.

Beantwoord

Waarom krijg ik steeds de melding: Sim fout?


De pin van mijn (nieuwe) simkaart werkt niet. Vandaag overgegaan van oude provider naar jullie. Hierna krijg ik de melding simcode fout. Sim Locke en dat ik de pukcode in moet voeren. Na dit gedaan te hebben mag ik Nieuwe simpincode invoeren, daarna bevestigen. Daarna krijg ik opnieuw de meldening Simkaart geblokkeerd. Kom dus in een loop terecht. Graag hulp/advies.
icon

Beste antwoord door Angela 5 April 2016, 12:39

Bekijk originele reactie

12 reacties

Excuus. Ik had zelf iets fout gedaan.
Maar ik blijf een SIM fout houden. Ik heb mijn "werk" sim (vodafone) in mijn prive toestel (Nokia 920) gedaan. Dit werkt. Wanneer ik de Simyo sim in mijn prive toestel (Nokia 920) doe krijg ik SIM fout.
Wanneer ik de Simyo sim in mijn zakelijk toestel (Sony Experia) doe werkt de SIM wel.
Graag jullie advies
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anjelica,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat jouw simkaart niet werkt in jouw Nokia 920! Vooral omdat een andere simkaart wel werkt in deze telefoon.

Het probleem wordt ingewikkelder doordat onze simkaart wel netjes werkt in de Sony. Dit geeft eigenlijk al aan dat het niet aan de simkaart ligt. Omdat een andere simkaart wel werkt in de Nokia 920, kan het ook niet aan de telefoon liggen.

Zou het kunnen dat er een simlock op de Nokia zit? Dan zou deze telefoon dus alleen werken met Vodafone simkaarten. Het lijkt me sterk dat dit het geval is omdat dit tegenwoordig bijna niet meer gedaan wordt. Kun je een printscreen meesturen van de melding die je krijgt? Dan hebben wij wellicht een beter beeld bij de foutmelding die je nu krijgt. Alvast bedankt.

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Gistermiddag is de SIM in de telefoon het spontaan gaan doen. Hoe het kan weet ik niet maar op dit moment werkt het.
Hopelijk blijft het zo.
Hartelijk bedankt voor jouw reactie.
Groeten,
Anjelica
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anjelica,

Nou, dat is even handig! Heel goed om te zien dat hij het ineens doet. Natuurlijk hoop ik met je mee dat het allemaal blijft werken. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Helaas het heeft maar een dag mogen duren. SIM fout en weer geen bereikbaarheid. Bijgaand een print screen van de foutmelding.
Graag jullie advies.
Groeten,
Anjelica
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anjelica,

Wat gek! Bedankt voor de printscreen!

In dit geval denk ik dat het verstandig is om over te gaan op een nieuwe simkaart. Wat ik graag wil weten, is of jij ruimte ziet in de simkaarthouder van jouw telefoon. Zou je hier bijvoorbeeld een stukje papier tussen kunnen doen? Het lijkt er bijna op dat de simkaart te veel ruimte heeft waardoor de connectie niet goed gemaakt wordt.

In dat geval gaan we jou een dikkere simkaart opsturen. Is dit niet van toepassing, stuur ik een normale simkaart naar je op. Laat je het weer weten?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Afgelopen zondag besprak ik het met een vriend van mij en hij had het zelfde probleem gehad. Inderdaad bleek bij hem er wat ruimte te zitten in de sim houder. Ik heb direct bij mij een stukje papier onder in het "laadje" van de SIM gedaan. Sim er bovenop en terug in de telefoon en sinds zondag geen foutmelding meer. Vermoedelijk is de SIM dus inderdaad dunner en maakt daardoor geen of slecht contact.
Groeten,
Anjelica
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anjelica,

Wat een goede tip is dat geweest van mijn collega Angela! Fijn dat je géén foutmeldingen meer hebt gekregen. Mocht het probleem toch terugkeren, horen we dit natuurlijk graag van je!

Groetjes, Tiury
Hallo,
De afgelopen weken heb ik weer hetzelfde probleem. Melding SIM fout.
Het papiertje onder de sim werkt niet meer. Kunnen jullie mij een dikkere Sim sturen?
Bedankt,
Anjelica
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Anjelica!

Wat vervelend dat je weer hetzelfde probleem hebt! Gelukkig kunnen wij dat regelen voor je!

Ik zal je een dikkere simkaart opsturen. Deze zul je voor het weekend in huis hebben. Er zit een begeleidende brief bij waarin wordt gezegd dat je bij ontvangst contact moet opnemen met de klantenservice om de simkaart voor je activeren.

Goed geregeld, toch?

Groetjes,
Ilias
Hallo Ilias,
Bedankt daarvoor.
Alleen is mijn adres gewijzigd. Door de drukte van de verhuizing heb ik dat nog niet in jullie systeem gewijzgd. Ik zal bij de nieuwe bewoner op mijn oude adres navraag doen of hij de SIM heeft ontvangen.
Groeten,
Anjelica
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Anjelica,

Het zit ook niet mee 😞 Hopelijk ben je niet al te ver verhuisd.

Laat je ons weten of het allemaal is gelukt?

Groetjes,
Sean

Reageer