.

Beantwoord

Van micro simkaart naar nano simkaart. Kan ik dat knippen?

  • 28 January 2015
  • 68 reacties
  • 41020 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

68 reacties

Hoi AndyB en BZS008,

Sorry voor de late reactie op jullie berichten. Ik zie nu dat jullie reacties per abuis niet automatisch waren opgenomen in ons systeem waardoor deze er doorheen geglipt zijn. Nogmaals mijn excuses! Hebben jullie inmiddels al een nieuwe simkaart besteld? Ik hoor het graag!

@ harm65, ik snap dat je ook graag een gratis simkaart wilt ontvangen. Ik hoop echter dat je begrijpt dat deze voor ons ook niet gratis zijn. We betalen namelijk voor de productie, het aanvragen en het verzenden. Vandaar dat er dus kosten aan verbonden zijn.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn? :)

Groetjes,
Els


Hoi Els,

Ik als trouwe Simyo-klant heb precies hetzelfde probleem als de gebruikers in dit topic. Vandaag mijn Moto G5 binnen, maar geen passende simkaart van Simyo. Zou ik er ook 1 toegestuurd kunnen krijgen?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rosakraft,

Welkom op 't forum :)

Zoals je hierboven al hebt gelezen kost een vervangende simkaart € 5,00. Dit komt simpelweg door het feit dat simkaarten voor ons ook niet gratis zijn. Daarom zijn er kosten aan verbonden.

Ik zie dat jij al een hele tijd klant bent. Ik heb je daarom als uitzondering een vervangende simkaart gratis opgestuurd. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Ik begrijp dat een simkaart geld kost, en je kan discuteren of dit 5 euro moet zijn, echter het is de vraag waarom Simyo voor "vaste klanten", ik ben ondertussen ruim 7 jaar bij jullie, geen uitzondering maakt.
Je kan in "het systeem" eenvoudig zien hoe lang iemand klant is, en voor de klantvriendelijkheid zou het dan netjes zijn alle vaste klanten gelijk te behandelen. Al hoewel jullie er niets aan kunnen doen dat Apple en Co. "constant" andere sim kaartjes bedenkt, zou ik dat toch als positieve service zien.

Een tevreden beller, toch ik een smartphone kreeg met een "verkeerde" simkaart 😉
Ook ik ben er ingestonken. Vandaag een nieuwe smartphone gekocht en toen ik thuiskwam bleek dat er geen micro simkaart maar een nanosimkaart in moet. Nu weet ik helaas uit ervaring dat Simyo niet reageert op e-mails als je in de problemen zit, dus ik hoop van iemand te horen hoe ik een nanosimkaart kan bestellen en gaat dat dan samen met nummerbehoud?????
Reputatie 5
Badge +5
Hoi TheAdder en Ook pech,

@ The Adder, ik snap je punt. Helaas biedt ons systeem deze automatische controle niet. Daarnaast is het geen standaard service dat we de simkaarten automatisch voor alle klanten of langdurige klanten aanbieden via Mijn Simyo. Uiteraard snap ik dat je baalt als je door een nieuwe telefoon wordt verplicht om een nieuwe simkaart te gebruiken. Bij Simyo krijg je sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart, hierbij kun je het gewenste formaat uit de kaart klikken nadat je deze hebt geactiveerd. Als je de andere formaten bewaard, dan kun je hem altijd nog in andere type toestellen gebruiken die om een ander formaat simkaart vragen.

@ Ook pech, krijg je geen reactie per e-mail? Dat is inderdaad wel vreemd. Uiteraard negeren wij klanten die een e-mail over hun problemen niet standaard, we helpen iedereen met een vraag natuurlijk graag. Wanneer heb je precies een vraag gesteld per e-mail? Dan zoek ik graag voor je uit wat er precies is gebeurd met het antwoord. Je kunt via Mijn Simyo gemakkelijk een nieuwe simkaart bestellen bij Instellingen > Simkaart. Zodra je deze activeert, via diezelfde pagina, wordt je eigen telefoonnummer hierbij overgezet. Je hoeft hiervoor dus niet apart nog een verzoek voor nummerbehoud in te dienen.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Mijn man ne in waren in juni in Duitsland. Daar was ik onbereikbaar, ik had geen netwerk. Mijn man had ook een probleem, maar dat werd opgelost. Hem werd zelfs telefonische gevraagd of alles in orde was.
Helaas is mijn man licht dementerend en was hij niet alert genoeg om te zeggen dat zijn probleem wel was opgelost, maar het mijne niet.
Ik heb in de periode 27-5 tot 10-6 zeker vijf mailtjes naar Simyo gestuurd, die geen van allen werden beantwoord.
Hetzelfde probleem deed zich opnieuw voor toen wij afgelopen week weer in Duitsland waren. Ik heb het probleem toen voorgelegd bij een Duitse provider, die het heeft onderzocht en mij aanraadde contact op te nemen met mijn provider omdat er volgens hem iets niet goed was wat moest worden omgezet.
Gezien de eerdere ervaringen had ik daar geen zin meer in. Ik besloot een nieuw toestel te kopen en eind van het jaar mijn abonnement bij Simyo op te zeggen. Toen bleek dat ik voor het nieuwe toestel een nanokaartje nodig had, heb ik dat afgelopen zaterdag besteld. Ik hoop écht dat dat binnen drie werkdagen wordt afgeleverd en dat die bestelling niet weer de mist in gaat, want ik wacht op een langdurige ziekenhuisopname en dan ben ik niet bereikbaar. Ik heb namelijk in Nederland op veel plaatsen óók geen bereik.......
Ik bedoel in de eerste regel natuurlijk: 'mijn man en ik'........
Hoi TheAdder en Ook pech,

@ The Adder, ik snap je punt. Helaas biedt ons systeem deze automatische controle niet. Daarnaast is het geen standaard service dat we de simkaarten automatisch voor alle klanten of langdurige klanten aanbieden via Mijn Simyo. Uiteraard snap ik dat je baalt als je door een nieuwe telefoon wordt verplicht om een nieuwe simkaart te gebruiken. Bij Simyo krijg je sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart, hierbij kun je het gewenste formaat uit de kaart klikken nadat je deze hebt geactiveerd. Als je de andere formaten bewaard, dan kun je hem altijd nog in andere type toestellen gebruiken die om een ander formaat simkaart vragen.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Els


Zoals je uit mijn mail kan lezen heb ik dus geen 3 in 1 simkaart dus gaat je advies, om de andere formaten te bewaren, helaas niet op. Jammer dat jullie je zo opstellen, en begrijpen doe ik dat ook eigenlijk niet. Ga nu maar op zoek naar alternatieven, wel jammer.....

Een iets minder tevreden beller, met een smartphone met "verkeerde" simkaart 😟
Reputatie 5
Badge +9
@ Ook pech, ik zie dat de simkaart binnen is en al is geactiveerd! Dat is dus redelijk snel gegaan. Jammer dat de e-mails niet beantwoord zijn. Ik denk dat er iets fout is gegaan, want we beantwoorden altijd de e-mails van onze klanten. Gelukkig weet je het forum ook te vinden, dus als er de volgende keer wat is, weet je ons te vinden!

@ TheAdder Jammer dat je geen 3-in-1 simkaart had. Zoals mijn collega al zei kan je deze altijd bestellen op je Mijn Simyo. De simkaart is er binnen enkele werkdagen. Bij Ook pech is het ook snel gegaan! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@ TheAdder Jammer dat je geen 3-in-1 simkaart had. Zoals mijn collega al zei kan je deze altijd bestellen op je Mijn Simyo. De simkaart is er binnen enkele werkdagen. Bij Ook pech is het ook snel gegaan! Heb je hier nog vragen over?


Ja jammer, moet ik toch op zoek naar een andere aanbieder (was zo handig, de gekoppelde automatische opwaardering) 😢 😢
Reputatie 5
Badge +5
Hoi TheAdder,

Dat is zeker jammer! 😞 Wat ik met mijn eerdere reactie bedoelde is dat je bij ons sinds enkele jaren een 3 in 1 simkaart ontvangt als je een nieuwe bestelling plaatst of een vervangende simkaart via Mijn Simyo aanvraagt. Zoals Caspar ook aangeeft is dat bij Altijd Pech ook vrij rap gegaan. Mocht je je nog bedenken, dan kun je hem via Instellingen > Simkaart > Vervangende simkaart aanvragen een bestelling plaatsen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +10
Hi lieve Magdalena

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft! Als jij een gratis, vervangende simkaart wilt, dan krijg je die ook van mij. Wil je 'm meteen? Zodra je reageert hierop, stuur ik je er eentje op, goed?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TheAdder en Magdalena,

Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.

Ik snap heel goed dat jullie graag een andere manier zien voor vaste klanten en het aanvragen van een (gratis) vervangende simkaart. Hierom zal ik dit op onze 'Wall of Change' plaatsen. Hopelijk komt hier gauw verandering in. Hartelijk dank voor jullie feedback! :D

Groetjes,
Asma
Hoi TheAdder en Magdalena,
Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.
Groetjes,
Asma


😂
Reputatie 6
Badge +5
Fijn om te lezen dat het nu is opgelost 🙂 Als jullie verder nog vragen hebben dan kunnen jullie die altijd stellen!

Groetjes,
Niels
Goede avond
Ik heb vandaag de mijne ontvangen,ontzettend bedankt daarvoor. Goed dat ik zojuist las dat het binnen 2 maanden geactiveerd moet worden want dat staat niet in de brief. Opzich begrijpelijk😉maar ik weet niet wanneer ik de telefoon thuis heb,goed excuus om een beetje vaart aan te zetten.
Gr.Magdalena


Hoi TheAdder en Magdalena,
Bij deze heb ik voor jullie beide een gratis vervangende simkaart aangevraagd. Jullie ontvangen 'm binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Na ontvangst kunnen jullie 'm (binnen twee maanden) activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart.
Groetjes,
Asma


😂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Magdalena,

Goede toevoeging, Friesian! :)

Groetjes,
Jihane
Zoals ik hierboven lees worden geen gratis nano kaarten meer verstuurd naar oude klanten die de oude formaat sim kaar hebben. Jammer. Ik ben sinds Januari 2014 client bij simyo en ik ga zeker geen 5euro betalen voor een nieuwe kaart. Bovendien ben ik door het zoeken naar een andere provider achter gekomen dat ik te veel betaal bij Simyo. Hadden jullie maar op de site gezet dat een nano kaart gratis is bij het eerste aan rag. Nog een min punt, als je een nieuwe kaart bestel bij simyo duurt het 3werkdagen. Bij een andere provider in de winkel zonder nr behoud heb ik de kaart hetzelfde dag. Ik heb voor vrijdag(ga op vakantie en mob is plotselling stuk) een nano kaart nodig in mijn nieuwe toestel. Hmmmm, wat is wijsheid?
Hmmmm, wat is wijsheid?
Geen idee, maar ik denk - is een gok - dat beseffen dat je niet alles kunt weten de basis is van wijsheid.

Wat betreft een vervangende simkaart, wacht eerst de reactie af van de moderator. Wees niet voorbarig, de moderator kan zeker welwillend zijn. En Simyo stuurt een 3 in 1 simkaart. De passende zit er dus bij...standaard, micro en nano.
Lees de info van de link maar alvast door, daar staat het een en ander in over wat en hoe als de simkaart is ontvangen.
Controleer wel even je mijn simyo adresgegevens.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8

Wat betreft de Simyo prijsstelling, er bestaat zoiets als een onderzoeksplicht, iets wat je zelf zult moeten doen anderen doen het niet voor jou.

Behalve prijs speelt ook de kwaliteit van de service, kwaliteit netwerk. Kijk naar het totaalplaatje.
Is de simkaart niet op tijd binnen voor je, wat best zou kunnen, zijn er meer opties bijvoorbeeld prepaid bij een telefoonwinkel.

Fijne avond nog.

Groet,
Friesian
Beste Friesian, ik ben met je eens met wat betreft de prijsstelling. Ik had geen tijd voor dat. Maar ik dank simyo dat ze me van mij lui stoel hebben afgehaald. Anyway, ik praat makkelijk in het Engels. Simyo, a word of advice: Keeping your clients comfortable has a lot of business advantages!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nice,

Welkom op het Forum!

Al onze klanten krijgen standaard één gratis simkaart op het moment dat ze hun aansluiting aanvragen. Voor onze vaste klanten doen wij natuurlijk helemaal niet moeilijk over het aanvragen van een gratis 3-in-1 simkaart. Hierom heb ik er zojuist één voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm (uiterlijk) binnen drie werkdagen. Ik kan helaas niet garanderen dat je 'm voor vrijdag binnen hebt, maar wij kunnen het toch proberen?

Overigens zijn wij een online bedrijf. Het is hierom dus ook onmogelijk om een simkaart af te halen bij een winkel. Normaal gesproken had ik je gevraagd om langs te komen als je in de buurt (Amsterdam Sloterdijk) zou zijn. Alleen hebben wij op dit moment even geen simkaarten op voorraad. Deze zijn nu in bestelling voor als één van onze klanten de simkaart met spoed nodig heeft.

Ik kan mij voorstellen dat wij niet de goedkoopste zijn, alleen vinden wij service nog belangrijker. Wel zie ik dat je abonnement nog goedkoper kan, want je hebt nog helemaal niet verlengd. Hierom heb ik je een verlengaanbod toegestuurd waarmee je € 11,- betaalt voor 300 belminuten en 1000 MB. Mocht je dit niet willen, dan is dat je goed recht natuurlijk. Het is altijd wel handig om even bij jezelf stil te staan of je nog goed zit. ;)

Ik hoor het graag van je, als je meer informatie wilt.

@ Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Asma
Badge
Ook ik ben al een aantal jaren klant van Simyo en heb nu door de aanschaf van een nieuw toestel behoefte aan een nano- simkaart. Maar 5 euro daarvoor betalen.. Kan ik gratis een simkaart krijgen als trouwe klant zijnde?

Groetjes,
Benjamin
Goedemorgen,
Vandaag kom ik thuis een zie dat mijn nieuwe iphone binnen in! Helemaal geweldig ik wel hem gelijk opstarten en gebruiken maar kan niet verder omdat ik geen nano sim kaart heb..Ik Google en schijnbaar heb ik een te oud kaart.. Ik balen en ik wel en nieuwe kaart aanvragen bij de provider waar ik al heel mijn leven bij ben.En dan blijkt het dat ik 5 euro moet betalen daar vind ik erg jammer..Ik ben al heel lang bij jullie een dat wel ik graag nog even blijven. Mag ik als trouwe abonnement houdster ook een gratis sim kaartje?

Met vriendelijke groet,

Jana Broers
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jana,

Welkom op het Simyo Forum!

Ah, wat leuk dat je een nieuw toestel hebt aangeschaft 😃 Ik zie dat je gebeld hebt met de klantenservice en dat mijn collega je een gratis, vervangende simkaart hebt toegestuurd. Je ontvangt 'm binnen enkele dagen.

Laat je het weten als je hier nog een andere vraag over hebt?

Groetjes,
Jihane
Ook ik ben al jaren klant en heb nog zo'n ouderwetse (niet 3-in-1) simkaart.
Ik stel het op prijs om net als de andere vaste klanten gratis een vervangende simkaart te ontvangen.
Alvast bedankt.