.

Beantwoord

Uitvliegen en een nieuwe start beginnen, want ik ga van oranje naar roze.


Reputatie 4
Badge +8
  • Actief Simyaan
  • 207 reacties
Beste forumgenoten en moderators,

Hierbij neem ik afscheid van een dierbare familie, genaamd Simyo.
Ik ga namelijk (maandag 3 augustus 2015) verhuizen van Simyo naar T-Mobile, en ga dus het familie nest verlaten.
T-Mobile biedt mij veel meer aan, dan wat Simyo (helaas nog niet) kan leveren op dit moment, plus dat ik ook nog eens € 10,50 per maand ga besparen op mijn mobiele telefoonrekening.

Want voor € 24,50 per maand (deze speciale actie is inmiddels gestopt!)) krijg ik:
> Databundel van 3 GB (3000 MB), en geen buiten de bundel kosten. (de snelheid wordt dan wel verlaagd)
> Kosteloos gebruik van het 4G netwerk
> Onbeperkt bellen binnen Nederland
> Onbeperkt sms'en binnen Nederland en de gehele EU (zonder bijkomende kosten in het buitenland)
> 120 minuten bellen in het buitenland (gehele EU), en gratis gebeld worden in het buitenland.
> Net zo goede dekking binnen mijn gemeente, als bij KPN.

Dit abonnement sluit ook veel beter aan mijn huidige behoefde, ten aanzien van mijn abonnement bij Simyo.
Want ik mis bij Simyo: speciale buitenlandbundels binnen of naast je abonnement , gratis gebruik van het 4G netwerk, onbeperkt bellenbundel en geen buiten de bundel kosten bij overschrijden van de databundel.

Ik heb aan Simyo een goede provider gehad, met een zeer goede service!
Ook heb ik veel mensen kunnen helpen via dit forum, samen met Friesian, Raytje, Maikel.Twinnie en Scotsman, en natuurlijk de moderators Ruud, Ernst, Tiury en Ali.

Ik wens jullie nog veel forum plezier toe, en nog veel bel plezier als abonnee.

Ik heb geen idee, of ik vanaf morgen of dinsdag nog kan inloggen op het forum van Simyo (als ex-abonnee), dus misschien kan iemand daar nog een antwoord op geven.

Allemaal nog veel succes bij de "Beste mobiele provider van Nederland"!!
icon

Beste antwoord door Tiury 3 August 2015, 12:50

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit klinkt allemaal heel redelijk. In jouw situatie had ik misschien wel hetzelfde gedaan. Voor mijzelf blijft Simyo een prima keuze: een abonnement op het laagste pitje, en voor als ik in Nederland ben neem ik er een passend bundeltje bij. Na vertrek uit NL zet ik de bundel weer uit. Toch mooi dat er voor "elck wat wils is" vandaag de dag. Ik herinner me nog de tijd toen ik een schooljongen was en dat je uit diverse telefoonaanbieders kon kiezen, zolang die maar PTT heette, en dat alle telefoontoestellen zwart waren. Misschien zien we je hier nog wel eens!
MichD.

In de tijd dat ik de eer heb gehad om jou als forumgenoot te hebben heb ik je ervaren als een zeer hulpvaardige geweldige gozer. Altijd heel duidelijk in je reacties, heel erg to the point. Je hebt op mij een onuitwisbare zeer grote indruk gemaakt.
Ik begrijp je keuze en motivatie.
Het ga je goed, forumkanjer.

Friesian.
Wake up call!!!

MichD gaat ons verlaten!!!!


Ik wens je veel geluk bij T-mobile. En ons helemaal verlaten hoeft niet hè 😉 Neem een prepaid kaartje en je kan zo weer inloggen. Je moet alleen een nieuw account maken :D

Het gaat je goed :)

Ps. Op hun forum kun je nu je ervaring als ex-Vodafone medewerker laten zien 😃
Reputatie 4
Badge +8
Beste Scotsman, Friesian en Raytje,

Ontzettend bedankt voor jullie verwarmde reactie, echt super fijn om deze te mogen lezen.
Zelf vind ik het ergens ook wel jammer, om dit forum te moeten verlaten, zeker omdat ik het (net zoals jullie) erg fijn vond om andere Simyanen te mogen helpen bij hun vraag of probleem.
Ook was ik een goede hulp voor Ruud en Tiury, tijdens de bekende 4G storing een tijdje geleden.

Erg fijn en super om te mogen lezen, dat ik een goede aanvulling was op dit forum!
En Raytje bedankt voor je goede tip, om een prepaid te nemen bij Simyo, om zo te kunnen blijven deelnemen aan het Simyo forum.
Ik zal daar zeker over na gaan denken!

Vraag aan 1 van de moderatoren:
Tot wanneer kan ik nog inloggen op "Mijn Simyo" en het "Forum"??
Want het zou handig zijn, als ik nog mijn facturen en de de slotfactuur kan inzien, en uiteraard nog kan reageren op berichten op het forum.

(Mijn telefoonnummer is reeds al overgezet naar T-Mobile, maar kan nog probleemloos inloggen, dus vandaar mijn vraag.)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MichD,

Wat ontzettend jammer dat we afscheid van je moeten nemen zeg 😞. Als er iemand uitgebreider reageerde of verder de diepte in ging in je antwoorden dan de moderators, dan ben jij dat wel 🙂. Ik wil je daar heel erg voor bedanken!

Om antwoord te geven op je vraag: je kunt nu nog langer dan een maand lang inloggen op Mijn Simyo om je facturen te downloaden (en op het forum te komen) 🙂. Ben je uiteindelijk te laat met het downloaden van je factuur, kun je ons ook altijd nog even een e-mailtje sturen naar klantenservice@simyo.nl.

Nogmaals bedankt voor al je hulp en feedback op het forum 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +8
Beste Tiury,

Hartelijk dankt voor je fijne reactie.
Ik heb inderdaad met hart en ziel mede-klanten geholpen bij hun vragen of problemen, en die konden in sommige gevallen best wel uitgebreid zijn.

Ik vind het ergens jammer dat ik het nest ben uitgevlogen, maar heb geen enkele seconde spijt van de overstap naar T-Mobile, gezien die mij meer te beiden heeft voor een veel lager maandbedrag.
Maar zolang ik nog kan inloggen bij Simyo, zal ik als een soort van afscheid nog klanten (kunnen) voorzien van een antwoord op hun gestelde vraag.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad op het forum van Simyo, en vlieg ook als een volwassen vogel weg uit het bekende oranje nest.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MichD,

Wat jammer dat je weggaat :’( Erg fijn om te horen dat je het bij ons naar je zin hebt gehad. Zoals Tiury zegt zijn we erg blij met je! Wie weet gaan we je nog eens terug zien! Ik hoop dat je het bij T-Mobile ook naar je zin hebt. Ze boffen maar met je 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MichD,

Inmiddels plaats ik niet meer zoveel berichten op het forum als moderators Naomi, Tiury, Ernst, Ali en Ruud (heeft ons ook verlaten 😞, snik snik), maar het forum is wel een plek waar ik nog ieder dag kom om een kijkje te nemen. Zoals hierboven al is gezegd, heb ook ik genoten van je scherpe bijdrages. Zonder je handtekening hadden forumbezoekers misschien ook wel doorgehad dat ze te maken hadden met een telecom goeroe :D

Jammer dat je ons gaat verlaten. Ik had graag gezien dat we jou wel hadden kunnen bieden wat jij zocht, maar helaas 😞 Ik wens je heel veel plezier bij T-mobile. Je bent altijd welkom om weer terug te naar je oude nest ;)

Het was een genoegen om jou als Simyo klant mee te mogen maken. Als je verder nog tips voor ons hebt, horen we het graag.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Dag MitchD, ik heb je niet heel erg bewust meegemaakt. Volgens mij zat ik toen weer eens in een ernstige Simyo forumdip.🆒
Maar ik denk dat je wel verstand van zaken hebt en dat is fijn voor klanten. Eén ding is zeker; je hebt een goede smaak want je belt / fröbelt met een iPhone 6. Join the club. :D:P
Bij t-Mobile hebben ze -volgens mij- ook een forum. Wellicht kan je die stumperds daar 😛 een beetje helpen.
Enne...misschien weet je het...teveel door een roze bril kijken en op een roze wolk zitten...da's niet goed. 😉 Ik houd het toch maar op oranje (voorlopig ;))
Reputatie 5
Badge +11
:'(
Dat is eigenlijk wat ik kan uitbrengen op dit moment
😢
Reputatie 4
Badge +8
Beste Naomi, Alex, de Leon en Ernst,

Allen hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties, ik wist niet dat ik een grote aanvulling was voor het forum van Simyo, dus dat doet mij best wel veel.

Oké, ik weet veel over mobiele telefonie en het mobiele netwerk, dit dankzij mijn ex-werkgever Vodafone, maar ook door mezelf up-to-date te houden via verschillende media en vaktijdschriften.
Daarnaast help ik graag andere mensen bij vragen of problemen, dus was mijn deelname aan het forum eigen net zo gewoon, als elke avond weer naar bed gaan om te slapen.

Maar goed ik ben inmiddels al twee dagen uit het oranje nest, en heb mij inmiddels al genesteld bij T-Mobile (inclusief het forum van T-Mobile).

Toch zal ik (als afscheid voor iedereen die mijn reacties zo waardeerde), nog enkele vragen op het Simyo forum gaan beantwoorden, zodat het uitvliegen niet al te snel gaat.
Maar dit kan ik uiteraard doen, tot het moment dat ik niet meer kan inloggen op het forum van Simyo!
Dat is het moment, dat het doek definitief valt.

Ik kan natuurlijk altijd bij Simyo solliciteren voor moderator, zodat ik alsnog beroepsmatig de vragen op het forum kan beantwoorden.
Ik hou mij in elk geval aanbevolen!
Reputatie 5
Badge +10
Hee MichD,

Jammer dat jij je nest hebt verlaten en je vlag hebt geruild voor het lelijke roze van een ander.

Simyo heeft wel een vacature op haar klantenservice
https://www.simyo.nl/vacatures/klantenservice-medewerker-6
Iets voor jou misschien?

Het was in ieder geval erg gezellig met jou en ga je zeker missen.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi maikel.twinnie,

Ook jij bedankt voor je reactie.
In sommige topics vulde we elkaar prima aan, en dat zal ik ook gaan missen.

Omtrent de kleur, dat is uiteraard persoonlijk, de één houdt van knal rood en de ander van gif zwart.
Helaas hanteert T-Mobile nu eenmaal roze als huiskleur, waarschijnlijk ooit gekozen door het moederbedrijf Deutsche Telekom, waar T-Mobile Nederland onder valt.
Persoonlijk vind ik roze niet zo lelijk, al blijft fris blauw nog steeds mijn lievelingskleur.

Bedankt voor je tip, om eventueel te solliciteren bij Simyo.
Misschien ga ik dat ook wel doen, al kan het zomaar zijn dat Simyo mij daar mee gaat verrassen.
Ze weten welke kwaliteiten ik in huis heb.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MichD,



Erg jammer dat je niet meer belt, sms't, 4G't , whatsApps, googlet, twittert, facebookt, met je Simyo aansluiting 😞

Ik hoop dat je bij T-Mobile een goede (tweede) keus hebt gevonden 😃 Wie weet zien we toch terug op het Simyo forum 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Uhm......je weet dat roze en oranje vloeken met elkaar. :8 Ze vragen nog iemand voor bij de klantenservice. HBO denk- en werkniveau. Zou niks voor de Leon zijn, zit zelf regelmatig op level van een 4-jarige. :P

Met t-Mobieltjes gaat het niet zo goed. Fors veel klanten verloren.....maar er i.i.g. nu eentje bij. Dus dat weegt lekker op.
Ik zeg ik blijf bij Oranje, de kleur van de liefde.....o nee, das rood. 😳
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Ali en de Leon,

Ook jullie bedankt voor jullie fijne reacties, en de Leon jij inmiddels voor de tweede keer.

Beste Ali, T-Mobile is voor mij geen eerste, tweede of derde keuze, maar ligt puur in het feit dat ik bij T-Mobile goedkoper uit ben dan bij Simyo, plus dat ik daar ook veel meer ervoor terug krijg dan bij Simyo (zie opsomming in mijn topic).
Als Simyo precies hetzelfde aanbod in zijn pakket had zitten, dan had ik niet eens gedacht om te gaan overstappen, naar bijvoorbeeld T-Mobile.
Het ligt dus puur aan het aanbod, mijn voorkeuren voor het juiste pakket en uiteraard de prijs, ik blijf een Hollander.

Daarnaast nog even een kleine correcte, op hetgeen de Leon schreef.
Want T-Mobile heeft niet zoveel klanten verloren, zoals jij nu omschrijft.
Hieronder een reactie, afkomstig van T-Mobile:

T-Mobile NL verloor in het kwartaal 141.000 klanten tot 3,69 miljoen, maar gecorrigeerd voor het verdwijnen van *bliep was de afname 44.000. In het postpaidsegment was de afname 85.000 tot 2,75 miljoen, maar ook hier past een correctie. Deutsche Telekom neemt namelijk niet langer M2M (machine-to-machine) mee in de cijfers. Nemen we M2M wel mee, dan wordt een klein verlies van 2.000 zichtbaar. Het aandeel van prepaid daalde licht naar 25,4 procent van de klantenbasis. Wel kreeg sub-brand Ben er klanten bij en T-Mobile meldt een goede ontwikkeling op de MKB-markt.

Dus zoals je nu zelf kun lezen, valt de terugval het afgelopen kwartaal best wel mee.
T-mobile is qua klanten, nog steeds de derde provider.
Maar Simyo groeit ook nog steeds door, dus wie weet haalt Simyo over een tijdje nog wel Telfort Mobiel in.

Maar alle gekheid op een stokje, we wonen in een vrij land (mogen we trost op zijn), waar we allemaal vrij zijn in het maken van onze keuze.
En dat is nu weer het mooie aan Nederland!
Gelukkig draagt Simyo wel de kleur Oranje, en dat pakt geen enkele provider van ze af!
Reputatie 7
Badge +9
Hoe dan ook MichD, nogmaals...het ga je goed. Ik heb nu een aantal postings van je gelezen en ik weet zeker dat je de luitjes daar ook zo goed zal helpen. Ze hebben toch abonnementen met iPhones? Dus dat is smullen geblazen. Lekker tokken over mooie telefoons. 😉
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MichD,

Goed om te lezen dat je voorkeur toch Simyo blijft 😉 Ik denk net als de leon dat je ze daar ook goed zal helpen. Ze zullen vast en zeker heel blij zijn dat je je bij hun gaat nestelen.

We hebben stiekem nog een foto van je gemaakt toen je ons warme nestje uitvloog ;)

Reputatie 4
Badge +8
MichD, ik weet niet of je me nog lezen kunt, maar ik wens je alle goeds toe.
Je bent toegetreden in de club hier, toen ik van actief naar non-actief ging.
Dus ik heb je wel gelezen maar jij mij niet.

Dag dag!
Reputatie 7
Badge +9
MitchD, beter laat dan nooit.... hartelijk dank voor al je hulp aan de Simyanen. Bij jou past de spreuk: Vrijwilligers worden niet betaald omdat ze onbetaalbaar zijn!

Ik blijf hier (jammer voor de Android-haters :)) maar ik mis ook wel degelijk iets in het aanbod van Simyo; de buitenlandbundel. Voor prepaid wel beschikbaar, voor abo's niet. Ik heb twee dual-sim toestellen, met mijn BASE kaartje kan ik in België ook terecht. In Tsjechië moest ik een Vodafone-kaartje voor 500 MB kopen, dit najaar willen we nog naar Engeland en in december naar Duitsland. Een buitenlandbundel zou dus ZEER wenselijk zijn.
Mijn MB's en minuten zijn ruim voldoende, mijn 500 MB heb ik nog maar 1 keer opgemaakt (en licht overschreden) door een foutje van mij.

Het ga je goed bij de provider waar ik (gelukkig) niet meer bij ben, de dekking in mijn woonomgeving was heel slecht.
Bij metingen via een app scoort T nog steeds het slechtste hier.
Reputatie 5
Badge +10
Iemand het bel nieuws gevolgd rond T-Mobile.
Bleek dat die grote storing hebben gehad. Gelukkig geen last van gehad!
Reputatie 7
Badge +9
Ik ook niet, zag het wel op nu.nl
Reputatie 4
Badge +10
Vrijwilligers worden niet betaald omdat ze onbetaalbaar zijn!

Mooie spreuk franswon 😃 Ik had deze nog niet eerder gehoord, maar hij is zo waar :)

Er was een grote storing bij T-Mobile. Gelukkig voor MichD is dit bij hun opgelost 😉
Reputatie 4
Badge +8
Beste Naomi, Koorelle, franswon en maikel.twinnie!

Allen hartelijk dank voor jullie verwarmende reacties, doet mij best wel veel al die waardering. :8
Doet mij goed, dat mijn bijdrage op dit forum zo goed is ontvangen. :)

@ Naomi : Bedankt voor die leuke foto, waarop je mij hebt geschoten toen ik weg vloog, al vlieg ik nog wel eens terug zoals nu, om te reageren op je reactie.
Inmiddels ook al de eerste waardering gekregen op het forum van T-Mobile, waarmee ik nu tijdelijk in een overgang zit van het Simyo forum naar het forum van T-Mobile.

@ maikel.twinnie : Er was inderdaad een grote storing bij T-Mobile, die heeft geduurd van vrijdagmiddag 14 augustus tot zaterdagochtend 15 augustus, en waar ik zelf (helaas) ook last van heb gehad.
Doorlopend stond er "geen service" in het display van mijn iPhone 6 😠 , waardoor ik uitsluitend (en ook alleen thuis) bereikbaar was via Whatsapp (Wi-Fi verbinding).
Gelukkig was ik zaterdagochtend weer volledig bereikbaar, en kon ik mijn iPhone 6 weer normaal gebruiken.
Vanuit T-Mobile krijg ik nog een vergoeding, voor de geleden schade. :D

@ franswon : Jij bedankt voor je mooie spreuk, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Het is inderdaad jammer dat Simyo (nog) geen buitenlandbundels in zijn pakket heeft, terwijl ik met mijn T-Mobile abonnement standaard elke maand opnieuw 120 minuten mag bellen in de gehele EU (inclusief vanuit Nederland naar het buitenland).
Daarnaast is gebeld worden (dus al mijn moeder mij spontaan even belt) en sms'en helemaal gratis in het buitenland bij T-Mobile, hiervoor worden niet de gebruikelijke roaming kosten in rekening gebracht zoals bij Simyo.
Het enige wat ik wel moet aanschaffen in het buitenland, is een databundel, want anders kan ik geen gebruik maken van het internet in het buitenland.

De dekking van T-Mobile binnen de Gemeente Renkum (en het dorp Doorwerth waar mijn nest staat) is goed tot zeer goed, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat T-Mobile hier alle zendinstallaties heeft vernieuwd, en de dekking hierdoor ook sterk is verbeterd.
T-Mobile heeft binnen de Gemeente Renkum, een gelijkwaardig netwerk als KPN.
Al zullen er altijd plekken blijven, waar KPN een beter bereik heeft dan T-Mobile of juist andersom.

@ koorelle : Ik heb best wel veel reacties van jouw hand gelezen op dit forum, dus echt onbekend ben je niet voor mij, al was je volgens mij niet al te vaak online.
Tot op heden, het is vrijdag 21 augustus, kan ik nog steeds probleemloos inloggen op het forum van Simyo alsmede Mijn Simyo, al kan het zo gebeurd zijn natuurlijk.

Nogmaals bedankt voor jullie fijne reactie!!
Kan er niks aan doen, jongens en meisjes, maar volgens mij komt er weer een vogeltjuh ingevlogen...🆒....zo nu en dan. 🙂

Reageer