.

Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 August 2017
  • 57 reacties
  • 1864 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De titel klinkt niet leuk, is niet zo bedoeld. Ik zie regelmatig vragen over grotere databundels maar hoe zit het de kleinere gebruiker. Te beginnen bij bel en sms betaal je voor 100 minuten 6 euro en dan ineens springt het naar 300 minuten voor 7 euro. Je betaald dus voor 3 keer minder eigenlijk veel en veel teveel. Was eerst 3 euro toen 4 euro voor 100 minuten, dan zeg ik, okee dat kan nog.

Bij data springt het van 0 naar 1000 MB. Voor mensen met als ik die grofweg zelfs niet aan de 500 komen en meer dan genoeg zouden hebben in normale omstandigheden aan 150 tot 200 minuten en een 300 tot 400 MB verbruiken maar dan dus wel voor 1000 MB kiezen om veilig te spelen zou een bundel als 500 beter zijn.

Kijk ik naar de kosten van 300 minuten, 100 is te weinig, kijk ik dan naar de kosten voor data verdampen een hoop euro's voor nop.
Simyo was eerst een budget provider doordat mensen heel veel online kunnen regelen en een klein team in verhouding.

Voor gebruikers zoals ik zou een totaalprijs van 8 .... 8,50..9.00 nog kunnen.

Zelfs de forum experts helpen mee om daardoor, zou je toch denken, mede de kosten te drukken.

Wat is er fout gegaan? Klinkt niet echt goed, niet leuk, is zo niet bedoeld. Waar is Simyo/kpn..... kpn/Simyo gebleven?

Ik weet, ga er vanuit, dat andere forum experts / klanten zich deze tijden nog herinneren/kennen en misschien zien die ook dat de redelijke instapprijs voor zowel bel en data is verdwenen. Ben dan ook benieuwd of zij zich kunnen vinden in mijn gedachten.

Ik zou graag zien dat ook klanten/forum experts hun mening geven omtrent dit specifieke en niet dat er alleen een reactie komt van een moderator die NAMENS Simyo reageert. Oneerbiedig gezegd, niet zo leuk wat ik zeg is niet zo bedoeld, echt niet, ik wil graag een persoonlijke eerlijke mening, en niet een wiens brood men eet wiens woord men spreekt reactie.

Voor de kleinere gebruiker mogen ook attractieve bundels EN prijzen worden gehanteerd.


57 reacties

Reputatie 7
Badge +7
En ik denk dat juist in dit topic het meer gaat om reacties van de gebruikers. Moderators kunnen, als ze namens Simyo reageren toch weinig meer zeggen dan dat onze wensen serieus genomen worden. En echt reageren op persoonlijke titel (zoiets van: ik raad iedereen aan om naar een goedkopere te gaan) zal niet zo snel gebeuren.

Maar om dan nogmaals mijn standpunt te herhalen: Na de recente aanpassingen in maart vind ik Simyo geen zeer dure provider. Ik ben het dus niet eens met de titel van dit topic
Ik daag de TS uit een lijstje te maken om aan te tonen dat Simyo echt zo duur is.

En nee, ik werk niet bij Simyo, ken niemand die daar werkt en ben ook niet benaderd om reclame te maken.
Beste wimj12.
Jihane heeft al verwoord dat dit topic haar belangstelling heeft, en dat is de basis van een persoonlijke reactie die ze daarmee doet. Door het te volgen, door jullie, mijn reacties kan ze dat meenemen in een interne discussie.

Ik ga geen reclame maken, een lijst met gunstige instapprijzen van andere providers op dit forum.

Maar dat er al prijzen zijn vanaf € 2.50 ,.... € 7,- € 7,50 euro bij een bezoek, een vergelijking, iets wat anderen, jij, ik ook kunnen raadplegen. Dan is de sim only instapprijs bij Simyo met vanaf € 13,- (jaar sim only) aan de hoge kant. En nogmaals dit is het eerste wat mensen kunnen zien op de site. Ook de kleine gebruiker waar in principe bij vergelijking in het eerste jaar gekeken naar de prijsverschillen veel euro's verdampen.
Dit gaat dus over bel en data instapprijzen nog steeds..
Reputatie 7
Badge +10
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.

Hi Frenske,

Ik snap je punt! Maar in wezen is er geen verschil tussen de moderator-taken en Simyo. We werken namens Simyo, natuurlijk. In dit topic, echter, is er expliciet gevraagd om géén reactie namens Simyo te plaatsen. Daarom reageren we zo vanuit onszelf als personen (want dat zijn we ook gewoon natuurlijk haha). Ik heb interesse in dit topic en neem er af en toe een kijkje, om te monitoren hoe het gaat en of er interessante ideeën of standpunten gedeeld worden.

Dat was, mijns inziens, het punt van dit topic. Dat er juist gespard zou worden tussen gebruikers onderling.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +4
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.

Hi Frenske,

Ik snap je punt! Maar in wezen is er geen verschil tussen de moderator-taken en Simyo. We werken namens Simyo, natuurlijk. In dit topic, echter, is er expliciet gevraagd om géén reactie namens Simyo te plaatsen. Daarom reageren we zo vanuit onszelf als personen (want dat zijn we ook gewoon natuurlijk haha). Ik heb interesse in dit topic en neem er af en toe een kijkje, om te monitoren hoe het gaat en of er interessante ideeën of standpunten gedeeld worden.

Dat was, mijns inziens, het punt van dit topic. Dat er juist gespard zou worden tussen gebruikers onderling.

Groetjes,
Jihane

Jihane, bedankt voor je reactie maar de uitschrijver vraagt niet dat Simyo moderatoren geen reactie geven. Hij vraagt ook aan forum bezoekers mee te sparren.
Dus een reactie van Simyo is wel degelijk ook zinvol.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

Ik snap heel goed dat jullie je afvragen waarom het verschil tussen de tarieven van 100 en 300 belminuten zo groot is. Hier is eigenlijk een hele simpele verklaring voor.

In tegenstelling tot 100 belminuten, wordt 300 belminuten heel vaak gekozen door onze nieuwe en huidige klanten. Hierom hebben wij ervoor gekozen deze bundel tegen een extra voordelig tarief aan te bieden. :$

Er zijn inderdaad klanten die niet eens die 100 minuten opmaken en denken: het is erg zonde dat ik de volle pond moet betalen. Alleen gaat het hier om een kleine groep klanten. In een ver verleden hebben wij kleinere bundels aangeboden dan de huidige 100 belminuten. Je kon in die tijd zelfs kiezen voor 50 minuten. Ik weet niet of iemand van jullie dat nog kan herinneren?

Helaas hebben wij gemerkt dat deze bundel érg weinig werd gekozen. Hierom bieden wij deze bundel niet meer aan en kun je kiezen vanaf 100 belminuten.

Groetjes,
Asma
Beste Asma.

Deze uitleg is duidelijk en interessant. De 300 minuten bundel kost per maand 1 euro extra t.o.v. de 100 minuten, dat is dan ook wat ik al aangaf in mijn opening, een buffer voor een kleine prijs extra.

Maar nu even een voorbeeld uit de praktijk. Door de nieuwe roamingregels in de EU is er een stijging van datagebruik door de consument. Simyo biedt geen prepaid internet aan in het buitenland. Dan zijn er 2 opties, een prepaid bij een andere provider of een schakeling naar bijvoorbeeld sim only van Simyo. Wanneer je uitgaat van de KLEINE GEBRUIKER dan zou m.i. een wat kleinere databundel en kleinere prijs daarvoor de totale instapprijs voor bel en data, laat zeggen € 8,-......€ 8.50......€ 9,00 volgens mij eerder ertoe bijdragen voor een aanschaf van sim only.

Want een reactie die gaat in een topic over het geen internet via Simyo prepaid in het buitenland is de suggestie die jullie overbrengen om een omschakeling naar sim only te overdenken..

Naar mijn mening een win-win situatie, meer mensen die bij een vergelijking zouden kiezen voor de goede service tegen een interessante prijsvorming.

€ 14,- of € 9,- als voorbeeld, verschil is € 5,- x 12 maanden is toch wel € 60,- in een jaar minder. En dat is toch ook geld, jullie weten toch ook hoeveel centen dubbeltjes en kwartjes dat zijn, wanneer we het hebben over vroeger? 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Interessante gedachte! Zo heb ik het zelf nog niet bekeken.

Ik zal het voorleggen aan mijn collega, wellicht dat wij hier wat mee kunnen doen! Bedankt voor je verfrissende gedachte. :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +4
Heb met aandacht de aanhef en reacties gelezen en ook ik heb me al eens verwonderd over de samenstelling van de tarieven bij Simyo.
- Momenteel betaal ik 6,00 euro voor 200 min/sms (is oude bundel die vervalt zodra ik iets anders kies)
- Er is een bundel van 100 min/sms voor 6,00 (die ga ik niet kiezen want die is weer niet voldoende)
- De volgende keuze na mijn bundel is er een van 300 min/sms voor 7,00 euro - die belminuten krijg ik nooit op.
- En de onbeperkt min/sms van 12,00 euro is al helemaal niet van toepassing voor mij.

Ik hou iedere maand bij mijn huidig abonnement gemiddeld 150 belminuten over die ik niet opmaak en die ook het heelal in geschoten worden.

MB's heb ik geen interesse in, ik Wifi.

Succes met het samenstellen van tarieven waarbij iedereen zijn of haar abonnement kan vinden die het meeste geschikt is voor zijn of haar portemonnee en bel-internetgedrag.

Groetjes,
Frida
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Frida

Misschien lees ik het niet goed maar het ene moment heb je niet genoeg aan 100 min/sms en het andere moment wel, los daarvan als trouwen klant wat jij bent toch?
betaal je bij de nieuwe bundels voor 100 4 euro en voor 300 5 euro.
Reputatie 6
Badge +4
Dat denk ik zeker Ron, dat jij mij niet goed begrijpt. Lezen is ook een vak. Ik betaal 6 euro per maand voor 200 belminuten en ik hou altijd over. Meer kan ik jou niet vertellen.
Reputatie 7
Badge +9
En teruggaan naar 100 voor dezelfde prijs is uiteraard geen optie, zit je eens een maand boven de 100 dan moet je extra betalen. Groot gelijk hoor Frida!
Reputatie 6
Badge +4
Precies Franswon, ik zou een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik nu voor die 100 belminuten kies.
Stel je voor dat ik iemand bel, bij wijze van test, :8 en ik vergeet op te hangen en die ander ook, dan ben ik zomaar door al mijn belminuten heen ha ha. Zo ben ik ooit een topic begonnen hier geloof ik. 😉
Reputatie 7
Badge +6
Wilde alleen maar aangeven dat je goedkoper uit kan zijn bij simyo, maar goed als jij meer wil blijven betalen prima.
meer hoef je mijn ook niet te vertellen.
Reputatie 6
Badge +4
Nee Ron, je snapt het nog niet, alle opties die ik momenteel heb bij Mijn Simyo, kun je in mijn eerdere bericht lezen hierboven, ik heb die goedkope aanbiedingen niet waar jij het over hebt. Misschien als mijn jaar om is dat ik dan een voordeligere aanbieding krijg, ik ben pas abonnee sinds januari 2017 snap je?
En jij wilt mij toch niet vertellen dat ik van mijn huidige abonnement van 200 belminuten naar die andere optie moet gaan van 100 belminuten waarbij ik voor beiden 6,00 euro moet betalen? Echt niet en ja jammer, er verdampen dan een aantal belminuten iedere maand, maar ik bel alleen als ik het nodig vind.

Jouw "Mijn Simyo" Ron ziet er heel anders uit dan de mijne, jij zult langer abonnee zijn dus heb jij al voordeligere aanbiedingen/keuzes.
Dus ik maak nu voor mij de keuze die voor mij op dit moment het gunstigste is en blijf bij 200 belminuten voor 6 euro..
Dit was het dan wat mij betreft Ron, meer smaken heb ik je niet te bieden👧🏻 .
Bedankt en fijne dag,
Frida🍰
Reputatie 7
Badge +6
Oké dan......werd op het verkeerde been gezet door je vele reacties😉 daarom vroeg ik nog ~ jij als trouwe klant?~

En tuurlijk ga je niet terug naar 100 min/sms voor het zelfde geld😁, je krijgt trouwens na negen maanden een verlengaanbod.
Oké dan......werd op het verkeerde been gezet door je vele reacties😉.
Ahum......😂
Reputatie 7
Badge +6
Wat een grapjas ben je toch😒
☺😎😀

Reputatie 3
Badge +1
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.
Reputatie 3
Badge +1
100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs.
Maandbundels zijn eigenlijk helemaal niet handig. In plaats van 100 minuten per maand zou 1200 minuten per jaar natuurlijk veel handiger zijn. Voor de klant dan..
En niet van die absurde buiten bundel tarieven.
Of gewoon achteraf, per maand, automatisch, de voordeligste 'bundel' voor wat je die maand gebruikt hebt.
Badge
100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs.
Maandbundels zijn eigenlijk helemaal niet handig. In plaats van 100 minuten per maand zou 1200 minuten per jaar natuurlijk veel handiger zijn. Voor de klant dan..
En niet van die absurde buiten bundel tarieven.
Of gewoon achteraf, per maand, automatisch, de voordeligste 'bundel' voor wat je die maand gebruikt hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Abonnementen worden vooraf betaald. Met een jaarbundel van 15 euro (voorbeeld) zul je dus 180 euro moeten ophoesten.
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.

@XTF wanneer je dit topic terugleest vindt je het antwoord. Voordeel bij verlenging.
Reputatie 7
Badge +7
Met een blijven loont abonnement
Wat is een blijven loont abo?

Ik ben het (dit keer) met Frysian eens, het 100 minuten voor 3 euro/maand abo was echt leuk.


Ik gebruik de verkeerde termen. Blijven loont is van een energieboer, ik dacht de nuon.
Maar als je 9 maanden bij simyo zit kan je kiezen voor verlenging extra voordeel.
Ik heb daar nu voor 10 euro 100 minuten en 1GB.
Reputatie 7
Badge +7
Abonnementen worden vooraf betaald. Met een jaarbundel van 15 euro (voorbeeld) zul je dus 180 euro moeten ophoesten.
Ja, maar dan ben je wel lekker voorbereid op piek gebruik.
En krijgen we minder topics in de vorm van "ik ben in slaap gevallen tijdens youtube kijken, en nu heb ik 214 Euro
buitenbundel"

Verder ben ik, om het netjes te zeggen, het helemaal eens met XTF dat die buitenbundel tarieven absurd zijn.
Je zou bijna gaan denken dat providers dit opzettelijk doen. Niet iedereen die hierdoor verrast wordt zal
gaan klagen en niet iedere klager zit bij Simyo, die (denk ik) een bovengemiddelde coulance regeling hebben.

Reageer