Mensen gaan met de fiets naar hun werk. Mensen gebruiken de fiets voor de fun. En mensen gebruiken de fiets bij de sport.
Wat voor fiets heb jij en waarvoor gebruik je die?
Ik zal beginnen met de fiets for fun van mij.
Bladzijde 2 / 4
Hoi RicoK,
Leuk dat jij ook jouw fietsen met ons deelt! Ik moest wel even Google-en om hier een beeld van te krijgen. Mijn fiets-expertise staat namelijk niet zo hoog op mijn lijstje van expertises 😉 Ik zie namelijk:
- Een mountainbike
- Iets wat lijkt op een mountainbike
- De normale huis, tuin en keukenfiets
Wat is precies het verschil tussen de 1e en de 2e fiets?
Groetjes,
Angela
Leuk dat jij ook jouw fietsen met ons deelt! Ik moest wel even Google-en om hier een beeld van te krijgen. Mijn fiets-expertise staat namelijk niet zo hoog op mijn lijstje van expertises 😉 Ik zie namelijk:
- Een mountainbike
- De normale huis, tuin en keukenfiets
Groetjes,
Angela
........
Iets wat lijkt op een MTB :?
De tweede is een racefiets. Het verschil tussen een MTB en een racefiets zit hem naast het formaat, de overbrengingsverhoudingen, de zitpositie, ook in de banden 😃.
Zo hoop ik over twee weken weer een lang weekend de MTB mee te nemen voor een kampeerweekend in de Duitse heuvels. Met de racefiets zal ik in het terrein waar ik zal gaan fietsen niet meer dan een paar meter vooruit komen.
Al komt de "29"er steeds meer in opmars, de "26" is meer technischer te gebruiken bij het echte werk.:)
Ik persoonlijk heb het niet zo op die 29-ers. Sowieso vind ik het uiterlijk van de 'cross-fiets' wat uit zijn verband gerukt :8. Ook vind ik deze niet zo fijn rijden. Ik heb eens een 29-er gebruikt om te zien wat zo'n bike nu doet. Natuurlijk, voor de langere afstanden zijn deze wellicht geschikter, maar lange afstanden rijd ik, verhard weliswaar, met mijn racefiets. Echter, in de bossen op de lastigere routes blijf ik bij mijn 26. Een fietsmaat van mij heeft een 27,5, maar dat is helemaal zo'n twijfelgeval. Eigenlijk van beide walletjes niets.
Bijna helemaal mee eens. Voor de wat langere tochies is de 29er fijner. Maar behalve dat, het echte zware modder tot aan de lippen is niet geschikt voor mij. Ik gebruik hem ook bijvoorbeeld bij het fietsen op routenetwerknrs.
Al ben je dan enigszins bekend met waar je bent dan nog kom kom je op plaatsen waar je nog nooit geweest bent.
En zo nu en dan tegenliggers waarvoor ik uitwijk naar lastige stukken maakt hem met semi-slick banden toch fijn in gebruik.:)
En voor fietsen geldt hetzelfde als bij skeeleren....de motor wordt er niet bijgeleverd.
Al ben je dan enigszins bekend met waar je bent dan nog kom kom je op plaatsen waar je nog nooit geweest bent.
En zo nu en dan tegenliggers waarvoor ik uitwijk naar lastige stukken maakt hem met semi-slick banden toch fijn in gebruik.:)
En voor fietsen geldt hetzelfde als bij skeeleren....de motor wordt er niet bijgeleverd.
Goh, nog nooit van elektrische fietsen gehoord? 🙂
Neuj, ook nie van elektrische skeelers...:P:)
Je zou eens een keer de stekker niet plaatsen.........
Je zou eens een keer de stekker niet plaatsen.........
Haspel op je rug? 😃
Probeer het maar eens...wordt moeilijk..:D:cool:
En nu weer on topic !
Ben jij dat, Friesian?
........
Iets wat lijkt op een MTB :?
De tweede is een racefiets. Het verschil tussen een MTB en een racefiets zit hem naast het formaat, de overbrengingsverhoudingen, de zitpositie, ook in de banden 😃.
Zo hoop ik over twee weken weer een lang weekend de MTB mee te nemen voor een kampeerweekend in de Duitse heuvels. Met de racefiets zal ik in het terrein waar ik zal gaan fietsen niet meer dan een paar meter vooruit komen.
Zoals ik zei, mijn fiets-expertise is niet om over naar huis te schrijven. Ernst vroeg al of ik dacht dat alles met 2 wielen een fiets is 😉
Als je mij voor een racefiets of een mountainbike zet, zou ik het verschil niet kunnen aangeven. Natuurlijk wilde ik jouw fietsen en jou niet beledigen met mijn vrijwel niet bestaande kennis op dit gebied 😉 Ik hoop dat je een beetje mooi weer hebt van het weekend. Of is 'biken' door de modder niet zo erg?
Groetjes,
Angela
@Ernst:
Niet voor niets plaatste ik dat na een uur !
@Angela:
Een oude fiets bied ook niet de zekerheid. Ik had er ook eentje voor op school. Na het weekend stond er alleen nog het voorwiel in het fietsenrek.
Mijn mountainbike is dan niet de high end om het zo te noemen, maar als funfiets is ie goed....
Niet voor niets plaatste ik dat na een uur !
@Angela:
Een oude fiets bied ook niet de zekerheid. Ik had er ook eentje voor op school. Na het weekend stond er alleen nog het voorwiel in het fietsenrek.
Mijn mountainbike is dan niet de high end om het zo te noemen, maar als funfiets is ie goed....
Me vader zee altijd, jongen....op een ouwe fiets moet je het leren. Snap niet precies wat ie bedoelde maar ben wel op zoek gegaan naar een ouwe fiets. Maar niet gevonden. 😞
Goede tip! Niet te hard tegen de bandjes trappen als je er uiteindelijk toch eentje hebt gevonden. Daar knappen ze van af 😉.
Groetjes,
Angela
Ik heb het niet als beledigend opgevat hoor. :D
Nee, 'biken' door de modder is niet erg. Integendeel, als een MTB niet vies is geworden dan heb je niet gefietst
Het is wel fijn om bij terugkomst een lekkere douche te nemen en de fiets met de tuinslang schoon te maken. Is ook wel belangrijk ter behoud van het materiaal.
Me vader zee altijd, jongen.....wie wat bewaard die heeft wat. Ik heb het nooit begrepen, ik heb me wat afgezocht. Ik heb wat nooit gevonden. :(
In de schuur hadden we 2 oude fietsen staan. Wanneer je (koninklijk merk) fiets wordt gestolen, daar heb ik geen trek in...daarop knappen niet alleen mijn bandjes af.. :D:8
Gelukkig hadden we die 2 fietsen, ik ben er dus niet ingetrapt.
In de schuur hadden we 2 oude fietsen staan. Wanneer je (koninklijk merk) fiets wordt gestolen, daar heb ik geen trek in...daarop knappen niet alleen mijn bandjes af.. :D:8
Gelukkig hadden we die 2 fietsen, ik ben er dus niet ingetrapt.
Helemaal mee eens. Tot nu toe gaat het goed en heeft niemand nog de behoefte gehad om de rammelbak mee te nemen, gelukkig!
Nee, 'biken' door de modder is niet erg. Integendeel, als een MTB niet vies is geworden dan heb je niet gefietst
Het is wel fijn om bij terugkomst een lekkere douche te nemen en de fiets met de tuinslang schoon te maken. Is ook wel belangrijk ter behoud van het materiaal.
Gelukkig maar 😉 Heb je een leuk weekend gehad?
Groetjes,
Angela
Gelukkig maar 😉 Heb je een leuk weekend gehad?
Groetjes,
Angela
Ik heb zeker een leuk weekend gehad, maar het MTB weekend stond gepland voor volgende week. Echter, deze is nu helaas gecancelled.
Oh ja! Ik zie het staan 😉 Foutje bedankt. Wat jammer! Wel een nieuwe datum geprikt?
Groetjes,
Angela
Groetjes,
Angela
Nee, nog geen nieuwe datum geprikt. Wel hebben een MTB route op de rol staan voor volgende week.
En aangezien ik wel een mooi weer kampeerder ben, althans minimaal met opzetten en afbreken, denk ik niet dat het hem dit jaar nog gaat worden, helaas.......
En aangezien ik wel een mooi weer kampeerder ben, althans minimaal met opzetten en afbreken, denk ik niet dat het hem dit jaar nog gaat worden, helaas.......
Dat ken ik maar al te goed! Wie weet komt er nog een mooi weekend aan, even lekker na-zomeren 😉 De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik wens je veel plezier alvast voor volgende week!
Groetjes,
Angela
Even dit topic uit de mottenballen halen.
Op fietsgebied is er niets gewijzigd bij mij, maar mijn pa is een echte tourfietser. Hij rijdt naar Santiago de Compostella in etappes en is nu in Frankrijk 🙂.
Natuurlijk moet hij wel online blijven en heeft hij van die zonnepaneeltjes voor zijn apparatuur (links op de foto).
Zouden jullie zo'n trip kunnen/willen maken?
Natuurlijk moet hij wel online blijven en heeft hij van die zonnepaneeltjes voor zijn apparatuur (links op de foto).
Zouden jullie zo'n trip kunnen/willen maken?
Nou Tiury.
Misschien ooit op een dag. Maar de komende 5 jaar in ieder geval niet.
Een fietsdag is niet erg maar bijna een maand.
Op het moment. Nee dankjewel!
Misschien ooit op een dag. Maar de komende 5 jaar in ieder geval niet.
Een fietsdag is niet erg maar bijna een maand.
Op het moment. Nee dankjewel!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.