.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?



Toon eerste bericht

261 reacties

Reputatie 7

@Bas Ja, dat is dan wel weer de keerzijde, een weg terug is er (bijna) niet meer… :)

Wist je dat er meiskuhs bestaan welke Apple fanboys zijn en slapeloze nachten hebben vanwege Friesian? Zou dat alleen komen door Apple adoratie? 😛 Ieder zijn hobby. :8

Ooops verkeerd topic, sorry. 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, Friesian!

Zelf ben ik een Android- fan. Ik weet niet waarom als ik heel eerlijk ben. Gewenning geweest. Ik stap heel moeilijk over van iets dat ik gewend ben. Heb ik ook met restaurants, kappers, etc. Kan het ook komen omdat ik veel Dragonball Z keek en de Android Saga één van de tofste vond? Ik weet het niet. Het ligt echter diep.

Android, I love you.
Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het geheel met je eens Rico. En velen anderen ook, getuige dit stukje uit de consumentengids van april 2020. De Apple fanboys vinden bovengemiddeld hun Appeltje blijkbaar zo’n fijn apparaat dat ze trouw aan het merk blijven. Geldt voor mij ook. Kijk vooral naar de percentages merkentrouw en gebruiksgemak bij de Apple. Komt geen enkel merk bij in de buurt. Ik denk overigens dat er eenzelfde beeld is bij de telefoons. 
In een ander topic werd mij gevraagd waarom ik toch zo’n hekel heb aan Samsung. Hekel? Nee, dat kan ik niet zeggen. Ik vind ze niet zo handig om mee te werken èn ik vind dat hun toestellen de laatste jaren uiterlijk steeds sterker op iPhones gaan lijken. Best vreemd dus. :thinking: Dat ik dan denk dat het een iPhone is. Wat mij wel lichtelijk irriteert is dat met name weer de Samsung gebruikers graag jouw iPhone afkraken. Slaat nergens op. Moet toch een zekere afgunst in zitten, denk ik dan maar. :smile:

@Bas ik herken dat helemaal. Eens je in die sekte bent opgenomen, kom je er nooit meer uit. En inderdaad al die ‘extra’ dingen die je in Android kan doen, hoef ik ook niet. Nooit gemist.  En vooral al die bloatware niet. Alleen maar ergerlijk  :laughing:

 

Goed nieuws voor alle Apple fanboys.

Ik ben toch gezwicht en heb een Apple-product gekocht. Kon de verleiding niet weerstaan.

Na al die slapeloze nachten.
Jullie kunnen eindelijk achter het Apple-vizier vandaan. :P




🆒
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

En, hoe bevalt het?

Ik zelf ben ook overgestapt van Android naar Apple, maar dan een half jaar geleden. Ik ben er echt heel blij mee. Vooral het FaceTimen is een heel leuke extra aan Apple producten. Ik weet dat je ook mogelijkheden hebt om te beeldbellen met Android telefoons, maar FaceTime werkt erg soepel en iedereen die een iPhone heeft, heeft de app. Je hoeft er niets aparts voor te downloaden bijvoorbeeld. Tot nu toe bevalt het dus prima 🆒

Groetjes,
Caspar

Beste mensen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt sommige van jullie reacties in dit topic. Het uitrollen van updates van Samsung, de persoonlijke voorkeur voor iPhone of Samsung staat helemaal buiten dit topic. IOS en Android zijn de meest gebruikte besturingssystemen op dit moment op telefoongebied. Android komt van Google.

Of je lange tijd Android updates krijgt is alleen afhankelijk van de producent van de telefoon, het merk. Of dit nu Samsung is of Huawei of bijvoorbeeld Wiko daar kan al minder verschil in zijn. Maar er zijn ook merken die verrassend lang updates van Google uitrollen.

Wanneer je net als ik Android gewend bent dan ken je dat systeem het beste, de voordelen, de open source technology die wordt gebruikt kan dan voor anderen en ik het meest aanspreken. Zoals dat bijvoorbeeld ook geldt voor backups van Whatsapp ook al is het FB.

Anderen die IOS Als voorkeur hebben daar is niks mis mee mag best. Maar ik zou om de woorden die de leon ooit weleens heeft gebruikt niet achter een Apple vizier steeds de Samsung gebruiker in de gaten willen houden. Als iemand dat wil mag dat maar ik geniet graag van mijn nachtrust en mijn hobby's.😉😇

Reputatie 5
Badge +6
Hey iedereen,

Ik ben een developer voor apps, in iedere geval amateur en meer voor het proberen en leren, daarvoor is Android perfect. Apple daarentegen is veel moeilijker gemaakt om te programmeren omdat je het ook echt op Apple moet compilen, en dat kost dan weer een paar duizend euro voor een speciale laptop om te programmeren. Dit gaat mij iets te ver.
Ook is het op Android veel opener qua instellingen en heb je vaak meer opties(niet altijd apple fans).

Op dit moment heb ik Android 6.0 en ben daar erg tevreden mee ook omdat je nu per app de permissies kan toewijzen, bij bijna elke android update zijn er veel opimalisaties voor de processor en het geheugen waardoor de software nog beter gebruik maakt van de hardware. Daarnaast vind ik het fijn om de laatste software te hebben omdat er vaak leuke dingen meekomen. Zo is er met Android 7.0 ookwel Nougat (eergisteren uitgekomen) een splitscreen functie waardoor je 2 apps op je scherm tegelijk naast elkaar kunt gebruiken. Ook krijg je nu Instant apps op Android waardoor je zonder een app te downloaden de app kunt gebruiken.

met vriendelijke groet,

Paul

Post Scriptum: Een lang antwoord ik weet het, vond het gewoon een erg interessante vraag.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PaulH,

Wat enorm leuk dat je een developer bent. Toevallig begin ik in september met een HBO cursus Java Programmeren. Een oude passie weer tot leven brengen. Wellicht dat het me van pas komt! Android is inderdaad veel toegankelijker dan iOS van Apple. Ik heb ook een vermoeden dat dat een van de grote redenen is dat mensen die voor Android kiezen om die reden niet bij Apple willen zijn.

Ik kijk enorm uit naar de Android 7.0. Laten we hopen op een meesterwerk!

Lang, maar zeer nuttig antwoord! We leren je nu al erg goed kennen. Leuk!

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +9
Android is inderdaad veel toegankelijker dan iOS van Apple. Ik heb ook een vermoeden dat dat een van de grote redenen is dat mensen die voor Android kiezen om die reden niet bij Apple willen zijn.

Groetjes,
Ilias


Maar als al die hatseflatserij je niet bijster interesseert, laat staan dat je er diep van onder de indruk bent, tja.....dan is mijn ervaring -ook een Android foon en tablet in bezit en ermee gewerkt hebbende- dat ik veel liever werk met IOS en / op mijn Appletjes. Niet zo'n flauwekul allemaal. 🆒;)
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, dan kan! Wellicht dat ik ooit zal kiezen voor een iPhone om er heel goed aan te wennen en ook een iPhone fan te worden. HA! Grapje.

Hihi!

Groetjes,
Ilias
Eigenlijk is het best te verklaren waarom een groep mensen voor Apple en Simyo kiezen. Ze zijn gewoon fan van dezelfde kleur.
🙂
Reputatie 7
Badge +9

Als je goed leest hebben wij allen (dacht RicoK ook, die het alleen niet benoemt) langere of kortere tijd ook met Android devices gewerkt en gaat de voorkeur uiteindelijk toch uit naar IOS. Heeft dus niet echt te maken met wat je gewend bent maar meer met welke van de 2 je het dus blijkbaar toch fijner vindt om mee te werken. Er wordt dus gesproken vanuit (ruime) ervaring met beiden. 

O, en hoef niet steeds geciteerd te worden hoor.  :grin:

@Tessanne Ik zie dat bij een van mijn collega’s ook. Die is na heel lang overgestapt van iPhone en IOS naar Samsung en Android. Ook vanwege de hoge aanschafprijs van de iPhone die eigenlijk gewenst was. Android zit nu wel in haar systeem maar de iPhone en het gebruiksgemak van IOS blijven lonken, merk ik toch steeds. Ze zegt het niet maar zie het wel. :yum:

Reputatie 5
Badge +6
Eigenlijk is het best te verklaren waarom een groep mensen voor Apple en Simyo kiezen. Ze zijn gewoon fan van dezelfde kleur.
:)


Oranje?
:D
BTW wit is geen kleur.

Groet Paul

BTW wit is geen kleur.


Daarom is er de speciale Simyo k(/t)aartkleur.
🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hahaha, interessante verklaring Friesian! Geen kleur bestaat niet 😛, ook wit is een kleur die er is in allerlei varianten. Als je wit laat vallen, heb je gebroken wit 😃!

Verder past die taart eigenlijk het best bij Android gebruikers. Android is heel slim. Ze geven hun software de naam van eten. Liefde gaat door de maag. Ik ben benieuwd naar een onderzoek van gewicht tussen Apple gebruikers en Android gebruikers.

Ik heb in ieder geval wel zin in een Nougat!

@de leon zal ik dan ook niet steeds jouw te citeren met de donderpreek van meneer pastoor of een wagen en pek met veren? Ik denk ik vraag het maar even terloops.😁😁

Interessant, dus het wachten is/zou kunnen zijn op.....KOMTIE....?
Android hutspot, Android haggis voor Scotsman en de overigen, Android bratwurst, Android vogelnestjessoep......
Android sushi (aerme fiscus van Simyo:))

Als toegift... Android appeleflap, Android appelemoes.
Reputatie 3
Badge +5
Friesian, hahahaha! Stel je eens voor dat Android met een meesterlijke Iliasachtige reclame komt:

Een nieuwe update voor Android waarmee we onze concurrent laten zien dat het een 'Piece of Cake' is om hen te verslaan. Wij introduceren de Android Apple Pie.

Ik huil.

@de leon Zojuist ook maar eens een forum account aangemaakt op iCulture. Dat Forum ga ik vandaag maar eens doorlezen.
@Ray Ik weet niet meer of dit al eens werd genoemd, maar sowieso is iCulture een bron van informatie.

Ja @de leon had mij erop gewezen. Maar net als Iphoned.nl kon ik hem al :) Toch bedankt.. :thumbsup_tone1:

Wat betreft je laatste @. Ik betwijfel het...wie zich in het verleden wel eens negatief uitgelaten heeft over Apple....die blijft voor eeuwig in het vizier van de Apple fanboys en daar is niets meer aan te doen. 🆒
Achter het Apple-vizier slapen we nooit, Friesian.

Wist je dat........ik grootvizier ben? :P

Ooops verkeerd topic, sorry ! 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat alle Apple gebruikers fan van Het Klokhuis zijn? Oops ook verkeerd topic 😃
Reputatie 3
Badge +5
Wat een nostalgie... 't Klokhuisje. Is dat de reden waarom wij zo briljant zijn?
Nope, dat is de reden waarom we heel vaak - even Apeldoorn bellen. :)

On topic..
Afgezien van het besturingssysteem. Om welke reden zou ik een telefoon kopen waarbij je niet eenvoudig zelf de batterij kunt omwisselen? Zeg nou eerlijk, een batterij kost een paar tientjes. Oude eruit, nieuwe erin. En klaar is Sjakie.:)

Een batterij die gesealed zit komt niet alleen bij Apple voor maar ook bij een aantal Android merken. Een vaste batterij, niet mijn ding...
Reputatie 3
Badge +5
Daar ben ik het wel met je eens. Scheelt bij een defecte batterij ook een heleboel kosten als je zelf een batterij kan vervangen!

Reageer