.

Beantwoord

Geen internet op mijn mobiel


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,
ik heb alles gedaan wat in de forums beschreven staat, alle internet instellingen ingevoerd etc maar doet het nog niet.
Heb hem ook al uit gehad en weer terug aan.
Zouden jullie hem opnieuw aan mijn aansluiting kunnen koppelen of kunnen resetten svp.
Nog een vraag over APN-protocol en Roaming protocol voor APN, heb hier niets over gelezen, deze staan bij mij allebei op IPv4 maar kan ook op IPv6 en IPv4/IPv6, moet ik hier misschien nog iets aan veranderen. APN staat ingeschakeld.
Alvast bedankt voor jullie hulp
icon

Beste antwoord door Ernst 4 July 2014, 15:42

Bekijk originele reactie

15 reacties

Ook ik krijg geen internetverbinding op mijn s3.
zijn net overgestapt. Bij mijn vriendin alles oke. Ik zie icoontje g3 en h+ even snel verschijnen en dan verdwijnen. Krijg ook de sms niet met instellingen en bij het aanvragen via 1300 wordt er gezegt dat ze mijn telefoon niet kunnen configureren. Mischien kunnen jullie iets betekenen.

Groetjes van mij
Heb internet. Heb telefoon uitgezet vannacht en bij het aanzetten Internet.
Hier hetzelfde probleem met mijn nieuwe s5, heb er al een nieuw topic over geopend.
Heb het in het forum nergens gelezen maar mijn zoon heeft het opgelost. Je moet namelijk een sms met JA sturen naar 1300.
Dan krijg je een sms terug met configuratie instellingen, de rest wijst voor zich.
Succes
Werkt niet heb ik al geprobeerd. En hier op het forum reageren ze niet op mijn vraag.. Fijne service not!
Badge
Apn protocol staat bij mij gewoon op ipv4. Dat zou goed moeten zoon iig.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal!

Gilda; Ik zie dat je nu internet aan de praat hebt gekregen, top 🙂 Was het dankzij de tip van mrrtys?

janshuizing; In je gegevens zie ik dat je nu belt, sms't en internet.

alinta86; In dit topic geef je aan dat je enkel geen H+ hebt momenteel, maar wel 3G/internet, toch?


mrrtys; dank je voor de tip :D


En voor alle nieuwelingen: welkom op het forum!
nee Ernst, mijn zoon heeft hem aan de praat gekregen 🆒
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Gilda,

Super fijn! Enig idee wat hij dan veranderd heeft?
Hi Dries,
weet niet wat voor telefoon je hebt maar je moet eerst je internet instelling goed zetten, zie hier de link
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-internet-op-mijn-smartphone-doet-niet-9563/
Je moet daarna een sms sturen met JA naar 1300.
Dan krijg je een sms terug met configuratie instellingen, de rest wijst voor zich.
succes
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Gilda,

Je zoon heeft het dus op die manier voor elkaar gekregen? Dat is waardevolle informatie voor het Simyo forum 😃 Dankjewel!
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen geen bereik meer via internet, hij doet het simpelweg niet meer op mn iPhone.
Nu is sinds dat moment wel mijn beltegoed op, dwz -0,01 en dit komt door twee verzonden smsjes naar Engeland (Die nooit verzonden zijn).
De stappen die ik hier en in andere posts vond heb ik al gevolgd (invullen van gegeven bij APN enz.), smsje naar 1300 sturen lukt mij niet.
Ik heb een losse internetbundel van 100MB voor een maand, hoe kan het dat ik deze niet meer kan gebruiken?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi stef05, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik dat je net bent overgestapt van prepaid naar sim only, maar toch ga ik een en ander nog even uitleggen.

Wanneer je met je prepaid geen beltegoed meer hebt wordt je verbinding eenzijdig geblokkeerd. Dat betekent dat er op dat moment ook geen internetverbinding meer mogelijk is. Je zult dus altijd minimaal 1 cent beltegoed moeten hebben om te kunnen internetten, bundel of niet.
Die smsjes naar Engeland hebben te maken met het feit dat je een iPhone hebt. Zodra je namelijk een simkaart in een iPhone doet wordt Facetime geactiveerd middels een naar een bedrijf in Engeland.
En je internet heb je inmiddels aan de praat gekregen zie ik :)

Is het zo allemaal wat duidelijker voor je?
Hoi stef05, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik dat je net bent overgestapt van prepaid naar sim only, maar toch ga ik een en ander nog even uitleggen.

Wanneer je met je prepaid geen beltegoed meer hebt wordt je verbinding eenzijdig geblokkeerd. Dat betekent dat er op dat moment ook geen internetverbinding meer mogelijk is. Je zult dus altijd minimaal 1 cent beltegoed moeten hebben om te kunnen internetten, bundel of niet.
Die smsjes naar Engeland hebben te maken met het feit dat je een iPhone hebt. Zodra je namelijk een simkaart in een iPhone doet wordt Facetime geactiveerd middels een naar een bedrijf in Engeland.
En je internet heb je inmiddels aan de praat gekregen zie ik :)

Is het zo allemaal wat duidelijker voor je?


Hallo Ernst, bedankt voor je reactie!
Dat klopt inderdaad, ik ben overgestapt om te voorkomen dat ik weer in de min kom. 

Okee, dat is duidelijk, dat verklaart dus waarom internet het niet deed. De kosten voor Facetime waren mij ook niet bekend, weer wat geleerd! 

Internet heb ik inderdaad weer aan de praat gekregen, misschien handig voor forumleden die tegen een vergelijkbaar probleem oplopen: ik heb dit opgelost met unlockit.co.nz, die de APN heeft ingesteld waardoor alles weer werkt. 

Alles is weer duidelijk, bedankt!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi stef05,

Super fijn dat de uitleg van Ernst heeft geholpen. Jij ook bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Hopelijk helpt jouw informatie weer andere klanten.

Reageer