.

Introductie 4G testweken



Toon eerste bericht

237 reacties

Ik heb overigens de volgende instellingen overgenomen:
http://www.kpn.com/ss/Satellite/_f_OcP2BlRjYsEQSIH6rEbP8y113nept26VjM2Y7EFaf8zZAtFO5mTsJ6U3aDaRt/MungoBlobs/attachment/HandleidingAPNinstellenvoorKPN4G-AndroidSmartPhones.pdf
Is "KPN4G.nl" de enige instelling die aangepast moet worden (alleen "APN" dus) ?
Of zijn er nog poorten, etc die ook ingesteld moeten worden?
Reputatie 5
Badge +11
Naar aanleiding van de e-mail ook gelijk de APN voor 4G ingesteld. Dit ging prima. Echter kwam ik zojuist tot de ontdekking dat de iPhone 5 niet ondersteund wordt. Erg jammer. Komt hier nog verandering in? Ben bang dat ik dus helaas niet mee kan doen aan de test.

Oei...
Dat zou inderdaad betekenen dat je niet mee kunt doen 😞 Hebben we niet gecheckt welke telefoon je hebt?
Naar aanleiding van de e-mail ook gelijk de APN voor 4G ingesteld. Dit ging prima. Echter kwam ik zojuist tot de ontdekking dat de iPhone 5 niet ondersteund wordt. Erg jammer. Komt hier nog verandering in? Ben bang dat ik dus helaas niet mee kan doen aan de test.


iPhone5 stond toch ook niet in de lijst van compatible telefoons?
Badge +1
Nee komt helaas geen verandering in, tenzij KPN opeens op 1800mhz gaat uitzenden. Momenteel maken ze gebruik van de 800mhz en die wordt niet ondersteund door de iPhone 5. 
Naar aanleiding van de e-mail ook gelijk de APN voor 4G ingesteld. Dit ging prima. Echter kwam ik zojuist tot de ontdekking dat de iPhone 5 niet ondersteund wordt. Erg jammer. Komt hier nog verandering in? Ben bang dat ik dus helaas niet mee kan doen aan de test.
Ook bij mij werd gelijk de juiste APN ingesteld zonder ik daar iets voor heb hoeven doen.

Ik gebruik een LG G2 16GB met Android 4.2.2.

Nog even een speedtestje gedaan met HSDPA, snelheden zijn 5.65 down, 0.64 up en een ping van 127 ms. 

Ben zeer benieuwd hoe de snelheden worden met 4g! 
Badge
Net een mail ontvangen vandaag tussen 14:00 en 17:00 schakelen ze 4G in op de centrale, ik ben benieuwd:o
Reputatie 3
Badge +2
Net eerste mailtje gehad KPN4G.nl stond bij als APN al ingesteld gegevens zijn al door jullie geupdate 🙂. (samsung note3)
Reputatie 5
Badge +11
Bij het opgeven voor de test moest er bij kpn gekeken worden wanneer en of je dekking voor 4g hebt.
Nu staat Zwolle er voor december 2013 maar het is er nu nog niet?
Wat nu als de test tijd ingaat maar er nog geen dekking is?

Groeten,
Hans


Hi Hkers, welkom op het Simyo forum en gelukkig nieuwjaar :)

Nou, da's een hele mooie testcase... Er is op dit moment een klein stukje 4G in Zwolle laat de coverage checker zien, maar ik ben nu ook wel benieuwd wanneer er meer 'live' gaat daar.
Helaas worden er geen definitieve data gegeven, dus moeten we heel even afwachten.

Wat we doen als de testperiode in is gegaan en jij nog steeds geen 4G hebt, ga ik even overleggen hier.
Bij het opgeven voor de test moest er bij kpn gekeken worden wanneer en of je dekking voor 4g hebt.
Nu staat Zwolle er voor december 2013 maar het is er nu nog niet?
Wat nu als de test tijd ingaat maar er nog geen dekking is?

Groeten,
Hans

Reageer