.

Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 August 2017
  • 57 reacties
  • 1865 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Interessante gedachte! Zo heb ik het zelf nog niet bekeken.

Ik zal het voorleggen aan mijn collega, wellicht dat wij hier wat mee kunnen doen! Bedankt voor je verfrissende gedachte. :D

Groetjes,
Asma
Beste Asma.

Deze uitleg is duidelijk en interessant. De 300 minuten bundel kost per maand 1 euro extra t.o.v. de 100 minuten, dat is dan ook wat ik al aangaf in mijn opening, een buffer voor een kleine prijs extra.

Maar nu even een voorbeeld uit de praktijk. Door de nieuwe roamingregels in de EU is er een stijging van datagebruik door de consument. Simyo biedt geen prepaid internet aan in het buitenland. Dan zijn er 2 opties, een prepaid bij een andere provider of een schakeling naar bijvoorbeeld sim only van Simyo. Wanneer je uitgaat van de KLEINE GEBRUIKER dan zou m.i. een wat kleinere databundel en kleinere prijs daarvoor de totale instapprijs voor bel en data, laat zeggen € 8,-......€ 8.50......€ 9,00 volgens mij eerder ertoe bijdragen voor een aanschaf van sim only.

Want een reactie die gaat in een topic over het geen internet via Simyo prepaid in het buitenland is de suggestie die jullie overbrengen om een omschakeling naar sim only te overdenken..

Naar mijn mening een win-win situatie, meer mensen die bij een vergelijking zouden kiezen voor de goede service tegen een interessante prijsvorming.

€ 14,- of € 9,- als voorbeeld, verschil is € 5,- x 12 maanden is toch wel € 60,- in een jaar minder. En dat is toch ook geld, jullie weten toch ook hoeveel centen dubbeltjes en kwartjes dat zijn, wanneer we het hebben over vroeger? 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

Ik snap heel goed dat jullie je afvragen waarom het verschil tussen de tarieven van 100 en 300 belminuten zo groot is. Hier is eigenlijk een hele simpele verklaring voor.

In tegenstelling tot 100 belminuten, wordt 300 belminuten heel vaak gekozen door onze nieuwe en huidige klanten. Hierom hebben wij ervoor gekozen deze bundel tegen een extra voordelig tarief aan te bieden. :$

Er zijn inderdaad klanten die niet eens die 100 minuten opmaken en denken: het is erg zonde dat ik de volle pond moet betalen. Alleen gaat het hier om een kleine groep klanten. In een ver verleden hebben wij kleinere bundels aangeboden dan de huidige 100 belminuten. Je kon in die tijd zelfs kiezen voor 50 minuten. Ik weet niet of iemand van jullie dat nog kan herinneren?

Helaas hebben wij gemerkt dat deze bundel érg weinig werd gekozen. Hierom bieden wij deze bundel niet meer aan en kun je kiezen vanaf 100 belminuten.

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +4
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.

Hi Frenske,

Ik snap je punt! Maar in wezen is er geen verschil tussen de moderator-taken en Simyo. We werken namens Simyo, natuurlijk. In dit topic, echter, is er expliciet gevraagd om géén reactie namens Simyo te plaatsen. Daarom reageren we zo vanuit onszelf als personen (want dat zijn we ook gewoon natuurlijk haha). Ik heb interesse in dit topic en neem er af en toe een kijkje, om te monitoren hoe het gaat en of er interessante ideeën of standpunten gedeeld worden.

Dat was, mijns inziens, het punt van dit topic. Dat er juist gespard zou worden tussen gebruikers onderling.

Groetjes,
Jihane

Jihane, bedankt voor je reactie maar de uitschrijver vraagt niet dat Simyo moderatoren geen reactie geven. Hij vraagt ook aan forum bezoekers mee te sparren.
Dus een reactie van Simyo is wel degelijk ook zinvol.
Reputatie 7
Badge +10
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.

Hi Frenske,

Ik snap je punt! Maar in wezen is er geen verschil tussen de moderator-taken en Simyo. We werken namens Simyo, natuurlijk. In dit topic, echter, is er expliciet gevraagd om géén reactie namens Simyo te plaatsen. Daarom reageren we zo vanuit onszelf als personen (want dat zijn we ook gewoon natuurlijk haha). Ik heb interesse in dit topic en neem er af en toe een kijkje, om te monitoren hoe het gaat en of er interessante ideeën of standpunten gedeeld worden.

Dat was, mijns inziens, het punt van dit topic. Dat er juist gespard zou worden tussen gebruikers onderling.

Groetjes,
Jihane
Beste wimj12.
Jihane heeft al verwoord dat dit topic haar belangstelling heeft, en dat is de basis van een persoonlijke reactie die ze daarmee doet. Door het te volgen, door jullie, mijn reacties kan ze dat meenemen in een interne discussie.

Ik ga geen reclame maken, een lijst met gunstige instapprijzen van andere providers op dit forum.

Maar dat er al prijzen zijn vanaf € 2.50 ,.... € 7,- € 7,50 euro bij een bezoek, een vergelijking, iets wat anderen, jij, ik ook kunnen raadplegen. Dan is de sim only instapprijs bij Simyo met vanaf € 13,- (jaar sim only) aan de hoge kant. En nogmaals dit is het eerste wat mensen kunnen zien op de site. Ook de kleine gebruiker waar in principe bij vergelijking in het eerste jaar gekeken naar de prijsverschillen veel euro's verdampen.
Dit gaat dus over bel en data instapprijzen nog steeds..
Reputatie 7
Badge +7
En ik denk dat juist in dit topic het meer gaat om reacties van de gebruikers. Moderators kunnen, als ze namens Simyo reageren toch weinig meer zeggen dan dat onze wensen serieus genomen worden. En echt reageren op persoonlijke titel (zoiets van: ik raad iedereen aan om naar een goedkopere te gaan) zal niet zo snel gebeuren.

Maar om dan nogmaals mijn standpunt te herhalen: Na de recente aanpassingen in maart vind ik Simyo geen zeer dure provider. Ik ben het dus niet eens met de titel van dit topic
Ik daag de TS uit een lijstje te maken om aan te tonen dat Simyo echt zo duur is.

En nee, ik werk niet bij Simyo, ken niemand die daar werkt en ben ook niet benaderd om reclame te maken.
Reputatie 1
Badge +4
franswon, ik begrijp je uitleg (is niets nieuws voor mij) maar had die eigenlijk van een moderator verwacht en minder van een forumdeelnemer/expert.
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, het is goed dat de moderatoren dit volgen, een officiële reactie.... ik weet niet of die er komt, als die er komt zal dat, neem ik aan, ook via een moderator zijn, maar dan wel duidelijk namens Simyo.
Ik vind het heel verstandig dat de moderatoren duidelijk laten blijken dat ze geen Simyo standpunt hier plaatsen maar als persoon aanwezig zijn, dit houdt het topic zuiver.
Voor een officiële reactie van Simyo is het ook nog enigszins vroeg, het topic staat er nu ongeveer 36 uur......

Op een overleg van de moderatoren zal het ongetwijfeld naar voren gebracht worden.
Reputatie 1
Badge +4
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.
Beste Jihane en Asma. Nergens in mijn openingstekst heb ik gezegd dat er gÄ—Ä—n reactie namens Simyo mag gegeven. Ik schreef NIET ALLEEN. Mijn interesse gaat dus zoals opgemerkt uit naar zowel klantreactie , jullie reacties EN die namens Simyo.

*Edit
En om even een voorbeeld te geven op dit topic over instapprijs. . Vandaag zag ik de instapprijs van jullie collega provider met een Y.
Zelfde netwerk bellen en data 3G en 4G+ voor een erg mooie prijs.
De instapprijs..het eerste wat mensen zien, ook de kleine gebruiker. :)

Groetjes
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Geen zorgen, dit is geen reactie namens Simyo 🙂 Het is een reactie namens mij. Ik ben vooral benieuwd naar de discussie hier. Ik heb dit topic ook toegevoegd aan mijn bladwijzers, zodat ik kan volgen waarover er gespard wordt.

Groetjes,
Jihane
In mijn openingstekst noemde ik de instapprijs en dat is het eerste dat je ziet. Die is m.i. met €14.00 meest gekozen te hoog voor de kleine gebruiker wanneer 100 minuten dus sowieso te klein is.

@Frenske en wimj12
Ik heb van Simyo ooit een doos vol suikerklontjes ontvangen. Nu mag ik nooit meer zeggen dat ut paerdjuh geen suikerklontjes krijgt..flauw..bah..

Nou, dan kennen ze ut paerdjuh nog steeds niet, ha. :)

*Edit
En wimj12. Jouw voorbeeld een maand 100 minuten en 1000MB is 15 euro.
Reputatie 1
Badge +4
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB

Bedankt voor je reactie :-)
Dan ben ik verder van huis. Dit soort riskante truukjes zouden toch niet ingezet behoeven te worden.
Gewoon één maand het bedrag van die gratis bundel op je rekening crediteren lijkt me veel eenvoudiger en geeft ook nog eens minder irritatie voor onze categorie gebruikers.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, je zou dit voor nieuwe klanten beter kunnen aangeven. Of direct als optie voor nieuwe klanten in combinatie met een tweejaars abonnement.
Wimj12 gaf het al aan , Simyo geeft het verlengvoordeel minder prominent aan. Dit zou beter, anders kunnen. Klopt? Behalve het sim only aanbod prominent daarnaast ook een verwijzing (voor de trouwe klanten).
Reputatie 7
Badge +7
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB
Reputatie 7
Badge +9
Nee hoor wimj12, ook 4G hoort er gewoon bij!
Reputatie 7
Badge +7
Kortom, voor een 1GB/100 minuten bundel zijn heel veel prijzen die betaald worden
14 euro voor nieuwe klanten met een maand abonnement
13 euro voor nieuwe klanten met een jaar abonnement
10 euro voor verleng extra voordeel (na 9 maanden) te kiezen.
9 euro voor mensen met verworven rechten (al denk ik dat die 4g missen).

Maar om terug te komen op het topic: ik vind dit geen extreme prijzen tov andere providers.
Reputatie 1
Badge +4
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Voor mij draaide hetzelfde scenario (gratis verdubbeling) maar blijkbaar was de prijs voor de belbundel op dat moment een andere 😞
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Reputatie 1
Badge +4
Vreemd. Ik betaal voor dezelfde bundel als franswon (100 min/1000 MB) € 10,- per maand en dito heel laag verbruik.
Hoe werkt de prijsstelling bij Simyo?

Simjaardag heeft voor mij ook niet echt toegevoegde waarde.
Reputatie 7
Badge +9
Ik betaal (oude bundel) 100 min/1000 MB € 9,--

Als Simyo deze prijs als instapprijs zou hanteren zou dat een heel scherpe prijs zijn. Bellen doe ik bijna niet, Het is nu midden van de maand en ik heb de belbundel nog niet gebruikt, Dataverbruik tot nu 116 MB.
Ik denk dat deze bundel voor veel mede-senioren hel aantrekkelijk zal zijn.
Reputatie 7
Badge +7
https://www.simyo.nl/tarieven/alletarieven
En dan klikken onder huidige tarieven op de prijslijst.
Welke prijslijst bedoel je? Gevonden. Maar als ik dat afzet tegen mijn gebruik, zal bij iedere kleine gebruiker wel wat verschillen.
https://www.simyo.nl/nieuwebundels

Reageer