Hoi Simyanen,
Goed nieuws! Er is een nieuwe optie gekomen om de eSIM te kunnen downloaden waardoor je niet telkens contact hoeft op te nemen met de klantenservice.
Ik zal nog even toelichten hoe dit nu in ze werkt gaat:
Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM''. Zodra de klant hier op ''Activeer eSIM'' klikt wordt er een SMS naar het nummer van de klant gestuurd zodat wij kunnen verifiëren dat alles klopt. Vervolgens krijgt de klant een scherm te zien waar zij de code in kunnen vullen.
Vaak is het zo dat de verificatie SMS niet ontvangen kan worden, dus wat is er nieuw bijgekomen? Mocht de klant geen code hebben ontvangen, kunnen zij nu ook een betaling via iDeal doen van €0,01 om te verifiëren dat dit nummer van hun is. Zo hoeven klanten geen contact meer op te nemen om de code te ontvangen. Op de pagina waar je de 6 cijferige validatie code normaal gesproken invult zie je onderaan het scherm de optie '’Geen toegang tot sms berichten?'’ staan. Vervolgens selecteer je jouw bank en kan je de betaling voldoen.
Update: Mocht je de optie niet krijgen om de eSIM te downloaden door middel van een iDEAL betaling van €0,01 omdat je de validatiecode niet per SMS kan ontvangen, dan kan dat komen omdat het rekeningnummer niet bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd.
Groetjes,
Amy
Nieuwe optie in het proces downloaden eSIM!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.