox.
Groetjes,
Ilias
Ik heb hem nu gehad.
Moet een vergelijking doen met een andere provider en ander netwerk. Als dit gedaan is, zal ik hem terug sturen.
Moet een vergelijking doen met een andere provider en ander netwerk. Als dit gedaan is, zal ik hem terug sturen.
Hoi Raytje,
Fijn! Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Jihane
Fijn! Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Jihane
Heb hem verstuurd..
Volgens de app Opensignal ben ik verbonden met de mast ergens voorbij Purmerend. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want dat is minimaal 15 km. Ik was de app gaan gebruiken na aanleiding van dit oude topic van Franswon. Erg betrouwbaar is de app dus niet.
Hoi Raytje,
Wat apart! Het lijkt me sterk dat 'ie verbonden is met een zendmast zo ver weg. Zodra er iets uit het onderzoek is gekomen, laten we je dat weten, goed?
Groetjes,
Jihane
Wat apart! Het lijkt me sterk dat 'ie verbonden is met een zendmast zo ver weg. Zodra er iets uit het onderzoek is gekomen, laten we je dat weten, goed?
Groetjes,
Jihane
Is er inmiddels al iets meer bekend? 🙂
Hi Raytje!
Nee 😞 Nog niets gehoord! Zodra er iets bekend is, krijgen we dat te horen. We zullen dat dan meteen terugkoppelen!
Groetjes,
Jihane
Nee 😞 Nog niets gehoord! Zodra er iets bekend is, krijgen we dat te horen. We zullen dat dan meteen terugkoppelen!
Groetjes,
Jihane
Vind het maar lang duren.. Zijn inmiddels 19 dagen verder.. Wie schopt ze bij KPN eens onder hun .... ?
Hoi Raytje,
Zojuist heb ik bericht gehad van de netwerkspecialisten. Zij zeggen het volgende:
Beste Ilias,
Ik heb de locatie **** ** gecontroleerd en de bedekking is goed voor zowel GSM als UMTS.
Ook zijn er geen storingen of andere klantklachten op dit moment.
Om een goed onderzoek te kunnen doen en een netwerkklacht aan te maken ontvang ik graag nog
- De mobiele nummers die het probleem hebben : 06….
- Wat gebeurt er als er gebeld wordt ? ( minder kwaliteit van het gesprek of kan de klant helemaal geen verbinding opbouwen, foutmeldingen ? geen service bijv…..)
- Sinds wanneer doet het probleem zich voor ? (sinds 12 sept of sinds een week of sinds een maand….. graag exacte periode vermelden)
- Lukt het op 2G wel ? wordt gezegd, vol bereik ; maar weet dan nog niet of de problemen zich dan ook voordoen. Of speelt het alleen op 3G ?
Kun je het laten weten?
Groetjes,
Ilias
Zojuist heb ik bericht gehad van de netwerkspecialisten. Zij zeggen het volgende:
Beste Ilias,
Ik heb de locatie **** ** gecontroleerd en de bedekking is goed voor zowel GSM als UMTS.
Ook zijn er geen storingen of andere klantklachten op dit moment.
Om een goed onderzoek te kunnen doen en een netwerkklacht aan te maken ontvang ik graag nog
- De mobiele nummers die het probleem hebben : 06….
- Wat gebeurt er als er gebeld wordt ? ( minder kwaliteit van het gesprek of kan de klant helemaal geen verbinding opbouwen, foutmeldingen ? geen service bijv…..)
- Sinds wanneer doet het probleem zich voor ? (sinds 12 sept of sinds een week of sinds een maand….. graag exacte periode vermelden)
- Lukt het op 2G wel ? wordt gezegd, vol bereik ; maar weet dan nog niet of de problemen zich dan ook voordoen. Of speelt het alleen op 3G ?
Kun je het laten weten?
Groetjes,
Ilias
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.