.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Ik krijg geen internet wanneer ik 1300 sms krijg ik het antwoord toestel is niet te configirueren neem kontakt met customer support ik ben in het bezit van een iPhone en ik heb een prepaid kaart
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dat heb ik 5 keer gedaan een dan krijg ik dit als antwoord: Het is helaas niet mogenlijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Costomer Support./
Simyo
Hoe kom ik in contact met costumer support?  Als ik bel zijn de lijnen kennelijk de hele maand al overbelast, ik kom er niet doorheen!!
Ik heb een htc desire hd. Help! 
ook voor mij geldt internet toegevoegd, maar kan niet actieveren. sms naar 1300 werkt niet
Ik probeer internet op mijn mobiel in te stellen maar dit wil tot op heden nog niet lukken. Het toestel dat ik gebruik is een Xperia T. Kan wel gewoon via de wifi op internet maar nog niet via simyo. Heb wel geprobeerd via de smsjes die ik heb ontvangen en daarna JA te antwoorden, werkt alleen nog niet. Heb ook onderstaande info in de APN lijst ingevoerd maar het toestel kan het netwerk nog niet vinden. Info die ik heb ingevoerd;


APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default


Iemand nog tips??
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Dikky, andel46, guus, nancy de vos en PieterL,

Volgens mijn systeem hebben jullie allemaal gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Sommige smartphones accepteren geen configuratie sms berichten. In dat geval zul je de internet instellingen handmatig in moeten voeren. Het lijkt bij jullie allen te zijn gelukt. Indien dit niet het geval is, verneem ik dit graag.

Groetjes,

Alex
The internet does not work on my phone. Its a Galaxy S I. I tried sending the sms with "ja" to 1300 but it says that its not possible to configure my phone. Can anyone please help me?
hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain
Badge +6
The internet does not work on my phone. Its a Galaxy S I. I tried sending the sms with "ja" to 1300 but it says that its not possible to configure my phone. Can anyone please help me?

Beste Dragos,

Ik heb je een email gestuurd met de juiste instellingen voor je toestel voor het internet. Doordat je een smartphone hebt is het niet mogelijk om een sms te sturen naar 1300 om de instellingen te ontvangen.
Badge +6
hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain


Beste Alain,

Welkom op het forum!
Welke melding krijg je wanneer je je browser opent op je toestel.
Dat er geen internet verbinding is
Ik heb ver 3G . Telefoon opnieuw opgestart (20x 😉 ) maar ik krijg het niet werken. Ook met met KPN instellingen. Via wifi werkt alles perfect.

Gr., Alain
De preciese tekst is: Browser kannpagina niet laden omdat er geen verbinding met internet is.

Mgr. Alain
Jammer dat ik op mijn vraag geen antwoordt meer krijg

hallo Ik krijg het internet niet werkend op mijn LG-P970 volgens jullie instellingen. ik heb het pas een keer of 20 geprobeerd maar zonder resultaat.

wie kan mij helpen

met vriendelijke groet

Alain


Beste Alain,

Welkom op het forum!
Welke melding krijg je wanneer je je browser opent op je toestel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alain,

Ik kan zien dat je instellingen netwerktechnisch goed in ons systeem staan. Het zou dus op toestelniveau mis moeten gaan. Heb je de instellingen uit dit topic al geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Goedemorgen,

Ik heb al een poosje en prepaidnummer, tot tevredenheid.
Nu loop ik er over te denken om met mijn andere 06nummer ook over te stappen.
Dit is een 'abbonnement'-nummer.

Lezend op het forum wordt ik toch wat huiverig als merk dat nummer behoud, nano-simcard, internet nog wel wat problemen geeft.....
Mijn concrete vragen zijn deze:

1.Hoelang duurt het uitvoeren van nummerbehoud; dus overschakelen naar nieuwe provider?
2.WANNEER stap ik over - (hoeveel dagen/weken voordat mijn huidige contract afloopt bedoel ik ) ?
3.Internet is realiseerbaar op de GALAXY-serie?

Alvast bedankt voor uw reactie.
mvrgr,
Leodh
...........en nog even een vraag:
levert Simyo ook duo simkaarten? Dus twee simkaarten met hetzelfde nummer?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

mvrgr,
leodh
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum leodh,

Ik zie dat je je vragen ook in dit topic hebt gesteld. Ik je vragen daarom in dat topic beantwoord.

Groetjes,

Alex
Nadat ik Ja naar 1300 heb gestuurd krijg ik het volgende bericht:
Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyou

Er staat echter niet bij hoe ik contact op kan nemen of waarom mijn telefoon niet te configureren is.
Als ik bovenstaande lees heb ik een beetje spijt dat ik ben overgestapt.
Bellen is geen optie, reactie op mail duurt dagen.

Ik heb geen internet op mijn telefoon, maar wel een internetbundel afgesloten.
SMS naar 1300. Antwoord zoals zovelen: Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren.
Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support.

Dit moet toch echt anders kunnen, gezien deze vele reacties al vanaf 2011.

Ik heb een Samsung Galaxy S.

Help me!!!
Badge +2
Beste spijt,

Klik hier om doorverwezen te worden naar het topic met de handmatige internetinstellingen voor je toestel.

Groetjes,

Arie
Ik heb vandaag een internet abonnement afgesloten, maar kreeg geen berichtje binnen voor instellingen. Ik heb vervolgens 3 keer het berichtje ''ja'' verstuurd aan 1300, maar kreeg steeds het bericht terug dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. 

Ik heb ook een paar keer gebeld maar stond elke keer langer dan 20 minuten in de wacht.

Zouden jullie contact met mij kunnen opnemen om de instellingen door te nemen? Ik heb overigens een Iphone5.

Alvast bedankt!

Sofia
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

hebvandaag tot drie keer toe ja naar 1300 gestuurd maar krijg als antwoord dat het niet mogelijk is om telefoon  te conffigureren          ik heb een sony-ericsson experia 1
Graag uw antwoord op deze
 met vriendelijke groet
inlog naam scooby


  
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum SofiaSimyo en scooby,

Volgens onze gegevens is er met jullie aansluiting verbinding gemaakt met internet via ons netwerk. Werkt internet inderdaad op jullie toestel?

Groetjes,

Alex
Dit werkt bij mij niet. WIFI werkt wel maar als ik die uitzet heb ik geen verbinding met internet. Wat gaat er mis. Ik heb een Samsung Galaxy S3