.

Beantwoord

Van micro simkaart naar nano simkaart. Kan ik dat knippen?

  • 28 January 2015
  • 68 reacties
  • 41019 Bekeken

Ik ben al een tijdje klant van Simyo. Volgens jullie site kan ik de nano sim uit de micro sim drukken. 
Ik heb het geprobeert, maar het lukt niet. Volgens mij heb ik toch een oud type. 
Kan ik dit zelf doen? Met een schaar ofzo? Of kan ik naar een telecomshop gaan?
Ik wil de sim in een iphone 6 stoppen. 

Bas
icon

Beste antwoord door Charlene 29 January 2015, 11:53

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

68 reacties

Badge +8
Hoi bvdberg,

Welkom op het forum 🙂
Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum Simkaart, zodat andere mensen met dezelfde vraag hem makkelijk kunnen vinden.

We versturen inderdaad sinds kort 3-in-1 simkaarten . Maar dat is nog niet zo lang, dus jij zult inderdaad nog een combi simkaart hebben (dat is een standaard en micro in 1).
Nu je een nanosim nodig hebt in je iPhone 6 bestel je dus het beste een vervangende simkaart via Mijn Simyo. Die kost je € 5, en heb je binnen 3 werkdagen in huis. Dan ben je ook zeker dat de contactpuntjes op de juiste plek zitten en je niks aan je toestel beschadigt met een geknipte sim :)

Laat je weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hylke,

Als je vandaag een nieuwe 3-in-1 simkaart bestelt, dan heb je deze al met 3 werkdagen in huis 🙂. Deze nieuwe simkaart kun je pas gebruiken als je 'm hebt geactiveerd. Totdat je dat hebt gedaan, gebruik je gewoon je oude simkaart.

Is mijn uitleg zo duidelijk 🙂?

Groetjes, Tiury
Wat is dát klant onvriendelijk! Ik ben al jaaaarnelang klant van Simyo en heb zelf geen micro kaart, maar gewoon het oud formaat simkaart. En nu wordt ik dus gedwongen om een andere kaart te kopen. Ik kan natuurlijk ook overstappen naar een andere provider en wordt daar dan verwelkomt met én een welkoms beltegoed én een nano-simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ton!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt. Daar hoort uiteraard een splinternieuwe simkaart bij. Weet je wat? Die krijg je gratis van mij 😉 Ik heb 'm meteen jouw kant opgestuurd. Binnen enkele dagen krijg je je simkaart binnen. Nadat je 'm geactiveerd hebt, kun je ermee aan de slag. Je krijgt dan ook een nieuwe pin- en PUK-code.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Ik begrijp uiteraard dat de simkaarten voor Simyo ook niet gratis zijn,maar ben mee eens dat de vaste klanten die jaren trouw blijven(en veel mensen klant maken) een beetje verwend moeten worden. Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, binnenkort overweeg ik een Iphone te kopen en helaas is mijn lastste simkaart blijkbaar "te oud". Zelf knippen vind ik geen optie. Aangezien meeste providers een gratis vervangende simkaart bieden vind ik de kosten hier echt aan de hoge kant. Ik ben eigenlijk voor de rest echt tevreden en wil liever niet van provider wisselen,maar ik moet toegeven dat ik het wel overweeg. Nu heb ik jarenlang een perfecte abo voor een schijnbedrag dus ideaal 🙂 Hopelijk kan er iets aan gedaan worden voor de "volhouders"tussen ons,volgens mij ben ik vanaf het begin de klant alleen gewisseld tussen prepaid en abonnement. Groetjes!
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane


Kijk het kan dus WEL, wat een service!
P.S. Zie vorige discussie's over vervangende simkaart......
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane[/quote]

Hai,Jihane
Ik was inderdaad benieuwd of ik een antwoord kreeg op mijn bericht en kijk eens!😂Ik weet nog niet goed WAAR ik moet reageren,hopelijk is mijn reactie zichtbaar. Ik vind het echt fantastisch. Uiteraard wil ik hem heel graag hebben,ook al heb ik hem nig niet meteen nodig. Ik las dat hij pas na de activatie bruikbaar wordt dus ik vind het echt een super geschenk😊Dankje wel!
Niet dat ik zeur, maar ik denk nog steeds dat deze optie (ook zonder smeken en zielig op de forum te doen😜) moet beschikbaar zijn voor de klanten die langer dan 5 jaar trouw blijven😉Fijne dag alle Simyogebruikers!
@Magdalena er zijn meerdere telefoons. Zolang de sim maar op tijd actief is gemaakt op Mijn Simyo instellingen simkaart.
@Magdalena er zijn meerdere telefoons. Zolang de sim maar op tijd actief is gemaakt op Mijn Simyo instellingen simkaart.

Daar was ik al inderdaad van plan🙈
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Yko,

Wat leuk dat je al zo lang klant van ons bent! Dat is goed om te zien. 😄

Het klopt dat als je een normaal simkaart formaat hebt je hier geen nano simkaart van kunt maken. Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een 3-in-1 simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangt kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Yko,

Wat leuk dat je al zo lang klant van ons bent! Dat is goed om te zien. 😄

Het klopt dat als je een normaal simkaart formaat hebt je hier geen nano simkaart van kunt maken. Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een 3-in-1 simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangt kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma


Dat gaat zeker goed komen, was al bijna in mijn normale simkaart die ik tot micro simkaart had geknipt naar nano gaan knippen. Wat goed dat een google zoekresultaat naar het simyo-forum leidde op de eerste pagina, niks kniphandleidingen, maar gewoon meteen duidelijkheid en het forum ontdekt. Bedankt voor de snelle reactie, ik wacht hem geduldig af. Of in ieder geval proberen. ;)

Groet,

Yoram
Beste Simyo,

Ook ik heb vandaag mijn nieuwe telefoon ontvangen, waar een nano simkaart in moet.
Uit mijn huidige simkaart kan ik geen nano-simkaart drukken.
Hoe lang moet je al een abonnement bij Simyo hebben om in aanmerking te komen voor een gratis vervangende simkaart?

Groeten Robin
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Dyana,

Graag gedaan namens Caspar natuurlijk! 😃 Goed om te lezen dat je blij bent met je nieuwe telefoon, dat scheelt een boel!

@ Mike, welkom op het forum! Ik ga dat natuurlijk met alle liefde voor je uitzoeken. Stuur me vast even je postcode en huisnummer via een privébericht. Zo weet ik zeker dat de nieuwe simkaart wel naar het juiste adres wordt verstuurd. Gaat dat lukken? :)

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Els
Je kan het in een telefoon winkel laten doen maar als ze daar een fout maken is je sim kapot. 

Ik dacht voor €5,- kan Simyo je ook de juiste maat opsturen. 
Badge
Als ik vandaag zo'n 3 in 1 simkaart bij jullie bestel kan deze dan nog wel een paar dagen liggen zolang ik de oude nog gebruik?
Badge
Ja super.
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Heb je het überhaupt gevraagd, of er iets te regelen valt omdat je al jaren klant bent?
Badge +7
Hoi FotoJoop,

Wat jammer dat je er zo over denkt! Omdat je inderdaad al jarenlang klant bent, hebben we inmiddels al gratis een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen thuis. Ben je nu weer happy?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Bedankt voor je hulp 🙂
Beste Samantha of andere moderator,

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan als FotoJoop. Ook ik ben al jaren klant bij jullie en heb vandaag een ander toestel aangeschaft waar een nano simkaart in moet. Helaas ook hier nog een oud type simkaart waar ik liever niet in ga knippen.

Mag ik op dezelfde service c.q. coulance rekenen als FotoJoop?
Ik heb zelfs 2 abonnementen bij jullie lopen maar hoef voor het andere toestel nog geen nano kaart ;-)

Graag hoop ik op een positieve reactie.

Met vriendelijke groet,
Ton
Hoi Jihane,

Top service !!
Zie hem tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Ton
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ToBe,

Graag gedaan namens Jihane! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Beste moderators,

Ook ik loop tegen exact dit probleem aan. Ik heb namelijk mijn nieuwe Moto G5 net vandaag ontvangen en kwam erachter dat mijn Simyo (micro-)SIM-kaart hier helemaal niet in past. Ook ik ben al jaren een tevreden klant van Simyo.

Verder heb ik een hoop telefoonnummers op mijn SIM-kaart staan. Is er een manier om deze over te zetten naar een andere SIM-kaart?

Met vriendelijke groet,
Bas
Ik zou, als jarenlange klant, ook graag gebruik maken van deze prima regeling. Kan ik erop rekenen dat de combi-sim kosteloos wordt opgestuurd?

Mvg,
Andy
Heb ik net een nieuwe besteld. Had het dus ook kosteloos moeten vragen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi AndyB en BZS008,

Sorry voor de late reactie op jullie berichten. Ik zie nu dat jullie reacties per abuis niet automatisch waren opgenomen in ons systeem waardoor deze er doorheen geglipt zijn. Nogmaals mijn excuses! Hebben jullie inmiddels al een nieuwe simkaart besteld? Ik hoor het graag!

@ harm65, ik snap dat je ook graag een gratis simkaart wilt ontvangen. Ik hoop echter dat je begrijpt dat deze voor ons ook niet gratis zijn. We betalen namelijk voor de productie, het aanvragen en het verzenden. Vandaar dat er dus kosten aan verbonden zijn.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn? :)

Groetjes,
Els