Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Medische ID toevoegen aan je smartphone [iOS & Android]

  • 30 september 2015
  • 21 reacties
  • 20561 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties



Dat een telefoon goed van pas kan komen bij een noodgeval is bekend, maar wat als je zelf slachtoffer bent? Ook in dat geval kan je smartphone je helpen. Er is veel medische informatie nodig in een geval van nood. Denk hierbij aan allergieën, medicijngebruik en je bloedgroep. Vanaf iOS 8 kunnen omstanders direct deze informatie opvragen en doorspelen aan het ambulancepersoneel. Met Android kun je een ICE contact instellen.

iOS

Deze informatie kan worden opgevraagd zonder je ontgrendelingscode in te vullen. Via je lockscreen klikken omstanders op noodgeval en vervolgens klikken ze linksonder op je medische ID. Jij als eigenaar kan zelf je Medische ID aanvullen met al je belangrijke informatie. Daarnaast kan je aangeven welke personen er gebeld moeten worden in geval van nood. Om deze informatie in te stellen volg je de volgende stappen:

1. Ga naar de gezondheidsapp van Apple.
2. Druk vervolgens rechtsonderin op ‘Medische ID’.
3.Vervolgens kun je een Medische ID aanmaken.
4. Let op! Het schuifje bij ‘toon bij vergrendeling’ moet wel aan staan.

Android

Via Android kan je ook aangeven welke personen in geval van nood (ICE Contact) gebeld moeten worden. Wanneer een persoon in je lockscreen op noodgeval klikt, kan hij kiezen tussen 1-1-2 te bellen of je ICE contact. Je ICE contact stel je in via de volgende stappen:

1. Ga naar ‘Contacten’ en vervolgens naar ‘groepen’.
2. Vervolgens kun je nu zelf een contact toevoegen bij ‘ICE contact bij nood’.

Heb jij al ingesteld wie er als eerste gebeld moeten worden in geval van nood?

21 reacties

Ik heb een Windows telefoon en daar kan het dus weer niet mee?
En hoe doe je dit op een "normale" android telefoon ipv een samsung o.i.d? Ik zie nergens de mogelijkheid hem op het lockscreen te plaatsen, alleen als "snelcontact" in de gewone app lijst waar de eerste letter als logo gebruikt word ipv een egien foto
Ik zie geen "Groepen" in "Contacten".... (Motorola G, Androïd 5.0.2). 😞
Badge
Je kunt op een Android (Samsung) telefoon bij de ICE-contacten een extra veld invullen. Ga naar het ICE-contact, kies bewerken, kies 'veld toevoegen', kies dan 'notities' en schrijf daar je allergie of andere medische conditie op. En dan maar hopen dat je het nooit nodig zult hebben!
Badge +1
Ik zie geen ice contacten in mijn groepen, kan ik die zelf aanmaken of werkt het dan niet?
Badge
Ja, je moet zelf een nieuw contact maken dat je ICE noemt. Hulpdiensten weten dat ze met dat telefoonnummer contact moeten zoeken als er iets gebeurd is. Je kunt het telefoonnummer van je partner ICE noemen, of dat van je kinderen, je ouders, vrienden of je baas. Jij bepaalt dan zelf wie er gebeld wordt in geval van nood. ICE staat voor In Case of Emergency en is internationaal bekend.
Badge +1
Dank je voor je reactie. Ik heb dit contact aangemaakt, maar ik heb schermbeveiliging. Hoe kan iemand dan bij mijn ICE contacten als het scherm vergrendeld is? Als ik dit zelf uitprobeer, dan kan ik via noodoproep alleen een nummer kiezen, maar geen contact aanklikken,
Reputatie 7
Ik heb een Windows telefoon en daar kan het dus weer niet mee?

Ik heb zo een afspraak maar vanmiddag zal ik een uitleg plaatsen hoe dit kan bij Windows Phone. Een app is er volgens mij niet maar zonder app kun je wel bereiken wat je wilt. Even geduld aub 😃
Reputatie 7
Bij deze de ICE uitleg voor Windows Phone 8.1 (gebaseerd op mijn eigen telefoon)

1. Ga naar de store en download de app ICE Message

2. Open de App en je ziet een scherm met ICE Message line 1,2 en 2 (dat moet 3 zijn vermoed ik)

3. Vul in elke regel de gewenste tekst in. Dus bij Line 1: Bij nood bellen met, Line 2: naam + telefoonnr. etc)

4. Als je klaar bent druk je op Set Info Text Tip: Druk deze toets na elke regel, hij wist alles als je per ongeluk afsluit.

5. Druk als laatst op Lock scr Settings en sluit de app.

6. Open Instellingen en dan vergrendelingsscherm. Bij Meldingen kies je voor ICE Message

Als je alles goed hebt gedaan staan jouw ingevoerde Nood-Nummers nu op je vergrendel scherm (Bij mij onderin)

Feedback is welkom, weet je een betere App dan deze graag delen.



@ Mods: Mag deze tekst ook onder het start bericht van Alex?
Badge
Helaas nog steeds niet voor windows phone?
Reputatie 7
Blijkbaar mijn uitleg boven jouw reactie niet gelezen 😉
Badge
Bedankt Raytje. Ik zal de volgende keer verder kijken dan mijn windowsneus lang is
Reputatie 7
Haha, ik heb een voorbeeldje gemaakt hoe het er ongeveer uitziet. Degene die Windows Mobile 10 (preview) al hebben kunnen hem ook gebruiken. Dit voorbeeld is gemaakt met een Lumia 535 met daarop Windows mobile 10 preview build: 14267.
Reputatie 6
Badge +9
Een nadeel van deze standaard in IOS optie vind ik dat iemand een aantal handelingen moet doen om bij jouw medische gegevens te komen. Iemand die die stappen niet weet, volgt ze dus ook niet.

Wat ik een stuk beter vind, is een speciale ICE app (uit de app store) die alle noodzakelijke gegevens zoals je naam, geboortedatum, bloedgroep, evt. ziektes en de te bellen nummers van familie duidelijk en centraal in je lock screen zet. Dus gewoon in jouw persoonlijke lockscherm en direct zichtbaar voor iedereen. Dat heb ik al een hele tijd op mijn iPhone.
Reputatie 6
Badge +10
Haha, ik heb een voorbeeldje gemaakt hoe het er ongeveer uitziet. Degene die Windows Mobile 10 (preview) al hebben kunnen hem ook gebruiken. Dit voorbeeld is gemaakt met een Lumia 535 met daarop Windows mobile 10 preview build: 14267.

Ziet er goed uit Raytje 🙂!


Wat ik een stuk beter vind, is een speciale ICE app (uit de app store) die alle noodzakelijke gegevens zoals je naam, geboortedatum, bloedgroep, evt. ziektes en de te bellen nummers van familie duidelijk en centraal in je lock screen zet. Dus gewoon in jouw persoonlijke lockscherm en direct zichtbaar voor iedereen. Dat heb ik al een hele tijd op mijn iPhone.

Laten we horen dat het niet nodig is, beste de leon, maar hartstikke bedankt voor deze aanvulling 🙂!
Ik heb een Windows telefoon en daar kan het dus weer niet mee? Koop een Apple en stel geen kinderachtige vragen...
Reputatie 7
Beste Edbuis,

Jouw reactie is ook niet echt volwassen te noemen. Daarbij is de bewuste opmerking reeds beantwoord met een uitleg hoe het dus wel kan.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Edbuis,

Leuk dat je reageert op het Simyo forum, maar ik wil je wel vragen het gezellig te houden. Het is juist goed dat Ikke26 deze vraag stelt, want dankzij de reactie van Raytje weten we nu dat het wel mogelijk is met een Windows Phone :D

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je reactie!
Reputatie 5
Badge +10
Wie gebruikt eigenlijk deze optie om de gegevens in de telefoon te zetten en wie weet eigenlijk hoe hij/zij erbij moet komen?

Op Apple IOS weet ik het wel en heb ik het ook maar zou iemand met Andriod het vragen zou ik het echt niet weten!
Reputatie 7
Staat in het start bericht 🙂
Badge +7
@maikel.twinnie
. Wanneer een persoon in je lockscreen op noodgeval klikt, kan hij kiezen tussen 1-1-2 te bellen of je ICE contact.

Is dit het antwoord op je vraag?

Overigens wist ik zelf niet eens dat dit kon. Weer wat geleerd 🆒 Heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel mensen dit gebruiken.

Reageer