.

Beantwoord

Oneplus One frequenties?


Ik heb interesse in het nieuwe Oneplus One GSM.
In de specs staat dat het GSM de volgende frequenties ondersteund.
Frequenties
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
WCDMA: Bands 1/2/4/5/8
LTE: Bands 1/3/4/7/17/38/40

Ik heb geen 4G nodig en gebruik op dit moment een Galaxy S3 met data op 3G en HSDPA+.
Ik vraag mij af of de Oneplus One met de ondersteunde frequenties zonder probleem gebruikt kan worden?
KPN gebruikt toch de 800MHz frequentie?

mvg Peter
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 June 2014, 23:16

Bekijk originele reactie

15 reacties

Niemand die hier verstand van heeft?

mvg Peter
Ik heb mijn vraag per mail gestuurd, hier worden schijnbaar geen vragen meer beantwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Vragen worden hier in principe binnen 1 werkdag door een moderator beantwoord, maar elke keer dat er een reaktie bij geplaatst wordt, wordt het topic weer als "nieuw" aangemerkt. Moderatoren werken van oud naar nieuw dus reageren op je eigen topic levert vertraging op.
Reputatie 7
Badge +9
Ze worden wel beantwoord, maar een antwoord kan 1 à 2 werkdagen duren. Soms weet een andere klant het toevallig en dan heb je sneller antwoord. Geduld is een schone zaak!
Ze worden wel beantwoord, maar een antwoord kan 1 à 2 werkdagen duren. Soms weet een andere klant het toevallig en dan heb je sneller antwoord. Geduld is een schone zaak!


Wat heb je aan het forum als het zo lang duurt.
Op een goed forum krijg je binnen enkele uren antwoord.
Kan ik ook meteen een email sturen.
Reputatie 7
Badge +9
KPN gebruikt voor 4G LTE-band 20(800MHz), dus 4G gaat NIET werken. KPN gaat op drukke gebieden ook band 3 gebruiken (1800MHz), dus in de toekomst heb je misschien in bijvoorbeeld de grote steden 4G(Als je Flex-4G aan hebt). Voor nu werkt 4G NIET met dat toestel en in de toekomst mogelijk slechtst op beperkte gebieden. Vergelijkbaar met de iPhone 5 op dat punt.

Verder is de Oneplus One een Quad-band toestel, dus dat gaat gewoon werken met 2G en 3G.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MueKo69,

De reactie tijd van moderators op het forum is één werkdag. Mocht het zijn dat je in het weekend echt een brandende vraag hebt voor Simyo, kun je die het beste via Twitter stellen.

Gelukkig heb je van Groentjuh een compleet antwoord gekregen en ik hoop dat je er iets mee kunt 🙂

@Groentjuh Dankjewel en van harte met je 1000e post!
KPN gebruikt voor 4G LTE-band 20(800MHz), dus 4G gaat NIET werken. KPN gaat op drukke gebieden ook band 3 gebruiken (1800MHz), dus in de toekomst heb je misschien in bijvoorbeeld de grote steden 4G(Als je Flex-4G aan hebt). Voor nu werkt 4G NIET met dat toestel en in de toekomst mogelijk slechtst op beperkte gebieden. Vergelijkbaar met de iPhone 5 op dat punt.

Verder is de Oneplus One een Quad-band toestel, dus dat gaat gewoon werken met 2G en 3G.


Bedankt voor je info.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi MueKo69,

Fijn dat de informatie van Groentjuh heeft geholpen :)

@Groentjuh, bedankt voor je antwoord!
Badge
Sorry voor het kicken van een oud topic maar ik heb 4G aangevinkt gezien het nu gratis is en krijg gewoon een LTE icoontje te zien in mijn oneplus one. Zijn de frequenties uitgebreid of is het LTE icoontje niets zeggend? Woon in Nijmegen Centrum.
LTE staat voor 4G.. En dat wilde jij 🙂
Badge
LTE staat voor 4G.. En dat wilde jij :)
Bedankt voor je antwoord maar mijn vraag is meer hoe het kan gezien de oneplus one 2 jaar geleden niet geschikt was voor 4g van Simyo ivm de ontbrekende frequenties.

Haal binnenshuis nu download 24 Mbps, upload 17,5 Mbps. Helemaal happy gezien ik het niet verwacht had.:D
Verkeerd gelezen.. Maar er zijn idd uitbreidingen van frequenties geweest.

KPN maakt nu voor 4G gebruik van de 800, 1800 en 2600 Mhz frequenties.

http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Badge
Verkeerd gelezen.. Maar er zijn idd uitbreidingen van frequenties geweest.

KPN maakt nu voor 4G gebruik van de 800, 1800 en 2600 Mhz frequenties.

http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

Dank voor je antwoord. Leuk een kado als je het niet verwacht, merci Simyo!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roberto,

Jij mag altijd oude topics bumpen 😉 Is ook wel eens leuk om dit weer voorbij te zien komen. Het antwoord wat Ray geeft, klopt helemaal. Als aanvulling: 4G op de 1800 Mhz frequentie is nog niet overal in Nederland uitgerold en vooral in de wat grotere steden beschikbaar. Het kan dus zijn dat je op sommige plaatsen geen 4G/LTE ziet staan maar 3G. Dan weet je waardoor dit voor kan komen :)

De verwachting is natuurlijk dat KPN de dekking via deze frequentie ook verder gaat uitrollen 🙂 Laat je het weten als je hier nog vragen hebt? Voor al je vragen over 4G kun je ook terecht op onze website.

@Ray, heel erg bedankt voor je reacties!

Groetjes,
Angela

Reageer