Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 augustus 2017
  • 57 reacties
  • 1762 Bekeken

De titel klinkt niet leuk, is niet zo bedoeld. Ik zie regelmatig vragen over grotere databundels maar hoe zit het de kleinere gebruiker. Te beginnen bij bel en sms betaal je voor 100 minuten 6 euro en dan ineens springt het naar 300 minuten voor 7 euro. Je betaald dus voor 3 keer minder eigenlijk veel en veel teveel. Was eerst 3 euro toen 4 euro voor 100 minuten, dan zeg ik, okee dat kan nog.

Bij data springt het van 0 naar 1000 MB. Voor mensen met als ik die grofweg zelfs niet aan de 500 komen en meer dan genoeg zouden hebben in normale omstandigheden aan 150 tot 200 minuten en een 300 tot 400 MB verbruiken maar dan dus wel voor 1000 MB kiezen om veilig te spelen zou een bundel als 500 beter zijn.

Kijk ik naar de kosten van 300 minuten, 100 is te weinig, kijk ik dan naar de kosten voor data verdampen een hoop euro's voor nop.
Simyo was eerst een budget provider doordat mensen heel veel online kunnen regelen en een klein team in verhouding.

Voor gebruikers zoals ik zou een totaalprijs van 8 .... 8,50..9.00 nog kunnen.

Zelfs de forum experts helpen mee om daardoor, zou je toch denken, mede de kosten te drukken.

Wat is er fout gegaan? Klinkt niet echt goed, niet leuk, is zo niet bedoeld. Waar is Simyo/kpn..... kpn/Simyo gebleven?

Ik weet, ga er vanuit, dat andere forum experts / klanten zich deze tijden nog herinneren/kennen en misschien zien die ook dat de redelijke instapprijs voor zowel bel en data is verdwenen. Ben dan ook benieuwd of zij zich kunnen vinden in mijn gedachten.

Ik zou graag zien dat ook klanten/forum experts hun mening geven omtrent dit specifieke en niet dat er alleen een reactie komt van een moderator die NAMENS Simyo reageert. Oneerbiedig gezegd, niet zo leuk wat ik zeg is niet zo bedoeld, echt niet, ik wil graag een persoonlijke eerlijke mening, en niet een wiens brood men eet wiens woord men spreekt reactie.

Voor de kleinere gebruiker mogen ook attractieve bundels EN prijzen worden gehanteerd.


57 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Met een blijven loont abonnement ben je voor 100 minuten/1Gb 10 Euro kwijt. Die prijs is wat mij betreft zeker niet extreem. Er zijn providers die goedkoper zijn, maar er zijn er ook genoeg die duurder zijn.
Kortom: ik vind Simyo niet duur als ik het vergelijk met andere providers.

Ik gebruik die belbundel bijna niet, en voor internet meestal ook bij lange na niet. Toch zou ik voor internet niet zo snel mijn bundel verlagen, omdat als ik er in een periode van onoplettendheid overheen ga ik de hoofdprijs mag betalen.

Dus ik zou wel een kleinere bundel willen hebben, maar dan vooral voor de belminuten

Ik ben geen forum expert, maar ik hoop dat je niet boos bent dat ik toch reageer.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Bedankt voor je open mind!

Ik ben benieuwd naar de reacties. :$

Groetjes,
Asma
@wimj12
Waarom zou ik boos zijn? Jij bent toch een klant/forum expert. :)
Ik heb graag dat ook jij reageert als medeklant.

100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs. Bij een vaste aansluiting betaal je voor het abbo met daar bovenop de daadwerkelijke gebelde minuten, bij mobiel is dat all inclusive.
Trouwens, er zijn mensen die geen vaste aansluiting meer hebben om te bellen/gebeld worden.

Bij meest gekozen tik ik de 14 euro aan, zie bijlage, en bij minder gebruik zoals door mij aangegeven lijkt het me dat ook naar de prijs wordt gekeken. Deze prijs is op de site bij een bezoek wat je ziet. In mijn ogen te hoog m.b.t. de hoofdpijlers van wat Simyo altijd verkondigd(e).

*edit*
@Asma, bedankt voor je neutrale reactie. 🙂
Reputatie 5
Badge +7
Ja, maar wat Simyo minder prominent aangeeft is dat je na 9 maanden kan verlengen voor 1 jaar, en dan worden je prijzen lager.
in een eerdere post noemde ik dat blijven loont, maar dat is een kreet van een of andere energie leverancier.
Simyo noemt dat Verlengabonnement (extra voordeel)
Badge +4
Hoi Friesian,

Bedankt voor je open mind!

Ik ben benieuwd naar de reacties. :$

Groetjes,
Asma


Asma, waarom zo'n neutrale reactie? Hoe wordt dit item doorgespeeld naar de Simyo organistaie?
Ja, maar wat Simyo minder prominent aangeeft is dat je na 9 maanden kan verlengen voor 1 jaar, en dan worden je prijzen lager.
in een eerdere post noemde ik dat blijven loont, maar dat is een kreet van een of andere energie leverancier.
Simyo noemt dat Verlengabonnement (extra voordeel)

@wimj12
Ik heb het eens opgezocht en dit zie ik. Voor de kleine gebruiker (als ik) zie ik geen direct voordeel, behalve die euro minder. :$

WYSIWYG te benoemen. 🙂
Reputatie 5
Badge +7
Mijn abonnement kost (100 minuten/1GB) voor nieuwe klanten 13 of 14 euro. Afhankelijk of je maand of jaar neemt.
Bij Verlengabonnement (extra voordeel) wordt dat 10 euro. Kijk maar op de prijslijst
Welke prijslijst bedoel je? Gevonden. Maar als ik dat afzet tegen mijn gebruik, zal bij iedere kleine gebruiker wel wat verschillen.
https://www.simyo.nl/nieuwebundels
Reputatie 5
Badge +7
https://www.simyo.nl/tarieven/alletarieven
En dan klikken onder huidige tarieven op de prijslijst.
Reputatie 7
Badge +9
Ik betaal (oude bundel) 100 min/1000 MB € 9,--

Als Simyo deze prijs als instapprijs zou hanteren zou dat een heel scherpe prijs zijn. Bellen doe ik bijna niet, Het is nu midden van de maand en ik heb de belbundel nog niet gebruikt, Dataverbruik tot nu 116 MB.
Ik denk dat deze bundel voor veel mede-senioren hel aantrekkelijk zal zijn.
Badge +4
Vreemd. Ik betaal voor dezelfde bundel als franswon (100 min/1000 MB) € 10,- per maand en dito heel laag verbruik.
Hoe werkt de prijsstelling bij Simyo?

Simjaardag heeft voor mij ook niet echt toegevoegde waarde.
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Badge +4
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Voor mij draaide hetzelfde scenario (gratis verdubbeling) maar blijkbaar was de prijs voor de belbundel op dat moment een andere 😞
Reputatie 5
Badge +7
Kortom, voor een 1GB/100 minuten bundel zijn heel veel prijzen die betaald worden
14 euro voor nieuwe klanten met een maand abonnement
13 euro voor nieuwe klanten met een jaar abonnement
10 euro voor verleng extra voordeel (na 9 maanden) te kiezen.
9 euro voor mensen met verworven rechten (al denk ik dat die 4g missen).

Maar om terug te komen op het topic: ik vind dit geen extreme prijzen tov andere providers.
Reputatie 7
Badge +9
Nee hoor wimj12, ook 4G hoort er gewoon bij!
Reputatie 5
Badge +7
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB
Wimj12 gaf het al aan , Simyo geeft het verlengvoordeel minder prominent aan. Dit zou beter, anders kunnen. Klopt? Behalve het sim only aanbod prominent daarnaast ook een verwijzing (voor de trouwe klanten).
Reputatie 5
Badge +7
Klopt, je zou dit voor nieuwe klanten beter kunnen aangeven. Of direct als optie voor nieuwe klanten in combinatie met een tweejaars abonnement.
Badge +4
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB

Bedankt voor je reactie :-)
Dan ben ik verder van huis. Dit soort riskante truukjes zouden toch niet ingezet behoeven te worden.
Gewoon één maand het bedrag van die gratis bundel op je rekening crediteren lijkt me veel eenvoudiger en geeft ook nog eens minder irritatie voor onze categorie gebruikers.
In mijn openingstekst noemde ik de instapprijs en dat is het eerste dat je ziet. Die is m.i. met €14.00 meest gekozen te hoog voor de kleine gebruiker wanneer 100 minuten dus sowieso te klein is.

@Frenske en wimj12
Ik heb van Simyo ooit een doos vol suikerklontjes ontvangen. Nu mag ik nooit meer zeggen dat ut paerdjuh geen suikerklontjes krijgt..flauw..bah..

Nou, dan kennen ze ut paerdjuh nog steeds niet, ha. :)

*Edit
En wimj12. Jouw voorbeeld een maand 100 minuten en 1000MB is 15 euro.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Geen zorgen, dit is geen reactie namens Simyo 🙂 Het is een reactie namens mij. Ik ben vooral benieuwd naar de discussie hier. Ik heb dit topic ook toegevoegd aan mijn bladwijzers, zodat ik kan volgen waarover er gespard wordt.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane en Asma. Nergens in mijn openingstekst heb ik gezegd dat er gėėn reactie namens Simyo mag gegeven. Ik schreef NIET ALLEEN. Mijn interesse gaat dus zoals opgemerkt uit naar zowel klantreactie , jullie reacties EN die namens Simyo.

*Edit
En om even een voorbeeld te geven op dit topic over instapprijs. . Vandaag zag ik de instapprijs van jullie collega provider met een Y.
Zelfde netwerk bellen en data 3G en 4G+ voor een erg mooie prijs.
De instapprijs..het eerste wat mensen zien, ook de kleine gebruiker. :)

Groetjes
Friesian
Badge +4
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, het is goed dat de moderatoren dit volgen, een officiële reactie.... ik weet niet of die er komt, als die er komt zal dat, neem ik aan, ook via een moderator zijn, maar dan wel duidelijk namens Simyo.
Ik vind het heel verstandig dat de moderatoren duidelijk laten blijken dat ze geen Simyo standpunt hier plaatsen maar als persoon aanwezig zijn, dit houdt het topic zuiver.
Voor een officiële reactie van Simyo is het ook nog enigszins vroeg, het topic staat er nu ongeveer 36 uur......

Op een overleg van de moderatoren zal het ongetwijfeld naar voren gebracht worden.
Badge +4
franswon, ik begrijp je uitleg (is niets nieuws voor mij) maar had die eigenlijk van een moderator verwacht en minder van een forumdeelnemer/expert.

Reageer