.

Het grote boeken topic!!

  • 12 February 2016
  • 58 reacties
  • 1022 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Lezen, lezen en lezen.
De orde van de dag voor iedereen.

Lezen we geen boek, dan wel een bericht op Facebook of een berichtje op Whatsapp.


Van wat voor boeken hou jij?
Ben je meer een crime fan en wat is je favoriete boek? Of schrijver?
Vertel het hier je mede forum vrienden in een reactie.

Het boek wat ik op het moment lees is het dossier van John Grisham.
Ik heb het boek nog niet uit dus kan niet vertellen of het een leuk boek is.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +10
YES!

Hier is dan eindelijk een boekentopic 😉 Bedankt Maikel.twinnie! Ik als enorme boekenwurm ben erg blij met deze toevoeging in ons gewoon gezellig forum!

Aangezien ik een fiks stuk mag reizen naar mijn werk, lees ik minimaal 30 boeken in het jaar. Dan heb ik mijn vakanties nog niet eens meegerekend. Heerlijk op een stand in de zon met een boekje. Ik verslind in 3 weken vakantie gerust een stuk of 8 boeken.

Op dit moment ben ik helemaal verslaafd aan de 'Rizolli & Isles' serie van Tess Gerritsen. Deze passen perfect in het kader van mijn andere favoriete schrijfster: Karin Slaughter. Beide schrijfsters vallen in het genre 'Thriller' of 'Literaire thriller'. Ik houd er van 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik ben een boekenwurm, op de basisschool (lagere school heette dat toen nog) las ik al over Michiel de Ruyter en Willem de Zwijger, later op de HBS was ik helemaal geboeid door de Ilias en Odyssee van Homerus (nee geen homerun :)), geschiedenis boeit me nog steeds, boeken uit/over WO 1 en 2 zijn voor mij gewild leesvoer (ik heb de complete 'Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog' in PDF).
Daarnaast behoren Françoise Sagan (Bonjour Tristesse!), Stieg Larsson (Millennium), Maj Sjöwall en Per Wahlöö (misdaadromans, maatschappijkritisch) en de nieuwere schrijvers David Baldacci en Dan Brown tot mijn favoriete schrijvers.

Een boek wat diepe indruk op me heeft gemaakt is "Haar naam was Sarah", de film bewust niet gezien omdat ik mijn eigen beeld wilde behouden.

Ik lees zo'n 80 tot 100 boeken per jaar.
Reputatie 5
Badge +8
Leuk topic Maikel!

Ik heb onlangs voor mijn verjaardag de boeken Cor en De Ros-tapes gekregen en eerstgenoemde heb ik net uit. Geen literaire meesterwerken, maar waargebeurd en erg interessant.
Vooral biografieën vind ik erg leuk om te lezen. Helaas heb (neem) ik er in de winter minder tijd voor. In de zomer ga ik toch wat eerder buiten zitten met een boek in plaats van binnen achter een scherm ;)
Daarom ga ik de aantallen die Franswon noemt ook niet halen. Tien boeken per jaar is voor mij de max.

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sean,

Als je ook gepensioneerd bent (tegen die tijd vrees ik dat je tot je 75e moet werken :D) heb je ook voldoende tijd om te lezen hoop ik.
Ik ben niet een boekenwurm, maar in het verleden heb ik de boeken over een cowboy gelezen van Conrad Kobbe.
De boeken over de avonturen van revolverheld Conny Coll met zijn paard die vond ik prachtig.
Reputatie 2
Badge +5
Ik lees eigenlijk alleen als ik op vakantie ben. Maar dan lees ik ook makkelijk twee/drie boeken weg. Op m'n laatste vakantie heb ik 'Het meisje in de trein' gelezen en Mocro Maffia. Vooral Morco Maffia vond ik interessant omdat het zich in Amsterdam afspeelt. Heel toevallig ook nog in mijn buurt 🆒 Verder heb ik bijna alleen maar boeken van John Grisham. Mijn favoriete boeken van hem zijn by far 'Achter gesloten deuren' en 'De Cliënt'.
Ik heb alleen maar een klein boekje.. Mag dat ook? 😃
Reputatie 7
Badge +9
Nee Raytje, het is het grote boeken topic. 🙂
Ok doei hahaha
Reputatie 6
Badge +10
Joe! :8
Reputatie 6
Badge +10
Nee toch nog even een reactie plaatsen! Ik ben niet echt een dikke boeken man, want ik heb een e-reader. Oftewel; dag dag boekenkast!

Maar ik vind vooral tech thrillers en oorlogsboeken interessant. Momenteel lees ik 'Alleen in Berlijn' van Hans Fallada 🙂 Top boek
Reputatie 7
Badge +10
Bah, e-readers.

Oké, oké.. mijn rug zou het waarderen als ik niet steeds zo'n dik boek meenam de trein in. Maar ik vind het nog steeds erg fijn om een boek vast te houden en bladzijdes om te kunnen slaan. Daarnaast vind ik boeken in een kast simpelweg heel mooi staan!

Ik lees op dit moment 'Verdwijn' van Tess Gerritsen. Super goed!
Reputatie 6
Badge +10
Bah, e-readers.

Bah, ruimte in huis.. Bah boeken die je één keer leest en de rest van je leven laat verstoffen. Ja echt náár die dingen 😉. Bah, Angela.
Reputatie 7
Badge +10
Bah, e-readers.

Bah, ruimte in huis.. Bah boeken die je één keer leest en de rest van je leven laat verstoffen. Ja echt náár die dingen 😉. Bah, Angela.


Oneens, ik heb genoeg ruimte in huis en toch echt 1 fikse boekenkast plus 2 dvd kasten op de logeer kamer ;)

Oneens, ik neem mijn boeken elke week af met een swiffer doekje (Niet waar, maar ik lees ze zeker meer dan 1 keer)

Eens, echt náár die dingen!
Reputatie 7
Badge +9
Zo, ik heb de 5 delen van 'De Camel Club' uit, ruim 1900 pagina's totaal (op mijn e-reader, veel gemakkelijker in bed).
Op naar Françoise Sagan.
Reputatie 6
Badge +10
plus 2 dvd kasten op de logeer kamer ;)

Dit is offtopic, maar misschien nog érger dan een boekenkast 😛. Zóó 2000.

Zo, ik heb de 5 delen van 'De Camel Club' uit, ruim 1900 pagina's totaal (op mijn e-reader, veel gemakkelijker in bed).
Op naar Françoise Sagan.


Rap hoor Frans! Is die serie een aanrader? Die e-readers motiveren je ook om door te lezen, vind je ook niet?
Reputatie 7
Badge +9
Ik vind het een heerlijk ding, ik lig veel op bed en kan zonder Anita te storen gewoon lekker lezen, als het boek uit is begin ik soms direct aan het volgende.

Als je van Baldacci's boeken houdt dan kan ik ze aanbevelen, ze zijn al wat jaartjes oud, maar dat vind ik niet zo erg.
Reputatie 7
Badge +10
plus 2 dvd kasten op de logeer kamer ;)

Dit is offtopic, maar misschien nog érger dan een boekenkast 😛. Zóó 2000.


Oke fine ;)

Helaas heb ik vanochtend een verkeerde inschatting gemaakt. Mijn boek was bijna uit maar ik dacht hier nog wel een uurtje of 2 over te doen.. helaas. Op de heenweg al uitgelezen. Voordat ik naar huis ga maar eens buurten in de boekenwinkel op het station 😉
Reputatie 7
Badge +9
Voor een epub hoef je niet naar de boekwinkel Angela 😃 gewoon online kopen en downloaden, kan je gewoon tussen je werkzaamheden doen en het is meestal nog goedkoper dan een gedrukt exemplaar.
Reputatie 7
Badge +9
Ik lees eigenlijk alleen alle boeken van Mark Retera 😃
Reputatie 7
Badge +10
Voor een epub hoef je niet naar de boekwinkel Angela 😃 gewoon online kopen en downloaden, kan je gewoon tussen je werkzaamheden doen en het is meestal nog goedkoper dan een gedrukt exemplaar.

Maar die kan ik dan niet in mijn boekenkast zetten 😉

Ik lees eigenlijk alleen alle boeken van Mark Retera :D

Hahaha, is dat niet die vent van DirkJan?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9


Maar die kan ik dan niet in mijn boekenkast zetten 😉



Kijk, weer een voordeel, minder ruimtebeslag en minder afstoffen 😃
Reputatie 7
Badge +10
Het lijkt erop dat ik fiks in de minderheid ben wat betreft mijn tastbare boeken 😉 Voorlopig begin ik niet aan een e-reader, maar wie weet wat de toekomst brengt!
Reputatie 7
Badge +9
[

Ik lees eigenlijk alleen alle boeken van Mark Retera :D

Hahaha, is dat niet die vent van DirkJan?

Groetjes,
Angela


Aha....we hebben hier een echte literaire kenner, ladies and gentlemen. 🆒



Ook ik ben een boekenwurm, op de basisschool (lagere school heette dat toen nog) las ik al over Michiel de Ruyter en Willem de Zwijger,.

Tijdgenoten van je, Frans? 😛
Reputatie 7
Badge +9
Nee, ik las Science Fiction romans 😃

Reageer