Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 augustus 2017
  • 57 reacties
  • 1669 Bekeken

De titel klinkt niet leuk, is niet zo bedoeld. Ik zie regelmatig vragen over grotere databundels maar hoe zit het de kleinere gebruiker. Te beginnen bij bel en sms betaal je voor 100 minuten 6 euro en dan ineens springt het naar 300 minuten voor 7 euro. Je betaald dus voor 3 keer minder eigenlijk veel en veel teveel. Was eerst 3 euro toen 4 euro voor 100 minuten, dan zeg ik, okee dat kan nog.

Bij data springt het van 0 naar 1000 MB. Voor mensen met als ik die grofweg zelfs niet aan de 500 komen en meer dan genoeg zouden hebben in normale omstandigheden aan 150 tot 200 minuten en een 300 tot 400 MB verbruiken maar dan dus wel voor 1000 MB kiezen om veilig te spelen zou een bundel als 500 beter zijn.

Kijk ik naar de kosten van 300 minuten, 100 is te weinig, kijk ik dan naar de kosten voor data verdampen een hoop euro's voor nop.
Simyo was eerst een budget provider doordat mensen heel veel online kunnen regelen en een klein team in verhouding.

Voor gebruikers zoals ik zou een totaalprijs van 8 .... 8,50..9.00 nog kunnen.

Zelfs de forum experts helpen mee om daardoor, zou je toch denken, mede de kosten te drukken.

Wat is er fout gegaan? Klinkt niet echt goed, niet leuk, is zo niet bedoeld. Waar is Simyo/kpn..... kpn/Simyo gebleven?

Ik weet, ga er vanuit, dat andere forum experts / klanten zich deze tijden nog herinneren/kennen en misschien zien die ook dat de redelijke instapprijs voor zowel bel en data is verdwenen. Ben dan ook benieuwd of zij zich kunnen vinden in mijn gedachten.

Ik zou graag zien dat ook klanten/forum experts hun mening geven omtrent dit specifieke en niet dat er alleen een reactie komt van een moderator die NAMENS Simyo reageert. Oneerbiedig gezegd, niet zo leuk wat ik zeg is niet zo bedoeld, echt niet, ik wil graag een persoonlijke eerlijke mening, en niet een wiens brood men eet wiens woord men spreekt reactie.

Voor de kleinere gebruiker mogen ook attractieve bundels EN prijzen worden gehanteerd.


57 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Met een blijven loont abonnement ben je voor 100 minuten/1Gb 10 Euro kwijt. Die prijs is wat mij betreft zeker niet extreem. Er zijn providers die goedkoper zijn, maar er zijn er ook genoeg die duurder zijn.
Kortom: ik vind Simyo niet duur als ik het vergelijk met andere providers.

Ik gebruik die belbundel bijna niet, en voor internet meestal ook bij lange na niet. Toch zou ik voor internet niet zo snel mijn bundel verlagen, omdat als ik er in een periode van onoplettendheid overheen ga ik de hoofdprijs mag betalen.

Dus ik zou wel een kleinere bundel willen hebben, maar dan vooral voor de belminuten

Ik ben geen forum expert, maar ik hoop dat je niet boos bent dat ik toch reageer.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Bedankt voor je open mind!

Ik ben benieuwd naar de reacties. :$

Groetjes,
Asma
@wimj12
Waarom zou ik boos zijn? Jij bent toch een klant/forum expert. :)
Ik heb graag dat ook jij reageert als medeklant.

100 minuten is misschien voor jou genoeg, door ongewenste onverwachte mindere tijden kun je meer nodig hebben en dan heb je voor een euro extra het drievoudige. Of je je nu vastlegd voor 1 of 2 jaar, verlengen is ook vastleggen, dan is mijn voorkeur een veilige marge tegen een aantrekkelijke prijs. Bij een vaste aansluiting betaal je voor het abbo met daar bovenop de daadwerkelijke gebelde minuten, bij mobiel is dat all inclusive.
Trouwens, er zijn mensen die geen vaste aansluiting meer hebben om te bellen/gebeld worden.

Bij meest gekozen tik ik de 14 euro aan, zie bijlage, en bij minder gebruik zoals door mij aangegeven lijkt het me dat ook naar de prijs wordt gekeken. Deze prijs is op de site bij een bezoek wat je ziet. In mijn ogen te hoog m.b.t. de hoofdpijlers van wat Simyo altijd verkondigd(e).

*edit*
@Asma, bedankt voor je neutrale reactie. 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Ja, maar wat Simyo minder prominent aangeeft is dat je na 9 maanden kan verlengen voor 1 jaar, en dan worden je prijzen lager.
in een eerdere post noemde ik dat blijven loont, maar dat is een kreet van een of andere energie leverancier.
Simyo noemt dat Verlengabonnement (extra voordeel)
Badge +4
Hoi Friesian,

Bedankt voor je open mind!

Ik ben benieuwd naar de reacties. :$

Groetjes,
Asma


Asma, waarom zo'n neutrale reactie? Hoe wordt dit item doorgespeeld naar de Simyo organistaie?
Ja, maar wat Simyo minder prominent aangeeft is dat je na 9 maanden kan verlengen voor 1 jaar, en dan worden je prijzen lager.
in een eerdere post noemde ik dat blijven loont, maar dat is een kreet van een of andere energie leverancier.
Simyo noemt dat Verlengabonnement (extra voordeel)

@wimj12
Ik heb het eens opgezocht en dit zie ik. Voor de kleine gebruiker (als ik) zie ik geen direct voordeel, behalve die euro minder. :$

WYSIWYG te benoemen. 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Mijn abonnement kost (100 minuten/1GB) voor nieuwe klanten 13 of 14 euro. Afhankelijk of je maand of jaar neemt.
Bij Verlengabonnement (extra voordeel) wordt dat 10 euro. Kijk maar op de prijslijst
Welke prijslijst bedoel je? Gevonden. Maar als ik dat afzet tegen mijn gebruik, zal bij iedere kleine gebruiker wel wat verschillen.
https://www.simyo.nl/nieuwebundels
Reputatie 4
Badge +7
https://www.simyo.nl/tarieven/alletarieven
En dan klikken onder huidige tarieven op de prijslijst.
Reputatie 7
Badge +9
Ik betaal (oude bundel) 100 min/1000 MB € 9,--

Als Simyo deze prijs als instapprijs zou hanteren zou dat een heel scherpe prijs zijn. Bellen doe ik bijna niet, Het is nu midden van de maand en ik heb de belbundel nog niet gebruikt, Dataverbruik tot nu 116 MB.
Ik denk dat deze bundel voor veel mede-senioren hel aantrekkelijk zal zijn.
Badge +4
Vreemd. Ik betaal voor dezelfde bundel als franswon (100 min/1000 MB) € 10,- per maand en dito heel laag verbruik.
Hoe werkt de prijsstelling bij Simyo?

Simjaardag heeft voor mij ook niet echt toegevoegde waarde.
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Badge +4
Frenske, ik had 500 MB bundel, die is gratis verdubbeld tot 1000 MB, € 6,-- was toen de prijs voor de MB's en € 3,-- voor de 100 minuten. Zolang je de bundel niet wijzigt blijven de prijzen gelijk. Simyo heeft wel het recht om inflatiecorrectie toe te passen.
Voor mij draaide hetzelfde scenario (gratis verdubbeling) maar blijkbaar was de prijs voor de belbundel op dat moment een andere 😞
Reputatie 4
Badge +7
Kortom, voor een 1GB/100 minuten bundel zijn heel veel prijzen die betaald worden
14 euro voor nieuwe klanten met een maand abonnement
13 euro voor nieuwe klanten met een jaar abonnement
10 euro voor verleng extra voordeel (na 9 maanden) te kiezen.
9 euro voor mensen met verworven rechten (al denk ik dat die 4g missen).

Maar om terug te komen op het topic: ik vind dit geen extreme prijzen tov andere providers.
Reputatie 7
Badge +9
Nee hoor wimj12, ook 4G hoort er gewoon bij!
Reputatie 4
Badge +7
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB
Wimj12 gaf het al aan , Simyo geeft het verlengvoordeel minder prominent aan. Dit zou beter, anders kunnen. Klopt? Behalve het sim only aanbod prominent daarnaast ook een verwijzing (voor de trouwe klanten).
Reputatie 4
Badge +7
Klopt, je zou dit voor nieuwe klanten beter kunnen aangeven. Of direct als optie voor nieuwe klanten in combinatie met een tweejaars abonnement.
Badge +4
@frenske: je kunt in de maand voor je simjaardag je internetbundel verlagen of uitzetten. Dan leef je in die verjaardagsmaand op je kado.
En in die zelfde verjaardagsmaand zet je de internet bundel weer aan.
Alleen moet je dan maar hopen dat je geen 100.000 gratis SMSjes oid krijgt ipv 1GB

Bedankt voor je reactie :-)
Dan ben ik verder van huis. Dit soort riskante truukjes zouden toch niet ingezet behoeven te worden.
Gewoon één maand het bedrag van die gratis bundel op je rekening crediteren lijkt me veel eenvoudiger en geeft ook nog eens minder irritatie voor onze categorie gebruikers.
In mijn openingstekst noemde ik de instapprijs en dat is het eerste dat je ziet. Die is m.i. met €14.00 meest gekozen te hoog voor de kleine gebruiker wanneer 100 minuten dus sowieso te klein is.

@Frenske en wimj12
Ik heb van Simyo ooit een doos vol suikerklontjes ontvangen. Nu mag ik nooit meer zeggen dat ut paerdjuh geen suikerklontjes krijgt..flauw..bah..

Nou, dan kennen ze ut paerdjuh nog steeds niet, ha. :)

*Edit
En wimj12. Jouw voorbeeld een maand 100 minuten en 1000MB is 15 euro.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Geen zorgen, dit is geen reactie namens Simyo 🙂 Het is een reactie namens mij. Ik ben vooral benieuwd naar de discussie hier. Ik heb dit topic ook toegevoegd aan mijn bladwijzers, zodat ik kan volgen waarover er gespard wordt.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane en Asma. Nergens in mijn openingstekst heb ik gezegd dat er gėėn reactie namens Simyo mag gegeven. Ik schreef NIET ALLEEN. Mijn interesse gaat dus zoals opgemerkt uit naar zowel klantreactie , jullie reacties EN die namens Simyo.

*Edit
En om even een voorbeeld te geven op dit topic over instapprijs. . Vandaag zag ik de instapprijs van jullie collega provider met een Y.
Zelfde netwerk bellen en data 3G en 4G+ voor een erg mooie prijs.
De instapprijs..het eerste wat mensen zien, ook de kleine gebruiker. :)

Groetjes
Friesian
Badge +4
Jihane, zorgen voor je aanwezigheid in dit topic zullen we niet hebben. Wat Friesian en mezelf wel zorgen baart is het uitblijven van enige reactie door SIMYO. Ik zie het als een van de taken van de moderatoren hun wel in kennis te stellen van deze discussie en hen uitnodigen te reageren.
Reputatie 7
Badge +9
Frenske, het is goed dat de moderatoren dit volgen, een officiële reactie.... ik weet niet of die er komt, als die er komt zal dat, neem ik aan, ook via een moderator zijn, maar dan wel duidelijk namens Simyo.
Ik vind het heel verstandig dat de moderatoren duidelijk laten blijken dat ze geen Simyo standpunt hier plaatsen maar als persoon aanwezig zijn, dit houdt het topic zuiver.
Voor een officiële reactie van Simyo is het ook nog enigszins vroeg, het topic staat er nu ongeveer 36 uur......

Op een overleg van de moderatoren zal het ongetwijfeld naar voren gebracht worden.
Badge +4
franswon, ik begrijp je uitleg (is niets nieuws voor mij) maar had die eigenlijk van een moderator verwacht en minder van een forumdeelnemer/expert.

Reageer