Hoi allemaal,
Een paar maanden geleden konden jullie hier op het forum Play van KPN testen. Er kwamen veel enthousiaste reacties. Een aantal van jullie keken Play via de app op je telefoon of tablet, anderen keken het op de laptop en een aantal van jullie keken het op de TV via een Google Chromecast, AirPlay of een HDMI kabel. Met de komst van platformen zoals Play of bijvoorbeeld Netflix, verdwijnt het reguliere TV kijken langzaam uit Nederlandse huiskamer. Bedrijven op de televisiemarkt merken dat ook. Steeds meer mensen zeggen hun TV-abonnementen op omdat ze inmiddels een (goedkoper) alternatief gevonden hebben.
Ik kijk zelf bijna ook nooit tv. Dit komt ook omdat ik een studentenhuis woon, waar we alleen maar analoge televisie hebben. De meeste zenders zijn niet echt van goede kwaliteit. Vooral NPO 1,2 en 3 zijn meer ruis en sneeuw dan fatsoenlijk beeld. Daarom heb ik laatst een Google Chromecast gekocht. Als ik iets wil kijken van de NPO of RTL, bekijk ik dat gewoon via hun app. Chromekast aan en ik kan lekker lui op de bank naar deze programma’s op mijn tv kijken. Super handig!
Ik ben erg benieuwd of jullie al overgestapt zijn naar op ‘de nieuwste manier van tv kijken’. Friesian had het laatst bijvoorbeeld over een rood knopje. Of was het een rood scherm? 😛 Anyway, er zijn meer dan genoeg manieren te bedenken om televisie te kijken. Hoe kijken jullie tv, en waarom?
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.