Als ik mijn betalingen opvraag van Simyo geeft deze heel mooi op 1 velletje aan hoeveel keer ik betaald heb.
Als ik deze bedragen bij elkaar optel kom ik op €120,00 uit. December staat terecht op 0.
Maar als ik de betalingen van de ING (vroegere Postbank) op vraag krijg ik mooi een uitdraai en meteen een totaal telling!
Deze telling geeft aan betaald €140,-- euro, terug laten storten €10,--.
Dit geeft dus een saldo van €130,--.
Dus ik heb €130, -- euro betaald en jullie raar maar waar maar €120,-- verwerkt.
Nu begrijp ik dat jullie niet goed in boekhouden zijn, maar uit deze gegevens blijkt dus dat ik €10,-- extra heb betaald en dat is volgens jullie dus 1x internetbundel,(die automatisch aan zou hebben gestaan) van €5,--.
Maar hieruit blijkt dat IK terecht die €10,-- heb laten terug storten.
Nog weer rekensommetje 10 - 5= 5.
Dus mijn beltegoed is zeker €5,-- euro te laag!
Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!
Bladzijde 1 / 3
Een mogelijke verklaring is dat de bank de valutadag hanteert en Simyo de dag van verwerking van de mutaties. Als hier net een verschil in zit met een maandwisseling kan een verschil ontstaan.
Ik kan niet in de administratie van Simyo en niet in die van jouw bank kijken, dus die 5 euro kan ik zeker niet verklaren.
Off topic
Volgens mij bestaat de Postbank allang niet meer maar is het nu ING
Ik kan niet in de administratie van Simyo en niet in die van jouw bank kijken, dus die 5 euro kan ik zeker niet verklaren.
Off topic
Volgens mij bestaat de Postbank allang niet meer maar is het nu ING
Dat de Postbank de ING is geworden klopt helemaal.
Zal het zo even aan passen anders denken de andere makke schapen oh daar zit het verschil.
Maar ik heb het wel over 1 heel jaar dus 365 dagen.
Waarbij ik rekening heb gehouden met het overlopen van 2016 naar 2017.
Zal het zo even aan passen anders denken de andere makke schapen oh daar zit het verschil.
Maar ik heb het wel over 1 heel jaar dus 365 dagen.
Waarbij ik rekening heb gehouden met het overlopen van 2016 naar 2017.
Zoals hierboven vermeld kan ik niet in de administratie kijken, je moet dus even wachten tot een moderator dit leest.
Ik heb eens gezien dat iemand KPN had staan een keer. Kun je dat eens nagaan?
Je zou ook de maanden naast elkaar kunnen leggen om te zien waar het verschil zit.
Ik weet niet wie die dame is die jij bedoelt maar ik zie maar 1 vrouw en dat ben jij.
Trouwens mensen makke schapen noemen die je willen helpen getuigd niet echt van respect.
Je zou ook de maanden naast elkaar kunnen leggen om te zien waar het verschil zit.
Geen idee hoe ik dit nog simpeler kan uitleggen.
Maar omdat de 1e die hierop reageerde geen idee van boekhouden heeft zijn jullie verder als makke schapen achter haar aan gelopen.
Zoeken jullie nu verder maar uit waar de fout zit! Niet bij mij dus, ondanks mijn terugboeking!
Ik weet niet wie die dame is die jij bedoelt maar ik zie maar 1 vrouw en dat ben jij.
Trouwens mensen makke schapen noemen die je willen helpen getuigd niet echt van respect.
Ach ik ben er al een tijdje over bezig, maar als je aldoor hoort, ja mijn collega heeft het nagekeken en het klopt, er over opbelt en te horen krijgt ja zie dat mijn collega er al naar gekeken heeft.
Dat vind ik dan niet erg positief.
Helemaal omdat niemand kan uitleggen waarom er geld van mijn girorekening gehaald wordt.
Dan wordt er zoo maar gezegd ach foutje computer waarschijnlijk heeft automatisch betalen aan gestaan.
Dat is het enige antwoord en over terug betalen wordt niet gesproken ja in Januari kan ik heel mischien wat terug krijgen.
Nu heb ik zelf geld terug laten storten en wordt er gezegd ja U heeft geld terug gehaald dus mogen we het van uw beltegoed afhalen.
Maar waarom ze dat geld van mijn rekening afgehaald hebben, daar hoor ik alleen maar WE moesten!!! 1 internetbundel aanschaffen want vinkje in computer stond aan. Dus dan halen we er maar meteen 2x van UW rekening af.
Waar het mij om ging dat er iemand echt serieus eens kijkt ( en niet herhaalt wat collega al gezegd heeft) wat hier zo fout is gegaan en kan bewijzen ja wij moesten wel want....., en dat op papier kan laten zien.
Dat vind ik dan niet erg positief.
Helemaal omdat niemand kan uitleggen waarom er geld van mijn girorekening gehaald wordt.
Dan wordt er zoo maar gezegd ach foutje computer waarschijnlijk heeft automatisch betalen aan gestaan.
Dat is het enige antwoord en over terug betalen wordt niet gesproken ja in Januari kan ik heel mischien wat terug krijgen.
Nu heb ik zelf geld terug laten storten en wordt er gezegd ja U heeft geld terug gehaald dus mogen we het van uw beltegoed afhalen.
Maar waarom ze dat geld van mijn rekening afgehaald hebben, daar hoor ik alleen maar WE moesten!!! 1 internetbundel aanschaffen want vinkje in computer stond aan. Dus dan halen we er maar meteen 2x van UW rekening af.
Waar het mij om ging dat er iemand echt serieus eens kijkt ( en niet herhaalt wat collega al gezegd heeft) wat hier zo fout is gegaan en kan bewijzen ja wij moesten wel want....., en dat op papier kan laten zien.
Hi Marjan,
Geen zorgen 🙂 Het aantal opwaarderingen is geen hogere wiskunde, dus ik heb een vermoeden dat we daar wel uit moeten komen samen. Je geeft aan dat je bank aangeeft dat je in totaal 14 x € 10,- hebt opgewaardeerd, waarvan je één keertje dat tientje terug hebt gestort. Je komt dan uit op € 130,-.
Even los van alle internetbundels en dergelijke, ga ik alleen op een rijtje zetten hoeveel keer je opgewaardeerd hebt volgens ons systeem, goed? Want dat is immers je vraag. Ik zie het volgende staan:
Dit is dus 13 x € 10,-. Op 7 december heb je een tientje teruggestort. Hierdoor komen we uit op € 120,-. Er zitten ook een paar mislukte opwaarderingen tussen, maar die zijn nu dus niet relevant.
Jij geeft aan dat je bank je laat zien dat die 14x gebeurd is, en dat daar dan die € 10,- afgehaald is. Mag ik van jou via een privébericht de data van afschrijvingen en de referenties die erbij staan? Dan kan ik kruisverwijzingen maken en precies kijken waar het mis gaat. Want ergens wordt een fout gemaakt, maar dat kan ook een menselijke fout zijn 😉 Je stuurt een privébericht door op mijn naam/foto te klikken en dan te drukken op 'Stuur bericht'. Laat je me dat dan nog even weten?
Marjan, ik wil je van één ding garanderen: dit is allemaal niet ingewikkeld, en als er een fout gemaakt is, zal die heel makkelijk vindbaar zijn. Geen zorgen, dus. Ik wil je ook, voor de toekomst, adviseren dat het niet echt vriendelijk is om naar mensen te refereren als 'makke schapen'. Ik denk dat ieders moreel kompas dat beaamt, maar los daarvan gaan we op dit Forum met respect met elkaar om. We zouden het fijn vinden als je hier rekening mee wilt houden.
Tot snel!
@ Franswon en Ray, dank voor de hulp heren!
Groetjes,
Jihane
Geen zorgen 🙂 Het aantal opwaarderingen is geen hogere wiskunde, dus ik heb een vermoeden dat we daar wel uit moeten komen samen. Je geeft aan dat je bank aangeeft dat je in totaal 14 x € 10,- hebt opgewaardeerd, waarvan je één keertje dat tientje terug hebt gestort. Je komt dan uit op € 130,-.
Even los van alle internetbundels en dergelijke, ga ik alleen op een rijtje zetten hoeveel keer je opgewaardeerd hebt volgens ons systeem, goed? Want dat is immers je vraag. Ik zie het volgende staan:
- 2 januari: € 10,-
- 22 januari: € 10,-
- 31 januari: € 10,-
- 10 februari: € 10,-
- 28 februari: € 10,-
- 4 maart: € 10,-
- 3 april: € 10,-
- 10 mei: € 10,-
- 11 juli: € 10,-
- 8 september: € 10,-
- 10 oktober: € 10,-
- 27 november: € 10,-
- 5 december: € 10,-
Dit is dus 13 x € 10,-. Op 7 december heb je een tientje teruggestort. Hierdoor komen we uit op € 120,-. Er zitten ook een paar mislukte opwaarderingen tussen, maar die zijn nu dus niet relevant.
Jij geeft aan dat je bank je laat zien dat die 14x gebeurd is, en dat daar dan die € 10,- afgehaald is. Mag ik van jou via een privébericht de data van afschrijvingen en de referenties die erbij staan? Dan kan ik kruisverwijzingen maken en precies kijken waar het mis gaat. Want ergens wordt een fout gemaakt, maar dat kan ook een menselijke fout zijn 😉 Je stuurt een privébericht door op mijn naam/foto te klikken en dan te drukken op 'Stuur bericht'. Laat je me dat dan nog even weten?
Marjan, ik wil je van één ding garanderen: dit is allemaal niet ingewikkeld, en als er een fout gemaakt is, zal die heel makkelijk vindbaar zijn. Geen zorgen, dus. Ik wil je ook, voor de toekomst, adviseren dat het niet echt vriendelijk is om naar mensen te refereren als 'makke schapen'. Ik denk dat ieders moreel kompas dat beaamt, maar los daarvan gaan we op dit Forum met respect met elkaar om. We zouden het fijn vinden als je hier rekening mee wilt houden.
Tot snel!
@ Franswon en Ray, dank voor de hulp heren!
Groetjes,
Jihane
Ik heb er niet zo n probleem mee om het zo te doen.
afgeschreven
2 januari: € 10,- 2 januari doorlopende incasso
22 januari: € 10,- 23-01 doorlopende incasso
31 januari: € 10,- 27-01 doorlopende incasso
10 februari: € 10,- 07-02 doorlopende incasso
28 februari: € 10,- 17-02 doorlopende incasso
4 maart: € 10,- 06-03 Simyo PSP Doorlopende inasso
08-03 Simyo PSP Doorlopende incasso
3 april: € 10,- 03-04 KPN B.V. Simyo
10 mei: € 10,- 15-05 Simyo PSP Doorlopende incasso
11 juli: € 10,- 14-07 doorlopende incasso
8 september: € 10,- 12-09 doorlopende incasso
10 oktober: € 10,- 10-10 KPN Simyo prepaid
27 november: € 10,- 29-11 Doorlopende incasso
5 december: € 10,- 06-12 Doorlopende incasso
Zoals je ziet zit de fout bij de betaling van 8 maart
Aangezien jij de € 10,- euro die terug gestort terloops vermeld zet ik hem ook niet op de lijst.
Maar zoals je ziet is er al in maart iets fout gegaan,
Geef meteen toe ik had de giro moeten controleren.
Maar omdat jullie bij hoog en laag volhieden dat de internetbundel niet van mijn beltegoed was afgegaan, terwijl ik zeker weet dat hij betaald is van de € 6,93 die er nog was,.zit ik nog steeds met een raar gevoel, was mijn beltegoed dan bijna 3/4 jaar niet correct?
afgeschreven
2 januari: € 10,- 2 januari doorlopende incasso
22 januari: € 10,- 23-01 doorlopende incasso
31 januari: € 10,- 27-01 doorlopende incasso
10 februari: € 10,- 07-02 doorlopende incasso
28 februari: € 10,- 17-02 doorlopende incasso
4 maart: € 10,- 06-03 Simyo PSP Doorlopende inasso
08-03 Simyo PSP Doorlopende incasso
3 april: € 10,- 03-04 KPN B.V. Simyo
10 mei: € 10,- 15-05 Simyo PSP Doorlopende incasso
11 juli: € 10,- 14-07 doorlopende incasso
8 september: € 10,- 12-09 doorlopende incasso
10 oktober: € 10,- 10-10 KPN Simyo prepaid
27 november: € 10,- 29-11 Doorlopende incasso
5 december: € 10,- 06-12 Doorlopende incasso
Zoals je ziet zit de fout bij de betaling van 8 maart
Aangezien jij de € 10,- euro die terug gestort terloops vermeld zet ik hem ook niet op de lijst.
Maar zoals je ziet is er al in maart iets fout gegaan,
Geef meteen toe ik had de giro moeten controleren.
Maar omdat jullie bij hoog en laag volhieden dat de internetbundel niet van mijn beltegoed was afgegaan, terwijl ik zeker weet dat hij betaald is van de € 6,93 die er nog was,.zit ik nog steeds met een raar gevoel, was mijn beltegoed dan bijna 3/4 jaar niet correct?
Hoi Marjan de 1e,
Hmm, wat gek die opwaardering van 8 maart. Kun je mij een screenshot mailen van deze betaling? Dit kun je sturen naar webcare@simyo.nl. Wij zoeken dit dan voor je uit. Zonder de details op de betaling kan ik namelijk niet voor je achterhalen waar deze betaling vandaan komt.
Laat je het mij weten als je het hebt gemaild? Ik pak het dan gelijk voor je op. Goed?
Groetjes,
Asma
Hmm, wat gek die opwaardering van 8 maart. Kun je mij een screenshot mailen van deze betaling? Dit kun je sturen naar webcare@simyo.nl. Wij zoeken dit dan voor je uit. Zonder de details op de betaling kan ik namelijk niet voor je achterhalen waar deze betaling vandaan komt.
Laat je het mij weten als je het hebt gemaild? Ik pak het dan gelijk voor je op. Goed?
Groetjes,
Asma
Heb de uitdraai verstuurd, met meteen het verzoek nog eens goed naar 27/11 te kijken.
Want toen werd er opgewaardeerd en denk dat daarom mijn internetbetaling niet goed is gegaan.
Dat is de oorzaak van dit spitwerk!
Want toen werd er opgewaardeerd en denk dat daarom mijn internetbetaling niet goed is gegaan.
Dat is de oorzaak van dit spitwerk!
Hi Marjan de 1e,
Bedankt voor het sturen van je bericht 🙂 Asma zal deze oppakken en je via de mail verder helpen.
Groetjes,
Niels
Bedankt voor het sturen van je bericht 🙂 Asma zal deze oppakken en je via de mail verder helpen.
Groetjes,
Niels
Wil even openlijk mijn excuus aanbieden.
De opmerking van de makke schapen was niet correct, denk dat iedereen de tablet gegevens bekijkt!
Terwijl ik dus de gegevens via de website op de laptop gebruik.
Daar zit dus het verschil in, maar heelaas kwam ik daar vanmorgen pas achter toen ik de gegevens die ik via de laptop uitgezocht had met de tablet ging controleren!
Het verschil ,begon ik met €5,-- is nu opgelopen naar € 40,--.
De opmerking van de makke schapen was niet correct, denk dat iedereen de tablet gegevens bekijkt!
Terwijl ik dus de gegevens via de website op de laptop gebruik.
Daar zit dus het verschil in, maar heelaas kwam ik daar vanmorgen pas achter toen ik de gegevens die ik via de laptop uitgezocht had met de tablet ging controleren!
Het verschil ,begon ik met €5,-- is nu opgelopen naar € 40,--.
@Marjan de 1e. Wat krijg je te zien op je tablet?
Jouw Mijn Simyo OF overzicht bank. (?)
1. Op de 'gewone' mobiele versie.
2. Wanneer je bij instellingen chrome desktop versie aanvinkt.
Jouw Mijn Simyo OF overzicht bank. (?)
1. Op de 'gewone' mobiele versie.
2. Wanneer je bij instellingen chrome desktop versie aanvinkt.
Hoi Marjan,
Bedankt voor je excuses.
Op de App kun je een periode selecteren. Kun je dit controleren en vergelijken met de laptop?
Het is overigens belangrijk om te weten dat de dag waarop de incasso plaatsvindt niet de dag is van de opwaardering. De incasso vindt namelijk later plaats, hier kan ook het verschil in zitten.
@Friesian, bedankt!
Groetjes,
Asma
Bedankt voor je excuses.
Op de App kun je een periode selecteren. Kun je dit controleren en vergelijken met de laptop?
Het is overigens belangrijk om te weten dat de dag waarop de incasso plaatsvindt niet de dag is van de opwaardering. De incasso vindt namelijk later plaats, hier kan ook het verschil in zitten.
@Friesian, bedankt!
Groetjes,
Asma
Frieslan, ik log gewoon in bij mijn Simyo, dan kan je op de pc van alles opvragen . Kies type verbruik klik ik aan opwaarderingen, dan krijg ik mooi alle keren dat 10, euro met datum en tijd. Inclusief die van 2 januari. Vraag ik gekochte bundels krijg ik die ook te zien. Heb pc nu open staan. Staat er op donderdag 2 maart 9.20 uur €5 internetbundel zaterdag 4 maart 21.17 uur beltegoed opwaarderen €10. Ga ik echter naar tablet waar ik nu op werk of mobiel vraag ik daar verbruik aan geeft hij op voor de maand maart weer even, want je kan periodes instellen verbruik maand maart €3,27 op waardering 0,00 maar kijk ik naar giro betaling dan is er 6 april €10 euro afgeschreven en op 8 april nog eens. Van alle andere betalingen heb ik een factuur uit kunnen draaien, jammer genoeg zonder factuur nummer maar wel met boekingsdatum van Simyo. Zet ik nu alle maandoverzichten van de tablet onder elkaar kom ik op een totaal bedrag van € 90;— euro uit met kosten € verbruik 37;95. Maar mijn giro komt uit op €130.— en de losse opwaarderingen van Simyo zie lijstje in op €120, Dat is die betaling van 8 maart waar ik geen factuur kon printen . Asma heeft al de giro gegevens dus die zou het moeten zien.
Sorry lees het over schrijf april moet maart zijn.
Alle 2 apple dus regelt alles zelf.
Misschien simonly een idee stuk rustiger in je hoofd, en je houd tijd over....Geintje
Zeker want ik weet nu waar het verschil zit en hoe het ontstaan is.
Nu is het aan hun om het na te kijken en recht te trekken.
Want hoe het is de boekhouding moet kloppen. Horizontaal en vertikaal..
Mijn spreadsheet klopt nu!
Nu is het aan hun om het na te kijken en recht te trekken.
Want hoe het is de boekhouding moet kloppen. Horizontaal en vertikaal..
Mijn spreadsheet klopt nu!
Goed zo
Maar eens op zoek hoe ik iemand van de klantenservice, boekhouding te pakken kan krijgen.
Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
Heb de opgave verbruik december 2016 opgezocht in Simyo geeft dus op:
verbruik € 6,09 opwaardering 0,00
bundel internet activering 26-12 2016.
Laat mijn giro nu toch weer opgeven dat er 02 en 12 december €10,-- via automatische machtiging is afgeschreven.
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.
Niet via dat contact formulier onderaan meldingsscherm.
Heb de opgave verbruik december 2016 opgezocht in Simyo geeft dus op:
verbruik € 6,09 opwaardering 0,00
bundel internet activering 26-12 2016.
Laat mijn giro nu toch weer opgeven dat er 02 en 12 december €10,-- via automatische machtiging is afgeschreven.
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.
[........]
Gebruikte vanaf 06-12-2013 dacht tot volle tevredenheid Prepaid (betekend dus vooruit betalen) maar krijg langzaam het idee dat er hier iemand slapend arm is geworden.
Ik heb een Samsung tablet, Android dus en ook als telefoon. Een fabrikant kan dus verschil maken dat zie je aan mijn reactie en die van jou. Instellingen in Chrome kunnen bij mij een groot verschil maken in het beeld.
Slapend arm, nee. Ik ga het nu hard zeggen, dus mocht ik je tegen het zere been schoppen lees er dan overheen.
Je maakt het te moeilijk als je wakker bent.
Voorbeeld
100 minuten /1000MB jaar, €13,- per maand totaal €156,-
Bij verlenging €10,- per maand totaal €120,-
Elke maand hou je mijn simyo (app) in de gaten, verbruik en kosten (ook bij prepaid).
Je weet wat hebt gekozen en de kosten.
Dat werkt zo bij elke premium/budget/prijsvechter provider, jij hebt een onderzoeksplicht. De keuze maak jij niet een ander die dat voor jou doet.
Je maakt een keuze aan de hand van plussen en minnen.
Je keuze is gebaseerd op wat jou een goed gevoel geeft en dat maakt je meteen rijk.
Sim only is het fijnste en gemakkelijkste, in verhouding kosten en wat je krijgt.
Dus kijk en vergelijk...
Asma heeft al gereageerd en het enige wat ik hoor giro datum en boekingsdatum zijn niet hetzelfde.
Maar voor 545 bellen/sms in het hele jaar heb ik aan sms 21,02 bellen 13,03 betaald. Opgave van Simyo wat verbruikt u per jaar en uitgespit verbruik per maand, Deze bedragen kloppen vierkant.
Mijn mb verbruik weer jaar opgave van Simyo is over het hele jaar 1212 geweest waar ik in totaal 13 bundels van 150 mb a € 5,— dus €65,— euro voor betaald heb. Dan heb ik het niet over de €3,64 die ik aan internet kosten heb betaald omdat activering bundel niet soepel verliep.
Dus voor een totaal bedrag van €37,69 + €65,— heeft Simyo dus € 130,00/afgeschreven, waarvan er meerdere niet in mijn Simyo app. ( op mijn mobiel als beltegoed saldo) zijn verschenen en ook niet in het maandoverzicht staan.
Maar dat komt omdat de afschrijfdatum en boekingsdatum niet gelijk lopen.
Ik kan alleen maar zeggen, lees mijn reactie nog eens goed door.
Suuk 6
Fijne zondagavond nog.
Friesian
Suuk 6
Fijne zondagavond nog.
Friesian
Ik zal het je eerlijk zeggen, Marjan de 1e. Mijn insteek is dat er behalve grotere bundels (MB) ook een kleinere bundel zou moeten zijn (mijn topic over 500 MB).
1e jaar, 100 minuten/500 MB €10,00 per maand bijvoorbeeld, daarna verlenging €8,00.
Het zou in mijn ogen (niet alleen) voor jou gemakkelijker en overzichtelijker werken. Meer Prepaid gebruikers zouden eerder voor sim only kiezen (EU) internet buitenland.
Ik zeg niet dat Simyo een prijsvechter moet zijn maar als budget provider kan er door zowel een kleinere en grotere bundels een scherp aanbod, dus voor ieder wat wils geboden worden.
Dit hele gedoe is mij teveel werk, ik houdt van eenvoud, overzicht en niet teveel betalen.
1e jaar, 100 minuten/500 MB €10,00 per maand bijvoorbeeld, daarna verlenging €8,00.
Het zou in mijn ogen (niet alleen) voor jou gemakkelijker en overzichtelijker werken. Meer Prepaid gebruikers zouden eerder voor sim only kiezen (EU) internet buitenland.
Ik zeg niet dat Simyo een prijsvechter moet zijn maar als budget provider kan er door zowel een kleinere en grotere bundels een scherp aanbod, dus voor ieder wat wils geboden worden.
Dit hele gedoe is mij teveel werk, ik houdt van eenvoud, overzicht en niet teveel betalen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.