.

Beantwoord

Is het veiliger geworden sinds het handsfree fietsen?

  • 9 August 2019
  • 8 reacties
  • 730 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Even dit topic van @de leon weer onder de aandacht brengen.

Vinden jullie het veiliger in het verkeer geworden sinds de invoering van handsfree fietsen op 1 juli?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/mag-ik-bellen-en-naar-muziek-luisteren-op-de-fiets
icon

Beste antwoord door Kevin 10 August 2019, 15:17

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Friesian,

Ik vind in ieder geval van wel! Ik moet er zelf nog wel erg aan wennen.. Vooral even Google maps bekijken of een nieuw liedje opzetten deed ik altijd fietsend.

Ben wel benieuwd naar de cijfers en of er straks ook echt minder ongelukken met fietsers zijn geweest.

Groetjes,

Kevin
Reputatie 5
Badge +10
Heel eerlijk... Ik zie nog weinig verschil. Zie er nog steeds veel appe op de fiets.
Al bel ik tegenwoordig via mijn airpods en even de route bekijken gaat via de bijbehorende Apple iWatch.
Reputatie 7
Badge +10
Ik ben ook benieuwd! Er zal na verloop van tijd vast onderzoek gedaan worden naar of dit daadwerkelijk geholpen heeft. Heel veel mensen gebruiken nu zo'n houder op de fiets, maar uiteindelijk ben je dan toch nog steeds met je aandacht elders.
Reputatie 5
Badge +2

In China op het plattenland hebben de meeste mensen geen stuur op hun fiets, het is namelijk een kostbaar onderdeel. Dus ze hebben sowieso altijd twee handen vrij om te bellen. Geen enkel probleem en wel zo veilig ook.  

Reputatie 7
Badge +9

In Schotland op het platteland hebben de meeste mensen geen fiets. Want er zijn daar nogal wat heuvels en bergen wat fietsen lastig maakt. Ook daar hebben ze dus altijd twee handen vrij om te bellen. Mobieltjes zijn trouwens erg populair hier, een echte Schot in een traditionele kilt prijst zich gelukkig dat het buideltje (‘sporran’) dat onderaan je buik bungelt heel geschikt is om een mobieltje te bewaren (naast een klein flesje whisky). Ideaal ook voor handsfree bellen.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Lijkt me erg veilig zo zonder stuur… Cool woord hoor Sporran, ik noem het gewoon een fannypack. :P

Reputatie 7
Badge +9

Ach, wat niet gehandhaafd wordt of te handhaven valt, sluipt er dus zo weer in. Dat viel wel te verwachten. Weet elk ei.  Zie al weer de nodige pubertjes wanhopig zaken appen die absoluut geen uitstel dulden. Komt zo ene me tegemoet, fietsbel ik soms en zeg dan ‘Pas op verderop staat politie, kost je € 95,-‘. Als ik daar dan zin in heb hè, want denk dat het eigenlijk een verloren zaak is.  

Reputatie 7
Badge +6

Super zonde ook, van die €95 kan je veel leuke dingen doen. Dat appje had (waarschijnlijk) makkelijk beantwoord kunnen worden wanneer ze dan op de eindbestemming waren.

 

 

Reageer