ook ik heb sinds de overstap van de iphone SE 2020 naar de iphone 14 problemen, netwerk valt sindsdien iedere keer weg. en krijg dus klachten dat ik niet bereikbaar ben… ook voicemails mis je op die manier.
ik heb alleen een onbeperkte bellen bundel, ik wil geen internet op dit nummer gebruiken.Â
Â
Vd week kreeg ik signaal als ik hem op ‘5 G automatisch’ instelde. Maar vanmorgen was ook dat weer verdwenen.Â
Heb de best practice instellingen bekeken, maar zo had ik het al standaard ingesteld staan.Â
Â
het is uitermate irritant en als er niet snel een oplossing gaat komen vrees ik dat ik moet gaan overstappen.Â
Ik heb hier ook sinds een paar weken last van :-(Â
Â
iPhone 14 Pro Max, ik heb geen data abonnement.
Â
Erg irritant, dit is mijn zakelijke lijn en ben nu steeds niet meer bereikbaar. Hoe kan ik dit fixen?
Hi @Tenaj,
Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat je hiervan baalt. Helaas hebben wij hier nog geen officiële oplossing voor.
Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je hier ook last van hebt!Â
Je kan de stappen doornemen in het toestel die ik in dit topic als best answer heb gemarkeerd. Zojuist heb ik 1000 mb voor je klaargezet die je kan activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! Kleine tip: Als je deze vandaag activeert kunnen ze morgen niet meer worden gebruikt omdat morgen de nieuwe maand aanbreekt. In dit geval kan je het beste de 1000 mb morgen activeren .
Excuses voor het ongemak. Zodra er een officiële oplossing komt zullen we dat met je delen.Â
Groetjes, Amy
Hier ook dezelfde problemen sinds een maand, is er al zicht op een oplossingsdatum? Dit is geen doen zo.
Ik heb de laatste dagen juist weer last van het probleem dat ik wel bereik lijk te hebben maar dat bellers meteen op mijn voicemail terecht komen.
daarnaast als ik bel kan ik geen wisselgesprek meer hebben…
maanden geen problemen gehad dan nu begint het weer….
kan je in ieder geval een paar mb overmaken? Helpt dat nog?
Hier precies hetzelfde probleem, fysieke kaart van VF (werk) en mijn persoonlijke nummer op een eSIM.
Â
ik dacht oorspronkelijk dat het misschien lag aan het niet (correct) uit zetten van data op mijn Simyo-lijn na een maandje data gebruik (voor het eerst in 3 jaar) van mijn Simyaardag.
Maar na een reset van mijn eSIM op het netwerk, ettelijke herstarts, leegmaken van allerhande instellingen en nu dit topic vinden denk ik niet dat het probleem daar ligt.
Zeker omdat de start van de problemen aan het begin van mei 2023 lijkt te liggen bij iedereen. Â
De iPhone 14 heb ik sinds eind februari en heeft het voorheen altijd prima gedaan, maar vandaag alleen al ben ik minimaal 5x verbinding verloren, telkens bij niet actief gebruik van de lijn.
Maar dan ben ik dus niet te bellen, maar ontvang ik ook geen SMS meer. Niet fijn als je thuis een ziek kind hebt...
Is er al uitzicht wanneer de problemen worden opgelost? Inmiddels weer een maand voorbij en er zijn alweer de nodige MB’s afgeschreven. Moet in elke maand gaan zeuren om nieuwe gratis MB’s omdat ik nu elke keer extra kosten heb? Het probleem speelt al maanden en anders kosteloos abonnement op zeggen lijkt me redelijk? Of gaan jullie iedereen elke maand gratis MB’s geven. Dit werkt gewoon niet zo.
Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat ook jij hier last van hebt!Â
Voor nu is er helaas nog geen duidelijkheid wat betreft een officiële oplossing, onze excuses voor het ongemak. Dit probleem is in onderzoek. Hopelijk werkt de tijdelijke oplossing ook goed voor jouw toestel op dit moment. Zo niet, dan hoor ik dat graag van je .
Groetjes, Amy
Hi Amy, zet je voor mij ook data klaar? Zit niet te wachten op eventuele hoge kosten door deze situatie.Â
Beste Amy, is er al zicht op een oplossing? Ik was een zeer tevreden klant maar de problemen houden nu echt te lang aan en kijk het zelf nog een week aan anders zal ik noodgedwongen overstap moeten maken.Â
Hoi @Kcn,
Zojuist heb ik even meegekeken en zie ik dat er nog 1000 mb gratis voor je klaarstaat in Mijn Simyo! Dit kan je activeren via Mijn Simyo > Overzicht > Pak dit cadeautje uit!Â
Ik hoor graag of het lukt .
Groetjes, Amy
Hoi @Kcn,Â
Bedankt voor je bericht. Helaas is er op dit moment nog geen officiële oplossing, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.Â
Voor nu kan er enkel nog gebruik worden gemaakt van de tijdelijke oplossing.Â
Excuses voor het ongemak!
Groetjes, Amy
Hier precies hetzelfde probleem...
Hoi @Aard,
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat jou eSIM ook steeds wegvalt!Â
Heb je de eSIM al opnieuw proberen te downloaden via de Mijn Simyo app?Â
We hebben beiden een Iphone 14 en fysiek een simkaart van Hollands Nieuwe.
Daarnaast de E-Sim van Simyo, maar deze valt sinds drie weken herhaaldelijk weg.
zodra je met de fysieke kaart belt, valt de E- Sym uit. Hierna vaak uren geen ontvangst meer.
Meerdere keren gereset ook een reset via Simyo zelf. Maar het blijft zeer slecht. Heb al vier jaar Simyo maar dit is gewoon bagger.
graag een oplossing voor het probleem!
Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.
Hier exact hetzelfde probleem. Is het inmiddels bij jullie nu opgelost?
Goedemorgen!
We kunnen ons voorstellen dat dit een erg onhandige situatie is en zijn daarom nog in volle gang bezig met het onderzoek. Hiervoor hebben wij alleen wel voorbeelden nodig.Â
Voor in de tussentijd hebben we een tijdelijke oplossing gevonden. Onderaan dit topic zal ik de screenshots delen voor hoe de instellingen er dan uit moeten zien. Hiermee zou het moeten lukken om tijdelijk de verbinding van de eSIM terug te krijgen. Belangrijk is dat het internet aanstaat op de eSIM. Dit kan je inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen.Â
Ik kan mij voorstellen dat het een spannende gedachten is om het internet in Mijn Simyo in te schakelen. Ik zal daarom als uitzondering voor jullie aansluiting gratis 1000 mb klaarzetten. Mocht er dan een kleine internetsessie plaatsvinden op de eSIM dan zal dit niet in rekening worden gebracht maar van de gratis 1000 mb worden afgehaald. Dit kunnen jullie dan activeren via Mijn Simyo > Overzicht.
 ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 14. Steeds als ik gebeld ben op mijn zakelijke nummer, geeft de Esim geen service aan. Dit komt ook niet weer terug. Moet ik handmatig weer zoeken. Waardeloos. Ik ben nu alweer dagen verder en geen bericht.
Â
 Ik hoor graag jullie oplossing. ik heb geen mobiele data alleen belminuten
Ik ervaar exact hetzelfde probleem als hier door meerdere gebruikers wordt beschreven. Ik heb de tijdelijke oplossing geprobeerd en dat lijkt te werken. Is het ook mogelijk dat ik de MB’s krijg zodat ik niet onverwacht extra kosten krijg? Blijft bijzonder dat dit probleem al maanden speelt bij vele klanten, zoals te lezen via dit topic
Bedankt voor de terugkoppeling @Aard! Fijn dat het nu werkt .
De update van eergisteren van Apple heeft helaas nog niet de oplossing gebracht.
De wijzigingen in instellingen zoals voorgestel door Amy werk voor mij vooralsnog wel (al een hele dag zogezegd).
Ik ben nog de concrete uitval aan monitoren om dit incl. tijdstip e.d. door te kunnen geven.
Â
mvg
Â
Coen
De update van eergisteren van Apple heeft helaas nog niet de oplossing gebracht.
Welke update bedoel je dan?
De laatste versie van iOS is 16.5 en die kwam uit op 18 mei 2023…
Â
Hier lijkt het met de instellingen van Amy voorlopig ook goed te gaan, maar maandag is voor mij de echte test, omdat de uitval bij mij meestal op werkdagen (en buitenshuis) is.
In navolging van kennelijk vele anderen, mijn esim als 2e nummer valt na een bepaalde tijd uit. Geen streepjes op foon en niet bereikbaar. Ik heb de boel conform de tips ingesteld en toch blijft het euvel zich voordoen. @Amy volgende week zit ik in Frankrijk en met de oplossing vrees ik dat de data(bundel) van Simyo wordt aangesproken (die ik overigens niet heb). Heb je voor mij nog tips?  Â
Dan heb ik wellicht de update pas laat meegekregen . Het is idd 16.5
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.