.

Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn resterende beltegoed als ik overstap naar Sim Only?

  • 20 October 2014
  • 18 reacties
  • 1373 Bekeken

Badge
Hoi
Ik heb nu een prepaid met automatisch opwaarderen. Net voor ik wilde overstappen naar sim only is mijn tegoed opgewaardeerd. Is er een manier om dat tegoed terug te krijgen, of om er kosten mee te betalen als die verbonden zijn aan het overstappen met nummerbehoud?
Anders moet ik wachten tot het tegoed weer bijna op is.  Ik ga het automatisch opwaarderen in elk geval stop zetten.
Graag hulp over hoe ik in deze moet handelen. Ik wil zo snel mogewlijk ook kunnen internetten met mn mobiel.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 October 2014, 18:24

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je van Simyo Prepaid via Mijn Simyo overstapt naar Simyo Sim-Only, dan betaal je je automatisch je eerste facturen met je beltegoed tot je beltegoed op is. Dat werkt echter alleen via het overstappen van Simyo prepaid naar Simyo Sim-Only via Mijn Simyo.

Bij een overstap naar een andere provider of een overstap buiten Mijn Simyo om(zou ik niet doen, is lastig... Heb je de klantenservice voor nodig!) gaat dit niet op.
Badge
Hee super. Bedankt. Ik ga gelijk aan de slag dan. 😮
Badge +6
Hoi Tante Til, welkom op het forum van Simyo!

Fijn dat je Groentjuh je vraag al heeft kunnen beantwoorden, ik heb verder niets toe te voegen aan zijn antwoord :)

Ik zie dat je aansluiting inmiddels is omgezet naar Sim Only, werkt alles naar behoren? 🙂
Badge
Hoi Tante Til, welkom op het forum van Simyo!

Fijn dat je Groentjuh je vraag al heeft kunnen beantwoorden, ik heb verder niets toe te voegen aan zijn antwoord :)

Ik zie dat je aansluiting inmiddels is omgezet naar Sim Only, werkt alles naar behoren? :)


Hoi
Ik heb nog niet geinternetterd, dus daar kan ik nog niks over zeggen. Thuis gebruik ik wifi, en met dit weer ga ik eg nie naar buiten. :-)
Maart verder werkt alles volgens mij. Mocht dat niet zo zijn dan horen jullie het vanzelf wel. *kuch*.
En als alles naar wens gaat dan zal ik dat hier uiteraard ook ff posten. :-)

Ik ben alleen nog even zoekende naar een app voor het verbruik van bellen smssen en internetten.
Ik heb nu die van jullie, maar *bloos* die vind ik niet zo lekker werken.
Ik zou liever alles in 1 opslag willen zien. dus minuten, smsjes kosten EN internetten op 1 pagina, en een seintje krijgen als ik met het een of ander tegen de limit aanzit. Dat heb ik nog niet kunnen vinden in jullie app. Is dat er wel?

Groetjes
Tillie
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tante Til,

Wat jammer dat je de Simyo App toch niet prettig vindt werken. Om je dataverbruik goed in de gaten te kunnen houden, adviseer ik je de App "Onavo Count". Die heb ik zelf en werkt heel fijn 🙂. Wat wel jammer is, je kunt hiermee niet je belminuten in de gaten houden. Ik ben helaas tot nu nog geen App tegengekomen waarmee je dit allebei goed in de gaten kunt houden.

Misschien weten andere forumleden hier wel iets leuks voor 🙂!
Badge
Hoi allemaal.
Gisteren voor het eerst buiten de deur geinternet.
In eerste instantie deed niets het. Tot ik een ingeving kreeg en mn mobvieltje helemaal uit en weer aan zette. En toen deed alkles het zoals het hoort.
Een anderer app heb ik nog niet naar wens gevonden, maar al met al bevalt de simyo-app toch wel. Simpel en afdoende. Alleen jammer dat je geen seintje kunt ontvangen als je tegoed bijna op is. Of is dat er wél? 
Al met al...... een tevreden simyo-gebruiker. Ik denk dat ik zelfs mn man weet over te halen om ook zo'n abonnement te nemen. 😉
Badge +6
Hoi Tante Til,

Fijn dat je zelf mobiel internet al aan de praat hebt weten te krijgen en goed om te horen dat de Mijn Simyo app toch wel bevalt! :)

Voor je Internetbundel krijg je op 50% en 100% van je bundel een sms, voor je bel/sms-bundel daarentegen krijg je inderdaad geen waarschuwing, dus ik raad je aan om daarvoor de Mijn Simyo app goed in de gaten te houden :)

Mocht het je lukken om je man over te halen 😉, heb je dan gezien dat het mogelijk is om je eigen Simyo shop te openen waarbij zowel jij als je man €10 korting krijgen als hij klant wordt via jouw shop? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat ik zelfs mn man weet over te halen om ook zo'n abonnement te nemen. ;)

Da's mooi, tante Til. Doe je Frederik lieverdje de groeten van ons? 😉
Badge
Hoi Tante Til,

Fijn dat je zelf mobiel internet al aan de praat hebt weten te krijgen en goed om te horen dat de Mijn Simyo app toch wel bevalt! :)

Voor je Internetbundel krijg je op 50% en 100% van je bundel een sms, voor je bel/sms-bundel daarentegen krijg je inderdaad geen waarschuwing, dus ik raad je aan om daarvoor de Mijn Simyo app goed in de gaten te houden :)


Oke, ga ik doen.  (zit dat wel in de planning trouwens?)

Mocht het je lukken om je man over te halen 😉, heb je dan gezien dat het mogelijk is om je eigen Simyo shop te openen waarbij zowel jij als je man €10 korting krijgen als hij klant wordt via jouw shop? :)

Jaaa, zag ik al. Scheelt mooi weer in de aansluitkosten, toch?
Moet ik doe trouwens ook betalen? Kom ik niet helemaal wijs uit. Ik had al prepaid bij jullie.
Badge
Ik denk dat ik zelfs mn man weet over te halen om ook zo'n abonnement te nemen. ;)

Da's mooi, tante Til. Doe je Frederik lieverdje de groeten van ons? ;)


Moest ff denken, hahahaha............ 
Badge
Vraagje. Weet niet of ik er een nieuw toppic over moet openen, maar ik zou heeeeeeel graag een bundel willen zien van 100/150  mb internet en 400 minuten/sms-jes. Per maand.
Ik sms veel, maar internet niet veel buiten de deur. Eigenlijk alleen 112-meldingen en als er echt iets spannends is ergens. De rest doe ik thuis, via de laptop of via wifi. Die 200 mb haal ik never nooit niet. Vind ik jammer van t geld.
Is dat eventueel een optie? Echt helenmaal een bundel samenstellen naar wens?
Reputatie 6
Badge +10
Oke, ga ik doen. (zit dat wel in de planning trouwens?)


Jaaa, zag ik al. Scheelt mooi weer in de aansluitkosten, toch?
Moet ik doe trouwens ook betalen? Kom ik niet helemaal wijs uit. Ik had al prepaid bij jullie.


Hoi Tante Til,

Als je overstapt van een prepaid naar een Sim-only, betaal je geen aansluitkosten en (zoals je eerder in het topic al heb begrepen) verrekenen we je overgebleven beltegoed met je eerste factuur 🙂 Zo raak je geen cent kwijt!

Vraagje. Weet niet of ik er een nieuw topic over moet openen, maar ik zou heeeeeeel graag een bundel willen zien van 100/150  mb internet en 400 minuten/sms-jes. Per maand.
Ik sms veel, maar internet niet veel buiten de deur. Eigenlijk alleen 112-meldingen en als er echt iets spannends is ergens. De rest doe ik thuis, via de laptop of via wifi. Die 200 mb haal ik never nooit niet. Vind ik jammer van t geld.
Is dat eventueel een optie? Echt helenmaal een bundel samenstellen naar wens?


Omdat we al goed wat vragen hebben verzameld in dit topic, kan deze er ook makkelijk bij 😉! Helaas zit er voorlopig geen tariefswijzigingen over veranderingen aan bundels aan te komen. Wat misschien wel een slim idee is, is het bezuinigen op een bel/sms bundel en een SMS onbeperkt bundel aan te zetten. Als je een volle maand je abonnement hebt, kan ik die ook eenvoudig voor je berekenen, als je dat wil 🙂.
Badge
Vraagje. Weet niet of ik er een nieuw topic over moet openen, maar ik zou heeeeeeel graag een bundel willen zien van 100/150  mb internet en 400 minuten/sms-jes. Per maand.
Ik sms veel, maar internet niet veel buiten de deur. Eigenlijk alleen 112-meldingen en als er echt iets spannends is ergens. De rest doe ik thuis, via de laptop of via wifi. Die 200 mb haal ik never nooit niet. Vind ik jammer van t geld.
Is dat eventueel een optie? Echt helenmaal een bundel samenstellen naar wens?


Omdat we al goed wat vragen hebben verzamelt in dit topic, kan deze er ook makkelijk bij 😉! Helaas zit er voorlopig geen tariefswijzigingen over veranderingen aan bundels aan te komen. Wat misschien wel een slim idee is, is het bezuinigen op een bel/sms bundel en een SMS onbeperkt bundel aan te zetten. Als je een volle maand je abonnement hebt, kan ik die ook eenvoudig voor je berekenen, als je dat wil 🙂.
[/quote]

Ik zal er eens naar zoeken en erover denken. 😉 Tis een beetje het ansjovis-pizza-ideetje he? hihihihi
Wees gerust, ik blijf lekker bij jullie hoor, maar zelf je bundels samen kunnen stellen heeft toch wel wat. Toch?
Groetjes
Tillie
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Tante Til,

Ik vind het een goed plan, maar het is technisch wel moeilijk om te regelen 😮 Ook is er over de grootte van de bundels gelukkig nagedacht. Wel heel fijn dat je gewoon bij ons blijft :D

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons op het forum te vinden.
Badge
Zo. Ik heb mijn man ook aan de simyo gekregen. :o
Nou heb ik alleen 1 vraagje. Hij heeft ook nummerbehoud aangevraagd. (Naja, heb ik gedaan, maar ach.:)  ).
Nou gaat ie het waarschijnlijk met zn tegoed net niet redden tot de kaart geactiveerd wordt, en hij wil wachten met bellen en zo tot ie de abonnementsprijs kan betalen. Sonde van het dure tarief, toch?
Nou moet ie dus nog 1 x een kaart van 10 euro kopen bij de deka (ik heb aangegeven dat het debitel van vodafoon was, deka stond niet in t lijstje)
Kan hij de nieuwe simkaart zolang laten liggen tot zijn beltegoed op is?

Groetjes
Tillie
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Tante Til,

Nu zie ik in de gegevens van je man (Oom Til?:p) dat zijn nummerbehoud is afgekeurd omdat het simkaartnummer niet klopte.
Dit zorgt ervoor dat hij dus nog met z'n prepaid kan blijven bellen zolang hij wil.

Maar voor zijn nummer om overgezet te worden naar Simyo zal nog wel eventjes opnieuw nummerbehoud aangevraagd moeten worden. Dit kan op zijn Mijn Simyo. En probeer het goed te plannen met z'n beltegoed, hĂ© 😉
Badge
Hallo Tante Til,

Maar voor zijn nummer om overgezet te worden naar Simyo zal nog wel eventjes opnieuw nummerbehoud aangevraagd moeten worden. Dit kan op zijn Mijn Simyo. En probeer het goed te plannen met z'n beltegoed, hé ;)


Wil ik wel doen, maar dekamobiel staat niet in het lijstje van providers. Welke moet ik dan kiezen?
Ik heb er een nieuw topic over gemaakt trouwens. Zie nummerbehoud afgewezen door dekamobiel. Hoe nu verder?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Tante Til,

Wat je dan het beste even kan doen, is een e-mail sturen naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email]. Deze afdeling zal dan handmatig een aanvraag voor je doen.

Geef het tijdelijke Simyo nummer door, het te behouden telefoonnummer en dat het een nummer van Dekamobiel is. Ook het simkaartnummer moet je vermelden. Ik begrijp dat het het een Prepaid nummer is, dus je kan aangeven dat het nummer per direct overgenomen mag worden. Dit duurt dan alsnog ongeveer 8 dagen.

Laat je ons nog even weten als het is gelukt?

Reageer