.

Dieren liefhebbers



Toon eerste bericht

244 reacties

Reputatie 7

Jeetje dit topic heb ik even gemist de laatste maanden 🙄. 

Knappe foto @Scotsman. Inderdaad de camera in de iPhone 13 is subliem. Ik zelf heb dan de 13 Pro Max en het is erg fijn om daarmee te kunnen fotograferen.

Op een zilvervisje en een spin(netje) na zo nu en dan hebben wij helaas geen huisdieren. Mijn jonge puberdochter is erg bang voor los lopende dieren. Dieren op TV of achter een hek vindt ze prachtig, maar of het nu een konijn, kat of hond is, ze is er bang voor. De laatste tijd gaat dit wel ietsjes beter. En mijn vrouw heeft een allergie, maar ook die is in de loop van de jaren wel minder geworden. Zelf ben ik opgegroeid met altijd een hond of een kat of beiden om me heen. Ja, een hond zou wel erg leuk zijn. Mijn oudere puberzoon zou ook erg graag een hond willen.

Reputatie 6
Badge +4
Het waren zelfs 2 dagen oppassen Jihane, dankjewel 😊 Super genoten met hem en goed weer.
Wel lachen met Cash, hij wilde niet in onze nieuwe auto springen op de achterbank, best laag maar nieuwe geuren denk ik, dus ging hij ons uit zitten dagen op de parkeerplaats ha ha ha.
Thanks
groetjes,
Frida ☺️

PS: Mooie nieuwe profielfoto van jou Jihane 👧🏽
Reputatie 7
Badge +10
Nero is ongeveer 6 maanden oud. We hebben hem tijdens de operatie direct laten castreren ook, dan hoeft 'ie maar 1 keer onder narcose! De navelbreuk was jammer genoeg groter dan verwacht en zat helemaal tot zijn middenrif! Gelukkig is de wond heel mooi aan het genezen en mag zijn shirtje uit vanaf morgen :D

@Friesian, het was nog best een fikse operatie vanwege de grote van het gat in zijn buikwand. Het shirtje is verder even wennen inderdaad. Een kap hoefde hij niet, omdat het shirtje het likken aan de wond prima tegenhoudt. Ik begrijp dat als hij iets heeft aan zijn pootjes, hij wel een kap zou moeten! Dat vind ik altijd zo sneu!
Owh kijk, nu klinkt het al groter, maar ja probleem van mij is dat ik andere dimensies gewend ben. Vorige honden waarbij ik uiteenlopende en grote pech mee had. Een dierenarts die zei, weet niet of dat bij jullie 2 ook speelde, ik zou nog maar eens goed nadenken over een operatie, heel veel risico en heel erg duur. Was de 1e keer dat mijn vorige hond, een labrador die ik heel erg heb gemist na het op eigenlijk te jonge leeftijd moest laten inslapen, dat mankeerde, gauw genoeg kwam het weer terug.....van het 1 kwam het ander...

Elke situatie is anders, maar zo te horen was het een behoorlijke operatie, niet een kwestie van even buikje open.....

Wij hadden vroeger koeien, bij een keizersnede ging ook "even het buikje open"....andere dimensies. Ik hielp de dierenarts, mijn zus kon dat niet...niet iedereen kan dat.....🤔
Cash was weer naar het strand met Frida. Bij mij is het strand iets kleiner. Planten getopt zodat nieuwe scheuten ontstaan en daaruit weer jonge aanwas.



Reputatie 5
Badge +5
Jeetje, wat een spannende verhalen allemaal op de boerderij! Haha, Frida wat een leuke herinnering. Is het uiteindelijk wel goed gekomen met die koe uit de wei? :D

Ik woon helaas in de stad, maar wel met een leuke kat. :D

Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +4
Ja wel, Els mijn broer heeft ze (het waren er een stuk of 12) weer in de wei gekregen, al mopperend natuurlijk want die was liever bij zijn verloofde gebleven hi hi.
En is niks mis mee hoor in een stad wonen, ik heb heel lang in Breda gewoond, prachtige stad en heel veel bossen daar in de omgeving en in de stad hele leuke terrasjes.
Groetjes van Frida en bedankt voor je reactie.☺️
Reputatie 7

Prachtige foto @de leon !

Maar geloof me, het doet er niet toe of een dier wel of niet lief is. Een konijn is tenslotte ook lief, toch? Voor elk dier, groter dan een mier, heeft mijn dochter een angst. Ik (be)noem hier een mier, want werkelijk, dat is het enige dier, waar zie niet bang voor is.

Echter, zoals ik aangaf, de laatste tijd lijkt het de betere kant op te gaan wat betreft haar angst. Enkele van haar vriendinnen hebben ook honden. En daar lijkt ze inmiddels iets(jes) minder angstig voor.

Haar angst is, denken wij, ontstaan, doordat ze toen ze een paar jaar oud eeuh jong was, bijna omver werd gekegeld door de ontzettend lieve hond van onze toenmalige buren die ons als buren altijd erg enthousiast gedag kwam zeggen, zodra wij naar buiten kwamen en hij ook buiten was.

Een erg goedmoedige lobbes was het, maar erg enthousiast. Ik persoonlijk houd daar wel van. Maar waar dan de angst voor elk ander dier dan precies vandaan is gekomen is ons een raadsel.

Reputatie 6
Badge +4
Jawel @Friesian ik ken Billy van zijn onweerstaanbare ogen(een stukje terug op deze site) ha ha en hij is de baas!! die jou meetrekt om uit gelaten te worden.😊Heerlijk zulke leidinggevende dieren. Cash kan er ook wat van hoor, die gaat tegenwoordig gewoon zitten, midden op het pad of straat, als hij vindt dat hij genoeg is uitgelaten 😂
Reputatie 6
Badge +4
Echt wel @Jihane, wij noemen het dan een "ezelmoment" bij Cash ha ha.
Leuk jouw reactie, dankjewel en fijn weekend😚🐕

Vorige week een echte rotdag gehad! alle vissen dood, kassiewijle.:slight_frown:

Reputatie 6
Badge +4
Haha prachtig dit Friesian en Ray! 😃

@ Ray heeft jouw kat nog een voorkeur voor bepaalde programma's en series?

Ik was al langer aan het sukkelen met de drukregelaar CO2. Onbalans, slechter af te stellen, dropchecker die dag geel. Te veel Co2. Systeem vervangen nadat het jaaaaaren naar tevredenheid heeft gewerkt. Eerst gezocht wat er precies fout was. Maar wel een rotdag om mee te maken.

Nu een nieuw begin met een beter, egaler visbestand, andere vissen. Filter was al eerder idd niet goed, ook vervangen door meer capaciteit. Van JBL Cristalprofi 902e naar JBL Cristalprofi 1502e..

Reputatie 7
Badge +9

Ja, met onbalans gaat het inderdaad snel met veel vis mis.

Reputatie 6
Badge +4
Begrijp het Friesian, ik leef nog in gedachten in de tijd van mijn vader die een gemengd bedrijf had. Akkerbouw, paarden, koeien, kippen en een paar varkens.
Bijgaand de varkensstal van mijn vader (mijn broer die het bedrijf overnam, gebruikte die later als opslagplaats) Dit is in de Wieringermeer uit de jaren 50. Deze stond achter onze boerderij tegen het begin van ons land.

Reputatie 6
Badge +4
Goede tips @Renoster en gelukkig hou ik me aan alle regels voor een goed welzijn voor in dit geval Cash de oppasboxer voor, tijdens en na de hittegolf.
Fijn weekend,
groetjes Frida
Reputatie 6
Badge +4
Yup....bedankt Thomas, de bandana had ik zou gauw niet aan gedacht.

Hoe zit dat met jouw familie eigenlijk? Heb je speciale bandana's voor neushoorns of rol je even in de modder om af te koelen? 😃
Reputatie 4
Badge +7
Renosterverdriet. We delen hier lief op dit forum, maar er kan ook verdriet zijn. Mijn lieve maltezer Bo is overleden (bijna 14 jaar). En ik zweer je, ik mis hem heel erg.

Reputatie 7
Badge +10
Sterkte met je verlies, Renoster! 😞

Reageer