.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9

God zij dank kon in ieder geval het schrikkeljaar nog wel doorgaan. :sunglasses:
Dat was inderdaad fijn, ja.

Reputatie 7
Badge +6

Leuk! @ Groentjuh :joy:

 

@ de leon, ja die dan weer wel gelukkig, hahahaha! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan er nog 2 toevoegen:

  • Test luchtalarm mei 2020: Nee hoor 404, die was er niet.
  • Test luchtalarm juni 2020: Nee hoor 404, die was er niet.

Dat heeft echter niets met Corona te maken, want het luchtalarm wordt niet getest op feestdagen.

Wist je dat......ik een aantal stekende muggen in de aanbieding heb? Ik vraag er echt niet veel voor. Voor een prikkie mag je ze hebben.

🤓🤓

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat......ik een aantal stekende muggen in de aanbieding heb? Ik vraag er echt niet veel voor. Voor een prikkie mag je ze hebben.

🤓🤓

Bij mij overleven zulke dingen het alleen als zij uitslapers zijn. Als ze zich laten horen als ik nog wakker ben dan hebben ze grote kans om iets met hoge vaart tegen te komen, dat vele malen groter is dan zij zelf. Van de drie die dat hebben geprobeerd, heeft geen een het overleeft. Een had het geluk een paar dagen te kunnen overleven; Ik was moe :sleeping:

Het is zeker alleen ophalen? Of doe je ook aan verzenden?

Kosten  koper, exclusief BTW. Als je even je adres geeft stuur ik ze in de goede richting.

Risico is voor ontvanger.😁

Reputatie 7
Badge +9

Kosten  koper, exclusief BTW. Als je even je adres geeft stuur ik ze in de goede richting.

Risico is voor ontvanger.😁


Ik zag net dat je ze kennelijk inderdaad de goede richting op had gestuurd. Er zaten er een paar te wachten. In de hal heb ik voor ze geapplaudisseerd en daarna ben ik ze kwijt geraakt...

Reputatie 7
Badge +6

@ friesian, hahaa!

Reputatie 7
Badge +9

@Friesian, is dit een oplossing daarvoor?

@Friesian, is dit een oplossing daarvoor?

Geen idee @ Groentjuh, ligt eraan wat en hoe je het gebruikt en of muggen kunnen lezen.:stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat het al een tijdje stil is in dit topic?

Nou laten we dat eens veranderen!

 

Wist je dat als je in een jaar ruim 4000 kilometer fietst:

  • Na enkele jaren zelfs fietsnaven versleten kunnen raken?
  • Een fietsketting enkele schakels langer kan zijn geworden?
  • Tandwielen dan geen tanden meer hebben, maar haaienvinnetjes?
  • Het profiel van je banden kan zijn verdwenen?
  • Banden zonder profiel veel gevoeliger zijn voor scherpe steentjes?

Wist je dat:

  • Het met een versleten fietsnaaf het zwaar fietsen is?
  • Het met versleten tandwiel/uitgerekte ketting het accelereren met de fiets onmogelijk wordt?
  • Het met een lekke band ongeveer onmogelijk is om te fietsen?

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een momentje klussen aan de fiets! Ondanks alle maatregelen willen we toch fit blijven, dus geen winterslaap voor de fiets dit jaar! De tandwielen zijn nog prima, maar fietsnaaf en banden zijn zeer aan vervanging toe!

Overigens zelfs met het vervangen van al die onderdelen is het onderhoud van mijn fiets nog steeds goedkoper dan het auto-onderhoud!

Reputatie 6
Badge +6

Zoals Lange Frans zou zeggen: héél interessant! 😄

Ik zat laatst nog te kijken naar m'n verroeste moeren. Ben zelf alleen niet zo handig, veel meer dan een band plakken heb ik nooit gedaan. Doe jij dit soort dingen allemaal zelf, of besteed je het uit aan iemand die ervoor geleerd heeft?

Reputatie 7
Badge +9

Zoals Lange Frans zou zeggen: héél interessant! 😄

Ik zat laatst nog te kijken naar m'n verroeste moeren. Ben zelf alleen niet zo handig, veel meer dan een band plakken heb ik nooit gedaan. Doe jij dit soort dingen allemaal zelf, of besteed je het uit aan iemand die ervoor geleerd heeft?

Op mijn fiets heb ik wel een onderdeeltje zelf vervangen. Afgelopen woensdag assen, wielen en banden. Nu gaat die fiets gemiddeld 3km/u harder. (Huidige opgenomen Vmax: 40,5 km/u; maar dat kon zelfs met de oude naaf veel harder!)

De remmen, remkabels, versnellingskabels, kettingbladen, trapas, ketting, freewheel, deraulleurtandwieltjes, achterderailleur, zadel, dynamo, lichtlijnen, voorlicht, achterlicht en fietsbel kan ik zelf ook prima vervangen indien nodig (allemaal al eens zelf gedaan op deze fiets!). Het is overigens nu de derde ketting en set tandwielen!

Als ik het zou uitbesteden is ie sowieso economisch total-loss zeg maar. Maar een paar onderdeeltjes nu en dan is goedkoper dan een hele nieuwe fiets en met die paar onderdeeltjes kan die fiets dan weer prima verder.

Ik hou er sowieso van om kapotte dingen te proberen te maken; Het is kapot. Als ik het goedkoop kan repareren, dan is de vaak goedkoper dan helemaal nieuw kopen.

Wist je dat..... Ik morgen naar de tandarts moet en dat de deurklink aan de beste kant zit als ik weer buiten ben? 😅🤣

Reputatie 7
Badge +7

Wist je dat ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens ingelogd ben op dit forum, en nog steeds veel postings zie van mensen die ver boven hun bundel zijn?

Reputatie 7
Badge +7

Wist je dat ik dit eigenlijk helemaal niet leuk vind? Ik heb op mijn Android telefoons een maximum ingesteld, en gebruik zelden meer dan 10% van de 2GB bundel die ik heb. Dus normaal kom in niet buiten de bundel.

Ja, ik ken de verhalen van eigen verantwoording maar eigenlijk vind ik het triestdat de verhouding tussen binnen bundel en buiten bundel prijzen compleet zoek is. Niet alleen bij Simyo trouwens.

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat ik dit eigenlijk helemaal niet leuk vind? Ik heb op mijn Android telefoons een maximum ingesteld, en gebruik zelden meer dan 10% van de 2GB bundel die ik heb. Dus normaal kom in niet buiten de bundel.

Ja, ik ken de verhalen van eigen verantwoording maar eigenlijk vind ik het triestdat de verhouding tussen binnen bundel en buiten bundel prijzen compleet zoek is. Niet alleen bij Simyo trouwens.

Ja, het is een bekend probleem. Ik zie daar alleen niet zo snel verandering in komen.

Iedereen ziet graag dat dit punt ander geregeld gaat worden. We moeten het doen met een coulance regeling…

Bij andere providers werkt het anders, maar daar betaal je meestal ook voor. Zakelijk heb een abonnement met data knijpen en onbeperkt bellen/SMSen, waardoor daar geen verrassingen voor de baas op de rekening komen. Maar ja, dat is 5,50 euro duurder per maand dan een vergelijkbaar abonnement hier.

Overal voor- en nadelen die ieder voor zich dient af te wegen. Goedkoop bij simyo met het buiten de bundel risico of elders en dan bijvoorbeeld duurder of ander netwerk of weer andere nadelen die spelen bij die provider. Die afweging zal bij iedereen anders zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Veranderen zal het niet snel, totdat wellicht de EU iets doet. Net zoals ze met roaming kosten hebben gedaan. Simyo heeft een coulance regeling, maar ik vermoed dat je die alleen krijgt als je er om vraagt. 

Maar inderdaad, het is je keuze om bij Simyo te blijven of de overstap te maken naar een ander.

 

 

Reputatie 7

@wimj12 Ja, het zogenaamde ‘piep-systeem’ wordt wel gehanteerd….. :rolling_eyes: .

Ik denk niet dat er vanuit de EU iets aan kan worden gedaan. Het is de eigen keuze. Kies je voor Simyo, omdat deze bijvoorbeeld prijs-technisch aantrekkelijk is, dan ga je akkoord met de(ze) voorwaarden. Wil men deze niet accepteren dan moet men op zoek naar een andere mobiele telecom-provider. Keuze genoeg.

Let wel: mijn reactie neemt niet weg, dat ik ook moeite heb met dit beleid en graag zou zien dat er verandering in gaat komen. 

Wist je dat het al een tijdje stil is in dit topic?

Nou laten we dat eens veranderen!

 

Wist je dat als je in een jaar ruim 4000 kilometer fietst:

  • Na enkele jaren zelfs fietsnaven versleten kunnen raken?
  • Een fietsketting enkele schakels langer kan zijn geworden?
  • Tandwielen dan geen tanden meer hebben, maar haaienvinnetjes?
  • Het profiel van je banden kan zijn verdwenen?
  • Banden zonder profiel veel gevoeliger zijn voor scherpe steentjes?

Wist je dat:

  • Het met een versleten fietsnaaf het zwaar fietsen is?
  • Het met versleten tandwiel/uitgerekte ketting het accelereren met de fiets onmogelijk wordt?
  • Het met een lekke band ongeveer onmogelijk is om te fietsen?

Ik denk dat het weer tijd wordt voor een momentje klussen aan de fiets! Ondanks alle maatregelen willen we toch fit blijven, dus geen winterslaap voor de fiets dit jaar! De tandwielen zijn nog prima, maar fietsnaaf en banden zijn zeer aan vervanging toe!

Overigens zelfs met het vervangen van al die onderdelen is het onderhoud van mijn fiets nog steeds goedkoper dan het auto-onderhoud!

Wist je dat...... Ik een nieuwe tweedehands ijzeren ros heb gekocht en dat dat een hoop dubbeltjes en kwartjes scheelt? Om precies te zijn een racefiets gekocht. 😎 voor het eerst dat ik zoiets heb. 

Reputatie 6
Badge +6

Lekker hoor! Daar ga je vast een hoop plezier aan beleven 😊 En afgaande op de foto die je wel eens hebt gedeeld van je omgeving, denk ik dat je mooie tochtjes kan maken!

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat...... Ik een nieuwe tweedehands ijzeren ros heb gekocht en dat dat een hoop dubbeltjes en kwartjes scheelt? Om precies te zijn een racefiets gekocht. 😎 voor het eerst dat ik zoiets heb. 

Ik zit eraan te denken om een racefiets aan te schaffen, zodat ik meer mogelijkheden heb om bijvoorbeeld onderhoud te plegen en om slijtage een beetje te kunnen verdelen. Een racefiets geeft ook de mogelijkheden om meer sportief gerichte keuzes te maken. Hogere ratio in de versnellingen, klikpedalen en andere sportieve keuzes.

Mijn huidige fiets is op dit moment een beetje alleskunner; Daardoor kom ik op hogere snelheden eigenlijk wel een versnellinkje te kort en daarnaast blijft het een oude degelijke maar vooral ZWARE fiets. Desondanks ik heb het voor elkaar gekregen om met die fiets 52 kilometers per uur als maximale snelheid te bereiken, maar tegen een racefiets legt die fiets het toch echt af. Met 700+ kilometer per maand in 2021 is het ook een flinke aanslag op zo'n fietsje, dus misschien eens kijken wat de tweedehands markt aan aanbod heeft!

Wist je dat ik de eerst onderdelen voor een opknapbeurtje binnen heb. Diverse onderdelen zijn weer eens aan vervanging toe. Dit jaar is het goed webshops afspeuren, want de gewenste onderdelen zijn moeilijker te krijgen met al die extra fietsers!

Reputatie 7

Wist-je-dat ik vorig jaar zomer mijn 3-fietsen (een MTB, een racefiets en een toerfiets) voor een erg mooie (lees: best wel hoge) prijs had verkocht via Marktplaats, omdat ik van de MTB en de racefiets al weer een tijdje geen gebruik had gemaakt en de toerfiets aan het opraken was en hiervoor één nieuwe fiets in de vorm van een sportieve toerfiets met veel versnellingen, verende voorvork, schijfremmen, naafdynamo, etc etc heb terug gekocht. Dit is een erg fijn licht lopend en comfortabel stalen ros.

NB @Groentjuh juist die klikpedalen op mijn racefiets waren de reden dat ik hiervan te weinig gebruik had gemaakt. Bijna elke tocht viel ik wel een of twee keer, omdat ik niet op tijd uit mijn pedalen kwam….:rolling_eyes:

Reputatie 1
Badge +1

Nog niet aan de elektrische fiets Rico?

Nu mijn wist je datje:

Het regent 90% van de tijd niet in NL

Bron

Wij NL zijn goed in klagen over het weer, maar eigenlijk valt het dus heel erg mee.

Reputatie 7

Nog niet aan de elektrische fiets Rico?
 

Eeuh, nee, @Reijg, vanwaar je vraag?

Reageer