Skip to main content
Beantwoord

Waarom lukt inloggen op het forum vanuit e-mail op iOS (iPhone) niet?

Hallo,

Als een reactie wordt geplaatst in topics waarin je een reactie hebt geplaatst krijg je, althans ik, ik denk dat dat een instelling is, hiervan een melding per e-mail. Ik krijg deze meldingen op mijn Gmail. 
Als ik vanuit de Gmail app op mijn iPad het bericht wil zien en ik moet eerst nog inloggen dan kan ik dat gewoon doen in de browser, in mijn geval Safari, waarin het bericht geopend wil worden. Echter, als ik vanuit de Gmail app op mijn iPhone het bericht wil openen en ik eerst moet inloggen dan opent de Mijn Simyo app, waarin ik dan inlog, maar waarna verder niets gebeurt. Vanuit de Mijn Simyo app is er geen terugkeer naar de browser, wederom Safari, waarin het bericht wil worden geopend.

(Her)kent iemand dit? En wat kan ik (of Simyo?) hieraan doen?

Edit: inmiddels heb ik een workaround gevonden. Als ik langer op de link naar het bericht druk, verschijnt een miniatuurvenster met het reguliere inlogvenster. Als ik daar dan op klik, kan ik wel gewoon inloggen op het forum.

Dit is dus een work-around, maar niet ideaal. Het is mij een raadsel waarom mijn Mijn Simyo app wordt geopend, zodra ik op de link naar het bericht klik.

53 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman@RicoK, en @HvM

Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen. 

Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel 😊.

Alvast bedankt! 

Is gebeurd. Wellicht dat iemand hier iets mee kan doen.

Reputatie 7
Badge +6

Kwam er vandaag achter dat het probleem is opgelost Althans bij mijn 😉

Reputatie 7

@Ron H Yes. Het lijkt er op. 👍🏻

Reputatie 7

@de leon ik liep hier ook al een tijdje tegen aan, maar dacht al die tijd dat het wel aan mij of mijn eventuele instellingen zou liggen. Maar nu dacht ik, dat ik het nu toch maar eens moest gaan melden. Blijkbaar heb ik daar goed aan gedaan, want het ligt niet aan mij of mijn instellingen 🙄😏.

Ik hoop, dat @Amy / @Roeqajja / @Seren spoedig met het bericht komt, dat de Technische Afdeling het euvel heeft kunnen reproduceren en het heeft opgelost. Volgens mij zijn @Groentjuh’s zijn aandragingen erg nuttig.

Maar het is vakantietijd, dus we moeten even geduld hebben.

Reputatie 7

Sorry sorry, wederom een antwoord als beste antwoord gemarkeerd terwijl ik dit niet zo had bedoeld. Maar, @Groentjuh misschien is jouw antwoord wel het beste antwoord. Ik snap dat een Moderator zoiets niet kan verzinnen.

Aan de Mods, @Amy @Roeqajja @Seren , de oorzaak waarom ik wederom een antwoord als beste antwoord heb aangemerkt ligt in het beste antwoord icoontje dat er pas bij komt ná te hebben moeten inloggen. Daar waar dan eerst het duimpje staat is deze opgeschoven voor het beste antwoord icoontje. In de gauwigheid druk ik dan op dit nieuw verschenen icoontje.

Reputatie 7

@abj Ik ben bang dat ik jouw post heb gemist. Maar ik begrijp deze niet. Kun je nou niet inloggen op het forum op meer dan een computer? Tegelijk? Als dit jouw probleem is, begrijp ik dit niet, want ik heb hier geen en nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7

@abj Dat komt mij onbekend voor. Ik zit met mijn iPhone, iPad, macBook en Windows laptop met dezelfde en verschillende browsers ingelogd. Dit zonder enig probleem.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK en @Ron H,

Bedankt voor jullie bericht. Fijn dat het inmiddels is opgelost! @RicoK Kan gebeuren hoor 😊. Helaas kan ik het zelf nu niet ongedaan maken of aanpassen aangezien wij een klein probleempje hebben om het topic te openen aan de achterkant. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost! 

Hey @Groentjuh 

Ik ben niet helemaal bekend met de termen die je gebruikt en weet dus niet of het probleem voor je is opgelost of niet. Kun je dit misschien verder toelichten?

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Ahaa @Groentjuh, fijn dat het in orde is 😊. Bedankt voor het laten weten!

Reputatie 7

@Amy @Roeqajja Zie @Groentjuh’s reactie. Misschien dat Amy haar gisteren uitgestuurde e-mail kan aanvullen met deze tips?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad een beetje onhandig. 

Ik zal intern eens nagaan of dit opgelost kan worden! Ook ben ik benieuwd of andere hier ook last van hebben. 

@Groentjuh, @wimj12, @Ray, @Ron H, @Scotsman Herkennen jullie dit ook?

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh Bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan hier helaas niets nuttigs aan toe voegen. Ik heb wel Gmail op mijn iPhone maar ik maak er nauwelijks gebruik van.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Scotsman, toch bedankt voor het reageren! 

Reputatie 7

@Ron H Bedankt.

@Amy abusievelijk Ron H zijn reactie als beste antwoord aangemerkt. Zijn reactie is wel de beste reactie tot nu toe, maar nog geen antwoord. Sorry.

Reputatie 7

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

De workaround blijkt hier niet te werken. Als het om een topic gaat waarin ik genoemd word in het niet-afgeschermde deel van het forum, dan krijg ik door klikken op de link het desbetreffende bericht meteen te zien. Maar dan ben ik nog niet ingelogd, ik bekijk het topic dus als “gast”. Maar als “gast” kan ik niet reageren, daarvoor moet ik inloggen. Wat dus niet lukt.

Als het om een bericht in het afgeschermde deel van het forum gaat (b.v. “Forum Experts, denken mee met Simyo”) dan is er het probleem dat ik eerder schetste. Ik kan het bericht niet lezen, en inloggen lukt ook niet. Althans niet op de iPhone.

Reputatie 7

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

@RicoK Dit is het miniatuur scherm hier. Waar klik je op?

Reputatie 7

@Scotsman Omdat wij nu al/nog zijn ingelogd verschijnt daar nu niet het inlogscherm.

Bij mij ziet het er zo uit:

Reputatie 7
Badge +9

Dat is mijn probleem dus. Op de iPhone is inloggen niet mogelijk. Als ik het probeer met de Safari browser (simyo.nl) en vervolgens Mijn Simyo kies dan stuurt hij mij naar de app maar daarmee kan ik niet inloggen op het forum hoewel ik wel op de app ben ingelogd. Merkwaardig.

Reputatie 7

@Ray Jij hebt toch geen iPhone (meer)? Of ben je weer terug?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RicoK,

Bedankt voor je reactie. Wij zijn hier momenteel mee bezig voor je, maar vanwege de afwezigheid van een collega zijn wij nog in afwachting. Zodra onze collega er weer is hoop ik een terugkoppeling te hebben voor je! 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

@de leon  @RicoK  don’t hold your breath, hier is ook nog steeds geen oplossing voor

https://forum.simyo.nl/inloggen-en-wachtwoord-147/inloggen-op-forum-op-2e-computer-werkt-niet-hoe-los-ik-dit-op-46618

Hi @abj,

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat je geen terugkoppeling hebt gekregen onder je topic. Ik zal gelijk ook even navraag doen hierover zodra onze collega weer aanwezig is. Ik zal dan een reactie plaatsen onder het topic zelf!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

@Scotsman, @RicoK, en @HvM

Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen. 

Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel 😊.

Alvast bedankt! 

Reageer