.

Nieuwe optie in het proces downloaden eSIM!

  • 22 December 2022
  • 27 reacties
  • 1382 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Moderator
  • 1919 reacties

Hoi Simyanen,

Goed nieuws! Er is een nieuwe optie gekomen om de eSIM te kunnen downloaden waardoor je niet telkens contact hoeft op te nemen met de klantenservice. 

Ik zal nog even toelichten hoe dit nu in ze werkt gaat: 

Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM''. Zodra de klant hier op ''Activeer eSIM'' klikt wordt er een SMS naar het nummer van de klant gestuurd zodat wij kunnen verifiëren dat alles klopt. Vervolgens krijgt de klant een scherm te zien waar zij de code in kunnen vullen.

Vaak is het zo dat de verificatie SMS niet ontvangen kan worden, dus wat is er nieuw bijgekomen? Mocht de klant geen code hebben ontvangen, kunnen zij nu ook een betaling via iDeal doen van €0,01 om te verifiëren dat dit nummer van hun is. Zo hoeven klanten geen contact meer op te nemen om de code te ontvangen. Op de pagina waar je de 6 cijferige validatie code normaal gesproken invult zie je onderaan het scherm de optie '’Geen toegang tot sms berichten?'’ staan. Vervolgens selecteer je jouw bank en kan je de betaling voldoen.

Update: Mocht je de optie niet krijgen om de eSIM te downloaden door middel van een iDEAL betaling van €0,01 omdat je de validatiecode niet per SMS kan ontvangen, dan kan dat komen omdat het rekeningnummer niet bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd.

@Frisian@Groentjuh@RicoK@Ron H@Ray@wimj12@Scotsman@de leon  het leek me wel zo fijn om jullie hierin te taggen. Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy


27 reacties

Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!

Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond. 😇

 

 

Helemaal eens, dit zou toch een standaard mogelijkheid moeten zijn. Want verder ben ik heel erg tevreden met Symyo!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Drahcir1,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat je tevreden bent met Simyo als provider. 😊

Wij moderators zijn het er ook mee eens dat een dataplafond een goed idee zou zijn! Helaas is het nog onbekend of er een dataplafond aan komt op korte termijn. Mochten wij een dataplafond aanbieden, dan zullen wij dit uiteraard bekend maken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer