.

Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 August 2017
  • 57 reacties
  • 1864 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De titel klinkt niet leuk, is niet zo bedoeld. Ik zie regelmatig vragen over grotere databundels maar hoe zit het de kleinere gebruiker. Te beginnen bij bel en sms betaal je voor 100 minuten 6 euro en dan ineens springt het naar 300 minuten voor 7 euro. Je betaald dus voor 3 keer minder eigenlijk veel en veel teveel. Was eerst 3 euro toen 4 euro voor 100 minuten, dan zeg ik, okee dat kan nog.

Bij data springt het van 0 naar 1000 MB. Voor mensen met als ik die grofweg zelfs niet aan de 500 komen en meer dan genoeg zouden hebben in normale omstandigheden aan 150 tot 200 minuten en een 300 tot 400 MB verbruiken maar dan dus wel voor 1000 MB kiezen om veilig te spelen zou een bundel als 500 beter zijn.

Kijk ik naar de kosten van 300 minuten, 100 is te weinig, kijk ik dan naar de kosten voor data verdampen een hoop euro's voor nop.
Simyo was eerst een budget provider doordat mensen heel veel online kunnen regelen en een klein team in verhouding.

Voor gebruikers zoals ik zou een totaalprijs van 8 .... 8,50..9.00 nog kunnen.

Zelfs de forum experts helpen mee om daardoor, zou je toch denken, mede de kosten te drukken.

Wat is er fout gegaan? Klinkt niet echt goed, niet leuk, is zo niet bedoeld. Waar is Simyo/kpn..... kpn/Simyo gebleven?

Ik weet, ga er vanuit, dat andere forum experts / klanten zich deze tijden nog herinneren/kennen en misschien zien die ook dat de redelijke instapprijs voor zowel bel en data is verdwenen. Ben dan ook benieuwd of zij zich kunnen vinden in mijn gedachten.

Ik zou graag zien dat ook klanten/forum experts hun mening geven omtrent dit specifieke en niet dat er alleen een reactie komt van een moderator die NAMENS Simyo reageert. Oneerbiedig gezegd, niet zo leuk wat ik zeg is niet zo bedoeld, echt niet, ik wil graag een persoonlijke eerlijke mening, en niet een wiens brood men eet wiens woord men spreekt reactie.

Voor de kleinere gebruiker mogen ook attractieve bundels EN prijzen worden gehanteerd.


57 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Uiteraard hebben we jullie feedback graag 😃 Dat is één van de manieren om vooruit te komen, met z'n allen.

De collega waar Asma het over had, heeft me weten te vertellen dat er zeker nagedacht wordt over nieuwe/andere bundels. Deze bundels (en de bijbehorende prijzen) worden bepaald aan de hand van marktonderzoeken. Als blijkt dat er ergens veel behoefte aan is, dan zullen we kijken naar de mogelijkheden. Met 'veel' bedoel ik ook echt veel. Ik heb het dan over een steekproef die substantieel en representatief is. Maak je dus geen zorgen - we staan nooit stil.

Groetjes,
Jihane
Als moderator hebben jullie graag feedback, Simyo zegt... Denk mee met Simyo.


Dit gebeurt door forum experts die, zoals ik 😅 af en toe actief zijn op het forum.
Maar geef ook eens vaker een terugkoppeling💪, dus wat vond je collega van mijn 'verfrissende' gedachte? Ziet hij ruimte om er een positieve ontwikkeling van te maken, een lagere (aantrekkelijke) instapprijs te kunnen bieden?

https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/waarom-is-simyo-geworden-tot-een-zeer-dure-provider-39797/index2.html#post172667
Simyo was een soort prijsvechter en is nu op vrijwel alle fronten de beste provider, dit heeft uiteraard aardig wat geld gekost om dat te bereiken, dat geld moet ergens vandaan komen.
Simyo is een goede provider, die zijn er meer. Je zou kunnen zeggen zeggen dat Simyo een afgeslankte (KPN) goede provider is en dat bijvoorbeeld KPN een premium provider is, beiden zijn goed. Anderen zitten niet stil ook T-Mobile en Vodafone zijn opzich goed. Om nu te zeggen Simyo is het beste.....het is goed dat er meer goede providers zijn daarmee blijf je als collega in dezelfde branche scherp.
Maar daar ben ik dit topic niet om begonnen.

Ook met een scherpe prijs moet het mogelijk zijn om een goede service te bieden, voor mij ik heb al aangegeven aan welke instapprijs ik denk, de scherpe prijs zie je nu niet PROMINENT.
Reputatie 7
Badge +7
Mee eens. Maar toch zou ik liever iets meer betalen dan dat continue bewaken van bundels, data managers en wifi only inschakelen als je thuis bent Veel mensen vinden dit prima werkbaar, maar mij staat het tegen.
Reputatie 7
Badge +9
Op één of andere manier moet er voldoende geld binnenkomen, bij iedere provider uiteraard. Dit doen providers op verschillende manieren, daarom is het ook moeilijk om de prijzen echt te vergelijken. De ene provider is duurder maar knijpt je datasnelheid, andere bieden 'onbeperkt' bundels aan tegen een bepaalde prijs. Simyo was een soort prijsvechter en is nu op vrijwel alle fronten de beste provider, dit heeft uiteraard aardig wat geld gekost om dat te bereiken, dat geld moet ergens vandaan komen.
Reputatie 7
Badge +7
Ja, maar ook in de tijd dat ik voor 6 euro per MB internette in Frankrijk waren de buitenbundel tarieven absurd. Dat is dus lijkt me een onvoldoende verklaring.
Reputatie 7
Badge +9
wimj12, ik denk dat veel providers de kosten van roaming (die de providers nog wel hebben) op een andere manier terug proberen te verdienen. De tarieven vanuit NL naar zone 1 zijn ook niet bepaald laag, ook mijn Belgische provider heeft hoge tarieven voor bellen naar zone 1 vanuit België. Ik bel nu met mijn Belgische simkaart goedkoper vanuit Nederland naar België dan met mijn Simyo simkaart, het omgekeerde is ook waar.
Reputatie 7
Badge +7
Abonnementen worden vooraf betaald. Met een jaarbundel van 15 euro (voorbeeld) zul je dus 180 euro moeten ophoesten.
Ja, maar dan ben je wel lekker voorbereid op piek gebruik.
En krijgen we minder topics in de vorm van "ik ben in slaap gevallen tijdens youtube kijken, en nu heb ik 214 Euro
buitenbundel"

Verder ben ik, om het netjes te zeggen, het helemaal eens met XTF dat die buitenbundel tarieven absurd zijn.
Je zou bijna gaan denken dat providers dit opzettelijk doen. Niet iedereen die hierdoor verrast wordt zal
gaan klagen en niet iedere klager zit bij Simyo, die (denk ik) een bovengemiddelde coulance regeling hebben.
Reputatie 7
Badge +7
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.


Ik gebruik de verkeerde termen. Blijven loont is van een energieboer, ik dacht de nuon.
Maar als je 9 maanden bij simyo zit kan je kiezen voor verlenging extra voordeel.
Ik heb daar nu voor 10 euro 100 minuten en 1GB.
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.

@XTF wanneer je dit topic terugleest vindt je het antwoord. Voordeel bij verlenging.
Reputatie 7
Badge +9
Abonnementen worden vooraf betaald. Met een jaarbundel van 15 euro (voorbeeld) zul je dus 180 euro moeten ophoesten.
Badge
100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs.
Maandbundels zijn eigenlijk helemaal niet handig. In plaats van 100 minuten per maand zou 1200 minuten per jaar natuurlijk veel handiger zijn. Voor de klant dan..
En niet van die absurde buiten bundel tarieven.
Of gewoon achteraf, per maand, automatisch, de voordeligste 'bundel' voor wat je die maand gebruikt hebt.
Reputatie 3
Badge +1
100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs.
Maandbundels zijn eigenlijk helemaal niet handig. In plaats van 100 minuten per maand zou 1200 minuten per jaar natuurlijk veel handiger zijn. Voor de klant dan..
En niet van die absurde buiten bundel tarieven.
Of gewoon achteraf, per maand, automatisch, de voordeligste 'bundel' voor wat je die maand gebruikt hebt.
Reputatie 3
Badge +1
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.
☺😎😀

Reputatie 7
Badge +6
Wat een grapjas ben je toch😒
Oké dan......werd op het verkeerde been gezet door je vele reacties😉.
Ahum......😂
Reputatie 7
Badge +6
Oké dan......werd op het verkeerde been gezet door je vele reacties😉 daarom vroeg ik nog ~ jij als trouwe klant?~

En tuurlijk ga je niet terug naar 100 min/sms voor het zelfde geld😁, je krijgt trouwens na negen maanden een verlengaanbod.
Reputatie 6
Badge +4
Nee Ron, je snapt het nog niet, alle opties die ik momenteel heb bij Mijn Simyo, kun je in mijn eerdere bericht lezen hierboven, ik heb die goedkope aanbiedingen niet waar jij het over hebt. Misschien als mijn jaar om is dat ik dan een voordeligere aanbieding krijg, ik ben pas abonnee sinds januari 2017 snap je?
En jij wilt mij toch niet vertellen dat ik van mijn huidige abonnement van 200 belminuten naar die andere optie moet gaan van 100 belminuten waarbij ik voor beiden 6,00 euro moet betalen? Echt niet en ja jammer, er verdampen dan een aantal belminuten iedere maand, maar ik bel alleen als ik het nodig vind.

Jouw "Mijn Simyo" Ron ziet er heel anders uit dan de mijne, jij zult langer abonnee zijn dus heb jij al voordeligere aanbiedingen/keuzes.
Dus ik maak nu voor mij de keuze die voor mij op dit moment het gunstigste is en blijf bij 200 belminuten voor 6 euro..
Dit was het dan wat mij betreft Ron, meer smaken heb ik je niet te bieden👧🏻 .
Bedankt en fijne dag,
Frida🍰
Reputatie 7
Badge +6
Wilde alleen maar aangeven dat je goedkoper uit kan zijn bij simyo, maar goed als jij meer wil blijven betalen prima.
meer hoef je mijn ook niet te vertellen.
Reputatie 6
Badge +4
Precies Franswon, ik zou een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik nu voor die 100 belminuten kies.
Stel je voor dat ik iemand bel, bij wijze van test, :8 en ik vergeet op te hangen en die ander ook, dan ben ik zomaar door al mijn belminuten heen ha ha. Zo ben ik ooit een topic begonnen hier geloof ik. 😉
Reputatie 7
Badge +9
En teruggaan naar 100 voor dezelfde prijs is uiteraard geen optie, zit je eens een maand boven de 100 dan moet je extra betalen. Groot gelijk hoor Frida!
Reputatie 6
Badge +4
Dat denk ik zeker Ron, dat jij mij niet goed begrijpt. Lezen is ook een vak. Ik betaal 6 euro per maand voor 200 belminuten en ik hou altijd over. Meer kan ik jou niet vertellen.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Frida

Misschien lees ik het niet goed maar het ene moment heb je niet genoeg aan 100 min/sms en het andere moment wel, los daarvan als trouwen klant wat jij bent toch?
betaal je bij de nieuwe bundels voor 100 4 euro en voor 300 5 euro.
Reputatie 6
Badge +4
Heb met aandacht de aanhef en reacties gelezen en ook ik heb me al eens verwonderd over de samenstelling van de tarieven bij Simyo.
- Momenteel betaal ik 6,00 euro voor 200 min/sms (is oude bundel die vervalt zodra ik iets anders kies)
- Er is een bundel van 100 min/sms voor 6,00 (die ga ik niet kiezen want die is weer niet voldoende)
- De volgende keuze na mijn bundel is er een van 300 min/sms voor 7,00 euro - die belminuten krijg ik nooit op.
- En de onbeperkt min/sms van 12,00 euro is al helemaal niet van toepassing voor mij.

Ik hou iedere maand bij mijn huidig abonnement gemiddeld 150 belminuten over die ik niet opmaak en die ook het heelal in geschoten worden.

MB's heb ik geen interesse in, ik Wifi.

Succes met het samenstellen van tarieven waarbij iedereen zijn of haar abonnement kan vinden die het meeste geschikt is voor zijn of haar portemonnee en bel-internetgedrag.

Groetjes,
Frida

Reageer