.

[12-06-2018] Niet bellen en internetten in het buitenland [Opgelost]


Reputatie 6
Badge +4
Beste Simyo bellers,

Momenteel kunnen sommige van onze klanten niet bellen en internetten in het buitenland. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Op dit moment weten wij nog niet wanneer dit is opgelost. We houden jullie via dit topic op de hoogte.

Update 22:15: helaas nog geen oplossing gevonden. We houden jullie op de hoogte

Update 13-06-2018 04:30: het probleem is inmiddels verholpen. Kun je nog geen netwerk verkrijgen? Schakel dan je telefoon uit en weer aan.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Groetjes,
Thomas

36 reacties

Dit geldt dus ook voor mij nu ik in Duitsland zit. Alle APN instellingen al een keer opnieuw ingesteld, maar had beter eerst hier kunnen kijken 🙂 Nu hopen dat het snel is opgelost.
Ook in België is er geen netwerk helaas. Is er al meer duidelijkheid wanneer dit opgelost zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Badge
Ook in Slovenië geen netwerkverbinding. Al vanaf dinsdag middag.
Vandaag een bericht gehad dat ik op 4g gezet was, maar nu kan ik helemaal niet meer bellen of gebeld Worden. Ik zit nu in spanje. Zeer ongemakkelijk.
In Italië ook geen bereik.
Vannacht mijn telefoon een update laten uitvoeren en sindsdien ook geen bereik meer in Kroatië, Slovenië, Oostenrijk en nu in Duitsland ook niet. Hoop dat het er morgen wel weer is ivm examen uitslag van onze kinderen.
Badge
KPN heeft de stekker van Simyo eruit getrokken. Rekening niet betaald. 🤔
Badge
Ik heb hier al heel lang last van, zeker een paar maanden iedere keer wanneer ik in duitsland ben kan ik niet internetten en bellen . Zeer storend vooral omdat ik vlak over de grens woon en vaak heen en weer rijd
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Helaas is het probleem nog niet opgelost. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen. We plaatsen een update in het startbericht van het topic hierboven.

Excuses voor het ongemak. Komt goed in ieder geval!

Groetjes,

Alex
Dit duurt in Duitsland al zeker twee dagen. Waarom is het dan pas sinds 5 uur 'officieel nieuws' ???
Dit duurt in Duitsland al zeker twee dagen. Waarom is het dan pas sinds 5 uur 'officieel nieuws' ???

Ik was tot en met vandaag in Berlijn en gisteren waren er in Duitsland problemen met Wifi (Hotspots en bijv. Hotels). Dat staat los van wat er nu gaande is.
Heb er ook problemen mee, hier in belgie. wel heel ongemakkelijk zeg, als je nog een hele nacht moet werken
Reputatie 7
Badge +9
Voeg Schotland toe aan het lijstje landen waar het momenteel niet mogelijk is om met plaatselijke mobiele netwerken contact te maken.
Frankrijk: sinds vanmorgen overgezet naar 4G; nu kan ik niks meer!
Waarom doen jullie zoiets ongevraagd? 3G werkte prima, ik was er tevreden mee. Nu kan ik, terwijl ik op vakantie ben, helemaal niets meer!
Badge +1
Ook op IJsland...niet telefonisch bereikbaar. Gelukkig heeft mijn man een abo bij een andere provider (Ben)😂
On French Guiana also no possible to phone. The SIM is not registering anymore on any telephone networks. :-(

UPDATE: now works,! Issue seems solved
Reputatie 6
Badge +7
Goedemorgen,

Het probleem is zojuist verholpen! Als je nog geen netwerk kunt verkrijgen, schakel dan je telefoon uit en weer aan.

Mocht het toch niet werken, laat het dan gerust weten. Wij helpen je hier dan mee verder!

@EricW, we hopen op super goed nieuws voor je kinderen. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Inmiddels wel weer netwerk, maar nog steeds geen internet. Aan/uit zetten helpt niet!!!!
Inmiddels wel weer netwerk, maar nog steeds geen internet. Aan/uit zetten helpt niet!!!!

@Bikkeltje

Zoek even handmatig een netwerk op i.p.v. automatisch. Wellicht helpt dat.

Inmiddels wel weer netwerk, maar nog steeds geen internet. Aan/uit zetten helpt niet!!!!@Bikkeltje

Zoek even handmatig een netwerk op i.p.v. automatisch. Wellicht helpt dat.



@Ray Bedankt, maar het helpt helaas niet. Nog steeds geen internet
@Ray Gisteren ben ik overgezet van 3 naar 4G, wellicht dat dat ook nog een probleem is?
3G werkte prima.
@Bikkeltje

De impact van de storing was aanzienlijk. Alle gebruikers van KPN en de dochters hadden er last van in het buitenland. Ik zat gisteren in de trein van Berlijn naar Amsterdam toen het gebeurde. Het kan zo zijn dat je ook hinder ondervind van de overgang van 3 naar 4G maar het kan ook zijn dat je in de loop van de dag weer internet hebt aangezien de vele gebruikers gestaag weer verbonden gaan worden. Kun je wel bellen / smsen?
@Ray Ja ik kan wel bellen en smsen. Ik heb net maar even gebeld met Simyo. Als het goed is, is het straks opgelost! Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Bikkeltje,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Vervelend zeg dat je nog niet aan de slag kunt! Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat er bij jou hoogstwaarschijnlijk iets anders speelt. Vanochtend heb je gesproken met mijn collega Jennifer en zij heeft je simkaart gereset. Lukt het inmiddels weer om te internetten en bellen in het buitenland bij jou?

Ray bedankt voor het meedenken! :)

Groetjes,
Thomas
@Ray
Dus je had nog geluk in Berlijn ....

Reageer