Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom lukt inloggen op het forum vanuit e-mail op iOS (iPhone) niet?


Hallo,

Als een reactie wordt geplaatst in topics waarin je een reactie hebt geplaatst krijg je, althans ik, ik denk dat dat een instelling is, hiervan een melding per e-mail. Ik krijg deze meldingen op mijn Gmail. 
Als ik vanuit de Gmail app op mijn iPad het bericht wil zien en ik moet eerst nog inloggen dan kan ik dat gewoon doen in de browser, in mijn geval Safari, waarin het bericht geopend wil worden. Echter, als ik vanuit de Gmail app op mijn iPhone het bericht wil openen en ik eerst moet inloggen dan opent de Mijn Simyo app, waarin ik dan inlog, maar waarna verder niets gebeurt. Vanuit de Mijn Simyo app is er geen terugkeer naar de browser, wederom Safari, waarin het bericht wil worden geopend.

(Her)kent iemand dit? En wat kan ik (of Simyo?) hieraan doen?

Edit: inmiddels heb ik een workaround gevonden. Als ik langer op de link naar het bericht druk, verschijnt een miniatuurvenster met het reguliere inlogvenster. Als ik daar dan op klik, kan ik wel gewoon inloggen op het forum.

Dit is dus een work-around, maar niet ideaal. Het is mij een raadsel waarom mijn Mijn Simyo app wordt geopend, zodra ik op de link naar het bericht klik.

53 reacties

Reputatie 7

@Amy Waarom een schermprint? Als wij, met onze iPhones, (nog) niet zijn ingelogd op het forum en we drukken op een link naar een nieuw bericht vanuit de e-mail dan komen we op de betreffende forumpagina. Deze kunnen we, tenzij het een pagina alleen voor invites is, wel gewoon zien, maar zodra we willen reageren en we dus moeten inloggen wordt de Mijn Simyo App geopend om daarin in te loggen. En van daaruit keer je dan niet terug naar de forum pagina.

Mijn workaround is, zoals door @HvM bevestigd, de betreffende link langer ingedrukt te houden, waarna een miniatuur scherm verschijnt. Als je deze dan opent, kun je hier wel gewoon met je 06-nummer inloggen.

Dit is door een ieder bij Simyo te reproduceren. Een schermprint is niet nodig en heeft geen toegevoegde waarde. Waar het hier om gaat is de verwijzing naar de Mijn Simyo App vanuit de link naar een bericht in de e-mail. Als je via de Mijn Simyo App moet inloggen, is dat natuurlijk prima, maar dan moet je wel weer automatisch terug keren naar de forum pagina. Hier gaat het dus mis.

Reputatie 3
Badge +1

@Amy Een paar dagen geleden had ik al eens via WhatsApp een schermopname toegezonden. Dus is bij jullie aanwezig.

@RicoK Of dit echt nut heeft, dat is voor mij ook een vraag…🤔

 

Reputatie 7

@Amy Ik kan me voorstellen dat binnen een telefonie provider als Simyo meerdere test-telefoons met verschillende OS’en in omloop zijn om bijvoorbeeld een app-update te testen…..🙄. Want hoe kun je iets uitbrengen zonder dat het is getest op bijvoorbeeld Android en/of iOS?

Reageer