.

Beantwoord

Waarom lukt inloggen op het forum vanuit e-mail op iOS (iPhone) niet?



Toon eerste bericht

53 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@HvM Bedankt! Ik zal het opzoeken in het systeem en dit delen met de desbetreffende afdeling. 

@RicoK Goeie vraag. Het probleem is duidelijk dus waarom ze precies een schermopname willen durf ik niet te zeggen. Er word aangegeven dat de persoon zelf geen iPhone heeft om het te testen. 

Als ik meer weet geef ik een update 😊.

Reputatie 3
Badge +1

@Amy Een paar dagen geleden had ik al eens via WhatsApp een schermopname toegezonden. Dus is bij jullie aanwezig.

@RicoK Of dit echt nut heeft, dat is voor mij ook een vraag…🤔

 

Reputatie 7

@Amy Waarom een schermprint? Als wij, met onze iPhones, (nog) niet zijn ingelogd op het forum en we drukken op een link naar een nieuw bericht vanuit de e-mail dan komen we op de betreffende forumpagina. Deze kunnen we, tenzij het een pagina alleen voor invites is, wel gewoon zien, maar zodra we willen reageren en we dus moeten inloggen wordt de Mijn Simyo App geopend om daarin in te loggen. En van daaruit keer je dan niet terug naar de forum pagina.

Mijn workaround is, zoals door @HvM bevestigd, de betreffende link langer ingedrukt te houden, waarna een miniatuur scherm verschijnt. Als je deze dan opent, kun je hier wel gewoon met je 06-nummer inloggen.

Dit is door een ieder bij Simyo te reproduceren. Een schermprint is niet nodig en heeft geen toegevoegde waarde. Waar het hier om gaat is de verwijzing naar de Mijn Simyo App vanuit de link naar een bericht in de e-mail. Als je via de Mijn Simyo App moet inloggen, is dat natuurlijk prima, maar dan moet je wel weer automatisch terug keren naar de forum pagina. Hier gaat het dus mis.

Reputatie 7
Badge +7

@Scotsman, @RicoK, en @HvM

Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen. 

Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel 😊.

Alvast bedankt! 

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde probleem. Bij lang drukken op inloggen/registreren gaat het wel goed.

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Bedankt! Ik heb de titel even aangepast. 

Reputatie 7

Bedankt @Amy.

Omdat ik een Gmail gebruiker ben, maar @Scotsman dus niet, is de titel van mijn topic ietwat onjuist gebleken, omdat het niet specifiek met Gmail te maken schijnt te hebben, maar met iOS en dan een/elke willekeurige e-mail app.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK en @Scotsman,

Ik heb deze vraag even uitstaan bij de juiste afdeling. Zodra ik meer weet zal ik dat met jullie delen 😊.

@Ray Jij hebt toch geen iPhone (meer)? Of ben je weer terug?

 

@RicoK 

 

Ik had inderdaad een tijdje een refurbished 6s om te kijken of ik het wat vond inderdaad. Maar ik heb al tijden een Google Pixel dus Android maar wilde aangeven dat ik er met Android geen last van heb. 

Reputatie 7

@Ray Jij hebt toch geen iPhone (meer)? Of ben je weer terug?

Bij mij werkt het naar behoren. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is mijn probleem dus. Op de iPhone is inloggen niet mogelijk. Als ik het probeer met de Safari browser (simyo.nl) en vervolgens Mijn Simyo kies dan stuurt hij mij naar de app maar daarmee kan ik niet inloggen op het forum hoewel ik wel op de app ben ingelogd. Merkwaardig.

Reputatie 7

@Scotsman Omdat wij nu al/nog zijn ingelogd verschijnt daar nu niet het inlogscherm.

Bij mij ziet het er zo uit:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

@RicoK Dit is het miniatuur scherm hier. Waar klik je op?

 

Reputatie 7

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem (tenminste hier) lijkt hem in de Mijn Simyo app te zitten. De app op zich werkt prima, maar vanuit de app inloggen op het forum (via Service > Bezoek het Simyo forum) leidt tot een vicieuze cirkel app > browser > app > browser etc. etc.

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

De workaround blijkt hier niet te werken. Als het om een topic gaat waarin ik genoemd word in het niet-afgeschermde deel van het forum, dan krijg ik door klikken op de link het desbetreffende bericht meteen te zien. Maar dan ben ik nog niet ingelogd, ik bekijk het topic dus als “gast”. Maar als “gast” kan ik niet reageren, daarvoor moet ik inloggen. Wat dus niet lukt.

Als het om een bericht in het afgeschermde deel van het forum gaat (b.v. “Forum Experts, denken mee met Simyo”) dan is er het probleem dat ik eerder schetste. Ik kan het bericht niet lezen, en inloggen lukt ook niet. Althans niet op de iPhone.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H, bedankt voor je reactie! 

@RicoK Bedankt! Ik heb het even aangepast inderdaad 😊.

Reputatie 7

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hier nog eens nauwkeuriger naar gekeken en ik ervaar iets wat lijkt op wat @RicoK beschreef maar niet helemaal identiek is. Kan iemand die een iPhone heeft het volgende bevestigen:

  1. Open op de iPhone de email die direct (automatisch?) is verzonden door de forum software met titel “Jij bent genoemd in ….”
  2. Klik op de link waarop Safari opent (Safari is mijn standaard iOS browser).
  3. Safari zegt: “Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina”.
  4. Klik op Inloggen.
  5. Dit opent de Simyo app. Klik op Service en Bezoek het Simyo forum.
  6. Dit opent dezelfde Safari pagina als zojuist. Wederom:  “Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina”.
  7. Klik op Inloggen.
  8. Dit spelletje kun je tot in het oneindige voortzetten. Maar het lukt nooit om met een iPhone in te loggen. 
  9. Als ik daarentegen klik op de link in Mail op de iMac dan kom ik direct het forum binnen, zonder te hoeven inloggen.
Reputatie 7

@Ron H Bedankt.

@Amy abusievelijk Ron H zijn reactie als beste antwoord aangemerkt. Zijn reactie is wel de beste reactie tot nu toe, maar nog geen antwoord. Sorry.

Reputatie 7
Badge +6

Herkenbaar!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Scotsman, toch bedankt voor het reageren! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan hier helaas niets nuttigs aan toe voegen. Ik heb wel Gmail op mijn iPhone maar ik maak er nauwelijks gebruik van.

Reputatie 7

@Groentjuh Ik weet dat jij van de Android ben 😉. Het gaat trouwens om de iPhone. Daar word ik doorverwezen naar de Mijn Simyo app.

Bedankt @Amy .

Reageer