.

Introductie 4G testweken



Toon eerste bericht

237 reacties

Ben ook geblokkeerd sinds een half uur. Geen enkele verbinding meer..
1 gig in één dag verbruikt, wellicht is dat de reden. Hoor graag hoe de blokkade weer verwijdert kan worden.
Hmm mooi is dat...
Al enkele uren mijn hele verbinding kwijt... Ook bellen
Waarschijnlijk omdat ik ver boven mijn gebruikelijke datalimiet zit
Nog via dit forum en Twitter geen oplossing geboden
Bellen lukt dus ook niet en daarbij is de telefonische helpdesk gesloten, aldus de simyo website

Waardeloze voorbereiding dit en ik mag hopen dat dit niet het hele weekend gaat duren
Hier in Berkel en Rodenrijs werkt het prima, 26/10mbps.
Instellen was zo gebeurt.

Tot nu toe dik tevreden.
En geblokkeerd... 😞
Oh! Geen idee wat er gebeurd is vanacht maar het lijkt gelukkig te werken! Bedankt Simyo! Ben blij dat ik nu ook kan testen. Hou jullie op de hoogte.
Ik ben tot nu toe niet blij met de ontwikkeling van 4G. Ten eerste omdat ik nog steeds geen data heb, daar heb ik wel begrip voor omdat het natuurlijk een pilot is. Fouten kunnen er in zitten, kan gebeuren. Maar er is ten tweede mij wel toegezegd dat ik vóór het weekend (omdat jullie morgen en zondag gesloten zijn) antwoord zou krijgen over de situatie zodat ik wellicht in het weekend wel gewoon kon internetten. Want ten derde zijn dit wel gewoon dagen die ik normaal betaal omdat die ook gewoon bij mijn abbonoment zitten. Maar die kan ik nu dus ook niet gebruiken omdat ik helemaal geen data heb.


Bijna vergeten te vermelden: Graag communiceren via SMS, ik ben morgen de hele dag niet thuis en niet in de buurt van een WiFi punt dus ik kan mijn mail en het forum niet bekijken.
Ik ben tot nu toe niet blij met de ontwikkeling van 4G. Ten eerste omdat ik nog steeds geen data heb, daar heb ik wel begrip voor omdat het natuurlijk een pilot is. Fouten kunnen er in zitten, kan gebeuren. Maar er is ten tweede mij wel toegezegd dat ik vóór het weekend (omdat jullie morgen en zondag gesloten zijn) antwoord zou krijgen over de situatie zodat ik wellicht in het weekend wel gewoon kon internetten. Want ten derde zijn dit wel gewoon dagen die ik normaal betaal omdat die ook gewoon bij mijn abbonoment zitten. Maar die kan ik nu dus ook niet gebruiken omdat ik helemaal geen data heb.
Na dag 1 al blij met 4g.
Op de Nexus 5 was alles al goed ingesteld dus dat was makkelijk. Er is in Zwolle nog niet overval dekking maar waar het is is het goed 25+/10+ MB. dus heerlijk snel. Doordat 4g altijd aanstaat i.p.v. 3g en H+ waar altijd tussen geschakeld moet worden is alles ook sneller klaar. Er is geen start meer nodig. Wel op je bundel letten. YouTube b.v. is standaard HD en kost dus meer MB's. De eerste 2 uur was al 800MB weg.
Badge +1
Wat ik hier zie en bij mijzelf is, dat de download meestal rond het maximum zit, maar de upload kan ontzettend verschillen. Dacht juist dat 4G ervoor zorgde dat de upload drastisch omhoog zou gaan. Ik kom op mijn locatie niet verder dan  3Mbit upload. Wellicht heeft het er wel mee te maken dat de locatie waar ik test eigenlijk pas vanaf februari 4G zou krijgen. Misschien gaan ze het nog finetunen. Ik blijf het testen. 
Haha, ik heb zo hard in de stress gezeten toen mijn abonnement werd overgezet. Ik begreep maar niet waarom ik niet kon connecten met 3G.
En dan ook nog niet in de buurt van een WIFI spot, zodat ik op die manier jullie email kon lezen.

Anyway, eenmaal up en running werkt het als een zonnetje. Een extra voordeel voor de iPhone 5S gebruiker, de batterij gaat ook nog eens langer mee.

In de bijlage zit een speedtest, 20:24 uur op Utrecht CS; een van de plekken waar normaal het mobiele netwerk verschrikkelijk langzaam is en regelmatig wegvalt. Echt, ik ben erg enthousiast geworden over de snelheid van het 4G netwerk en de bereikbaarheid. (Nu alleen nog Twente voorzien van een 4G mogelijkheid en ik ben helemaal tevreden).

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel de 4G mogelijkheid gaat kosten; Hopelijk komt daar ook meer informatie over.
Uit de e-mail:

Wat staat je te wachten?
Als je 4G geactiveerd is, kan jij vanaf vandaag 4 weken lang gratis 4G proberen.


Je hebt toch ook gratis 4G... Gratis onbeperkt internet is wellicht pas later, maar een MOD zal er wat meer over kunnen zeggen, ik pas iig ff op tot de 6e :) 
Badge +2
Vandaag een onwerkbare verbinding. Diverse apps krijgen geen verbinding met internet. Een aantal apps doen het wel, maar de snelheid daarbij is ongeveer gelijk aan stroop door een rietje......

Is dit omdat de test periode nog niet officieel is begonnen, of wat is er aan de hand? Op 2 locaties precies dezelfde eigenschappen vandaag

Wel een LTE verbinding volgens het toestel, en een keer opnieuw opstarten heeft hierin ook geen enkele wijziging opgeleverd..


Thuis doet mijn KPN 3G verbinding van een ander nummer het trouwens vlekkeloos, dus het lijkt zover ik kan zien echt een netwerk issue.

 
Gezien ik nog steeds niet weet wat de bedoeling precies is (nog geen e-mail gehad deze week) verbaas ik mij over het gebruik wat jullie hebben.
Deze week is toch gewoon voor eigen rekening?
In de Topic Starter staat immers:

"100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen".

Houd het dus voorlopig bij 1 4g speedtestje van 35MB.

Wel jammer dat ik morgen de snelheid in Rotterdam niet kan vergelijken.


Uit de e-mail:

Wat staat je te wachten?
Als je 4G geactiveerd is, kan jij vanaf vandaag 4 weken lang gratis 4G proberen.
Badge +2
Vandaag een onwerkbare verbinding. Diverse apps krijgen geen verbinding met internet. Een aantal apps doen het wel, maar de snelheid daarbij is ongeveer gelijk aan stroop door een rietje......

Is dit omdat de test periode nog niet officieel is begonnen, of wat is er aan de hand? Op 2 locaties precies dezelfde eigenschappen vandaag

Wel een LTE verbinding volgens het toestel, en een keer opnieuw opstarten heeft hierin ook geen enkele wijziging opgeleverd..
Badge
Gezien ik nog steeds niet weet wat de bedoeling precies is (nog geen e-mail gehad deze week) verbaas ik mij over het gebruik wat jullie hebben.
Deze week is toch gewoon voor eigen rekening?
In de Topic Starter staat immers:

"100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen".

Houd het dus voorlopig bij 1 4g speedtestje van 35MB.

Wel jammer dat ik morgen de snelheid in Rotterdam niet kan vergelijken.
Badge +1
@ernst ik heb 4g juist zo gebruikt zoals ik het zou willen gebruiken, soort van aanvulling/vervanging van mijn vaste verbinding.
Echter vondt ik de blokkade wel logisch, 6 gygabyte verstookt in een paar uur de eerste dag, ook om de ocntinuiteit te testen.
Dit werkt erg goed overigens, nu test ik gewoon als "normaal" gebruik maar zonder wifi 🙂
Het is de bedoeling dat je hetzelfde surf en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.

Hmm vreemde stelling
4G biedt nu juist meer mogelijkheden en daar zouden we dan geen gebruik van "mogen" maken?
Hier staat sinds de 4G test wifi uit.. Want voor die 200mb die ik via 3G verstookt per maand hoef ik geen 4G te nemen

Btw... Ik heb een bundel van 500MB.. Kan ik nu gaan aftellen totdat jullie mij gaan afsluiten begrijp ik?
Badge
@Ernst
Ik heb telefonisch een ticket aan laten maken omdat ik wel de email heb gekregen dat ik meedoe maar vandaag geen email heb ontvangen dat het begint.
Kan je mij hier meer over vertellen ticket nr #28105466

Ik ben vandaag al bezig geweest met speedtesten en heb nu daardoor de helft van mijn data bundel er door heen gejaagd, zou het jammer vinden als dit voor niks is geweest.
Reputatie 5
Badge +11
Ben nu al voor de tweede keer vandaag afgesloten. Ik wil graag testen, maar op deze manier wordt dat nog best lastig.

Ja, gaat lekker zo 🆒
Ik heb je al even op Twitter gesproken hierover en je bent weer gedeblokkeerd.

Even ook voor de andere testers: Het is de bedoeling dat je hetzelfde surft en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.
Ben nu al voor de tweede keer vandaag afgesloten. Ik wil graag testen, maar op deze manier wordt dat nog best lastig.
Net zo snel als 4G? haha
Reputatie 5
Badge +11
Heb zelf maar een 200MB bundel, was te laat met verhogen. Maar het is geen vereiste om 1,5 GB te nemen om in aanmerking te komen voor vergoeding?

Is geen vereiste inderdaad, maar nu moeten wij zo snel crediteringen maken 😉
Reputatie 5
Badge +11
Beste Ernst,
Is er al nieuws met betrekking tot mijn 4G? Ik had jullie ook op Twitter gesproken en daar zei u collega dat de jongens van de IT er naar aan het kijken waren. Is er al iets uitgekomen waar het aan zou kunnnen liggen?


Die collega op Twitter ben ik zelf 😛
Badge +1
Door gebruik van 4G zelf verbruik je niet meer data Anna, echter omdat alels sneller laat zal je sneller doorscrollen/klikken en dus idnerdaad meer gaan gebruiken, het hangt echter wel van jezelf af hoeveel je gebruikt.
Anders moet je even een dataverbruik meter app op je telefoon installeren dan kan je zien wat er hoeveel verbruikt!
Badge
Zo, ik ben ook over. Ik heb een Nokia Lumia 1020 en zat eerst wat te klooien met de instellingen (APN staat helemaal onderaan in het settings scherm). Ik had nog geen databundel en moest dat eerst voor elkaar krijgen. Ik had eerst een smsje op gevraagd, maar die gaf een foutmelding. Toch stond de KPN 4G LTE zo in het lijstje. Ik moest even herstarten maar toen had ik 3G (dit was nog voor 14.00). Echter na 17.00 had ik nog steeds geen 4G, dus toen nog maar een keer opnieuw opgestart. Toen sprong hij meteen naar 4G. 

De onderste twee resulaten zijn een speedtest in Deventer op 3G. Het tweede resultaat is met 4G in Arnhem, het bovenste resultaat is gemeten in Deventer op 4G. Ik kan dus absoluut niet klagen over de snelheid. :)

Reageer