.

Sticky News

Simyo introduceert een dataplafond; Blijf met een dataplafond voortaan altijd automatisch binnen je bundel!

Simyo introduceert een dataplafond; Blijf met een dataplafond voortaan altijd automatisch binnen je bundel!
Reputatie 7
Badge +6
  • Community manager
  • 1221 reacties

Yes, het is tijd voor geweldig nieuws 🙌🏼.

Simyo introduceert een dataplafond! Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Hieronder vind je een uitgebreider overzicht van het dataplafond en hoe het werkt:

 

Wat is het dataplafond?

Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internet gebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Hoe werkt het dataplafond van Simyo?

Klanten met een internetbundel kunnen het dataplafond als extra optie toevoegen aan hun abonnement. Zodra je internetbundel op is, wordt je internetverbinding voor zone 1 automatisch stop gezet.

Dataplafond aanzetten:

Je kunt het dataplafond makkelijk activeren via Mijn Simyo. Het dataplafond wordt geactiveerd vanaf de eerste dag van de volgende maand, samen met andere bundelwijzigingen.

Kosten:

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand. Deze kosten worden automatisch toegevoegd aan je maandelijkse factuur. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel.

Extra MB's bijkopen via SMS:

Als je het dataplafond hebt bereikt en toch verder wilt internetten, kun je eenvoudig 500 MB extra kopen voor €5,- door '500MB aan' naar 1330 te sms'en.

Belangrijke punten:

  • Het dataplafond is alleen van toepassing op internetgebruik en niet op bellen of sms'en.
  • Het werkt alleen binnen Nederland en zone 1 (EU).
  • Je kunt het dataplafond niet activeren als je geen internetbundel hebt.
  • Het dataplafond gaat direct in als je het samen met een internetbundel bestelt in dezelfde wijziging en je op dat moment nog geen internetbundel hebt. Als je al een internetbundel hebt of net een internetbundel hebt besteld maar het dataplafond bent vergeten toe te voegen, dan zal het dataplafond pas de volgende maand ingaan.

Hopelijk geeft dit jullie meer inzicht in hoe het dataplafond bij Simyo werkt! Meer weten over het dataplafond? Lees meer op [deze] pagina. 


50 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Precies. 

Ik weet het natuurlijk niet, maar het zou zomaar kunnen dat nu de coulance regelingen minder soepel worden. 
Ik ben (software) tester van beroep maar dit wil ik niet testen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoe worden de bestaande klanten geïnformeerd over deze nieuwe functie? Slechts een heel klein deel is gebruiker van dit forum en ik zie het nu alleen staan in 'mijn simyo'. Als een klant niet inlogt of een nieuw abonnement afsluit wordt men niet geïnformeerd, zo lijkt het. 

Hoe worden de bestaande klanten geïnformeerd over deze nieuwe functie? Slechts een heel klein deel is gebruiker van dit forum en ik zie het nu alleen staan in 'mijn simyo'. Als een klant niet inlogt of een nieuw abonnement afsluit wordt men niet geïnformeerd, zo lijkt het. 

De meeste klanten zullen in ieder geval de app gebruiken, daar wordt het ook onder de aandacht gebracht @Kaas Berrie 

Als Simyo verstandig is, vermelden ze het voorlopig ook op de facturen, sturen persoonlijke mails en in de nieuwsbrieven.

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb geen dataplafond voor onze 2 abo's ingesteld via Simyo, ik heb het gewoon op onze Android-telefoons geregeld en werk ook perfect, scheelt toch weer 2x €0,50 = €1 per maand @wimj12 

Voor mij geldt eigenlijk het zelfde. Maar toch maar gedaan.

voor de iPhone kon je ook iets dergelijks  inschakelen maar bij aanschaf van een nieuw toestel of een software update  die de boel  niet goed ondersteund  neem ik geen enkel risico  voor dit bedrag. 

te veel verschrikkelijke  verhalen  hier voorbij zien komen. 

Ook voor mij precies dezelfde reden om de beveiliging via het dataplafond te regelen. (Ook ik had een limiet op mijn Android ingesteld.) 

Reputatie 4
Badge +3

Hoe worden de bestaande klanten geïnformeerd over deze nieuwe functie

-knip-

De meeste klanten zullen in ieder geval de app gebruiken, daar wordt het ook onder de aandacht gebracht @Kaas Berrie 

Als Simyo verstandig is, vermelden ze het voorlopig ook op de facturen, sturen persoonlijke mails en in de nieuwsbrieven.

Lijkt mij inderdaad nuttig om via persoonlijke mails en nieuwsbrieven hier ruchtbaarheid aan te geven. Alle klanten moeten dit immers weten!!

Ik vind dat deze gratis moet zijn en als knop in de app moet ingeborgen worden. Hoort gewoon bij want bij andere providers stopt de snelle internet automatisch als hij op is.

Snap je!

Reputatie 7
Badge +7

Toch bieden Simpel en Youfone ook een dataplafond tegen betaling aan.

Goed dat deze optie er nu is, maar ik vind het wel belachelijk dat je daarvoor moet betalen. Dit zou een standaard service moeten zijn, of een standaard instelling

Toch bieden Simpel en Youfone ook een dataplafond tegen betaling aan.

Lebara ook.

 

Toch bieden Simpel en Youfone ook een dataplafond tegen betaling aan.

Lebara ook.

 

Kan wezen, maar voor mij valt zoiets onder service, al lijken veel bedrijven dat begrip helaas niet meer te kennen tegenwoordig

Reputatie 5
Badge +5

Goed dat deze optie er nu is, maar ik vind het wel belachelijk dat je daarvoor moet betalen. Dit zou een standaard service moeten zijn, of een standaard instelling

Ik zat vóór Simyo bij KPN. KPN heeft geen buitenbundelkosten en dus ook geen dataplafond. Maar daar betaal je natuurlijk ook voor (omdat het abo van KPN duurder is). Linksom of rechtsom betaal je dus.

Reputatie 4
Badge +3

Goed dat deze optie er nu is, maar ik vind het wel belachelijk dat je daarvoor moet betalen. Dit zou een standaard service moeten zijn, of een standaard instelling

Ik zat vóór Simyo bij KPN. KPN heeft geen buitenbundelkosten en dus ook geen dataplafond. Maar daar betaal je natuurlijk ook voor (omdat het abo van KPN duurder is). Linksom of rechtsom betaal je dus.

Kpn kent wel zeker een dataplafond, als de overeengekomen data op is gaat je snelheid zover omlaag dat je nog net kunt brouwsen en mailen, meer niet. Als je bijkoopt komt je oorspronkelijk snelheid weer terug. 

Reputatie 5
Badge +5

Kpn kent wel zeker een dataplafond, als de overeengekomen data op is gaat je snelheid zover omlaag dat je nog net kunt brouwsen en mailen, meer niet. Als je bijkoopt komt je oorspronkelijk snelheid weer terug. 

Dat van die snelheid wist/weet ik natuurlijk. Het werkt dus niet zo zoals dat nu het geval is bij Simyo. 

Het ging mij om het feit dat je bij kpn geen buitenbundelkosten kunt hebben. En daar betaal je voor in de vorm van duurdere abo's.

Mooie ontwikkeling. Zou echter gewoon gratis moeten zijn. Kwestie van service/klantenbinding

Reputatie 7
Badge +6

Wellicht commercieel vertrouwelijk, maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nu een dataplafond hebben geactiveerd?

Zijn dat alleen de forum-experts die allang maatregelen hebben genomen?

Of hebben een flink aantal “gewone” klanten dit ook al gedaan?

Ha @wimj12,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling. De precieze aantallen zijn inderdaad vertrouwelijk, maar ik kan wel zeggen dat de verkopen aan zowel bestaande als nieuwe klanten boven verwachting goed gaan. Het is fijn om te zien dat we zoveel klanten kunnen helpen met deze nieuwe dienst 😊.

Reputatie 4
Badge +3

Wellicht commercieel vertrouwelijk, maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nu een dataplafond hebben geactiveerd?

Zijn dat alleen de forum-experts die allang maatregelen hebben genomen?

Of hebben een flink aantal “gewone” klanten dit ook al gedaan?

Ik heb geen dataplafond voor onze 2 abo's ingesteld via Simyo, ik heb het gewoon op onze Android-telefoons geregeld en werk ook perfect, scheelt toch weer 2x €0,50 = €1 per maand @wimj12 

Een eigen keus @J.D.L. en dat is natuurlijk prima. Ik heb max. ook in mijn beide toestellen staan, maar toch is het mij die ene Euro per maand extra wel waard. Een dubbele zekerheid zullen we maar zeggen. Ik ben in elk geval blij met dit plafond ook al is het niet van glas 😀. 

Dus Simyo introduceert een service waarbij je moet betalen om toekomstige kosten te voorkomen?

Hiermee stapt Simyo in de bedenkelijke business van ‘ancillary revenue'.

Kom op Simyo, die past niet bij jullie DNA en Ethiek !

Reputatie 7
Badge +9

Simyo is budgetprovider. 50plus, simpel en lebara rekenen ook voor een plafond. Uniek is Simyo daar niet in dus niet in.

Ik ben benieuwd wat mensen zouden zeggen als Simyo de databundels gewoon 50 cent duurder had gemaakt en iedereen dat plafond had gegeven. Zou hetzelfde zijn maar dan zonder keuze, maar was dan wel onderdeel van het abonnement geweest.

Als je een toestel hebt met goede limiet daarin, dan gebruik het nu gewoon lekker niet. Mocht je dat niet hebben dan heb je nu bij Simyo een optie tot bescherming ertegen. 4 MB buiten de bundel is meer dan het plafond kost en de klachten die ik hier voorbij zie komen zouden JAREN aan dataplafond betalen, als dat had gekunt.

Juist dat keuze is volgens mij heel erg Simyo. 4G was vroeger extra. Onbeperkt SMS was vroeger extra. Zou mij niets verbazen als 5G ook eerst extra gaat kosten!

Badge

Dat heb ik allang op mijn smartphone ingesteld. 

Ik ben hier niet zo enthousiast over. Het is eigenlijk het slechtste ‘geweldige nieuws’ over een data bundel. 
 

het zou zo moeten zijn dat een bundel die je bewust aanschaft per definitie stopt als deze op is.  En niet dat deze doorloopt tegen hogere tarieven. Dat moet een bewuste keuze zijn om meer data ruimte toe te voegen. 
 

dus laten betalen om het te laten stoppen is echt het meest achterlijke dat ik ooit heb gehoord. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik ben het wel een beetje met je eens @MK14 “Een klant laten betalen voor iets dat hij NIET geleverd wil hebben” klinkt enigszins vreemd maar toch is het een ‘bescherming’ die ik ‘Aan’ heb gezet. Het komt, gezien de verhalen op dit forum, toch (te)vaak voor dat er MB’s worden verbruikt waar de klant zich, om welke reden dan ook, niet van bewust is. Bij meer budgetproviders worden kosten in rekening gebracht voor een dergelijke voorziening en daar waar dit niet het geval is (KPN bv.) zit het vast wel in de prijs van het abonnement.  

Reputatie 7
Badge +6

Hi @NYM09, @Wim Ve, @KaatjeD, @DPH@MK14 en @Kaas Berrie,

Jammer om te horen dat jullie deze ervaring hebben, maar ik kan begrijpen dat jullie het graag anders hadden gezien. Ik kan ook begrijpen dat dit misschien als vanzelfsprekend wordt gezien, maar helaas is dat niet het geval. Simyo is een budgetprovider, en omdat onze bundels zo goedkoop zijn, is deze functie niet automatisch inbegrepen.

Er zijn ook andere providers die een vergelijkbare aanpak hebben en het dataplafond tegen betaling aanbieden. '’Premium'’ providers hebben deze optie vaak wel inbegrepen, omdat ze de bundels tegen een hogere prijs aanbieden. Elke provider pakt het op zijn eigen manier aan.

Wij van het moderator team en onze andere collega's zijn blij dat deze mogelijkheid er nu is, want zoals jullie weten, was dit niet altijd het geval 😊. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 4
Badge +3

Het dataplafond lijkt te werken, zie hier (gelukkig) bijna geen trieste ‘overschrijdingsverhalen’ meer langs komen. 

Reputatie 5
Badge +5

Het dataplafond lijkt te werken, zie hier (gelukkig) bijna geen trieste ‘overschrijdingsverhalen’ meer langs komen. 

Nou…

https://forum.simyo.nl/factuur-en-betalen-65/onterecht-hoge-kosten-gerekend-48072?postid=227537#post227537

Reputatie 4
Badge +3

Het dataplafond lijkt te werken, zie hier (gelukkig) bijna geen trieste ‘overschrijdingsverhalen’ meer langs komen. 

Nou…

https://forum.simyo.nl/factuur-en-betalen-65/onterecht-hoge-kosten-gerekend-48072?postid=227537#post227537

Oei, ……. 😯 😪 

Reageer