.

Beantwoord

500 MB in 1 keer weg! Waar komt dat door?

  • 16 October 2015
  • 32 reacties
  • 1168 Bekeken

  • Aspirant
  • 10 reacties
Ik keek zojuist bij mijn dataverbruik op mijn Simyo app en daar stond opeens (tot mijn grote verbazing) -135 MB van de 500 MB en dat ik buiten mijn bundel zat, terwijl er eerder vandaag nog 365 MB v.d. 500 MB stond. Er was in 1 keer precies 500 MB weg! Ik zou dus 635 MB verbruikt hebben. Ik heb meteen 500 MB bijgekocht en toen stond er 365 MB v.d. 1000 MB. Maar nu staat er opeens 865 MB v.d.1000 MB. Die 500 MB die weg was, is gewoon weer terug. Hoe kan dit?! Ik heb nu dus voor niks 500 MB bijgekocht.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 October 2015, 11:24

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi J80 & Marthijn101,

@J80, iets anders kan ik er niet van maken. Ik kan je vertellen wat je wilt horen, maar dan zou ik niet de juiste informatie geven. Je hebt op dit moment nog 224MB over. Wij kunnen niet inzien waaraan jij jouw MB's hebt verbruikt. Om deze reden heeft Tiury jouw de link gegeven waarin we uitleggen hoe je dit zelf kan vinden. Heb je dit al eens geprobeerd? Wie weet wordt er op die manier wat meer duidelijk voor je.

Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Uiteraard op de momenten dat je zelf kiest om verbinding te maken door bijvoorbeeld een app te gebruiken of jouw browser te openen. Het is echter ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dit gelijk doorhebt of zelf opdracht geeft hiervoor. Vaak betekent dit dat er automatisch wordt gezocht naar bijvoorbeeld nieuwe e-mails of nieuwe WhatsApp berichten. Het kunnen ook automatische updates en synchronisaties zijn van apps of software.

Dat jij jouw mobiele data uitzet geeft niet de garantie dat deze achtergrondprocessen allemaal gestopt worden. Ik wil je nogmaals aanraden in jouw telefoon te kijken waaraan deze MB's verbruikt zijn. Zo zie je precies waar het aan heeft gelegen.

@Marthijn101, goed om te zien dat er een oplossing is gekomen voor jouw probleem. Het is zeker slim om echt alle opties in je telefoon en via Mijn Simyo uit te zetten. Zodra de optie via Mijn Simyo uitstaat, heb je van ons de garantie dat het goed gaat 🙂 Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten.

Groetjes,
Angela
Ik heb reactie via de mail gehad tiury en er is voor mij een goede oplossing gekomen. Ik heb nu alle mogelijkheden voor internet uitgezet bij mijn zoon en ga eerst nog eens goed uitzoeken hoe ik herhaling kan voorkomen. In de blog heb ik kunnen lezen hoe ik gegevensverbinding uit kan laten zetten als mijn datalimiet is verbruikt. Op mijn eigen telefoon heb ik dat nu gedaan en ik zal dat bij mijn kinderen ook z.s.m. doen maar zij hebben oudere mobieltjes dus dat moet ik even uitzoeken.
Bedankt
Wat een makkelijk antwoord zeg Tiury. Volgens mij kunnen jij en je collega's niet echt goed lezen.

Hoe kan het dat ik meer dan 635 MB heb verbruikt de afgelopen week, terwijl ik mijn mobiele data uit heb staan en alleen maar WIFI heb gebruikt. Ik check elke keer of mijn mobiele data uitstaat, en het staat de hele tijd uit. Hoe kan dat dan? Er gaat iets goed mis bij jullie!!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi J80, HannaB en Marthijn101,

Allereerst excuses dat er niet eerder op jullie vragen is ingegaan. Doordat er telkens in dit topic werd gereageerd, vervalt de urgentie in het topic, omdat de laatste reactie dan maar enkele uren geleden is. Hierdoor komt dit topic onderaan de lijst te staan om reactie te krijgen van een moderator.

Al het verbruik dat er verkeerd is verwerkt, is gecorrigeerd. Al het verbruik dat er nu nog te zien is, is daadwerkelijk verbruikt vanaf jullie aansluitingen. Weet je niet waar je verbruik aan op is gegaan, kan ik je iets verklappen. Dit weten wij ook niet en mogen dit ook niet inzien.

In deze blog leggen we uit hoe je per apparaat terug kan zien waar jouw verbruik aan op is gegaan.

Ik hoop dat het je door de uitleg in die blog duidelijker wordt waar deze MB's heen zijn gegaan.

Groetjes, Tiury
Volgens mij verliezen ze graag klanten..
Er is bij mij na een blokkade van de simkaart van jullie kant uit nog een keer een rekening van 1oo euro extra bijgekomen!!! wanneer doen jullie eens wat? Geen reactie niks! Ik heb 3 abonnementen bij jullie lopen, willen jullie dat ik klant blijf?
Ik heb het idee dat jullie Simyo echt niet weten wat jullie hier mee aan moeten. Heel erg slecht!
Jeetje, waar zijn jullie Simyo toch mee bezig?! Hier geen reactie meer, en ook geen reactie op mijn mail. Ben nu echt geneigd om over te stappen naar een andere provider..
Kunnen jullie mij vertellen wanneer het internetverbruik wel klopt? ik kan nl nog steeds niet zien wanneer mijn zoon voor 87 euro mb verbruikt zou hebben, dat deel van de site is nog steeds niet berijkbaar. Mijn zoon heeft geen internetabonnement en moet alles via de wifi doen van mij. Ik heb nu alle opties uitgezet op zijn mobiel zodat het nooit meer fout kan gaan maar ik ben vrij misselijk van de hoge rekening en wil weten waar ik aan toe ben.
Ik hoop dat dit ook bij de fout hoort.
Hoor graag z.s.m. van u.
Ik hoop dat dan uitkomt dat het verbruik buiten de bundel van mijn zoon niet klopt!!! Hij zou 87 euro boven zijn bundel gegaan zijn terwijl hij alleen wifi gebruikt! Hij heeft nl geen internetabonnement.
Ik werd er heel beroerd van de rekening en mijn zoon van 10 ook, hij snapte het niet en schaamde zich en ik mocht het geld uit zijn spaarpot pakken... ik heb met hem te doen.
Ik hoop zo dat deze kosten niet kloppen
Kan iemand mij nou vertellen waar die verdwenen MB's zijn gebleven en of ik die nog terugkrijg? Het gaat hier wel om 635 MB!
Lekker is dat, ik moest al rustig aan doen met mijn bundel van 200mb omdat ik vorig weekend veel verbruikt had, en ik dacht dat ik dat dus ook deed, omdat er eerst nog 68 mb stond, maar vandaag sprong die ineens naar 49 mb, terwijl ik het weekend niks verbruikt heb.... Nu begrijp ik dus dat hij al eerder in het weekend dus blijkbaar niet goed heeft gestaan, maar ik baal hier wel van, heb nu alsnog niet het idee dat het klopt en moet nog 13 dagen met 49 mb doen 😞
Badge +2
Hahaha gaat lekker dan! Goed bezig Simyo!
Heb je onnodig 500mb aan data gekocht en ben je uiteindelijk nog alles kwijt. Je zou ook die 500 mb die je ten onrechte heb moeten aanschaffen terug moeten krijgen J80!

😉
Het probleem schijnt inmiddels verholpen te zijn, maar bij mij klopt het nog steeds niet. Er staat nog steeds 230 MB vd 1000 MB. Terwijl ik eigenlijk 865 MB heb. Waar zijn die 635 MB gebleven???
Reputatie 6
Badge +10
Hoi henryblankvoort,

Dat is een terecht puntje van kritiek 🙂. Helaas was dit, in elk geval de omvang, voor het weekend nog niet duidelijk bij onze klantenservice. Hierdoor hebben de moderators tijdens het weekend niet de tijd genomen om hier klanten vooraf over te waarschuwen.

Daar bied ik graag onze excuses voor aan 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge +2
Tiury:
Als dit al het hele weekend bekend is waarom kom je nu dan pas met het antwoord en vermelden jullie dit niet direct op het forum?
Schep je toch veel meer duidelijkheid dan nu ..
Ik zie dat er zondag 19 oktober gister dus 135 mb is afgeschreven en de meeste MB's rond 20 uur dat is vreemd want ik zat op mijn werk en heb mijn telefoon niet gebruikt. Ben benieuwd of ik die MB's terug krijg.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allen,

Het verbruik op Mijn Simyo heeft er afgelopen weekend voor flink wat verwarring gezorgd. Er was een probleem met het verwerken van de verbruiksgegevens die wij aangeleverd kregen vanaf het netwerk.

Onze heren van de IT-afdeling hebben afgelopen weekend al heel wat werk proberen te verzetten om dit op te lossen, maar dit lijkt tot vanmiddag te gaan duren. Al het verbruik zal worden gecorrigeerd en zo nodig teruggezet naar de waardes van voor het weekend 🙂.

Willen jullie aan het einde van de dag checken of het inmiddels weer juist is?

Groetjes, Tiury
Als ze kunnen melden aan J80 dat er een STORING is waarom vermelden ze dat dan niet op het forum!? Daar help je mensen toch mee?

Niet belangrijk waarschijnlijk voor Simyo ...


Precies, waarom wordt er hier inderdaad niet vermeld dat er een storing is. Dat begrijp ik ook niet.

Ik heb nu trouwens nog maar 230 MB vd 1000 MB, terwijl ik mijn mobiele data sinds vrijdag ochtend uit heb staan en alleen maar WIFI heb gebruikt. Gisterochtend stond er nog 865 MB. Het gaat alsmaar omlaag.. :?

Hopelijk wordt het morgen verholpen.
Badge +2
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. :P




Simyo is gesloten in het weekend.. Soms is er echter wel een moderator actief in het weekend maar is geen garantie.


Als ze kunnen melden aan J80 dat er een STORING is waarom vermelden ze dat dan niet op het forum!? Daar help je mensen toch mee?

Niet belangrijk waarschijnlijk voor Simyo ...
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. :P


Simyo is gesloten in het weekend.. Soms is er echter wel een moderator actief in het weekend maar is geen garantie.
Ik heb een reactie van Simyo gekregen. Er is sinds gisteren een storing. Naar verwachting zal pas maandag het verbruik weer correct staan. Pfff..
Badge +2
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. 😛
Ik heb ook plotseling mn volle 2000 mb weer. Staat dat ik na 1 oktober niets mee verbruikt heb maar dat klopt sowieso niet! Gekkigheidddd
Badge +1
Het verbruik na 1 oktober lijkt niet verwerkt te zijn. Hier staat bijna de hele bundel nog op mijn simyo en op de app, terwijl enkele dagen geleden bijna de helft was verbruikt.........Dit geldt voor twee nummers van ons.
Twee andere staan wel goed. Vreemd.....

Reageer