.

Beantwoord

Waarom lukt inloggen op het forum vanuit e-mail op iOS (iPhone) niet?

  • 14 July 2023
  • 53 reacties
  • 378 Bekeken

Reputatie 7

Hallo,

Als een reactie wordt geplaatst in topics waarin je een reactie hebt geplaatst krijg je, althans ik, ik denk dat dat een instelling is, hiervan een melding per e-mail. Ik krijg deze meldingen op mijn Gmail. 
Als ik vanuit de Gmail app op mijn iPad het bericht wil zien en ik moet eerst nog inloggen dan kan ik dat gewoon doen in de browser, in mijn geval Safari, waarin het bericht geopend wil worden. Echter, als ik vanuit de Gmail app op mijn iPhone het bericht wil openen en ik eerst moet inloggen dan opent de Mijn Simyo app, waarin ik dan inlog, maar waarna verder niets gebeurt. Vanuit de Mijn Simyo app is er geen terugkeer naar de browser, wederom Safari, waarin het bericht wil worden geopend.

(Her)kent iemand dit? En wat kan ik (of Simyo?) hieraan doen?

Edit: inmiddels heb ik een workaround gevonden. Als ik langer op de link naar het bericht druk, verschijnt een miniatuurvenster met het reguliere inlogvenster. Als ik daar dan op klik, kan ik wel gewoon inloggen op het forum.

Dit is dus een work-around, maar niet ideaal. Het is mij een raadsel waarom mijn Mijn Simyo app wordt geopend, zodra ik op de link naar het bericht klik.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 October 2023, 13:49

Bekijk originele reactie

53 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ahaa @Groentjuh, fijn dat het in orde is 😊. Bedankt voor het laten weten!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Groentjuh 

Ik ben niet helemaal bekend met de termen die je gebruikt en weet dus niet of het probleem voor je is opgelost of niet. Kun je dit misschien verder toelichten?

Ja, het probleem is opgelost. Ik gaf voornamelijk in dat bericht aan, dat ik kon zien dat Simyo dit probleem heeft opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK en @Ron H,

Bedankt voor jullie bericht. Fijn dat het inmiddels is opgelost! @RicoK Kan gebeuren hoor 😊. Helaas kan ik het zelf nu niet ongedaan maken of aanpassen aangezien wij een klein probleempje hebben om het topic te openen aan de achterkant. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost! 

Hey @Groentjuh 

Ik ben niet helemaal bekend met de termen die je gebruikt en weet dus niet of het probleem voor je is opgelost of niet. Kun je dit misschien verder toelichten?

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

Sorry sorry, wederom een antwoord als beste antwoord gemarkeerd terwijl ik dit niet zo had bedoeld. Maar, @Groentjuh misschien is jouw antwoord wel het beste antwoord. Ik snap dat een Moderator zoiets niet kan verzinnen.

Aan de Mods, @Amy @Roeqajja @Seren , de oorzaak waarom ik wederom een antwoord als beste antwoord heb aangemerkt ligt in het beste antwoord icoontje dat er pas bij komt ná te hebben moeten inloggen. Daar waar dan eerst het duimpje staat is deze opgeschoven voor het beste antwoord icoontje. In de gauwigheid druk ik dan op dit nieuw verschenen icoontje.

Reputatie 7
Badge +9

Ja, het door mij eerdergenoemde bestand bevat inmiddels wat paden, die niet door de App worden geopend. /LoginSSO*, /loginsso*, /nummerbehoud* en /verlengen* gaan niet naar de App toe. Die eerste twee zorgen ervoor dat je weer kan inloggen via het forum.

Reputatie 7

@Ron H Yes. Het lijkt er op. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +6

Kwam er vandaag achter dat het probleem is opgelost Althans bij mijn 😉

Hoi @Ron H,

We hebben van insided nog geen duidelijke terugkoppeling gehad hierover.

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy 

De kans is theoretisch best wel groot dat ook jij net als @Seren eerder een reactie gaat krijgen van Gainsight dan van Insided. 😉

Reputatie 7

Bedankt @Amy, dat is fijn nieuws.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H, @Groentjuh, @RicoK, @Scotsman, @Ray@de leon en @HvM,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen en wordt er aangegeven dat dit probleem deze maand nog wordt opgelost! Als jullie in de tussentijd merken dat dit is opgelost laten jullie het mij dan even weten 😊? 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H,

We hebben van insided nog geen duidelijke terugkoppeling gehad hierover. Ik heb dit daarom even intern bij Simyo voorgelegd bij de juiste afdeling en zijn ermee bezig, hopelijk zullen zij snel met een oplossing komen 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

En is de collega inmiddels weer terug oftewel is er al een update?

Reputatie 7
Badge +6

@de leon  @RicoK  don’t hold your breath, hier is ook nog steeds geen oplossing voor

https://forum.simyo.nl/inloggen-en-wachtwoord-147/inloggen-op-forum-op-2e-computer-werkt-niet-hoe-los-ik-dit-op-46618

 

Hi @abj,


Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat je geen terugkoppeling hebt gekregen onder je topic. Ik zal gelijk ook even navraag doen hierover zodra onze collega weer aanwezig is. Ik zal dan een reactie plaatsen onder het topic zelf!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RicoK,

Bedankt voor je reactie. Wij zijn hier momenteel mee bezig voor je, maar vanwege de afwezigheid van een collega zijn wij nog in afwachting. Zodra onze collega er weer is hoop ik een terugkoppeling te hebben voor je! 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

@abj Dat komt mij onbekend voor. Ik zit met mijn iPhone, iPad, macBook en Windows laptop met dezelfde en verschillende browsers ingelogd. Dit zonder enig probleem.

Reputatie 7

@abj Ik ben bang dat ik jouw post heb gemist. Maar ik begrijp deze niet. Kun je nou niet inloggen op het forum op meer dan een computer? Tegelijk? Als dit jouw probleem is, begrijp ik dit niet, want ik heb hier geen en nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7

@de leon ik liep hier ook al een tijdje tegen aan, maar dacht al die tijd dat het wel aan mij of mijn eventuele instellingen zou liggen. Maar nu dacht ik, dat ik het nu toch maar eens moest gaan melden. Blijkbaar heb ik daar goed aan gedaan, want het ligt niet aan mij of mijn instellingen 🙄😏.

Ik hoop, dat @Amy / @Roeqajja / @Seren spoedig met het bericht komt, dat de Technische Afdeling het euvel heeft kunnen reproduceren en het heeft opgelost. Volgens mij zijn @Groentjuh’s zijn aandragingen erg nuttig.

Maar het is vakantietijd, dus we moeten even geduld hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Is er al een update?

Thanks o.a. @RicoK en @Groentjuh Jullie zijn weer goed bezig mannen. 👍🏻👍🏻
Dit probleem is er al een hele tijd. Mede daarom (en omdat ik er ook geen bal zin in had 😉😁) kwam ik al 150 jaar niet meer hier, vanwege datidiote gedoe om (nietj in te kunnen loggen via een link in een gmail. Helemaal niet eigenlijk. 
Maar nu ben ik wel hier omdat ik dus een email kreeg maar niet kon inloggen en toevallig even via Rico dit topic zag hoe dan wel. Anders was ik hier niet geweest. Ben ik te volgen voor iedereen? Slechte zaak dus Simyo. 
Ik ga nu even dat topic lezen van die email…iets met “Bye, bye…..” Ik hoop niet dat het zich hier handelt om het zogenaamde Heintje Davids syndroom. Die nam ook 4-5 keer per jaar afscheid van haar theater carrière. 🤔🙄😉

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt @Groentjuh en @RicoK! Ik ga dit even voorleggen. 

Reputatie 7

@Amy @Roeqajja Zie @Groentjuh’s reactie. Misschien dat Amy haar gisteren uitgestuurde e-mail kan aanvullen met deze tips?

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem is overigens echt HEEL simpel te reproduceren:

  1. Neem een iPhone.
  2. Installeer de Mijn Simyo app van de App Store
  3. Ga in Safari naar: Het Simyo Forum
  4. Klik rechtsboven op "Inloggen / Registeren”.

Welk gedrag observeren we:

De "Mijn Simyo”-app opent i.p.v. dat deze pagina in Safari geopend wordt. Indien je inlog in de Mijn Simyo app, dan kom je in Mijn Simyo en niet op het forum.

Welk gedrag wensen wij te zien:

Ofwel dat de pagina "https://mijn.simyo.nl/LoginSSO” niet opent via de Mijn Simyo app, dan wel dat je na het inloggen in de Mijn Simyo app dan ingelogd terugkomt op het Simyo forum.

 

Waarschijnlijk is het probleem dat de app ingesteld is om alle "mijn.simyo.nl” pagina's te openen en dat is dus inclusief de Forum inlogpagina. Dat is te doen door iOS feature "Universal Links” te gebruiken. Je hebt daarvoor een "apple-app-site-association” bestand op Mijn Simyo staat waarin staat hoe iOS een link moet openen. Die van Mijn Simyo staat hier:

https://mijn.simyo.nl/apple-app-site-association

Daarin dient denk ik een extra pad 'NOT LoginSSO’ of  'NOT LoginSSO*’ worden toegevoegd en dan is dit probleem waarschijnlijk weg.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Helaas nog geen concrete oplossing hiervoor. Zojuist heb ik weer een mail uitgestuurd. Hopelijk krijg ik snel meer duidelijkheid!

Reputatie 7

Is er al een update?

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman@RicoK, en @HvM

Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen. 

Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel 😊.

Alvast bedankt! 

Is gebeurd. Wellicht dat iemand hier iets mee kan doen.

Reputatie 7

@Amy Ik kan me voorstellen dat binnen een telefonie provider als Simyo meerdere test-telefoons met verschillende OS’en in omloop zijn om bijvoorbeeld een app-update te testen…..🙄. Want hoe kun je iets uitbrengen zonder dat het is getest op bijvoorbeeld Android en/of iOS?

Reageer