.

Beantwoord

Waarom geeft mijn bank andere afschrijvingen aan dan Mijn Simyo?

  • 9 December 2017
  • 57 reacties
  • 1159 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Badge
@Friesian vond ook aldoor dat Simyo beste prepaid was, oké mobiel informatie en verwerkingsinformatie lopen niet synchroon.
Maar ach het is makkelijk je geeft machtiging af voor opwaarderen als BELTEGOED onder 2 euro komt .
Jammer genoeg gebruiken ze die machtiging ook voor andere dingen( volgens Asma om tegoeden van op te waarderen die al lang geweest zijn, dus after paid i.p.v. prepaid) maar die informatie bereikte mobieltje helemaal niet.

Ben denk ik bij elkaar al zo n 10 jaar prepaid gebruiker en dat bevalt me goed kan dus met €10,— hele maand sms,bellen sporadisch en internetten.

Maar zag nu bij Simpel dat het voor €5– euro kan. Maar dan heb je weer nieuw nummer moet je alles weer omzetten.

internetbundel kleiner en opwaarderen onder 10 mb noem maar dwarsstraat dan kan je alle kanten op.
Pokemon go vreet nu mb s met dat weer erbij, maar ja nu even niet meer spelen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Ik vind het erg vervelend om te horen dat er nog steeds onduidelijkheid is over je verbruik.

Eerder hebben wij mailcontact gehad over het bedrag dat op 8 maart is afgeschreven. Het gaat hier om de opwaardering die op 4 maart heeft plaatsgevonden. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt waarom hier een verschil in zit, dit komt omdat het een aantal werkdagen duurt voordat dit bedrag is afgeschreven van je bankrekeningnummer.

Zoals eerder uitgelegd kan de weergave van de App anders zijn dan die van Mijn Simyo, omdat je een periode kunt selecteren. In het jaar 2017 hebben er tot nu toe 13 opwaarderingen plaatsgevonden, dit is terecht.

Ik zou je graag willen vragen om een screenshot van jouw App weergave te mailen naar webcare@simyo.nl. Ik kijk dan met je mee, waarna ik het verschil telefonisch aan je toelicht. Denk dat dit handiger is, omdat er nog steeds onduidelijkheid is over je verbruik.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Badge
Waarom zouden 13 afschrijvingen terecht zijn.? Ik ben prepaid dus moet zorgen dat mijn beltegoed voldoende is om te bellen sms en, maar betaal wat ik verbruik. 13 opwaarderingen die terecht zijn terwijl ik maar voor 90 euro verbruik. Als ik een abbonement had ja dan waren die terecht elke maand weer. Maar dan was mijn tarief lager. Ik betaal meer omdat ik GEEN abbonement heb, omdat mijn verbruik normaal gesproken veel minder is dan ik aan abbonementskosten zou betalen. Ik bel sporadisch sms iets meer. Maar mijn jaarverbruik is tot nu toe gemiddeld €3, —per maand terwijl ik weet dat januari en februari iets duurdere maanden zijn geweest. Dus voor een jaar verbruik van 3 euro per maand en internet bundel van €5, waarbij je niet eerder op mag waarderen tot bundel op is met totaal jaarverbruik van 1212 mb dus gemiddeld 101 mb per maand maar je kan niet minder kopen, dus van elke 150 mb die ik gekocht heb waren er 49 te veel. Dus 11x5 is €55 euro internet en 37,98 aan verbruik sms telf. Moet ik 130,— euro betalen om voor een duurder tarief prepaid €92,98 te verbruiken? Die €2;98 zal wel meegenomen saldo van 2016 zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Marjan de 1e,

Het is niet fijn dat hier nog steeds onduidelijkheid over is. Ik heb het gelijk even voor je uitgezocht!

Vanaf 1 januari 2017 tot en met vandaag heb je in totaal 12 internetbundels gehad á € 5,-. Hiernaast heb je € 61,46 aan verbruik geregistreerd. Op dit moment heb je € 1,83 beltegoed. Als je de totale kosten vergelijkt met de aantal opwaarderingen, dan komt dit overeen. Je beltegoed werd automatisch opgewaardeerd bij een belsaldo onder de € 2,-.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je afvraagt waarom jij € 130,- aan kosten hebt gemaakt met je prepaid. Misschien is een Sim Only veel voordeliger voor jou? Je kunt op onze website de bundels zien en dit vergelijken met je verbruik.

Laat het mij weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Gelukkig dat jullie gegevens zo kloppen. Is echt fijn voor jullie.

Jammer dat die zo afwijken van de gegevens die op mijn app (mobiel) staan en helemaal met mijn giroafschriften.
Maar fijn jullie gegevens kloppen, maar niet met de gegevens die jullie naar mijn app cq, mobiel sturen en niet kunnen controleren. Omdat mij dus regelmatig bewijs (geen idee hoe ik foto op kan sturen?) gevraagd wordt.

Jammer dat de gegevens van mijn mobiel zoveel lager verbruik geven en mijn giro een hoger bedrag. Toeval?

Dus nogmaals gelukkig dat jullie gegevens zo goed kloppen.

Voor het bel/sms verbruik van nog geen €2 ,-- per maand vind ik een abbonement van € 6,-- te veel . Daarom dus PREPAID, vooruit betalen.
Maar begrijp heel goed een abbonement voor jullie makkelijker is.
Een foto plaatsen doe je door een screenshot te maken, eventuele privé gegevens afschermd en upload naar het forum door op de fotocamera te klikken en de stappen volgt.

Check de 2e regel, daar houd je mobiel geen rekening mee. Misschien zit daarin al een verschil?

Badge
Hoe maak ik een screenshot met mijn mobiel cq tablet? Alletwee Apple.
Was dat maar waar. Maar heb sterk het idee dat achter schermen “correcties” uitgevoerd worden die niet op mobiel verschijnen .
Er wordt gevraagd, 10 DAGEN GELEDEN @Marjan de 1e om een screenshot te mailen naar webcare. Dus een mail met bijlagen via je (Edit -voorbeelden) telefoon, pc.

Asma wil het doornemen en daarna telefonisch met je bespreken. Ze vraagt zelfs of je dat goed vindt. Hierop geef je géén antwoord.

Simyo heeft de juiste gegevens, jij bent anders van mening. Maar of je het zelf wilt oplossen vraag ik me af.
Hoe maak ik een screenshot met mijn mobiel cq tablet? Alletwee Apple.
Was dat maar waar. Maar heb sterk het idee dat achter schermen “correcties” uitgevoerd worden die niet op mobiel verschijnen .


Even googlen op screenshot maken met jouw toestel merk en type.

Maar jij moet Simyo net zo goed vertrouwen als Simyo jou. Is dat niet zo dan is er geen basis voor vertrouwd samenwerken.

En dat als 10 jaar prepaid klant/gebruiker !🤔
Ik zou echt geen 20 dagen nodig hebben met daarin 31 reacties om te denken, om tot een conclusie te komen..😉
Badge
@Friesian Ik heb Asma al privé cq schriftelijk al uitgelegd waarom beluitleg geen goed idee is. Jammer dat zij dan verder niets kan.
Het vertrouwen wederzijds? bij mij aldoor geweest, totdat Simyo vergat in november om een internetbundel van mijn beltegoed af te halen en dat toen eind november even deed. Ja toen ging ik nakijken en als je dan merkt dat mobiel opgeeft dat je 9x een opwaardering hebt gehad, dat Simyo opgeeft 12x en mijn Giro aangeeft 13x. Wie moet ik dan vertrouwen.
10 jaar ja en al sinds 2013 Simyo klant wie was de meest goedgelovige.
Waarom zou ik mijn verlies van €10,— zeker moeten nemen, als Simyo niet verder komt dan de boekhouding klopt. Ja de gegevens heb ik allemaal naar boekhouding Simyo gestuurd, al op 19 december maar ook daar nog geen e-mail of berichtje van gehad! Met Fotokopieën van app. gegevens,giroafschriften.
Ik heb het je al eens gezegd beste Marjan, ga toch eens controleren en vergelijken. Verschillende aanbieders, oriënteer je goed, maak een goede keuze. Maar je nummer, nummerbehoud hoeft geen reden te zijn om deze ontevredenheid te houden. Sim only kan bij een RUIME BUNDEL EN TOCH LAGERE MAANDPRIJS voordeliger zijn dan wat je nu hebt, alles beter dan ontevredenheid.

*Edit
Als gebruiker ben je ook dan een klant, al dan niet van Simyo @Marjan de 1e ik schreef VERTROUWEN, iets anders dan GOEDGELOVIG.

Door het woordje goedgelovig, "correctie" vraag ik me toch echt af of je ÜBERHAUPT hulp wilt.
*

Leuke jaarwisseling en een goed 2018 gewenst.
Fijn lang weekend !

Friesian
Badge
@Friesian bedankt voor de tip om via Google screenshot te maken. Heb het gevonden en ja ook diverse gemaakt. Het opladen lukt nog niet krijg aldoor 2x de afbeelding.
Maar met een prepaid beltegoed van 1,83 en nu een internetbundel van 150 mb die eergisteren is ingegaan en nu nog 6 dagen geldig is ben ik nog steeds klant.
Als klant mag ik vragen om uitleg van verschil. Dat doe ik dus nog steeds,omdat ik geen uitleg maar alleen “wij hebben gelijk” te lezen hebben gekregen. Wat zelfs jij toegeeft door te schrijven “ Simyo heeft de juiste gegevens”.
Maar het verschil met de app. gegevens is nog steeds niet uitgelegd.

Verder een leuke jaarwisseling en dat jij nog lang zo n tevreden klant mag blijven.
Natuurlijk mag je vragen stellen beste @Marjan de 1e ik geef alleen maar aan dat ik het anders zou doen.

[ Quote ]
Wat zelfs jij toegeeft door te schrijven “ Simyo heeft de juiste gegevens”.
[/Quote]

Dit is wat ik schreef
Simyo heeft de juiste gegevens, jij bent anders van mening.

Zie je 'de verschillen'? ☺️
Reputatie 7
Badge +6
Hoi de 1e

Weet je wat jij zou moeten doen als dit Überhaupt mogelijk is bij simyo.
Misschien is het dan wijsheid om lekker met al je spulletjes naar Amsterdam te rijden en Alles op tafel te gooien en tot een oplossing te komen.

En dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te helpen.😉Tip voor 2018 niet zo mopperen er zijn veel ergere dingen in het leven😃
Badge

Dank zij de feestdagen, waar familie bij elkaar komt en ik de tip kreeg om mijn verbruik over 2017 in een spreadsheet te zetten en te beginnen met de girobetaling van 2 januari, die jullie ook in de boekhouding hebben is het me gelukt. Ben aldoor netjes bij opwaardering begonnen en ja kom op een bedrag van €1,83 uit.
Dus jullie boekhouding klopt op die 10 euro van maart na
Daar heb ik geen verbruik voor kunnen vinden. De rest van de opwaarderingen en verbruik kloppen.
Maar jammer dat de gegevens in de app. (waar ik in 1e instantie vanuit ging dat die klopten) zo slecht bijgewerkt worden.
Dan was deze hele discussie niet nodig geweest, nou ja op de 10 euro na dan.
Dit is een screenshot van mijn girobetalingen en hoop dat we kunnen zeggen:
"Gezellig 2018".

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het jaar 2018! Fijn dat je er met je spreadsheet uit bent gekomen.

Wat betreft de twee afschrijvingen in maart kan ik me voorstellen dat dit wat verwarrend kan zijn aangezien er maar één opwaardering in maart heeft plaatsgevonden. Hier is echter wel een duidelijke verklaring voor, Asma heeft je deze ook per e-mail toegestuurd op 14 december. Hier hebben we nog geen reactie op ontvangen, heb je haar bericht gelezen?

Op het moment dat je beltegoed onder de €2,- komt, wordt er automatisch opgewaardeerd met €10,-. Dit had je toentertijd ingesteld via Mijn Simyo. Tussen het moment van opwaarderen en de daadwerkelijke afschrijving van je bankrekening kunnen enkele dagen verwerkingstijd zitten. Op 28 februari heeft er een automatische opwaardering plaatsgevonden, enkele dagen later op 6 maart is dit bedrag automatisch van je rekening afgeschreven. Vervolgens is je beltegoed op 4 maart weer onder de €2,- gekomen waardoor er opnieuw een automatische opwaardering heeft plaatsgevonden. Deze opwaardering is op 8 maart van je rekening afgeschreven. Je ziet dus twee bedragen van €10,- die in maart van je rekening zijn afgeschreven, dit gaat in werkelijkheid dus om een opwaardering van eind februari en begin maart. De opwaardering van februari is in maart afgeschreven vanwege de eerder genoemde verwerkingstijd tussen de opwaardering en de afschrijving. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Els
Badge
Jammer Els,
maar er is dus 13x een afschrijving geweest en volgens jullie betalingen zijn dat er maar 12 geweest.

Volgens het lijstje van jullie betalingen is er in maart 1x een betaling geweest.

Dus waarom heb ik 13x betaald en staan er maar 12 verantwoord!

Bij mijn spreadsheet ben ik uitgegaan van jullie opwaarderingen en kom dan ook met 12x opwaarderingen op een saldo van 1,83 uit.
Maar dan hou ik echt nog 1x een automatische afschrijving over .

Dus pak de lijst met betalingen erbij en kijk waar de betaling van 8 maart is verantwoord in jullie boekhouding.
Ik zie er maar 9. Maar wel 2 in maart, op 6 en 8 maart.

Misschien kun je ook het overzicht van je MijnSimyo plaatsen?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt voor je reactie. Ook dit heeft Asma je in reactie op je e-mail eerder uitgelegd. Ik heb jouw bericht met het overzicht van alle afschrijvingen in 2017 er nogmaals bij gepakt.

In 2017 is je beltegoed in totaal 12 keer automatisch opgewaardeerd. Dit zijn de laatste twaalf betalingen die je op je bankrekening kunt terugvinden in 2017. De eerste incasso die in januari 2017 heeft plaatsgevonden betreft een opwaardering van eind december 2016. Vanwege de eerder genoemde verwerkingstijd van enkele dagen, heeft de daadwerkelijke afschrijving van deze opwaardering in het jaar 2017 plaatsgevonden. Om deze reden zie je dus op Mijn Simyo in heel 2017 12 automatische opwaarderingen staan, maar zijn er datzelfde jaar 13 van je bankrekening afgeschreven. Je hebt dus echt niets te veel betaald. Maakt dit het nog wat duidelijker voor je?

Zo niet, dan willen we je natuurlijk alsnog met alle liefde telefonisch te woord staan. Wellicht kunnen we het op die manier wat makkelijker uitleggen, dit zal ook jou een hoop tijd schelen. Op deze manier lijken we er namelijk niet echt uit te komen. Laat je het me weten?

Groetjes,
Els
Badge

Ray, dit zijn dus de betalingen volgens Simyo. Dat je maar 9 betalingen ziet klopt want de betaling van 3 april is geen automatische maar een handmatige omdat mijn saldo te laag was om 1 internet bundel te activeren. Over de rest van het jaar heb ik dacht ik niets te klagen,
Bedankt dat je naar gegevens wil kijken.
Badge

dit is er dus wat er mijn app. cq mobiel staat. Je ziet daar zou ik in Maart dus helemaal niets hebben opgewaardeerd!
@Marjan de 1e, Els heeft je enkele vragen gesteld in haar 2 reacties. Voor als het nog niet gebeurt is....
Zou je daar antwoord op kunnen geven?
Badge
@Els Geen idee wat ik zou moeten vragen, want met die uitleg is de opwaardering van 2 januari dan pas op 23 januari afgeschreven, bijna 3 weken later.
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, logischer is hooguit 2, 3 dagen verschil.
Maar goed dat is de uitleg, Dus het is heel normaal dat betalingen pas 3 weken later geind worden? Dit maakt de boekhouding wel erg gecompliceerd. Dat voor een prepaid" dus vooraf betalen" abbonement, met automatische machtiging om als beltegoed onder de €2,-- komt geld van de rekening af te mogen halen!

Telefonische uitleg is geen optie. Dat wordt wel duidelijk als er naar verbruik gekeken wordt. Ik sms en heel af en toe wordt er gebeld. Maar dat zijn telefoontjes die andere voor mij doen. Zo goed uitgelegd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Mooi dat Els het duidelijk voor je heeft gemaakt. Het is zeker mogelijk dat een opwaardering een tijde later wordt afgeschreven.

Als je verder nog vragen hebt, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Friesian, bedankt voor al je hulp!
Badge
Hoera het klopt dus. Simyo schrijft van PREPAID abbonementen pas 20 !!! dagen later de opwaardering af.
Dus gewoon gezegd ze hebben vergeten de betaling van 2 januari af te laten schrijven, automatische machtiging met tegoed onder €2,-- en komen daar 20 dagen later achter.Dat zijn dus de " paar dagen later" waar aldoor over geschreven wordt.
Jammer dat ik zelf met deze conclusie moest komen en verder aldoor te horen kreeg alles klopt, vertrouw ons toch ("op onze eerlijke blauwe ogen"), de boekhouding klopt.
Waarschijnlijk logisch is dan ook dat de gegevens op mobiel een paar uur "wat ook ook iets langer kan duren" achter lopen met de gegevens. Zoals de internetbundel van 5 november die pas 27 november daadwerkelijk van mijn beltegoed wordt afgeschreven op mijn mobiel. Was beltegoed op mobiel €5,-- te hoog. 22 dagen lang! Ach een paar dagen.
Helft gegevens worden dus ook niet op app. verwerkt, maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.
Ik raad dus iedereen aan om bij prepaid Simyo meteen Mijn Simyo bij te houden, anders moet je later zo zoeken naar het waarom. Want het antwoord op je vraag is: "alles is nagerekend en de boekhouding klopt" en afschrijfdatum is paar dagen later al opwaardatum.

p.s. de internetbundel van 5 december die "automatisch heeft aangestaan" is ook uit mobiele gegevens . Klopt want is maar maand geldig!

Reageer