.

Introductie 4G testweken



Toon eerste bericht

237 reacties

Badge +1
Hoezo, is dat niet de bedoeling dan? Gaat dit te snel?


Limiet is 25 down en 10 up, dus als jij meer dan het dubbele haalt in down, is dat niet de bedoeling inderdaad. Wellicht dat er een bepaalde limiet niet goed staat. 
Hoi . Ik had tot vandaag prima internet zowel 3G als 4G. Kreeg echter een mail dat mijn mbs dus mijn internet bundel op was. Alleen kan ik nu dus helemaal geen gebruik van internet maken tenzij ik op wifi zit. Hoe zit dit?
Badge
Hoezo, is dat niet de bedoeling dan? Gaat dit te snel?
Reputatie 5
Badge +11
Eindelijk werkt mijn 4G nu ook, waarvoor dank Simyo.
Hier even een screen shot van de snelheid in A'dam zuid-oost, prima zou ik zeggen.



Dit ga ik wel even laten onderzoeken, natuurlijk 😕
Reputatie 5
Badge +11
ik heb binnen nog steeds geen bereik. Beetje jammer als je het mij vraagt. Loop ik het centrum van dongen in heb ik wel 4g, zo ook bij mijn ouders in huis. Ik ben bang dat ik in een dode hoek o.i.d. zit bij ons in de straat.

Hi Mvriel,

Wat ik me nou afvraag: heb je deze gebrekkige verbinding enkel op 4G, of ook met 3G of 2G?
Want als dát zo is: hoe was je bereik voor deze 4G testperiode?
Reputatie 5
Badge +11
Ha Ernst,

Voor wat de dekking betreft zie ik in mijn woonplaats nog geen verandering.

Binnen 1 tot 2 streepjes dekking op het GSM signaal. Buiten loopt het op naar 3 streepjes, maar nog geen volledige dekking.

Verder merk ik ook binnen (zojuist) dat ik geen data verbinding heb en een time out error krijg. Dit was een openbaar
gebouw in Krimpen.

Binnenshuis met 2 streepjes verbinding zie ik wel een snelhied van 15mb down en 10 mb up, dus dat is in basis niet slecht, alhoewel ik hier nog nooit boven de 20 ben gekomen, wat ik wel zie bij andere personen.

Donderdag kan ik in Rotterdam ook weer testen hoe het zit met de dekking, zal ik laten weten.

En sorry, is per ongelijk een nieuwe post geworden in plaats van reactie op jouw vraag.....



Hi sschot,

Ik ben benieuwd wat het in Rotterdam doet voor je!
ik heb binnen nog steeds geen bereik. Beetje jammer als je het mij vraagt. Loop ik het centrum van dongen in heb ik wel 4g, zo ook bij mijn ouders in huis. Ik ben bang dat ik in een dode hoek o.i.d. zit bij ons in de straat.
Badge
Hier een test binnen met maar 2 streepjes bereik

Badge +1
Merk dat in mijn woonplaats (Elst GLD) op de plekken waar ik tot nu toe heb gemeten de upload ietsjes achterblijft, zo maximaal rond de 6 Mbit maar veelal lager. In Nijmegen bijvoorbeeld haalde ik  in de bus 15/10 en in het centrum op het station 26/9.


Ja bij mij is dat ook het geval. Denk dat de masten nog gefinetuned moeten worden. KPN kennende zal het wel goed komen met de upload.
Badge
En je weet zeker dat je een abo hebt bij Simyo:P Dacht dat de limiet op 25Mbit lag?


Uh ja, maar nu je het zegt begin ik te twijvelen, ik ben pas sinds vandaag aangesloten door het test team.

ps heb net nog een test gedaan en het gaat echt heel snel.
Badge +1
En je weet zeker dat je een abo hebt bij Simyo:P Dacht dat de limiet op 25Mbit lag?
Badge
Eindelijk werkt mijn 4G nu ook, waarvoor dank Simyo.
Hier even een screen shot van de snelheid in A'dam zuid-oost, prima zou ik zeggen.

Merk dat in mijn woonplaats (Elst GLD) op de plekken waar ik tot nu toe heb gemeten de upload ietsjes achterblijft, zo maximaal rond de 6 Mbit maar veelal lager. In Nijmegen bijvoorbeeld haalde ik  in de bus 15/10 en in het centrum op het station 26/9.
In rotterdam haal ik:

20,83 Mbps down
10,82 Mbps up
43 ms Ping

De verbinding voelt over het algemeen aan als wifi. Zelf op mijn werk waar ik normaal niet zo goed 3g bereik heb, heeft 4g beter bereik inclusief thuis.
Badge +1
Ik doe verder niet mee aan de 4G-test, maar ben heel erg benieuwd naar één klein puntje wat ik nergens terug kan vinden. Wat gaat 'Flex 4G' maandelijks kosten?

Laat maar, ik zie dat mijn vraag een aantal posts terug al beantwoord is.
Ben in het bezit van een Galaxy S4 en de instellingen waren al gereed. Hoefde zelf niks meer te doen behalve een vakje aanvinken. Fluitje van een cent wat ik zelfs mijn oma kan laten doen. Vanaf dat moment geniet ik razendsnelle verbindingen. En ook een constante verbinding. Echt veel beter dan 3G. Ik heb als ik eerlijk ben zelfs mijn wi-fi uitgezet omdat deze netwerk verbinding gewoon sneller is. 
Zeer enthousiast dus tot nu toe! 
Werkt prima op Iphone 5S
Vanaf de mobiel bewerken lukt niet, dus dan maar zo. Ik heb pas toen ik Groningen in reed weer 4G verbinding.
Ik ben de verbinding aan het testen op traject Heerenveen-Leeuwarden-Groningen. Heerenveen-Leeuwarden constant goeie 4G verbinding. Tussen Leeuwarden Groningen heb ik vanaf Zwaagwesteinde (misschien eerder, was aan het Netflixen) valt de verbinding terug naar 3G/gprs. Ik ben nog onderweg dus ik zal de post updaten.
Badge +2
Ha Ernst,

Voor wat de dekking betreft zie ik in mijn woonplaats nog geen verandering.

Binnen 1 tot 2 streepjes dekking op het GSM signaal. Buiten loopt het op naar 3 streepjes, maar nog geen volledige dekking.

Verder merk ik ook binnen (zojuist) dat ik geen data verbinding heb en een time out error krijg. Dit was een openbaar
gebouw in Krimpen.

Binnenshuis met 2 streepjes verbinding zie ik wel een snelhied van 15mb down en 10 mb up, dus dat is in basis niet slecht, alhoewel ik hier nog nooit boven de 20 ben gekomen, wat ik wel zie bij andere personen.

Donderdag kan ik in Rotterdam ook weer testen hoe het zit met de dekking, zal ik laten weten.

En sorry, is per ongelijk een nieuwe post geworden in plaats van reactie op jouw vraag.....
Reputatie 5
Badge +11
Aai dat had wel iets beter gecommuniceerd mogen worden, ik ben het juist aan het testen als WiFi vervangen en om zoveel mogelijk load en MB's er doorheen te jagen om een beeld te vormen over de toepasbaarheid.

Bij deze WiFi weer aangezet, is het voor jullie mogelijk om de data per week in te zien want anders zijn door deze "valse start" de grafieken van 4 weken testen al vertekend geraakt in de eerste week.


Geeft niet hoor. Het is ook niet zo dat jullie niet bizar veel mógen gebruiken ;)


Is er overigens al inzicht over de kosten van Flex4G, ik ben wel benieuwd wat het mij extra gaat kosten als ik het aan wil zetten?


Helaas kan ik over de kosten van Flex 4G nog niets melden, we zullen even moeten afwachten...
Hoi iedereen,

De 4G testers groep wordt gemonitord en in de gaten gehouden, zodat blokkades zo snel mogelijk weer worden opgeheven.
We gaan morgen echter wel even kijken of we dit proces nog kunnen verbeteren, zodat jullie hier zo weinig mogelijk hinder van ondervinden.

Top, netjes. Ik merkte ook al dat ik door m'n halve bundel heen ben, wat speedtestjes draaien en wat apps installeren om te zien hoe rap dat gaat gaat toch wel erg hard helaas :mad: First world problems, vanaf nu alleen nog maar af en toe een speedtestje 😛
SpoekGTI gebruik je in die tijd je internet? dan kan het zijn omdat alles sneller laad en je dus sneller doorklikt en weer moet laden, anders is het inderdaad raar, al is een stijging van 15 mb in mijn ogen maar iets kleins. (ben zelf dan ook een groot verbruiker 😉 )


Die stijging is 15 MB in 4 dagen en dus niet over een hele maand gerekend. Dus 115MB in 30 dagen t.o.v. 135MB in 4 dagen

En jah ik gebruik internet als mijn telefoon langere tijd stil ligt, push mail e.d. maar het is dus blijkbaar MEER data dan dat ik normaal over 3G krijg. En ik snap dat het makkelijker wordt om door te klikken als het sneller laadt maar mijn data hoeveelheid als ik kijk dat mijn dagelijkse routine niet anders is geworden. En dat zou dus niet moeten, werkzaamheden op mijn GSM zijn hetzelfde gebleven als met 3G maar toch meer data verbruikt.

En daarbij hobbel ik van WiFi naar WiFi, dus waar het echt niet anders kan zit ik op 4G, als ik wil internetten thuis of op de zaak dan pak ik gewoon de WiFi met 50/50 glas of 120Mbit UPC. Mijn verbruik lijkt dus te zitten in de momenten dat het WiFi niet geconnect zit (zoals snachts op het nachtkastje) en als ik ergens ben zonder WiFi. 
Badge +1
SpoekGTI gebruik je in die tijd je internet? dan kan het zijn omdat alles sneller laad en je dus sneller doorklikt en weer moet laden, anders is het inderdaad raar, al is een stijging van 15 mb in mijn ogen maar iets kleins. (ben zelf dan ook een groot verbruiker 😉 )
Ik vraag me serieus af of het hele 4G gebeuren niet meer data verbruikt dan ik normaal met mijn 3G verbruik. Ik bedoel met normaal gebruik deed ik de laatste maand met 3G een goeie 115 MB en nu met 5 dagen 4G heb ik een goeie 130MB verbruikt. EN ik gebruik hem normaal, dus ik hobbel van WiFi naar WiFi, het enige wat ik merk is dat er redelijk wat data weggesnoept wordt als mijn telefoon langere tijd niet gebruikt wordt dus WiF uit staat.

Reageer