.

Beantwoord

Waarom lukt inloggen op het forum vanuit e-mail op iOS (iPhone) niet?

  • 14 July 2023
  • 53 reacties
  • 379 Bekeken

Reputatie 7

Hallo,

Als een reactie wordt geplaatst in topics waarin je een reactie hebt geplaatst krijg je, althans ik, ik denk dat dat een instelling is, hiervan een melding per e-mail. Ik krijg deze meldingen op mijn Gmail. 
Als ik vanuit de Gmail app op mijn iPad het bericht wil zien en ik moet eerst nog inloggen dan kan ik dat gewoon doen in de browser, in mijn geval Safari, waarin het bericht geopend wil worden. Echter, als ik vanuit de Gmail app op mijn iPhone het bericht wil openen en ik eerst moet inloggen dan opent de Mijn Simyo app, waarin ik dan inlog, maar waarna verder niets gebeurt. Vanuit de Mijn Simyo app is er geen terugkeer naar de browser, wederom Safari, waarin het bericht wil worden geopend.

(Her)kent iemand dit? En wat kan ik (of Simyo?) hieraan doen?

Edit: inmiddels heb ik een workaround gevonden. Als ik langer op de link naar het bericht druk, verschijnt een miniatuurvenster met het reguliere inlogvenster. Als ik daar dan op klik, kan ik wel gewoon inloggen op het forum.

Dit is dus een work-around, maar niet ideaal. Het is mij een raadsel waarom mijn Mijn Simyo app wordt geopend, zodra ik op de link naar het bericht klik.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 October 2023, 13:49

Bekijk originele reactie

53 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK,

Bedankt voor je bericht. Dat is inderdaad een beetje onhandig. 

Ik zal intern eens nagaan of dit opgelost kan worden! Ook ben ik benieuwd of andere hier ook last van hebben. 

@Groentjuh, @wimj12, @Ray, @Ron H, @Scotsman Herkennen jullie dit ook?

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Geen iPad, dus niet na te bootsen voor mij. Op Android heb ik dat niet zo ervaren.

Reputatie 7

@Groentjuh Ik weet dat jij van de Android ben 😉. Het gaat trouwens om de iPhone. Daar word ik doorverwezen naar de Mijn Simyo app.

Bedankt @Amy .

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh Bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan hier helaas niets nuttigs aan toe voegen. Ik heb wel Gmail op mijn iPhone maar ik maak er nauwelijks gebruik van.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Scotsman, toch bedankt voor het reageren! 

Reputatie 7
Badge +6

Herkenbaar!

Reputatie 7

@Ron H Bedankt.

@Amy abusievelijk Ron H zijn reactie als beste antwoord aangemerkt. Zijn reactie is wel de beste reactie tot nu toe, maar nog geen antwoord. Sorry.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hier nog eens nauwkeuriger naar gekeken en ik ervaar iets wat lijkt op wat @RicoK beschreef maar niet helemaal identiek is. Kan iemand die een iPhone heeft het volgende bevestigen:

  1. Open op de iPhone de email die direct (automatisch?) is verzonden door de forum software met titel “Jij bent genoemd in ….”
  2. Klik op de link waarop Safari opent (Safari is mijn standaard iOS browser).
  3. Safari zegt: “Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina”.
  4. Klik op Inloggen.
  5. Dit opent de Simyo app. Klik op Service en Bezoek het Simyo forum.
  6. Dit opent dezelfde Safari pagina als zojuist. Wederom:  “Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina”.
  7. Klik op Inloggen.
  8. Dit spelletje kun je tot in het oneindige voortzetten. Maar het lukt nooit om met een iPhone in te loggen. 
  9. Als ik daarentegen klik op de link in Mail op de iMac dan kom ik direct het forum binnen, zonder te hoeven inloggen.
Reputatie 7

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H, bedankt voor je reactie! 

@RicoK Bedankt! Ik heb het even aangepast inderdaad 😊.

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Bedankt.

Exact dat dus. Maar als je dan de link in de e-mail langer indrukt verschijnt daar zo’n miniatuurscherm. Als je, althans ik, daar dan op klikt, kan ik wel in de Safari browser met mijn telefoonnummer en ww inloggen.

Deze workaround werkt voor mij, maar is niet zoals het zou moeten werken,

De workaround blijkt hier niet te werken. Als het om een topic gaat waarin ik genoemd word in het niet-afgeschermde deel van het forum, dan krijg ik door klikken op de link het desbetreffende bericht meteen te zien. Maar dan ben ik nog niet ingelogd, ik bekijk het topic dus als “gast”. Maar als “gast” kan ik niet reageren, daarvoor moet ik inloggen. Wat dus niet lukt.

Als het om een bericht in het afgeschermde deel van het forum gaat (b.v. “Forum Experts, denken mee met Simyo”) dan is er het probleem dat ik eerder schetste. Ik kan het bericht niet lezen, en inloggen lukt ook niet. Althans niet op de iPhone.

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem (tenminste hier) lijkt hem in de Mijn Simyo app te zitten. De app op zich werkt prima, maar vanuit de app inloggen op het forum (via Service > Bezoek het Simyo forum) leidt tot een vicieuze cirkel app > browser > app > browser etc. etc.

Reputatie 7

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman Typefoujte mijnerzijds. Mijn workaround is de link even ‘langer’ ingedrukt te houden totdat daar, althans bij mij, zo’n miniatuurscherm verschijnt met inloggen via telefoonnummer en ww.

@RicoK Dit is het miniatuur scherm hier. Waar klik je op?

 

Reputatie 7

@Scotsman Omdat wij nu al/nog zijn ingelogd verschijnt daar nu niet het inlogscherm.

Bij mij ziet het er zo uit:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is mijn probleem dus. Op de iPhone is inloggen niet mogelijk. Als ik het probeer met de Safari browser (simyo.nl) en vervolgens Mijn Simyo kies dan stuurt hij mij naar de app maar daarmee kan ik niet inloggen op het forum hoewel ik wel op de app ben ingelogd. Merkwaardig.

Bij mij werkt het naar behoren. 

Reputatie 7

@Ray Jij hebt toch geen iPhone (meer)? Of ben je weer terug?

@Ray Jij hebt toch geen iPhone (meer)? Of ben je weer terug?

 

@RicoK 

 

Ik had inderdaad een tijdje een refurbished 6s om te kijken of ik het wat vond inderdaad. Maar ik heb al tijden een Google Pixel dus Android maar wilde aangeven dat ik er met Android geen last van heb. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK en @Scotsman,

Ik heb deze vraag even uitstaan bij de juiste afdeling. Zodra ik meer weet zal ik dat met jullie delen 😊.

Reputatie 7

Bedankt @Amy.

Omdat ik een Gmail gebruiker ben, maar @Scotsman dus niet, is de titel van mijn topic ietwat onjuist gebleken, omdat het niet specifiek met Gmail te maken schijnt te hebben, maar met iOS en dan een/elke willekeurige e-mail app.

Reputatie 7
Badge +7

@RicoK Bedankt! Ik heb de titel even aangepast. 

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde probleem. Bij lang drukken op inloggen/registreren gaat het wel goed.

Reputatie 7
Badge +7

@Scotsman, @RicoK, en @HvM

Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen. 

Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel 😊.

Alvast bedankt! 

Reageer