.

Beantwoord

Waarom valt het ontvangst van de E-Sim op iphone 14 herhaaldelijk uit?

  • 5 May 2023
  • 75 reacties
  • 2018 Bekeken


Toon eerste bericht

75 reacties

Hoi @Amy , kan ik ook deze maand weer 1000 MB krijgen? De nieuwe maand is weer begonnen en het probleem is nog steeds niet opgelost helaas. 

Helaas heb ik hier ook al maanden last van op mijn iPhone 14. ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Alles al geprobeerd via klantenservice, nieuwe esim, reset etc

heb een Simyo onbeperkt bellen zonder internet.

is er een oplossing nu bekend?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Swenn en @mwo,

Bedankt voor jullie bericht. Ik heb in beide accounts gratis 1000 MB klaargezet! 

@Swenn Jouw gegevens heb ik doorgegeven aan de juiste afdeling maar ook zal ik in dit topic een update plaatsen als er meer over bekend is.

Groetjes,
Amy

@Amy hoe zit het voor volgende maand?

Ik zie wel dat “mijn” 1000MB niet gebruikt is, dus in principe is het veilig om geen data te hebben als de instellingen goed staan, maar een stukje gemoedsrust zou wel fijn zijn, want toen ik de instellingen fout had staan en de data nog niet geactiveerd had ging het best snel met de kosten.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @TitiaW,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat de tijdelijke oplossing niet heeft geholpen voor je.

Zou je Amy een privébericht kunnen sturen met twee voorbeelden? Wij zijn namelijk een onderzoek gestart en willen zoveel mogelijk voorbeelden verzamelen om ook zo snel mogelijk een oplossing hiervoor te kunnen vinden!

Wij willen dus graag voorbeelden ontvangen van de momenten waarop dit gebeurd (postcode + plaats, tijdstip en datum!). Ik wil jullie vragen om mij twee voorbeelden te sturen via een privébericht met het bijbehorende 06-nummers en persoonlijke gegevens.  Belangrijk is dat de software van alle toestellen is ge-update naar iOS 16.5. Mocht je dit nog niet gedaan hebben dan vraag ik je om dit alsnog uit te voeren. 


Alvast bedankt!

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Amy,

 

Vorige maand heb ik 1000 MB gekregen. Toen ging het goed met het bellen (de problemen van dit forum). Echter is er vandaag een nieuwe maand ingegaan en heb ik geen MB’s. Ik heb ook geen internet bundel bij mijn abonnement in, maar nu ik mijn internet niet aan heb staan, heb ik weer problemen (sinds vandaag). Krijg ik deze maand ook weer 1000 MB? Dan ben ik voor deze maand in ieder geval van mijn problemen af, want dit duurt nu al zo lang!

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mwo

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik heb voor nu nogmaals 1000 MB voor je klaargezet. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Groetjes,
Amy

Helaas zelf ook dit probleem. Is er ipv de workaround met wisselen tussen mobiele data ook de optie om weer een fysieke sim te krijgen? (Momenteel heb ik 2x e-Sim in gebruik en het fysieke slot is dus ongebruikt)

Amy, bedankt voor je reactie, en aanbod1000Mb, maar ga ik geen gebruik van maken. Maar als ik mijn verlenging annuleer dan ben ik mijn tel. nummer kwijt! Of kan ik intussen elders dit telnr laten overnemen en dan is mijn contract verbroken?? 

Reputatie 7
Badge +7

@Ghost Kampen Je zal hierbij niet je nummer kwijtraken! Enkel de verlenging wordt geannuleerd 😊.

Beste allemaal, Hier nog een probleemhouder. had deze zelfde vraag als jullie allemaal in een ander topic gesteld, maar werd verwezen naar hier. Ik wacht in spanning op de oplossingen @Amy. Het is best lastig namelijk dat je vaker niet dan wel bereikbaar bent. Fysieke simkaart gaat niet helpen, omdat ik dan zakelijk niet meer te bereiken ben, was juist voor de esim naar Simyo overgestapt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AaronE,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat je hier ook last van hebt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik een fysieke simkaart naar je op!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hi @ReneHaarlem,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart!

Ik heb zojuist 1000 MB voor je klaargezet op je account. Dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht zodat je gebruik kunt maken van onze tijdelijke oplossing :).

Groetjes,
Roeqajja

En weer is een maand voorbij. Vorige maand bijna 50MB afgeschreven vanuit de bundel. Is er al een oplossing? Dit is niet werkbaar en het speelt al maanden. Inmiddels ga ik ook juridisch uitzoeken of ik van mijn abonnement af kan komen. De problemen worden gewoon niet opgelost en is het de bedoeling dat ik de resterende anderhalf jaar om MB’s ga zeuren? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jasmal,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meekijken, ik heb je een privébericht gestuurd! 

Groetjes,
Amy

Ikzelf heb het ook steeds. Maakt niet uit waar ik ben. Ik heb een fysieke kaart van zakelijke provider. Esim van Simyo. Probleem begon toen ik van iPhone 11 naar 14 ging. Ik heb de zakelijke bij instellingen>mobiel netwerk>zakelijke lijn en dan gesprekken en data op 4G gezet. Het lijkt nu verholpen. Maar het blijft een workaround. 

@Simyo

Als het zo lang moet duren voordat jullie een oplossing vinden? waarom dan niet alle klanten met esim/Iphone gratis een kleine bundel van 500 mb geven tot het probleem is opgelost? 

ik ben blij dat ik eind deze week het nummer even kan uitschakelen vanwege vakantie en ik dus niet elke 10 minuten hoef te checken of ik nog wel verbinding met het netwerk heb…. 

Meestal valt hij weg als je met de fysieke simkaart hebt gebeld (in mijn geval Youfone), maar de laatste tijd ook wel ‘spontaan’

door vliegtuigstand in en uit te schakelen, kan je het probleem vaak wel weer verhelpen, maar goed dat kan toch niet de bedoeling zijn.

ik verwacht ondertussen wel een beetje pro-activiteit van Simyo! 

Hallo @Amy , mag ik wederom een bundel ontvangen? 

Hallo @Amy, ook ik heb helaas dit probleem. Ik heb al een hele tijd geleden met jullie gebeld, maar toen was de klacht blijkbaar bij jullie niet bekend, want de informatie op dit forum is nieuw voor mij. Ook heb ik Apple al gebeld en ben ik langs meerdere winkels geweest voor hulp, maar niemand kan mij helpen. Ik heb bij jullie een simkaart met onbeperkt bellen en zonder data. Is het mogelijk dat je voor mij ook de 1000MB klaarzet, zodat ook ik jouw tips kan opvolgen? En zou ik ook op de lijst met nummers mogen van wie de klacht in behandeling is? Ik zou heel graag horen wanneer dit verholpen is. Groetjes mwo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mwo,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je even een privébericht gestuurd 😊. 

Groetjes,
Amy

Instellingen aanpassen naar4G leek heel even te werken, maar nu een dag later toch weer het probleem dat de eSim wegvalt. 

Ook hier dus sinds ongeveer 3 weken deze problemen.  Iets zal dit moeten hebben getriggerd. De iPhone14 heb ik al langer, wel zijn er software updates geweest van Apple.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joop E-sim,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de eSIM vaak weg valt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hebben jullie tijdens het installeren van de eSIM de fysieke simkaart uit het toestel gehaald? Dit kan namelijk de installatie van de eSIM verstoren waardoor je problemen kan ervaren. Ik stel daarom voor dat jullie beide de eSIM opnieuw installeren. Na de installatie kan de fysieke simkaart uiteraard weer terug in het toestel. 

Hiervoor mogen jullie beide het '’mobiel abonnement’’ verwijderen via de instellingen van het toestel zelf onder '’mobiel netwerk'’. Vervolgens kunnen jullie opnieuw een validatiecode aanvragen via Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Ik kan dan de validatie code per e-mail naar jullie versturen zodat de installatie kan worden voltooid. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met de 06-nummers en persoonlijke gegevens? Dan zorg ik ervoor dat jullie de validatiecode per e-mail ontvangen. 

Groetjes,
Amy

Blij dat ik dit topic tegen ben gekomen om te zien dat ik niet de enige ben. Voor privé gebruik al jaren tevreden gebruiker van Simyo, met een fysieke SIM en databundel. Vorig jaar heb ik hier voor zakelijk gebruik een Simyo eSIM bij gezet (alleen bellen, geen data), in een iPhone 14. En inderdaad, mijn eSIM valt om de haverklap uit. 

@Amy Ik maak graag gebruik van jullie workaround in afwachting van een permanente oplossing.

Hallo Amy,

 

Vandaag de fysieke kaart verwijderd daarna de E-sim verwijderd.

Toestel opnieuw zonder fysieke kaart opgestart en e-sim opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Dus lijkt mij het beste, om over te gaan naar een andere e-sim.

Jammer het heeft jaren gewerkt, maar op beide iPhone 14 dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joop E-sim,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet is gelukt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan zal ik dit even voorleggen bij de technische dienst, hopelijk komen we dan tot een oplossing en krijgen we de eSIM weer aan de praat 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer