.

Gebruik jij nog Facebook en Twitter?

  • 12 February 2016
  • 43 reacties
  • 608 Bekeken

Volgens metingen verlaten steeds meer jongeren de sociale media als Twitter en Facebook.
Dit omdat ze zich bewuster zijn van hun berichten, die altijd op het internet achter blijven.
Veel mensen kijken met je mee. Ook bijvoorbeeld toekomstige werkgevers.

Ze gaan steeds meer richting Snapchat en Whatsapp waar ze ongestoord berichtjes, foto's en filmpjes met elkaar kunnen delen.

Wat voor sociale media gebruik jij nog?
Doe je dit ook minder als voorheen?
Ben je er misschien ook mee gestopt of zou je dat wel willen?

Laat weten wat jij vind van deze veranderingen in de sociale media wereld.

http://www.welingelichtekringen.nl/tech/544291/jongeren-verlaten-massaal-sociale-media.html

43 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Van de eventuele veranderingen ben ik mij minder bewust.
Zelf gebruik ik, van de zichtbare sociale media voor anderen, Twitter, Facebook en LinkedIn.

Voor ieder platform heb ik mijn redenen om daar op te zitten.
Twitter voor het kort typen en omdat daar veel nieuws op zit en Facebook meer voor fun.
En LinkedIn laat zich raden. Hier hou ik mijn zakelijke netwerk op pijl. Bovendien is het een snel medium op zakelijke berichten snel naar iedereen te sturen.
Bovendien kun je ook gemakkelijk bijhouden hoeveel relaties het gelezen hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Eerlijk is eerlijk, ik ben de hele dag bezig met social media omdat dit simpelweg mijn werk is 😉 Heb ik dan vervolgens nog zin om privé ook nog bezig te zijn met Facebook of Twitter etc? Niet echt.

Ik merk dat, naar mate ik ouder word, ik het minder belangrijk vind om dingen te posten. Natuurlijk deel ik af en toe eens een foto op Instagram of check ik ergens in op Facebook, maar daar blijft het redelijk bij tegenwoordig.
Ik verbaas me totaal niet over dit bericht. Ik doe er zelf ook niks mee. Twitter, ja voor wat nieuws.
Facebook, amper of niet. Als ik graag tegen kennissen iets zeg dan ga ik er heen of bellisimo:) ff.
Maar voor bijvoorbeeld mensen met een hondenkennel is Facebook ideaal om contacten te onderhouden en om te laten weten er is een nieuw nestje pups....

Het zou best zomaar kunnen zijn dat Twitter wordt voorbij gestreefd door Tweety (bird). :)🆒
Reputatie 7
Badge +10
Er zijn natuurlijk nieuwe social media kanalen die meer gebruikt worden. Zoals Niels aangeeft worden Facebook en Twitter aan de kant gezet voor Snapchat en Instagram.

Persoonlijk vind ik Snapchat een leuke app!
Reputatie 7
Ik maak gebruik van Facebook en LinkedIn. Ik heb ook een Twitter-account, maar heb ik nooit echt iets mee gedaan.
Reputatie 6
Badge +10
Goede vraag Niels! Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar Facebook, voor alle events (en om mensen keihard te stalken natuurlijk) 🙂. Daarnaast heb ik heel veel categorieën, zodat mijn collega's dingen niet zien of ouders of bepaalde vrienden. Dit is erg handig 🙂.
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik WhatsApp, LinkedIn, Line, Facebook en Facebook Messenger, Viber, WeChat, Line, Skype, Instagram en Twitter.

Omdat we diverse contacten in andere delen van de wereld hebben WeChat en Line.

Facebook zelf steeds minder, Facebook Messenger vaak, WhatsApp heel vaak, ook uitstekend alternatief voor gewoon bellen, net zoals Viber dat is.
Reputatie 7
Badge +10
Wow Franswon! Jij bent overal te vinden. Ik zou er persoonlijk niet eens zin in hebben om al die kanalen te onderhouden 😉
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, voor mijn buitenlandse contacten heb ik die kanalen nodig, in China is WeChat erg populair, in Indonesië Line, in de USA Skype ........ vroeger heel veel gereisd, de contacten waren eerst (jaren 70 - 80) vooral met de papieren post, daarna meer e-mail en nu dus de social media.
Ik gebruik Facebook + messenger, Whatsapp, Twitter, Line en Viber.. Viber onlangs weer eens op de telefoon gezet.

Ik heb ook een Instagram account maar doe daar eigenlijk niks mee.

Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 7
Badge +9
Geen Fakebook hier en begin er ook niet aan. Soms zeggen mensen wel eens, Hé zit jij niet op Facebook? Heb je naam gezocht. Nee, heb helemaal geen zin en tijd voor om daar allerlei prietpraat op te zetten, laat staan andere mensen te volgen of ze al een scheet gelaten hebben en op welke toonhoogte. 😃 Thanks but no thanks.
linkdIn en Yammer tijdje gebruikt vanwege het werk. Viber heb ik ook al een tijd, was alleen gemakkelijk om vanuit het buitenland via Wifi te bellen. Voor de rest een onding dat nogal es ongevraagde reclameberichten stuurt. 😠 Kieper ik ook van mijn foon af dus.
Whats Appletje is wel een blijverd en dat gebruik ik redelijk veel. Uiteraard niet op de fiets of in de auto. Moeten ze per direct verbieden en eenieder die dat doet de sloot in pleuren want daar komen ze vroeg of laat vanzelf een keer in terecht. Sukkels! :@:D
Skypen, doe ik niet echt meer. Daarvoor FaceTime.....veel betere kwaliteit.
Twitter kan wel eens gemakkelijk zijn om een bedrijf met vragen te bestoken. Voor de rest word ik daar niet zo warm of koud van en doe er ook niet zoveel mee. Bij 100.000 volgers word ik misschien een keer actief.:P

Dat was het wel zo een beetje.
Reputatie 6
Badge +10
Twitter kan wel eens gemakkelijk zijn om een bedrijf met vragen te bestoken. Voor de rest word ik daar niet zo warm of koud van en doe er ook niet zoveel mee. Bij 100.000 volgers word ik misschien een keer actief.:P

Hier zit jij met die humor toch zo aan? 😉
Reputatie 5
Badge +10
Facebook Ja, redelijk actief.

Wordt wel moe van babyfoto's, mensen die na 3 maanden gaan samenwonen en dat pontificaal op Facebook zetten (#eindelijkdesleutel) en quasi boosgetinte politieke discussies (daar heb je een forum voor).

Twitter - Ja, weinig actief

Zelfde als Leon. Af en toe om vragen te stellen aan bedrijven en gooi er heul af en toe een Tweetje uit.

Linkedin - weinig actief

Komen wel leuke artikelen voorbij die interessant zijn voor werk. Meer scanner dan doener.

Instagram - weinig actief

Plaats zelf geen foto's. Haat aan hashtags. Wel leuk om bands en artiesten te volgen.

Snapchat - gebruik ik niet

Skype - bijna nooit

Laatst weer een keertje opgestart. Kreeg meteen een invite van een meisje uit Miami. Of ik zin had om te chatten met een slanke dame van 24. Dat contact heb ik maar meteen verwijderd

De social groeten,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Laatst weer een keertje opgestart. Kreeg meteen een invite van een meisje uit Miami. Of ik zin had om te chatten met een slanke dame van 24. Dat contact heb ik maar meteen verwijderd


Ik snap niet waarom 😃
Reputatie 5
Badge +10
Laatst weer een keertje opgestart. Kreeg meteen een invite van een meisje uit Miami. Of ik zin had om te chatten met een slanke dame van 24. Dat contact heb ik maar meteen verwijderd


Ik snap niet waarom :D


Blijkbaar ziet er iemand hartjes voor Alex.

@Alex,
Mee eens.
Op LinkedIn komen meestal werk gerelateerde dingen voorbij.
Sommige hebben het zelfs op Facebook staan. Een verwijzing naar LinkedIn voor zakelijk contacten.
En ja, zo iemand ben ik ook. Een zakelijke relatie hoort niet op Facebook maar op LinkedIn.

@Tiury,
Onderscheid maken is soms wel eens leuk ja.
Maar meestal doe ik het niet. Jij wel dan?
Reputatie 7
Badge +10
Alex is een echte ladiesman 😉 Al die verzoekjes via al die social kanalen zijn sowieso erg vermoeiend natuurlijk.
Laatst weer een keertje opgestart. Kreeg meteen een invite van een meisje uit Miami. Of ik zin had om te chatten met een slanke dame van 24. Dat contact heb ik maar meteen verwijderd


Ik snap niet waarom :D


Ze had denk ik geen blauwe ogen en grote oren 😉
Alex is een echte ladiesman 😉 Al die verzoekjes via al die social kanalen zijn sowieso erg vermoeiend natuurlijk.
Dit dekt echt niet de volle waarheid, Angela.....:8
Alex betekent...beschermer van de mensheid.

Oftewel Alex heeft het al druk met de verzoekjes van dames dus ook met die van jou, denk ik.
PLUS 50% van de mensheid is dame, komt dus nog bij - de verzoekjes van de heren.

Vermoeiend is nog zacht uitgedrukt. :P;)

Bron: http://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Alex
Reputatie 7
Badge +9
Laatst weer een keertje opgestart. Kreeg meteen een invite van een meisje uit Miami. Of ik zin had om te chatten met een slanke dame van 24. Dat contact heb ik maar meteen verwijderd


Ik snap niet waarom :D


Ze had denk ik geen blauwe ogen en grote oren ;)


Of, met dank aan Jaap Fischer, het was niet uit liefde, het was om zijn geld.... (in de originele versie haar geld) :D


@ Friesian, en Angela betekent 'hemelse bode'..... als ze de mail beantwoordt misschien de hemelse postbode? 🙂


@ Friesian, en Angela betekent als ze de mail beantwoordt misschien de hemelse postbode? :)

Dat zou best kunnen franswon. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Alex is een echte ladiesman 😉 Al die verzoekjes via al die social kanalen zijn sowieso erg vermoeiend natuurlijk.
Dit dekt echt niet de volle waarheid, Angela.....:8
Alex betekent...beschermer van de mensheid.

Oftewel Alex heeft het al druk met de verzoekjes van dames dus ook met die van jou, denk ik.
PLUS 50% van de mensheid is dame, komt dus nog bij - de verzoekjes van de heren.

Vermoeiend is nog zacht uitgedrukt. :P;)

Bron: http://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Alex


Ik dien alleen verbeterverzoekjes in bij Alex 😉 Maar druk heeft hij het zeker. Die verzoekjes van heren heeft hij nooit benoemd. I wonder why 😉
Reputatie 6
Badge +10


@Tiury,
Onderscheid maken is soms wel eens leuk ja.
Maar meestal doe ik het niet. Jij wel dan?


Hangt heel erg af van de strekking van het bericht 🙂. Zo hoeven mijn collega's de spam van alle feestjes in Amsterdam niet op hun wall te hebben én mijn ouders niet te weten dat ik brak ben 😉.
Ik gebruikte Facebook, echter was mijn provider Ziggo zo goochem om mijn n.a.w-gegevens op Internet te zetten, waardoor men via Google en andere zoekmachines op mijn naam kunnen zoeken, zodat men kan zien waar ik woon, aangezien erbij Facebook figuren rondlopen waar je voor op moet passen, nam ik het besluit mijn profiel bij Facebook op te heffen.
Ik heb het ook nog geprobeerd met een verkapte naam, word niet getolereerd door Facebook, dus bye bye Facebook.
Opmerking: Ik ben niet bang uitgevallen, maar tegen onzichtbare vijanden begin je niks.
Betreft Twitter, moeilijk communiceren daar met 140 karakters.
Badge +7
@ Petio63, Dat is niet erg slim van Ziggo! Niet bepaald fijn dat al je gegevens op straat liggen. Hopelijk heb je hier niet al te veel last van.

Wel jammer dat je nu geen gebruik meer kan maken van Facebook. Heb je wel andere social media kanalen die je gebruikt?

Reageer