.

Nieuwe optie in het proces downloaden eSIM!

  • 22 December 2022
  • 27 reacties
  • 1341 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Moderator
  • 1857 reacties

Hoi Simyanen,

Goed nieuws! Er is een nieuwe optie gekomen om de eSIM te kunnen downloaden waardoor je niet telkens contact hoeft op te nemen met de klantenservice. 

Ik zal nog even toelichten hoe dit nu in ze werkt gaat: 

Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM''. Zodra de klant hier op ''Activeer eSIM'' klikt wordt er een SMS naar het nummer van de klant gestuurd zodat wij kunnen verifiëren dat alles klopt. Vervolgens krijgt de klant een scherm te zien waar zij de code in kunnen vullen.

Vaak is het zo dat de verificatie SMS niet ontvangen kan worden, dus wat is er nieuw bijgekomen? Mocht de klant geen code hebben ontvangen, kunnen zij nu ook een betaling via iDeal doen van €0,01 om te verifiëren dat dit nummer van hun is. Zo hoeven klanten geen contact meer op te nemen om de code te ontvangen. Op de pagina waar je de 6 cijferige validatie code normaal gesproken invult zie je onderaan het scherm de optie '’Geen toegang tot sms berichten?'’ staan. Vervolgens selecteer je jouw bank en kan je de betaling voldoen.

Update: Mocht je de optie niet krijgen om de eSIM te downloaden door middel van een iDEAL betaling van €0,01 omdat je de validatiecode niet per SMS kan ontvangen, dan kan dat komen omdat het rekeningnummer niet bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd.

@Frisian@Groentjuh@RicoK@Ron H@Ray@wimj12@Scotsman@de leon  het leek me wel zo fijn om jullie hierin te taggen. Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy


27 reacties

Reputatie 7

Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!

Reputatie 7
Badge +9

Ik neem aan dat iDeal-betaling gedaan moet worden met de rekening op zelfde naam als het abonnement staat?

Goed dat er een alternatieve wijze van het downloaden van een eSim is.

Reputatie 7
Badge +7

Klinkt goed. 

Dapper om een nieuw proces net voor de kerstdagen in te voeren.

Inderdaad goed dat er nu iets is waarmee het niet kunnen ontvangen van sms ook anders kan. 

Ben heel erg benieuwd 😉

Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!

Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond. 😇

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Groentjuh, dat klopt inderdaad! Dit moet overeenkomen 😊.

Reputatie 7

Ik heb geen ervaring met eSim, maar, hèhè, het lijkt er dan nu toch eindelijk op, dat er een oplossing is gekomen voor het probleem. Hulde!

Nu nog het probleem van hoge rekeningen door ontbreken dataplafond. 😇

 

 

Ik wilde het niet doen, maar als we dan toch bezig zijn 🙄, het is weliswaar geen ‘probleem’, maar nog wel altijd een gemis, het ontbreken van 5G. 

Ja, ik weet het @Groentjuh 😉, wellicht is de toegevoegde waarde minimaal, zeker minder dan 4G, want dat was revolutionair, maar 5G is er al weer een tijdje en het wordt tijd dat Simyo hier ook eens werk van gaat maken.

Reputatie 7
Badge +6

Goede zaak simyo denk ik

zowel voor de klant als voor jullie😉

Reputatie 7
Badge +9

Ja, ik weet het @Groentjuh 😉, wellicht is de toegevoegde waarde minimaal, zeker minder dan 4G, want dat was revolutionair, maar 5G is er al weer een tijdje en het wordt tijd dat Simyo hier ook eens werk van gaat maken.

5G! Yeay nog sneller door de bundel zonder dataplafond heen kunnen gaan! 🤔

Ik ben het overigens wel met je eens dat 5G niet slecht zou zijn; Je moet wel meegaan met de tijd, maar ik gok dat KPN simpelweg geld wil krijgen voor die 5G optie en dan moet Simyo natuurlijk een keuze maken. Is dat het daadwerkelijk waard? En Flex-5G is maar de vraag of zoiets zou werken met de kleinere verschillen tussen 4G en 5G. 3G → 4G was echt veel sneller, maar 4G → 5G merk ik in de praktijk niet eens op mijn andere KPN lijntje.

 

Mooie nieuwe controle voor het downloaden van een eSim. Had ik zeker niet aan gedacht om iDeal als validatie te gebruiken!

In de Android app klopt de route niet meer zoals beschreven in het start bericht. 

 

Om de eSIM te activeren moet de klant inloggen op Mijn Simyo met het toestel waarop zij de eSIM willen installeren. Bij instellingen > simkaart, staat de optie ''Overstappen naar eSIM'

 

Dit is echter:

- instellingen >simkaart > vervangende Esim aanvragen 

 

 

 

 

 

Ik denk dat de procedure zoals omschreven wel klopt @Ray , De stappen die er staan is voor het aanvragen van de eerste E-Sim, jij gebruikt al E-Sim en dan is het zoals ik daar zie inderdaad anders.

Hoi @Doornekamp33 ,

Als het voor het activeren is voor nieuwe Esim gebruikers dan moet @Simyo dat ook zo omschrijven. Er wordt nu een algemeen proces omschreven en die route die in het start bericht staat omschreven was de datgene ik ook zag voor deze nieuwe optie. 

Het zou dus kunnen dat je gelijk hebt. Maar in alle gevallen zou het verduidelijken niet misstaan 😁

Reputatie 7
Badge +7

@Ray Het bericht is inderdaad gebaseerd op het downloaden van een nieuwe eSIM of als je de eSIM hebt verwijderd en een nieuwe wilt downloaden. Als de eSIM al is gedownload en actief is dan zie je inderdaad alleen de optie om een vervangende simkaart aan te vragen.

Bedankt voor je reactie! @Doornekamp33

Groetjes,
Amy

Dus als ik schrijf dat het iets duidelijker omschreven kan worden, dan is dat wel terecht. 😉

Ja en ook een klein beetje Nee, het is net hoe je het bericht leest, er staat duidelijk de procedure om de e-sim te installeren, nergens een nieuwe instalatie op hetzelfde toestel.

Maar had inderdaad iets duidelijker er kunnen staan, maar dat is nu duidelijk geworden.

Ik zit met dit probleem, maar ik heb echter de mogelijkheid niet om met ideal betaling te verifieren.. De app verwijst mij gelijk naar de klantenservice.

 

kan iemand van de klantenservice mij helpen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dono,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je de optie niet krijgt om via een iDEAL optie de eSIM te downloaden! Ik heb deze melding 1 keer eerder voorbij zien komen dus ik heb hier meteen een melding van gemaakt bij de desbetreffende afdeling. Hopelijk zal dit snel worden opgelost. Voor nu kan ik de validatiecode per e-mail naar je opsturen. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Dono Kan het zijn, dat je je Mijn Simyo App nog even van een laatste update moet voorzien?

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @RicoK!

Reputatie 7

@Amy Jij ook 😉.

Laat Insided s.v.p. snel de optie inbouwen om te melden dat iemand al bezig is een reactie te typen. Dit ziet er toch wel zo knullig uit.

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Daar heb je inderdaad gelijk in, wel toevallig dat wij dit steeds hebben op hetzelfde moment 😂. Ik heb dit vorige week gemaild naar onze contactpersoon. Vanaf maandag is zij weer beschikbaar dus ik hoop volgende week een bericht van haar te ontvangen!

Ben vandaag ook al tijdje bezig om de esim te activeren maar nog steeds niet gelukt

en via het overschrijven van €0,01 krijg ik een melding(je kunt van of naar deze rekening niet overschrijven)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bartvr6,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om de eSIM te downloaden! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode per e-mail naar je op 😊!

Groetjes,
Amy

Hi @Amy ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe telefoon, instructies gevolgd, kan geen sms ontvangen en krijg direct de melding de kantenservice te contacten. Kan je me verder helpen alsjeblieft? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @IrisNZ,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt met de iDEAL betaling! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode graag naar je op 😊!

Groetjes,
Amy

Reageer