.

[12-06-2018] Niet bellen en internetten in het buitenland [Opgelost]


Reputatie 6
Badge +4
Beste Simyo bellers,

Momenteel kunnen sommige van onze klanten niet bellen en internetten in het buitenland. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Op dit moment weten wij nog niet wanneer dit is opgelost. We houden jullie via dit topic op de hoogte.

Update 22:15: helaas nog geen oplossing gevonden. We houden jullie op de hoogte

Update 13-06-2018 04:30: het probleem is inmiddels verholpen. Kun je nog geen netwerk verkrijgen? Schakel dan je telefoon uit en weer aan.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Groetjes,
Thomas

36 reacties

@ Ray, want maandag 11 in Würzburg en dinsdag 12 in Neurenberg de hele dag geen mobiel bereik gehad. Op straat hebben ze daar geen wifi dus ik had het wel degelijk over mobiel, zowel bellen als internetten wilde niet!
@Simpelejo

Mwa MB's gingen er wel doorheen omdat ik niet op Wifi kon. En gisteren in de trein naar Amsterdam CS ontstond de storing van gisteren dus toen had ik niks. Zat helaas niet in de ICE (die heeft Wifi aan boord).
Reputatie 7
Badge +9
Op maandag 11 juni was er nog geen storing, dus dat lijkt mij ongerelateerd. De storing ontstond door een stroomstoring in een datacenter, waar KPN zit. Deze stroomstoring vond plaats op dinsdag middag.

Als je nu nog niet kunt bellen en internetten in Duitsland, dan moet even naar jouw probleem gekeken worden.
Ik kan sinds vanochten weer prima bellen en internetten maar maandag en dinsdag dus echt niet. En in het begin van dit topic werd gesproken over edn probleem met een kpn server en nu zou het weer een stroomstoring zijn? In een datacenter met overal minimaal dubbele voeding e.d. ????
Correctie: storing op kpn server werd gisteravond om 21:50 aangegeven in een whatsapp communicatie met Douwe. Hij bevestigde ook dat die storing al een paar dagen aan de gang was. Allemaal 'experts' die allemaal iets anders beweren...
Reputatie 7
Badge +9
Correctie: storing op kpn server werd gisteravond om 21:50 aangegeven in een whatsapp communicatie met Douwe. Hij bevestigde ook dat die storing al een paar dagen aan de gang was. Allemaal 'experts' die allemaal iets anders beweren...
Ik ga er vanuit dat KPN's eigen medewerkers het het beste weten.
Je zou er ook vanuit mogen gaan dat een klant weet wat hij ervaart. Deze klant heeft toevallig 30 jaar bij kpn gewerkt en kan wel ongeveer inschatten wat er aan de hand kan zijn als er problemen zijn met mobiel bellen. En die waren er absoluut, ook maandagmiddag al in Duitsland. Misschien twee ongerelateerde problemen maar het werkte hier echt niet! En wel toevallig dat het het nu weer prima doet allemaal dan...
Ik denk niet dat iemand er iets mee opschiet als we betweterig met elkaar gaan communiceren. De storing waar dit topic oorspronkelijk over gaat betreft een storing die gisteren is opgetreden. Alle andere verstoringen staan daar los van maar zullen dus wel als zodanig worden opgepakt door de provider in kwestie.

Ik ben 9 dagen in Duitsland geweest en heb tussen de steden Dortmund, Dresden en Berlijn met de trein gereisd. De laatste 2 dagen heb ik internet problemen ervaren. Op maandag, 11 juni 2018, met Wifi (incl. de Hotspots). Nu staat Wifi hier los van maar ik had maandag wel moeite om te verbinden met roaming partner Vodafone.de. Met O2 ging dat beter maar wat een bagger bereik heeft die provider zeg.

Gisteren (12 juni 2018) ben ik om 12:34 vanuit Berlijn vertrokken met de trein. Deze trein had geen Wifi aan boord dus was afhankelijk van mijn mobiele verbinding. Na een uur in de trein was deze weg tot ik weer in Nederland was. Soms had ik verbinding op Edge maar daar moest ik het dan maar mee doen.

De stroomstoring waar KPN over sprak was rond 13:30 uur (toen zat ik dus een uur in de trein ongeveer) maar de berichtgeving naar de klanten is vele uren later.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Simplejo,

@Ray

Dus je had nog geluk in Berlijn ....


Het lijkt er wel op Simpeljo. Gelukkig is het probleem verholpen en zou iedereen weer moeten kunnen bellen en internetten over de grens. :)

Zoals Ray al aangeeft is het belangrijkste dat je iedereen weer aan de slag kan. :)

Groetjes,
Thomas
internet in buitenland opgelost nou netwerk nog steeds niet.!!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Anton Ballemaker,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Wat raar dat je internet het nog niet doet in het buitenland. In je gegevens zie ik dat je vannacht en vanochtend op meerdere momenten internet hebt verbruikt. Het lijkt er dus op dat het wel werkt. Kun je wat uitgebreider vertellen wat er precies niet werkt? Ik raad je sowieso aan om je telefoon even te herstarten. Wellicht dat dit al voldoende is om het te verhelpen.

Groetjes,
Thomas

Reageer