Skip to main content

Contactloos betalen met de NFC simkaart

  • May 17, 2016
  • 24 reacties
  • 848 Bekeken

Rabobank maakt contactloos betalen beschikbaar voor KPN-abonnees
woensdag 20 april 2016
Contactloos betalenContactloos betalen met de smartphone; Rabobank maakt het mogelijk voor KPN-abonnees.
Rabobank-klanten die gebruikmaken van een KPN-abonnement kunnen vanaf nu betalen via hun smartphone. Daarvoor hebben ze wel een speciale simkaart nodig. Wie in 2016 een KPN-abonnement heeft afgesloten werkt al met de nieuwe simkaart. Bestaande klanten kunnen bij KPN kosteloos een vervangende kaart aanvragen. Voor abonnementen van Telfort, Simyo en Yes Telecom, allen eigendom van KPN, geldt hetzelfde. iPhone-gebruikers hebben pech: Apple staat deze betaalmethode alleen toe voor het eigen betaalsysteem. En dit systeem is in Nederland nog niet beschikbaar. Vooralsnog is KPN de enige provider waarmee Rabobank deze samenwerking aangaat.

24 reacties

Caspar
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-moderator
  • May 18, 2016
Hoi W.J.P.M.

Bedankt voor deze nuttige info. Kijk hier eens voor meer informatie:

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/nfc-simkaarten-simyo-32216

Groetjes,
Caspar

  • Helper
  • May 18, 2016
Het lukt mij niet om kosteloos een vervangende simkaart bij Simyo aan te vragen.
Hoe moet ik dat doen?

Groeten Rob

  • May 18, 2016
Heeeeeeel erg misschien krijg je er 1 van snieclaas, maar anders kost een vervangende 5 Eur. Wat jij wilt kan niet....bij simyo.

Tiury
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-moderator
  • May 19, 2016
Hoi Bellabel,

Als het goed is heb je zojuist een berichtje gekregen dat Sinterklaas langs is geweest 😉. Ik heb er namelijk zojuist eentje kosteloos naar je toegestuurd. Laat je het weten als je deze hebt ontvangen?

Groetjes, Tiury

  • Helper
  • May 27, 2016
Goedemiddag,

Zojuist de nieuwe simkaart geïnstalleerd......de Rabo Wallet werkt nu perfect.
Bedankt voor de geweldige service

Bellabel

  • May 27, 2016
Dat bericht van de topic starter is in feite onjuist. Het is dat Bellabel hem van Tiury kreeg maar anders is het 5 euro. Waar staat dat bericht oorspronkelijk?

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • May 30, 2016
Hoi Bellabel,

Graag gedaan natuurlijk! Mocht je nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

@Raytje, je hebt een goed punt! Ik ben ook erg benieuwd waar dit bericht precies vandaan komt. Als je een vervangende simkaart wilt bestellen betaal je hiervoor. Tenzij wij uit coulance kosteloos een simkaart toesturen. Ben benieuwd!

Groetjes,
Angela

maikel.twinnie
Forum|alt.badge.img+10
Vinden jullie contactloos betalen ook zo fijn?
Ik wel!!

  • June 5, 2016
Wanneer ik voor mezelf mag spreken, maikel.twinnie, nee niet echt. Ik hou meer van ontvangen en of het dan met of zonder contact is zal me worst wezen..:P Van een hoge belastingaanslag daar wordt ik ook minder blij van....:S
Ik betaal graag belasting dat wel, maar dan zo weinig mogelijk..🆒 Btw om nog maar te zwijgen over de lage spaarrente.....brrrr.:( of eigenlijk grrrr. :D

Oeiii ik geraak off topic :8 een bietjuh maar. 😉

Sean
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-moderator
  • June 6, 2016
Hee Maikel.twinnie,

Ik vind het ook superhandig! Geld ontvangen is natuurlijk leuker Friesian, maar als je dan toch moet betalen het liefst zo snel (en pijnloos) mogelijk 😛

  • June 14, 2016
Hoi Bellabel,

Graag gedaan natuurlijk! Mocht je nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

@Raytje, je hebt een goed punt! Ik ben ook erg benieuwd waar dit bericht precies vandaan komt. Als je een vervangende simkaart wilt bestellen betaal je hiervoor. Tenzij wij uit coulance kosteloos een simkaart toesturen. Ben benieuwd!

Groetjes,
Angela


Ik heb de bron van dit artikel even opgespoord.. Het gaan om https://www.seniorweb.nl/nieuws/rabobank-maakt-contactloos-betalen-beschikbaar-voor-kpn-abonnees

Wellicht dat er iemand bij Simyo deze site kan benaderen voor een rectificatie om zo onnodige vragen te krijgen?

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 15, 2016
@Maikel.twinnie, love it! Het zo heerlijk makkelijk en snel!

@Raytje, er klopt iets niet helemaal in je link. Ik word teruggestuurd naar dit topic.

Groetjes,
Angela

  • June 15, 2016
Je bedoelt mij.. Vaag, ik zal het even corrigeren..

Bij deze;

https://www.seniorweb.nl/nieuws/rabobank-maakt-contactloos-betalen-beschikbaar-voor-kpn-abonnees

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 16, 2016
Oeps! Ik bedoel inderdaad jou, Raytje. In denk dat ik in de war ben door jullie avatars. Die zijn allemaal veranderd sinds een tijdje. Daar kan ik toch helemaal niet tegen 😉

Bedankt voor de link! Ik heb het intern doorgezet zodat dit artikel hopelijk aangepast gaat worden.

Groetjes,
Angela

  • June 16, 2016
Graag gedaan..

Zal ik maar een foto plaatsen van m'n "knappe" kop?

  • June 16, 2016
@Raytje.
'Jullie' is meervoud...:D

In denk dat ik in de war ben door jullie avatars. Die zijn allemaal veranderd sinds een tijdje. Daar kan ik toch helemaal niet tegen ;)

@Angela
Istzo goed? 😛

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 17, 2016
Graag gedaan..

Zal ik maar een foto plaatsen van m'n "knappe" kop?


Ik stem voor!

@Friesian, jaa! Deze ken ik van je 😃 Nu kan het niet meer misgaan.. toch :8

  • June 17, 2016



:P
Voorzichtig.....mi d'n Friesian...you never know what to expect..
Open boekkie, hè..., (?):D

  • June 17, 2016
Nou, niet schrikken hoor 😃

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 17, 2016
Yes! Dat ziet er goed uit Raytje 🙂 Als het nu nog misgaat, dan moet ik maar stoppen met Moderator zijn denk ik 😉

  • June 17, 2016
Nee, bakkie koffie nemen.. stoppen als moderator, hoe verzin je het 😃

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 19, 2016
Ik zou niet durven :8

  • June 19, 2016
Ik zou niet durven :8
Stoppen of verzinnen.....Moeilijk hoor. Btw Angela, mijn ogen beginnen zeer te doen zo vaak als jij van avatar veranderd. :S:P:D Ik ken iemand die ooit, heel soms, eigenlijk nooit, de namen verwisselde....maar wie...:?:):?

Angela
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • June 20, 2016
Hahaha, het leek me wel een gepast moment om mijn avatar te veranderen. Dit is pas de 3e in 11 maanden, dus dat valt mee toch 😉 Ik ken een aantal experts die vaker per week wisselen dan ik in de afgelopen tijd 😛