.

Hoe kijk jij tv?


Badge +7
Hoi allemaal,

Een paar maanden geleden konden jullie hier op het forum Play van KPN testen. Er kwamen veel enthousiaste reacties. Een aantal van jullie keken Play via de app op je telefoon of tablet, anderen keken het op de laptop en een aantal van jullie keken het op de TV via een Google Chromecast, AirPlay of een HDMI kabel. Met de komst van platformen zoals Play of bijvoorbeeld Netflix, verdwijnt het reguliere TV kijken langzaam uit Nederlandse huiskamer. Bedrijven op de televisiemarkt merken dat ook. Steeds meer mensen zeggen hun TV-abonnementen op omdat ze inmiddels een (goedkoper) alternatief gevonden hebben.

Ik kijk zelf bijna ook nooit tv. Dit komt ook omdat ik een studentenhuis woon, waar we alleen maar analoge televisie hebben. De meeste zenders zijn niet echt van goede kwaliteit. Vooral NPO 1,2 en 3 zijn meer ruis en sneeuw dan fatsoenlijk beeld. Daarom heb ik laatst een Google Chromecast gekocht. Als ik iets wil kijken van de NPO of RTL, bekijk ik dat gewoon via hun app. Chromekast aan en ik kan lekker lui op de bank naar deze programma’s op mijn tv kijken. Super handig!

Ik ben erg benieuwd of jullie al overgestapt zijn naar op ‘de nieuwste manier van tv kijken’. Friesian had het laatst bijvoorbeeld over een rood knopje. Of was het een rood scherm? 😛 Anyway, er zijn meer dan genoeg manieren te bedenken om televisie te kijken. Hoe kijken jullie tv, en waarom?


14 reacties

Badge +7
Ja dat is wel jammer he :)

Ik ben al blij dat we sinds gisteren interactie TV hebben in mijn 'studentenhuis'. Alleen voor in de woonkamer, maar gelukkig hebben we nu veel beter beeldkwaliteit en kunnen we dingen terugkijken. Of Netflxen in de woonkamer 😃 Dat kon ik eerst alleen op mijn slaapkamer doen.
Reputatie 7
Badge +7
Sonos is een schitterend systeem. Werkt perfect. Alleen behoorlijk duur.
De Soundbar of Playbar staan op mijn verlanglijst.
Reputatie 7
Badge +10
Wij hebben nog even gewacht met de subwoofer. We hebben het systeem van Sonos aangeschaft en dat was redelijk prijzig om dat allemaal in 1x te kopen en dan nog wat van je vakantiegeld over te houden 😉 Voor nu alleen de soundbar. Ik moet zeggen dat hier ook al een mooie bas in zit. Echter is alles natuurlijk beter dan 1,5 jaar naar je TV-boxjes luisteren 😉 Na de bruiloft gaan we het systeem langzaam uitbreiden met een subwoofer en 2 extra losse boxjes.

@Friesian, Oeps, tikfoutje inderdaad! Ik heb afgelopen weekend een soundbar gekocht. En het geluid, wauw, perfect ;)

Angela, paerdjuh is je zelfs daarin voor. 🙂
Menig deur is al aan gruzelementen getrapt sinds de aanschaf van de soundbar door Hawaii five - 0. Gelukkig is er de Big bang theory.
Geluid is inderdaad vele malen beter. Er gaat een wereld voor je open, vooral bij het kijken naar de opname van Symphonica in Rossi met Marco Borsato in de hoofdrol. 🆒

Ik heb een Samsung soundbar met aparte subwoofer voor de bas.
Reputatie 7
Badge +10
@Samantha, er zit een Chrome Cast ingebouwd in mijn TV. Maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Netflix, Youtube en mijn mediabox zijn echt wel voldoende ;)

@Friesian, Oeps, tikfoutje inderdaad! Ik heb afgelopen weekend een soundbar gekocht. En het geluid, wauw, perfect 😉
Door Youtube vind ik het normale TV kijken eigenlijk uit de tijd.

Wat ik vooral wil is gelijk interactief zijn, en mijn bevindingen communiseren.

Mijn flatscreen beschouw ik meer nu als een grote monitor die dienst doet voor multimedia.
Als ik toch af en toe ouderwets TV kijk, dan zijn het de thema kanalen die ik kijk.
Voor sport, eurosport 1 en 2.
Voor auto's, discouvery channel.
Voor wat sensatie en geschiedenis, History Channel.

Voor de F1 stem ik af op het Duitse RTL, want ik ben klant bij KPN en niet bij Ziggo.
Reputatie 5
Badge +8
De rechter natuurlijk!

Ik kijk alleen nog 'lineair tv' wanneer er voetbal wordt uitgezonden. Een wedstrijd terugkijken vind ik niks, omdat het tegenwoordig onmogelijk is om de tussenstand of uitslag te negeren.

Voor alle overige programma's gebruik ik mijn Playstation of laptop 😃
Welke van de 2? 😛
Ik denk dat die vrouw op de foto die kerel aan het bestuderen is.
Badge +7
Hahaha typefoutje denk ik 😛

@Friesian, het geluk kun je zelf beter maken natuurlijk. Met een simpele soundbar is het al een stuk beter.

Pech kun je niet beter maken met een simpele soundbar.;)
Badge +7
Hoi Friesian,

Oh ja, het was een rood blokje. Nog steeds geen idee wat je precies bedoelt, haha. Ik denk trouwens dat die vrouw liever op haar tablet tv kijkt. Dat grote scherm hangt er waarschijnlijk voor haar man. Die had net een paar seconden later voetbal opgezet.

Het is inderdaad wel jammer dat het geluid van de tv's steeds slechter worden. Ik schrok laatst ook een beetje, had mijn televisie lang niet meer gebruikt en was inmiddels aan het dolby surround geluid bij mijn ouders gewend.

@Angela, ik doe dus precies hetzelfde. Gebruik jij ook een Google Chrome cast?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +10
Hahahah! Ja, die vrouw op het plaatje is wel een beetje gek bezig 😉 Ik verkies nog altijd mijn grote tv-scherm boven mijn telefoon, laptop etc. Ik gebruik echter geen vaste tv-aansluiting meer. Nieuws volg ik via social media kanalen en dus vooral online. Programma's die ik echt wil zien, kijk ik terug met bijvoorbeeld RTL Gemist en verder kijk ik series en films en niet zo veel tv-programma's.

@Friesian, het geluid kun je zelf beter maken natuurlijk. Met een simpele soundbar is het al een stuk beter.

Friesian had het laatst bijvoorbeeld over een rood knopje. Of was het een rood scherm? :P

Samantha, geen idee wat je bedoeld:? het is een rood blokje, 1 van de favorieten van Angela. ;):):P

Anyway, er zijn meer dan genoeg manieren te bedenken om televisie te kijken. Hoe kijken jullie tv, en waarom?


Door me om te draaien naar waar de televisie staat/hangt....
Waarom? Daarom.. ;);)🆒

Maar onder ons gezegd. De televisie heeft veel te weinig geluid doordat de apparaten steeds platter worden.

Reageer