Hoi Simyanen,
Goed nieuws! Er is een nieuwe optie gekomen om de eSIM te kunnen downloaden waardoor je niet telkens contact hoeft op te nemen met de klantenservice.
Ik zal nog even toelichten hoe dit nu in ze werkt gaat:
Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM''. Zodra de klant hier op ''Activeer eSIM'' klikt wordt er een SMS naar het nummer van de klant gestuurd zodat wij kunnen verifiëren dat alles klopt. Vervolgens krijgt de klant een scherm te zien waar zij de code in kunnen vullen.
Vaak is het zo dat de verificatie SMS niet ontvangen kan worden, dus wat is er nieuw bijgekomen? Mocht de klant geen code hebben ontvangen, kunnen zij nu ook een betaling via iDeal doen van €0,01 om te verifiëren dat dit nummer van hun is. Zo hoeven klanten geen contact meer op te nemen om de code te ontvangen. Op de pagina waar je de 6 cijferige validatie code normaal gesproken invult zie je onderaan het scherm de optie '’Geen toegang tot sms berichten?'’ staan. Vervolgens selecteer je jouw bank en kan je de betaling voldoen.
Update: Mocht je de optie niet krijgen om de eSIM te downloaden door middel van een iDEAL betaling van €0,01 omdat je de validatiecode niet per SMS kan ontvangen, dan kan dat komen omdat het rekeningnummer niet bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd.
Groetjes,
Amy
Hi
Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat je tevreden bent met Simyo als provider.
Wij moderators zijn het er ook mee eens dat een dataplafond een goed idee zou zijn! Helaas is het nog onbekend of er een dataplafond aan komt op korte termijn. Mochten wij een dataplafond aanbieden, dan zullen wij dit uiteraard bekend maken .
Groetjes,
Roeqajja
Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!
Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond.
Helemaal eens, dit zou toch een standaard mogelijkheid moeten zijn. Want verder ben ik heel erg tevreden met Symyo!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt met de iDEAL betaling! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode graag naar je op !
Groetjes,
Amy
Hi
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om de eSIM te downloaden! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode per e-mail naar je op !
Groetjes,
Amy
Ben vandaag ook al tijdje bezig om de esim te activeren maar nog steeds niet gelukt
en via het overschrijven van €0,01 krijg ik een melding(je kunt van of naar deze rekening niet overschrijven)
Laat Insided s.v.p. snel de optie inbouwen om te melden dat iemand al bezig is een reactie te typen. Dit ziet er toch wel zo knullig uit.
Bedankt voor je reactie
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je de optie niet krijgt om via een iDEAL optie de eSIM te downloaden! Ik heb deze melding 1 keer eerder voorbij zien komen dus ik heb hier meteen een melding van gemaakt bij de desbetreffende afdeling. Hopelijk zal dit snel worden opgelost. Voor nu kan ik de validatiecode per e-mail naar je opsturen. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde .
Groetjes,
Amy
Ik zit met dit probleem, maar ik heb echter de mogelijkheid niet om met ideal betaling te verifieren.. De app verwijst mij gelijk naar de klantenservice.
kan iemand van de klantenservice mij helpen?
Ja en ook een klein beetje Nee, het is net hoe je het bericht leest, er staat duidelijk de procedure om de e-sim te installeren, nergens een nieuwe instalatie op hetzelfde toestel.
Maar had inderdaad iets duidelijker er kunnen staan, maar dat is nu duidelijk geworden.
Dus als ik schrijf dat het iets duidelijker omschreven kan worden, dan is dat wel terecht.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Amy
Hoi
Als het voor het activeren is voor nieuwe Esim gebruikers dan moet
Het zou dus kunnen dat je gelijk hebt. Maar in alle gevallen zou het verduidelijken niet misstaan
Ik denk dat de procedure zoals omschreven wel klopt
In de Android app klopt de route niet meer zoals beschreven in het start bericht.
Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM'
Dit is echter:
- instellingen >simkaart > vervangende Esim aanvragen
Ja, ik weet het
5G! Yeay nog sneller door de bundel zonder dataplafond heen kunnen gaan!
Ik ben het overigens wel met je eens dat 5G niet slecht zou zijn; Je moet wel meegaan met de tijd, maar ik gok dat KPN simpelweg geld wil krijgen voor die 5G optie en dan moet Simyo natuurlijk een keuze maken. Is dat het daadwerkelijk waard? En Flex-5G is maar de vraag of zoiets zou werken met de kleinere verschillen tussen 4G en 5G. 3G → 4G was echt veel sneller, maar 4G → 5G merk ik in de praktijk niet eens op mijn andere KPN lijntje.
Mooie nieuwe controle voor het downloaden van een eSim. Had ik zeker niet aan gedacht om iDeal als validatie te gebruiken!
Goede zaak simyo denk ik
zowel voor de klant als voor jullie
Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!
Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond.
Ik wilde het niet doen, maar als we dan toch bezig zijn , het is weliswaar geen ‘probleem’, maar nog wel altijd een gemis, het ontbreken van 5G.
Ja, ik weet het
Hoi
Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!
Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond.
Inderdaad goed dat er nu iets is waarmee het niet kunnen ontvangen van sms ook anders kan.
Ben heel erg benieuwd
Klinkt goed.
Dapper om een nieuw proces net voor de kerstdagen in te voeren.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.