.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80799 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Dit werkt dus niet op de HTC One. Via toestelhulp van KPN werkt het wel. Poort en Server lijken er niet toe te doen. Maar bij APN heb ik portalmmm.nl en bij APN-type heb ik default gebruikt, nu werkt het wel.
Reputatie 5
Badge +11
Dit werkt dus niet op de HTC One. Via toestelhulp van KPN werkt het wel. Poort en Server lijken er niet toe te doen. Maar bij APN heb ik portalmmm.nl en bij APN-type heb ik default gebruikt, nu werkt het wel.

Hoi Joost01, welkom op het forum!

Is dat niet wat er ook in dit topic staat? Het topic dat ik een paar reacties hierboven citeer gaat over de algemeen geldende internet instellingen voor Android toestellen. Maar het kán nu eenmaal per toestel een beetje verschillen.
Hallo,
Ik wou toch even mijn ervaring delen, na het updaten van mijn LG G2 naar Android 4.4.2 was ik mijn mobiel internet dus kwijt. 
SMS Ja naar 1300 werkt niet. Daarna de opgeven instellingen geprobeerd welke ook niet werkten.

Na het doorspitten van het topic de settings van de KPN site geprobeerd en voila het werkt weer!!

Nu vraag ik me toch wel af waarom de in eerste instantie opgegeven Simyo settings niet functioneren en je uiteindelijk via een omweg met de overzichtelijke tutorial van de KPN alles wel netjes aan de praat krijgt?
Update, toch nog even een testje gedaan met door de APN portalmmm.nl te veranderen naar internet en het werkt nog steeds echter heb nu de poort 5080 niet insgesteld.

Nu heb ik het ook even gestest met poort 5080 in te stellen en dan werkt het dus niet, lijkt er op dat je poort gewoon leeg moet laten.

Mijn settings

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 (deze optie heb ik niet)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Erwin-M,

Leuk dat je op ons forum reageert en je ervaringen deelt, welkom :)

'SMS Ja' naar 1300 geldt alleen voor oude telefoons. Ik snap ook niet zo goed hoe je bij deze sms komt 🙂 Alle nieuwe smartphones werken met nieuwe internetinstellingen. Deze zijn te vinden op ons forum, de website of je kunt de app Tweakker gebruiken.

Het kan inderdaad kloppen dat de APN met meerdere instellingen werkt. Wij geven altijd aan dat 'internet' de juiste instelling is. Je kun hier kijken voor meer informatie 🙂
Beste Dries,

Op de KPN site wordt voor de LG G2 ook nog de SMS JA  naar1300 genoemd, vandaar dat ik deze ook geprobeerd heb.
Ik kon zo niet vinden dat dit niet voor mijn toestel niet meer van toepassing was?

Wat de app tweakker betreft deze had ik ook geprobeerd maar deze wordt direct weer afgesloten naar het opstarten.

Maar goed alles is weer in de lucht daar gaat het om :o.
Badge +8
Hoi Erwin-M,

Ja, dat is het voornaamste natuurlijk, dat het nu werkt :)
De KPN site kunnen wij helaas niet aanpassen, maar ik denk dat ze een soort standaard stappenplan hebben waar de sms in voor komt. Niet heel handig inderdaad.

groetjes,
Charlene
Goedendag,

Ik ben van Telfort overgestapt op Symio. Beide een internetbundel. Helaas lukt het mij niet het internet van symio aan de gang te krijgen ondanks alle mogelijke instellingen die ik gevonden heb.
Ik heb alles ingesteld zoals op de site van symio beschreven staat. mobiele data staat ook aan.
Ik heb een huawei 525, waardoor ik de instellingen niet via een sms binnen kan krijgen.
Wat staat er fout.

gr. Maronline
Hallo maronline.

Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?

Groetjes,
Friesian
En voor de zekerheid, indien nodig.
Controleer even deze instellingen.

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Hallo maronline.

Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?

Groetjes,
Friesian


Hoi maronline,

Ik zie dat je de optie Internet op je Mobiel eerst uitgeschakeld had. Later heb je het weer aangezet en vanaf dan zie ik ook internet verbruik. Ik neem dus aan, dat je het met de hulp van Friesian hebt gevonden. :)

Als je nog een vraag hebt, dan hoor ik het graag!

groetjes,
Charlene
En voor de zekerheid, indien nodig.
Controleer even deze instellingen.

Groetjes,
Friesian


Friesian, bedankt voor je reactie. Na een half uur had ik mobiel internet. 
Hallo maronline.

Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?

Groetjes,
Friesian


Hoi maronline,

Ik zie dat je de optie Internet op je Mobiel eerst uitgeschakeld had. Later heb je het weer aangezet en vanaf dan zie ik ook internet verbruik. Ik neem dus aan, dat je het met de hulp van Friesian hebt gevonden. :)

Als je nog een vraag hebt, dan hoor ik het graag!

groetjes,
Charlene


Het werkt nu prima Charlene,

gr. Maronline



Friesian, bedankt voor je reactie. Na een half uur had ik mobiel internet. 


Anytime anyplace anywhere. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
Badge +6
Het werkt nu prima Charlene,

gr. Maronline


Fijn dat met hulp van Friesian is gelukt, maronline! Dankjewel voor het laten weten 🙂
Badge
Hoi,

Ik heb echt alles geprobeerd wat hier staat maar het lukt gewoon echt niet.
Krijg alleen internet als ik thuis op wifi zit, maar ik krijg geen 3g verbinding.
Ik heb een HTC Wildfire S. 

De volgende stappen heb ik al geprobeerd:
https://support.simyo.nl/entries/22366682-Internetinstellingen-HTC-Wildfire-S
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-htc-wildfire-22362731
https://forum.simyo.nl/android-73/faq-stel-internet-op-mijn-htc-wildfire-752/

Eigenlijk zijn het allemaal de zelfde stappen. Hier en daar wat kleine verschillen:
Server: 0.0.0.0 of leeg
Poort: 5080 of leeg
APN-type: default,hpri of default of internet of default,internet of internet,default
APN: portalmmm.nl of internet of basicinternet

Elke combinatie geprobeerd waarbij ook mobiel opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan/uit, tegen het raam geflikkert, maar niks helpt.

Kan iemand me helpen met goede instellingen? En alsjeblieft niet linken naar 1 van die standaard handleidingen met instellingen want die werken allemaal niet. Ik zat hiervoor bij Hollandsnieuwe waarbij ik wel gewoon internet op m'n mobiel had (waarbij ook zelf moest instellen) dus het zou wel gewoon moeten kunnen.

Ik heb een abbo van 100min + 1500MB + Flex 4G.
Hoewel mijn mobiel geen 4G ondersteund heb ik m wel bij m'n abbo zitten. Waarom, geen idee eigenlijk. Maar zou inprinciepe niks moeten uitmaken, want hij zou gewoon 3g moeten pakken dan.

Maar iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt

Edit: 
Dit is echt de grootste onzin. Ik heb het opgelost, maar niet zoals het zou horen.

Voor alle mensen die probelemen hebben met verbinden, ongeacht type telefoon, doe het volgende:
  1. Maak verbinding met Wifi
  2. Open Google App Store
  3. Zoek naar: Tweakker APN INTERNET MMS en installeer.
  4. Open de app en volg instructies.

Simyo staat er ook tussen, maar die werkt natuurlijk niet, want dat zou logisch zijn. Anders was je waarschijnlijk uberhaupt niet hier gekomen. Maar probeer het uit. Misschien werkt Simyo wel voor jou.

Mocht Simyo niet werken, net zoals bij mij, kies dan voor KPN. Dan heb je een keuze tussen verschillende opties. Voor mij werkte '4G' uiteindelijk. Probeer één van de volgende:

- Standaard
- 4G
- Prepaid
- Abonnement

De M2M hoef je sowieso niet te proberen.

Zodra die werkt: mooi.

De app kan je weer verwijderen als je wilt. Enige probleem is dat ik  alleen een langzamere Edge verbinding krijg ('E') ipv 3G. Laat een reactie achter als dit heeft geholpen, dan ben ik vooral benieuwd of jullie hiermee wel verbinding krijgen met 3G/UMTS ipv Edge.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,
Ik heb een abbo van 100min + 1500MB + Flex 4G.
Hoewel mijn mobiel geen 4G ondersteund heb ik m wel bij m'n abbo zitten. Waarom, geen idee eigenlijk. Maar zou inprinciepe niks moeten uitmaken, want hij zou gewoon 3g moeten pakken dan.


Je betaald daarmee 5 euro per maand extra voor niets. Daarnaast is de APN van 4g ook nog eens anders! namelijk:

Naam: KPN/Hi/Simyo 4G LTE Mobiel internet/MMS
APN: KPN4G.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,mms

Hopelijk krijg je daarmee je toestel aan de praat, anders heb je toch echt een moderator nodig om je van 4G af te halen. Een toestel, die geen 4G heeft, is lang niet altijd blij met flex-4g.
Badge
Je betaald daarmee 5 euro per maand extra voor niets. Daarnaast is de APN van 4g ook nog eens anders! namelijk:

Naam: KPN/Hi/Simyo 4G LTE Mobiel internet/MMS
APN: KPN4G.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,mms

Hopelijk krijg je daarmee je toestel aan de praat, anders heb je toch echt een moderator nodig om je van 4G af te halen. Een toestel, die geen 4G heeft, is lang niet altijd blij met flex-4g.


Ja, ik weet eigenlijk niet waarom ik het aan heb staan. Waarschijnlijk voor gekozen omdat ik dacht: ik ga binnen kort nieuwe telefoon halen, alleen niet van gekomen. Maar ik ben blij dat die het nu doet dmv die app.

Ik vind wel raar dat Simyo niet ergens een speciale pagina heeft waar echt duidelijk uitgelegd staat hoe het ingesteld moet worden. Dit in tegestelling tot de meeste andere providers. Dat hele gebeuren over verschil 3g/4g was mij niet duidelijk en er staan veel tegenstrijdige berichten op dit forum. (Bij de ene wel server+poort invoeren, de andere niet). Wordt erg verwarrend. Daarnaast ben ik nu de hele ochtend en middag bezig geweest met internet fixen, wat eigenlijk zo simpel had kunnen zijn. Maar ach, ben allang blij dat die het doet.

Maar ik raad iedereen die app aan. Hoef je zelf niks meer in te vullen en werkt binnen een minuut. En alle Android telefoons vanaf versie 1.6 kunnen ermee omgaan.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Hevda,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp dat je er achter bent gekomen hoe je nu je internetinstellingen moet instellen? Het is inderdaad zo dat je als je 4G gebruikt en andere APN instelling moet gebruiken, namelijk KPN4G.nl. Als je 4G wil gebruiken moet je twee dingen controleren. Ten eerste moet je een 4G ready toestel hebben en moet je in een gebied wonen waar het 4G netwerk beschikbaar is. Ik ben nu dus ook heel benieuwd welke telefoon je gebruikt. Je kunt hier je postcode controleren.

Als je geen 4G had, was het met de instellingen namelijk wel gelukt. Je vindt meer info over 4G op onze website en het forum.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, hoor ik dat graag. Ik help je graag verder :)

@Groentjuh, bedankt voor je antwoord 🙂
Badge
Mijn mobiel (HTC wildfire s) ondersteund geen 4G, maar mijn abbo heeft wel 4g. Dit ter voorbereiding op aanschaf nieuwe mobiel, en dat ik te lui bent om het tussentijds weer aan te zetten. Als ik nieuwe mobiel heb, wil ik namelijk ook dat die het gelijk doet.

Het was mij eerst niet duidelijk dat ik 4G instellingen moest doen, juist omdat mijn mobiel geen 4G ondersteund. Maar moet blijkbaar wel omdat ik 4G op mn abbo heb. Dit was dus verwarrend. Ik woon overigens in een regio waar overal 4G is van zowel KPN, Tmobile en vodafone.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Hedva,

De reden dat jouw HTC Wildfire S helemaal geen internet had terwijl je 4G Flex hebt is omdat de APN, en daarmee de aansluiting, anders is.
Voor een eventuele volgende keer of een andere forum gebruiker: Als je 4G Flex aanzet doet ie het meteen. Van te voren bestellen is dus niet nodig.
Ik heb alle stappen doorlopen en de APN opgeslagen, het rondje waarmee ik deze kan aanvinken verschijnt alleen niet.. Als ik hem terug zet op standaardinstellingen krijg ik wel de volgende APN:
APN: basicinternet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: (geen)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: (geen)
APN-type: default,hipri

Bij deze APN verschijnt het rondje wel. Wat kan ik doen om hem ook bij de andere apn te laten verschijnen?

mvg Dieuwke
Badge
Hi Dieuwke,

Je kunt deze app downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tweakker
Die stelt het vervolgens allemaal in voor jou. Moet je alleen selecteren welke type simkaart je hebt. 

Nadat alles werkt kun je de app weer verwijderen als je wilt. Abbonement waarschijnlijk, indien je 4G hebt, moet je dan 4G selecteren.

Laat dan even weten of het is gelukt,

Groet,
Reputatie 5
Badge +11
Hi Dieuwke, welkom op het Simyo forum!

Heeft de tip van Hedva je al geholpen? Ik denk het wel, je maakt al goed gebruik van internet :D

@Hedva; dank je!
Reputatie 3
Badge +5
Screenshots

Reageer