.

Beantwoord

500 MB in 1 keer weg! Waar komt dat door?

  • 16 October 2015
  • 32 reacties
  • 1163 Bekeken

  • Aspirant
  • 10 reacties
Ik keek zojuist bij mijn dataverbruik op mijn Simyo app en daar stond opeens (tot mijn grote verbazing) -135 MB van de 500 MB en dat ik buiten mijn bundel zat, terwijl er eerder vandaag nog 365 MB v.d. 500 MB stond. Er was in 1 keer precies 500 MB weg! Ik zou dus 635 MB verbruikt hebben. Ik heb meteen 500 MB bijgekocht en toen stond er 365 MB v.d. 1000 MB. Maar nu staat er opeens 865 MB v.d.1000 MB. Die 500 MB die weg was, is gewoon weer terug. Hoe kan dit?! Ik heb nu dus voor niks 500 MB bijgekocht.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 October 2015, 11:24

Bekijk originele reactie

32 reacties

Ik heb het idee dat jullie Simyo echt niet weten wat jullie hier mee aan moeten. Heel erg slecht!
Er is bij mij na een blokkade van de simkaart van jullie kant uit nog een keer een rekening van 1oo euro extra bijgekomen!!! wanneer doen jullie eens wat? Geen reactie niks! Ik heb 3 abonnementen bij jullie lopen, willen jullie dat ik klant blijf?
Volgens mij verliezen ze graag klanten..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi J80, HannaB en Marthijn101,

Allereerst excuses dat er niet eerder op jullie vragen is ingegaan. Doordat er telkens in dit topic werd gereageerd, vervalt de urgentie in het topic, omdat de laatste reactie dan maar enkele uren geleden is. Hierdoor komt dit topic onderaan de lijst te staan om reactie te krijgen van een moderator.

Al het verbruik dat er verkeerd is verwerkt, is gecorrigeerd. Al het verbruik dat er nu nog te zien is, is daadwerkelijk verbruikt vanaf jullie aansluitingen. Weet je niet waar je verbruik aan op is gegaan, kan ik je iets verklappen. Dit weten wij ook niet en mogen dit ook niet inzien.

In deze blog leggen we uit hoe je per apparaat terug kan zien waar jouw verbruik aan op is gegaan.

Ik hoop dat het je door de uitleg in die blog duidelijker wordt waar deze MB's heen zijn gegaan.

Groetjes, Tiury
Wat een makkelijk antwoord zeg Tiury. Volgens mij kunnen jij en je collega's niet echt goed lezen.

Hoe kan het dat ik meer dan 635 MB heb verbruikt de afgelopen week, terwijl ik mijn mobiele data uit heb staan en alleen maar WIFI heb gebruikt. Ik check elke keer of mijn mobiele data uitstaat, en het staat de hele tijd uit. Hoe kan dat dan? Er gaat iets goed mis bij jullie!!
Ik heb reactie via de mail gehad tiury en er is voor mij een goede oplossing gekomen. Ik heb nu alle mogelijkheden voor internet uitgezet bij mijn zoon en ga eerst nog eens goed uitzoeken hoe ik herhaling kan voorkomen. In de blog heb ik kunnen lezen hoe ik gegevensverbinding uit kan laten zetten als mijn datalimiet is verbruikt. Op mijn eigen telefoon heb ik dat nu gedaan en ik zal dat bij mijn kinderen ook z.s.m. doen maar zij hebben oudere mobieltjes dus dat moet ik even uitzoeken.
Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi J80 & Marthijn101,

@J80, iets anders kan ik er niet van maken. Ik kan je vertellen wat je wilt horen, maar dan zou ik niet de juiste informatie geven. Je hebt op dit moment nog 224MB over. Wij kunnen niet inzien waaraan jij jouw MB's hebt verbruikt. Om deze reden heeft Tiury jouw de link gegeven waarin we uitleggen hoe je dit zelf kan vinden. Heb je dit al eens geprobeerd? Wie weet wordt er op die manier wat meer duidelijk voor je.

Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Uiteraard op de momenten dat je zelf kiest om verbinding te maken door bijvoorbeeld een app te gebruiken of jouw browser te openen. Het is echter ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dit gelijk doorhebt of zelf opdracht geeft hiervoor. Vaak betekent dit dat er automatisch wordt gezocht naar bijvoorbeeld nieuwe e-mails of nieuwe WhatsApp berichten. Het kunnen ook automatische updates en synchronisaties zijn van apps of software.

Dat jij jouw mobiele data uitzet geeft niet de garantie dat deze achtergrondprocessen allemaal gestopt worden. Ik wil je nogmaals aanraden in jouw telefoon te kijken waaraan deze MB's verbruikt zijn. Zo zie je precies waar het aan heeft gelegen.

@Marthijn101, goed om te zien dat er een oplossing is gekomen voor jouw probleem. Het is zeker slim om echt alle opties in je telefoon en via Mijn Simyo uit te zetten. Zodra de optie via Mijn Simyo uitstaat, heb je van ons de garantie dat het goed gaat 🙂 Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten.

Groetjes,
Angela

Reageer